Jump to content
Guest Isan Lover

Thailands junta sätter press på sociala medier,

Recommended Posts

Guest Isan Lover
22 minuter sedan, skrev frason:

Vilken effekt och press har juntan fått på sociala medier som Facebook/Twitter nu? Som väl är ämnet?

Hej

Här kan du läsa om en del effekter som juntan ligger bakom på Facebook.

https://www.hrw.org/news/2017/04/18/Thailand-junta-making-mockery-criminal-offense

http://www.khaosodenglish.com/politics/2017/04/27/repression-coercion-continue-Thailand-junta/

https://www.bna.com/Thailand-broadens-powers-n57982087203/

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/01/12/facebook-censurerar-inlagg-i--Thailand-pa-order-av-regimen/

http://www.independent.co.uk/news/world/asia/Thailand-activist-trial-bbc-article-facebook-insult-new-king-junta-monarch-lese-majeste-law-a7573216.html

Detta är bara några exempel ur högen, det finns massor av länkar till juntans internet övervakning och ingripanden mot personer bakom inlägg på Facebook.

Mvh isan lover

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

frason
18 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hur har Facebook/Twitter etc påverkats av denna s.k. press du pratar om att juntan gör mot dessa företag?

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev frason:

Hur har Facebook/Twitter etc påverkats av denna s.k. press du pratar om att juntan gör mot dessa företag?

Hej

Uppenbarligen har juntan lyckats att få Facebook att censurera en del inlägg och folk som kritiserar juntan på Facebook riskerar att gripas och fängslas.

Mvh isan lover

frason
4 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Uppenbarligen har juntan lyckats att få Facebook att censurera en del inlägg och folk som kritiserar juntan på Facebook riskerar att gripas och fängslas.

Mvh isan lover

Ok, precis som i resten av världen alltså där Facebook finns.

Bryter man mot lagar i ett land så är det väl inte så konstigt ifall ett företag följer dessa lagar, eller?

Guest Isan Lover
4 timmar sedan, skrev frason:

Ok, precis som i resten av världen alltså där Facebook finns.

Bryter man mot lagar i ett land så är det väl inte så konstigt ifall ett företag följer dessa lagar, eller?

Hej

Ja för en som ogillar åsiktsfrihet, yttrandefrihet och ser det som ett hot att låta folk kritisera sina makthavare så är det självklart ett brott och något dom borde stoppas och ge hårda straff, men för oss andra handlar det om förtryck och hot med syfte att hindra kritik och begränsa yttrandefriheten.

Mvh isan lover

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Boa52
7 timmar sedan, skrev Persistant:

Hej

Finns inte många likheter men

Du påstår att vi i Sverige har en demokrati att luta sig mot och som Thailand bär sträva efter. 

Kallas i folkmun den NORD -EUROPEISKA MODELLEN

OK , om man är arbetslös i S så har man rätt till vissa ersättningar och det kallas bidrag

om det stadiet blir långvarigt så blir man bidragsberoende. 

Invandrare får inte arbeta innan man fått uppehållstillstånd.

Visst vi tar emot många i  S , om de har flyktingstatus  , så skall de HUSERAS

Ja S satsar en stor summa pengar och det har ju de regerande partierna i S bestämt. Trots ett stort motstånd , från bla mig

Men se I L detta är demokrati , så blir det ibland att en majoritet skiter i minoriteter .

Persistant

Men gosse va säg du

frason
33 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja för en som ogillar åsiktsfrihet, yttrandefrihet och ser det som ett hot att låta folk kritisera sina makthavare så är det självklart ett brott och något dom borde stoppas och ge hårda straff, men för oss andra handlar det om förtryck och hot med syfte att hindra kritik och begränsa yttrandefriheten.

Mvh isan lover

Eller i en inbillad demokrati, du kan välja fritt eftersom du inte har en aning om vad demokrati är.

Men du kanske har ändrat åsikt om att man bör följa lagar som stiftats i ett land? Eller är det godtyckligt vilka lagar man följer och inte följer?

• Fint 5

Wanchai
1 timme sedan, skrev frason:

Eller i en inbillad demokrati, du kan välja fritt eftersom du inte har en aning om vad demokrati är.

Men du kanske har ändrat åsikt om att man bör följa lagar som stiftats i ett land? Eller är det godtyckligt vilka lagar man följer och inte följer?

