Jump to content
IGNORERAD

Jag är inte bitter!


MangeUdon

Recommended Posts

[Flyttad från HansG tråd, tycker denna historia passar bättre som egen tråd! HC]

     

HansG, lycka till. Det måste vara en svår sits, tyvärr säkert även allt för vanlig.

Jag slukar alla ”dokusåpor” av liknande natur, de innehåller bra stoff som inte bör gå till spillo. Jag är en skrivande filur, förvisso skriver jag kanske dock hellre än bra. Datorn är full av uppslag som väntar på att färdigställas. Din historia påminde mig om en berättelse jag redan påbörjat, men som tyvärr blivit liggandes allt för länge i hårddisken.

Utan vilja att stjäla din tråd lägger jag ändå upp ett utkast av historiens första kapitel. Jag hoppas det går bra, annars får gärna Herr Chang eller någon av de andra värdarna radera mitt gytter, no ploblem.[/]

[]

Kanske bör jag damma av utkastet och bygga vidare på historien, MPR`s skribenter bjuder onekligen på många uppslag från det de lärde kallar för verkligheten.

[/]

[] [/]

[]

[/]

[]

[/]

            -Roger, jag är inte bitter, vad i helvete får dig att tro det? Att jag kallar dig ”debil mansgris” är ju bara ett faktum, det är ju vad du är. Vill du ha en förfinad omskrivning av din perverse natur, eller vad är det du förväntar dig att kallas? Karlakarl? Redig man? Vad sägs om patologiskt pervers? Det kan du ju slå upp i svenska akademins ordlista. Förmodligen finns där även en bild på dig, intill beskrivningen av ordet![/]

Som sagt, jag är inte bitter, tvärtom! Jag önskar dig all välgång med din nya dotter…förlåt, flickvän var det visst.[/]

Folk får göra som de vill. Du är vuxen, men ändå äcklar det mig faktiskt att en karl i din ålder suktar efter flickekött, utan en tanke på sin egen slokande virilitet. Oj då, vart det känsligt nu? Det var inte min mening. Är det kanske så att lemmen din fortfarande vägrar att ”stiga upp”? Eller äter du piller köpta från snuskiga apotek i horornas land för att få igång din lilla makaron? Det gör du säkert. Hur skulle du annars kunna tillfredställa din lilla leksak…förlåt, flickvän var det du kallade henne, hon den där lilla anorektiska slynan som knyckt ditt förstånd. Jo, det är så det är. Hon har berövat dig all värdighet. Har fått dig att framstå som en renodlad infantil horbock. Föresten, ”framstå” var ett dumt ordval. Det är ju vad du ÄR![/]

Du ska bara veta vad folk säger om dig. Min syster Gittan, hennes Ove, min hårfrisör, Maggan på ICA och Eva på posten, alla säger de samma sak: Hur kan en karl i din ålder släpa hem en nästan hälften så gammal kvinna, dessutom Thailändska? Det begriper vi ju alla vad Thailändskor är för sorts flickor. [/]

Kommer du ihåg vad som hände med Gittans arbetskamrat Roland? Va? Minns du hur hans lilla romans slutade? Jasså, inte. Då kanske det är dags att jag, din exfru (gudskelov) Britt talar om det för dig. Jo, Roland blev GRUNDLURAD av just en sådan där liten glädjeflicka som du hålls med. Hon lurade av honom varenda krona, sen åkte hon tillbaka till djungeln när pengarna var slut. Är det så du vill sluta? Pank och utskämd! Om du ännu inte mist all förnuft så hoppas jag du tar till dig av mina uppmaningar och omedelbart skickar hem ditt postorderprostituerade flickebarn. [/]

Det är av välmening jag råder dig. Tänk på barnen: Peter och Anna. Vad finns kvar åt dem den dagen du gått hädan? Ingenting förmodligen, nej för då har du väl redan gått och gift dig med din lilla beniga bedragerska. Då blir det hon som lever gott på mina barns rättmätiga arv. Har du tänkt så långt, eller har du allt blod i din skinntorra penis nu för tiden? Vad finns det egentligen kvar av den man jag en gång gifte mig med? Kanske är det så att du alltid varit en perverterad figur, att du under alla år dolt det för mig. Tanken får mig att rysa av obehag. Tänk att du och jag delat säng, tänk att du förmodligen under våra intima stunder egentligen fantiserat om purunga flickebarn. Egentligen borde du ju spärras in, ja så sjuk är du Roger! Kemisk kastrering vore inte straff nog för typer som dig.[/]

En sak till vill jag att du ska veta Roger: Jag kommer att göra mitt yttersta för att förmå Anna att inte följa med dig på den där semestern du försöker övertala henne till. Vad har du egentligen för baktankar? Ska du försöka få över min dotter på din sida? Ja, jag säger MIN dotter. Det var ju inte du som låg på BB i tolv timmar för att föra henne till världen. Kommer du ihåg det, när din dotter föddes? Nej, just det. Det gör du förstås inte. Då låg du väl på en skabbig madrass på Repebahn och förlustade dig. Nej Roger, förneka det inte. Nu i efterhand vet jag vad du är för en typ. Jag törs knappt tänka på vad du sysslade med under dina så kallade affärsresor i Europa. Gud bevare mig väl! Säkert var du en horkarl redan då. Utan en tanke på din fru som låg i en sjukhussäng för att bringa liv åt Anna. Nu försöker du stjäla henne över på din sida. Du borde skämmas. Men tro inte att jag inte kommer göra allt som står i min makt för att hindra dig från att utöva dina baksluga planer. Anna brås på mig, hon är varm och intelligent. Du ska inte tro att det kommer bli en lätt match att locka över henne på din sida. Hur kan du ens tro att en gratis resa till någon enfaldig djungelby skulle vara lockande? Varför skulle min lilla Anna välja att åka iväg och tillbringa sin vinterledighet med infödingar och horbockar? Du är bra dum du Roger.[/]

Föresten, varför är inte Peter medbjuden? Det torde väl annars vara lockande för din perverterade natur att få med sig min lilla pojke på obskyra upptåg bland lättfotade fnask. Har jag fel, eller? Nej, jag skulle knappast tro det! Försök du bara, jag ska nog minsann prata förstånd med Peter också. Sen kan du ju sitta där familjelös i din ensamhet när eskortflickan din åkt hem. Roligt va Roger! Du har dig själv att skylla så låt inte mig sedan lystra till dina desperata klagosånger då du dumpats och övergivits av alla som en gång betytt något för dig. [/]

Nu har jag inte tid att skriva mer. Jag har ett liv att leva, till skillnad från dig. Kanske du borde prova på det, att leva alltså. Du anar inte hur underbart det är. Kan du föreställa dig hur det känns att ha riktiga vänner som bryr sig om en, att ha intressen som är värdefulla?  Nej, du kan nog inte det Roger. Ditt så kallade liv är bara sorgligt och patetiskt, och har nog så varit enda sedan du bestämde dig för att bryta upp med mig. Det är synd om dig, synd att du är så fruktansvärt enfaldig. Må gud ha förbarmelse över din vilsna själ.[/]

[/]

/[/]

[/]

Britt.[/]

[/]

[/]

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

WOW! Jävlar vad den där texten vred om i magen. Bra skrivet!!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastisk skrivartalang! Beundransvärt att kunna få med så mycket, utan att variera sig, i så komprimerat format.  :good:   Svordomsvisan med Magnus & Brasse var ungefär på samma konstnärligt höga nivå.

Lite underligt bara, att lägga så mycket energi på att skriva någonting till en person som inte längre betyder någonting. Hon har ju dessutom ett "rikt" liv numera att leva.  ;)

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

-Hoppsan, nu fick texten en egen tråd. Jo, jag misstänkte nästan att HC`s "magic fingers" skulle börja klia :on_the_quiet:   He,he!

Det är iaf bäst jag klargör (nu när inte texten är i dess forna sammanhang) att det fiktiva brevet är just fiktivt. Det är en påbörjad historia som jag lagt i träda på min hårddisk. Jag fann den åter idag då jag läste Hans tråd som avhandlade en bitter exfru .