Ja Sverige är inte längre en demokrati. Sverige har själv på egen kraft gått från demokrati till demokratur. En demokratur är vad jag förstår en låtsasdemokrati.

Edited by Wanchai
  • Fint 1

Guest Isan Lover
7 timmar sedan, skrev frason:

Hej

Misstänker att även du precis som jordens övriga befolkning väljer själv vilka lagar du anser vara viktiga att följa och vilka du kan tänka dig att bryta emot?

Eller tillhör du den promille av befolkningen på jorden som aldrig medvetet bryter mot någon lag?

Mvh isan lover

frogfish
12 timmar sedan, skrev frason:

Eller är det godtyckligt vilka lagar man följer och inte följer?

Jag tror de flesta människor (utom du?) väljer vilka lagar man följer och inte följer, det finns många lagar jag skiter fullständigt i.

En värld där man inte får välja själv tror jag de flesta (utom du?) värjer sig mot. För egen del skulle ett sånt beteende gå emot allt jag tror på, men jag respekterar att vi är olika (där också).

• Fint 1

måne
23 timmar sedan, skrev wUThai:

Nej, det har jag inte sagt eller påstått. Ibland har även han intressanta och bra inlägg. Dock så har dom flesta förstått att det är meningslöst att försöka ändra hans uppfattning om saker och ting. Det är väl en handfull som fortfarande stångar huvudet mot väggen. :mdr:

Jag tycker inte det är OK att han får hållas oemotsagd med sitt dravel men jag håller med dig att det blir för mycket personligt ofta.Jag lovar att jag ska försöka hålla inne med mina åsikter om hans agiterande men det är jäkligt svårt när en fanatiker  drar igång.Vissa av hans inlägg är ju läsbara så därför blockar jag honom inte(jag har ingen blockad)

• Fint 2

thomas001
4 minuter sedan, skrev måne:

Jag tycker inte det är OK att han får hållas oemotsagd med sitt dravel men jag håller med dig att det blir för mycket personligt ofta.Jag lovar att jag ska försöka hålla inne med mina åsikter om hans agiterande men det är jäkligt svårt när en fanatiker  drar igång.Vissa av hans inlägg är ju läsbara så därför blockar jag honom inte(jag har ingen blockad)

Samma här. Varför ha någon blockad. Går ju enkelt att scrolla förbi. Man kan ju missa något kul eller roligt.

Då även den blinda hönan hittar några korn ibland.

• Fint 2

Guest Isan Lover
18 timmar sedan, skrev måne:

Hej

Samma här, har aldrig blockat någon och kommer inte att göra det heller, är för det fria ordet och tycker att alla har rätt till en åsikt även om jag inte alltid delar den, men alla är ju olika och en del kanske mår bättre av att inte läsa sånt som inte stämmer med deras egen världsbild.

Mvh isan lover

NiceBeaver
3 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Samma här, har aldrig blockat någon och kommer inte att göra det heller, är för det fria ordet och tycker att alla har rätt till en åsikt även om jag inte alltid delar den, men alla är ju olika och en del kanske mår bättre av att inte läsa sånt som inte stämmer med deras egen världsbild.

Mvh isan lover

Tjeena.

Jättebra inlägg. Då utgår jag att du från och med nu slutar kalla alla för diverse saker som inte delar din uppfattning. Din världsbild skiljer sig från dom flesta då du tycker en "folkvald" är närmast en gud som alltid ska hyllas och försvaras. Vi lite mer sansade anser att en sådan person inte bara har rättigheter, utan även har skyldigheter och ska ställas till svars om han/hon ger sig själv förmåner som ingen annan har.

Tjeena.

• Fint 5

Boa52
41 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Tjeena.

Jättebra inlägg. Då utgår jag att du från och med nu slutar kalla alla för diverse saker som inte delar din uppfattning. Din världsbild skiljer sig från dom flesta då du tycker en "folkvald" är närmast en gud som alltid ska hyllas och försvaras. Vi lite mer sansade anser att en sådan person inte bara har rättigheter, utan även har skyldigheter och ska ställas till svars om han/hon ger sig själv förmåner som ingen annan har.

Tjeena.

Kul att du vet vad dom flesta tänker, den gåvan skulle jag också vilja ha

• Fint 1