Jag ber att få tacka UT006 Swedenfarang för era vänliga kommentarer. De kittlar min inspirationsförmåga och driver mig till att späka liv i texten igen :im_so_happy:

Mvh/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Berättelsen måste handla om mitt ex, på pricken. Du har talang.

Hälsningar

HansG :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Berättelsen måste handla om mitt ex, på pricken. Du har talang.

Hälsningar

HansG :good:

Är det så HansG så skall du va oerhört glad att du brutit upp!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Berättelsen måste handla om mitt ex, på pricken. Du har talang.

Hälsningar

HansG :good:

Du heter inte Roger i andra namn  :drinks:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

:sorry:

Quote

Du heter inte Roger i andra namn  :drinks:

Nej inte Roger men Gösta.

Hälsningar :sorry:

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu putsat vidare på mitt skönlitterära projekt. Obskyra "godbitar" från vardagen mottages tacksamt som stoff för fortsättningen.

Kapitel 1

Från:

Britt (britt.xxx@gmail.com)

Skickat:

den 26 oktober 2008 09:19:39

Till:

roger@xxx.se

- Roger, jag är inte bitter, vad i helvete får dig att tro det? Att jag kallar dig ”debil mansgris” är ju bara ett faktum, det är ju vad du är. Vill du ha en förfinad omskrivning av din perverse natur, eller vad är det du förväntar dig att kallas? Karlakarl? Redig man? Vad sägs om patologiskt naturvidrig? Det kan du ju slå upp i svenska akademins ordlista. Förmodligen finns där även en bild på dig, intill beskrivningen av ordet!

Som sagt, jag är inte bitter, tvärtom! Jag önskar dig all välgång med din nya dotter…förlåt, flickvän var det visst.

Folk får göra som de vill. Du är vuxen, men ändå äcklar det mig faktiskt att en karl i din ålder suktar efter flickekött, utan en tanke på sin egen slokande virilitet. Oj då, vart det känsligt nu? Det var inte min mening. Är det kanske så att lemmen din fortfarande vägrar att ”stiga upp”? Eller äter du piller köpta från snuskiga apotek i horornas land för att få igång din lilla makaron? Det gör du säkert. Hur skulle du annars kunna tillfredställa din lilla leksak…förlåt, flickvän var det du kallade henne, hon den där lilla anorektiska slynan som knyckt ditt förstånd. Jo, det är så det är. Hon har berövat dig all värdighet. Har fått dig att framstå som en renodlad infantil horbock. Föresten, ”framstå” var ett dumt ordval. Det är ju vad du ÄR!

Du ska bara veta vad folk säger om dig. Min syster Gittan, hennes Ove, min hårfrissa, Maggan på ICA och Eva på posten, alla säger de samma sak: Hur kan en karl i din ålder släpa hem en nästan hälften så gammal kvinna, dessutom Thailändska? Det begriper vi ju alla vad Thailändskor är för sorts flickor.

Kommer du ihåg vad som hände med Gittans arbetskamrat Roland? Va? Minns du hur hans lilla romans slutade? Jasså, inte. Då kanske det är dags att jag, din exfru (gudskelov) Britt talar om det för dig. Jo, Roland blev GRUNDLURAD av just en sådan där liten glädjeflicka som du hålls med. Hon lurade av honom varenda krona, sen åkte hon tillbaka till djungeln när pengarna var slut. Är det så du vill sluta? Pank och utskämd! Om du ännu inte mist all förnuft så hoppas jag du tar till dig av mina uppmaningar och omedelbart skickar hem ditt postorderprostituerade flickebarn.

Det är av välmening jag råder dig. Tänk på barnen: Peter och Anna. Vad finns kvar åt dem den dagen du gått hädan? Ingenting förmodligen, nej för då har du väl redan gått och gift dig med din lilla beniga bedragerska. Då blir det hon som lever gott på mina barns rättmätiga arv. Har du tänkt så långt, eller har du allt blod i din skinntorra penis nu för tiden? Vad finns det egentligen kvar av den man jag en gång gifte mig med? Kanske är det så att du alltid varit en perverterad figur, att du under alla år dolt det för mig. Tanken får mig att rysa av obehag. Tänk att du och jag delat säng, tänk att du förmodligen under våra intima stunder egentligen fantiserat om purunga flickebarn. Egentligen borde du ju spärras in, ja så sjuk är du Roger! Kemisk kastrering vore inte straff nog för typer som dig.

En sak till vill jag att du ska veta Roger: Jag kommer att göra mitt yttersta för att förmå Anna att inte följa med dig på den där semestern du försöker övertala henne till. Vad har du egentligen för baktankar? Ska du försöka få över min dotter på din sida? Ja, jag säger MIN dotter. Det var ju inte du som låg på BB i tolv timmar för att föra henne till världen. Kommer du ihåg det, när din dotter föddes? Nej, just det. Det gör du förstås inte. Då låg du väl på en skabbig madrass på Repebahn och förlustade dig. Nej Roger, förneka det inte. Nu i efterhand vet jag vad du är för en typ. Jag törs knappt tänka på vad du sysslade med under dina så kallade affärsresor i Europa. Gud bevare mig väl! Säkert var du en horkarl redan då. Utan en tanke på din fru som låg i en sjukhussäng för att bringa liv åt Anna.

Nu försöker du stjäla henne över på din sida. Du borde skämmas. Men tro inte att jag inte kommer göra allt som står i min makt för att hindra dig från att utöva dina baksluga planer. Anna brås på mig, hon är varm och intelligent. Du ska inte tro att det kommer bli en lätt match att locka över henne på din sida. Hur kan du ens tro att en gratis resa till någon enfaldig djungelby skulle vara lockande? Varför skulle min lilla Anna välja att åka iväg och tillbringa sin vinterledighet med infödingar och horbockar? Du är bra dum du Roger.

Föresten, varför är inte Peter medbjuden? Det torde väl annars vara lockande för din perverterade natur att få med sig min lilla pojke på obskyra upptåg bland lättfotade fnask. Har jag fel, eller? Nej, jag skulle knappast tro det! Försök du bara, jag ska nog minsann prata förstånd med Peter också. Sen kan du ju sitta där familjelös i din ensamhet när eskortflickan din åkt hem. Roligt va Roger! Du har dig själv att skylla så låt inte mig sedan lystra till dina desperata klagosånger då du dumpats och övergivits av alla som en gång betytt något för dig.

Nu har jag inte tid att skriva mer. Jag har ett liv att leva, till skillnad från dig. Kanske du borde prova på det, att leva alltså. Du anar inte hur underbart det är. Kan du föreställa dig hur det känns att ha riktiga vänner som bryr sig om en, att ha intressen som är värdefulla? Nej, du kan nog inte det Roger. Ditt så kallade liv är bara sorgligt och patetiskt, och har nog så varit enda sedan du bestämde dig för att bryta upp med mig. Det är synd om dig, synd att du är så fruktansvärt enfaldig. Må gud ha förbarmelse över din vilsna själ.

/

Britt.

Kapitel 2.

Från:

Roger (roger@xxx.se)

Skickat:

den 27 oktober 2009 09:19:39

Till:

Britt.xxx@gmail.com

Britt, snälla det räcker nu. Vi har snart varit separerade i två år. Lev ditt liv, finn någon att älska. Det är väl det du vill, låt mig ha mitt eget ”patetiska” liv ifred. Jag har inga synpunkter på ditt och önskar inget hellre än att du kan sluta att älta i min tillvaro. Jag mår bra, Pim (min flickvän, inget annat) mår bra. Hon är färdig med sin SFI-utbildning (Svenska för invandrare) nästa månad. Just nu har hon en praktikplats på HM i stan, jag hoppas det kan generera henne ett jobb så småningom. Pim är driftig och ansvarfull så chansen finns, vi håller tummarna.

Britt, hur mår du egentligen? Dina mail oroar mig. Under alla de år vi var gifta tog du sällan svordomar i din mun, nu bannar du mig med giftdrypande ord i var och varannan mening. Vad är det egentligen som stör dig så infernaliskt?

Jag vill med det här mailet klargöra en del saker som du tycks ha svårt att acceptera, inte uppvigla till mer oförätter. Det har vi haft nog av.

Okej, låt mig börja med det jag anser är viktigast att upplysa dig om:

Pim är inte, och har aldrig varit (för att använda dina ord) en glädjeflicka. Kan du försöka begripa det? Vi träffades på en kontaktsida på internet. Försök inte komma med några fördomsfulla påhopp nu är du snäll, jag vet att även du har en ”profil” upplagd på ett flertal dejtingsidor. Okej, då har jag klargjort den enkla sanningen för dig. Då går jag vidare:

Du tror tydligen att jag intresserar mig för småflickor! Jag kan inte med ord beskriva hur det smärtar mig att läsa sådana försmädliga påståenden! Vad enda in i herrans namn får dig att tro det, och vad är det för larv du skriver om att Pim skulle vara hälften av min ålder?! Pim är 33 år. Som du vet Britt är jag två år yngre än du, alltså 49 år. 49 delat på två är så vitt jag med mina begränsade räknekunskaper kommit fram till 24 och ett halvt år. På vilket vis menar du att jag är pervers? Även om Pim varit 24 och ett halvt år skulle hon fortfarande varit en vuxen kvinna! Britt, jag ber dig att rannsaka dig själv, fundera lite över vad det egentligen är som stör dig. Kan det vara så enkelt att du missunnar mig mitt förhållande? Är du avundsjuk på att jag funnit en ny kärlek?

Jo, sedan har vi det där du skrev om mina ”förtäckta” affärsresor i Europa. Britt, snälla du, vad är det för dumheter?! Du vet mycket väl att alla mina resor har varit beställda uppdrag. Menar du att jag som reporter istället skulle suttit hemma och diktat ihop reportage från händelser som skett hundratals mil hemifrån. Hur skulle det ha påverkat min karriär? Jag vet att du var mycket bitter över att jag inte var hemma under Annas förlossning. Hur hade jag kunnat veta att hon skulle komma 4 veckor för tidigt? Det där har vi gått igenom hundratals gånger, kan vi för en gångs skull stryka ett streck över det?!

Jag är ingen horkarl. Jag kan inte för mitt liv begripa vad som får dig att tro det. Kom inte dragandes med den gamle klyschan: ”Du har ju en Thaitjej, det vet vi ju alla vad det är för folk”.

Det går inte att dra en parallell med Thailändare och prostituerade, varför är det så många (inklusive du Britt) som gör det, varför? Jag är inte naiv, nog vet jag att det förekommer ”dåliga” flickor från andra länder i Sverige, en del kommer från obskyra miljöer. För den sakens skull går det ju inte att generalisera och döma alla efter ett fåtal.

Jag ber dig Britt: Sluta förstöra mitt förhållande med barnen! Jag vet inte vad som flugit i Anna, men jag misstänker att hon matats med osanningar från din sida. Hon velar över om hon ska följa med på resan jag vill bjuda henne på. Hennes villkor är att Pim håller sig undan. Vet du hur hon uttryckte sig Britt? Låt mig citera: ” Farsan, glöm att jag åker till någon jävla håla i Thailand. Visst, jag kan följa med. Om, ja, om du ser till att skicka min jämnåriga plastmorsa till hembyn, och tar mig med till stranden. Då kan jag överväga saken.”

Britt, hur tror du det känns för mig att höra vår 20-åriga dotter säga så. Jag som alltid har haft en god relation med henne. Det känns sorgligt. Vad har jag gjort som är så hemskt?

Peter däremot beter sig som vanligt. Jag pratade med honom i går kväll. Han tycks ha det bra där i Boden. Han ska ut på en fältövning i slutet av veckan och kommer stanna i skogen över en vecka. Du borde ringa honom innan dess, de får inte ta med sig mobiler ut på övning.

Hur kommer det sig föresten att Peter accepterar Pim, till skillnad mot dig och Anna? Han har inga som helst problem med att jag funnit en ny kvinna, tvärtom, han är glad för min skull.

Som svar på din fråga angående varför jag inte bjudit Peter med mig till Thailand: Han önskar inget hellre än att följa med, men det går ju inte, han är bara ledig över julhelgen vår stackars beväring.

Jag tänker avsluta det här mailet nu. Jag har efter bästa förmåga försökt undvika minerade meningar, jag vill inte uppröra dig i onödan. Vi är som du själv skrev vuxna människor, vi bör bete oss därefter båda två.

Sist vill jag bara gratulera dig. Det är ju underbart att du ryckt upp dig ur din utbrändhet och åter känner glädje för livet! Jag hoppas innerligt att det håller i sig. Jag önskar dig bara gott Britt, det finns ingen anledning för mig att vilja dig illa. Fortsätt umgås med dina vänner och försök att arbeta igen, om du orkar. Jag tror du skulle må bra av att använda ditt skarpa intellekt på ett kreativt vis igen. Det var alldeles för länge sedan jag fick se en artikel av dig i länstidningen. Jag är säker på att många läsare saknar dina härligt kritiska och stundtals rosande inlägg. Kulturkritikern som ersatte dig då du sjukskrevs är alldeles för loj för att väcka intresse. Om du vill kan jag lägga ett gott ord för dig på tidningen jag skriver åt nu. Vill du det Britt?

/

Varma kramar från Roger

Kapitel 3

Från:

Britt (britt.xxx@gmail.com)

Skickat:

den 29 oktober 2009 09:19:39

Till:

roger@xxx.se

- Roger din skenheliga kvasifilantrop, försök inte lura mig med fagra ord inlindade i stinkande lögner. Ditt vidriga begär för lättförskansat flickekött är löjeväckande uppenbart! Jag såg er på COOP igår. Du gick där hand i hand med din lilla svartmuskiga löptik utan några som helst betänkligheter. Nej, där gick du som den horkarl du är och visade upp din billiga trofé för allmän beskådan. Jag höll mig undan ska du veta. Inte tror du väl att jag tar risken att bli sedd med dig och hon den där, föresten är jag inte vaccinerad, bara gud vet vad en sån där lättfotad förförerska bär på för opassligheter.

Jag drabbades av panikångest igår, tack för det Roger. Hade jag inte sett er hade det aldrig hänt. Kan du föreställa dig hur det känns? Jag var tvungen att rusa ut ur butiken för att inte svimma. Där stod jag sedan på parkeringen medans ångesten sköljde igenom min kropp. Svetten rann och hjärtat rusade, jag trodde nästan min tid här på jorden var över. Jag satte mig på huk för att inte förlora balansen. Under flera minuter satt jag på det viset och inväntade attackens avsked. Folk tittade på mig Roger, de måste trott att jag var galen.

Idag ska jag till Dr. Jensen. Han måste reda ut vad som är fel på mig. Jag har mina misstankar: Kanske dina utomäktenskapliga utsvävningar då vi bodde tillsammans fört med sig baciller till sängkammaren. Vart skulle annars mina attacker komma ifrån? Om du har smittat mig med något Roger ska jag förgöra dig. Jag kommer Krossa dig! Vi får se vad Dr. Jensen kommer fram till.

Pim är det alltså du kallar din sköka. Vad är det för ett namn? Det klingar ju rent burleskt. Pim, står det för ”Pitt I Munnen”?! Jo, jag skulle inte förvånas om hon hänger sig åt sådant. Det tycker du nog om va, att stoppa pitten i munnen på småtjejer. Oj, förlåt, det var inte min mening att vara grov, det bara slank ur mig. Jag har ju gift i bläcket nu för tiden. Det var vad du skrev. Vem kan det vara som drivit mig till det? Kan det vara horbocken Roger kanske? Min illmariga före detta make, han som sparkade ut mig från mitt älskade hus. Han som förpassade mig till en knarkarkvart i centrum. Han som sedermera ersatte mig med en vilde. Nu är det istället hon som får skörda den frukt jag odlat. ”Kasta pärlor åt svin”, ja det är vad det är! Tror du verkligen hon har vett att uppskatta gardinerna JAG en gång satte upp, eller tapeterna JAG valt, eller köksluckorna, jacuzzin, badrumsskåpet, ja allt som JAG inrättat för huset.

Du frågade vad som stör mig så infernaliskt. Roger, du är patetisk!

Du skriver att Pim aldrig varit en glädjeflicka. Pyttsan, du är ju löjeväckande naiv. Hur kan du i din vildaste fantasi verkligen tro att det är en oskuldsfull liten flickspoling du släpat hem. Är du dum på riktigt eller driver du med mig? Det krävs inte mycket intellekt för att lista ut vad hon sysslat med i sitt dekadenta hemland.

Sen har du även mage att beskylla mig för att sitta och ragga på internet. Det bevisar vilken människa du är. Snacka om att döma andra efter sig själv. Tror du verkligen jag skulle sjunka så lågt att jag sitter och snuskar mig på internet? Herregud, vill jag träffa en redig karl gör jag det konventionellt. Du vet Roger, det finns faktiskt fortfarande rejäla karlar som går på dans. Män som uppskattar sofistikerade kvinnor som mig. Karlar som inte trånar efter småflickor från tredje världen, utan vill ha en kvinna med stil och finess. Är du förvånad? Passar det kanske inte in i din skeva världsbild där man köper sin så kallade ”kärlek”? Roger, hur kan du ens ha fräckheten att antyda att jag skulle vara avundsjuk på att du funnit (köpt) ”kärlek”? Avundsjuk på vad? Som om jag för bråkdelen av en sekund skulle bry mig om dina smutsiga förehavanden! Med risk för att bli tjatig: Du är ju för fan patetisk!

Föresten Roger, jag har noterat hur infantilt vilseledd du måste vara, och hur fruktansvärt lättlurad du är. Tror du verkligen ditt lilla flarn är 33 år?! Det ser väl vem som helst att det bara är ett flickstycke, knappt könsmogen. Vad har hon egentligen visat upp för dokumentation för de svenska myndigheterna? Är det kanske inte på sin plats att jag tar och lämnar ett litet tips till dem va? Ber dem kolla upp äktheten hos din förljugna gunstling. Om det är som jag tror, att hon är här på falska grunder kan du lika gärna bespara dig bekymmer och köra henne till arlanda på momangen. Hur tror du myndigheterna kommer ställa sig till det faktum att du förlustat dig med en minderårig? Du kan vara så säker på att jag kommer gå till botten med den här saken. Har du glömt bort att Gittan jobbar på skatteverket? Jag ska be henne kolla upp den där lilla horungen. Oj då, blev du nervös nu Roger. Är du kanske ändå medveten om hur det ligger till?

Roger, bespara mig din simulerade medmänsklighet. Jag behöver knappast din hjälp med att finna arbete. Vad är det föresten som får dig tro att jag inte redan har ett? Vad vet du om mina frilansprojekt? Inte ett dugg ska jag be att få upplysa dig om. Bara för att jag inte skriver i samma blaska som förut behöver det inte innebära att jag är arbetslös. Är det egentligen en dust av skadeglädje jag skönjer i dina rader? Önskar du mig månne olycka? Vad är du för en människa nu för tiden? Har trollkattan förvrängt hela ditt sinne?

För att citera dig: Jag har efter bästa förmåga undvikit ”minerade meningar, jag vill inte uppröra dig i onödan”.

I nästa mening skriver du att vi bör bete oss som de vuxna människor vi är. Just det Roger, väx upp och bete dig som en vuxen!

Ps: Jag roade mig lite här om kvällen med att finna belägg för min tes om Thailändska flickor och äldre män. Oj då, så rätt jag hade. Gå in på det här youtubeklippet, det är bara ett i mängden av många lika avskyvärda klipp som skildrar den obskyra diskrepansen av det du kallar för ”paradiset” : http://www.youtube.c...feature=related.

Kanske finner du din gatflicka på videon, det är ju inte helt otänkbart.

Thailand, hur kan ynkliga män som du finna nöje i detta Sodom på jorden? Hur kan flickor från dessa renodlade hordistrikt tillåtas tillträde i Sverige? Skandal är vad det är!

Dit vill du släpa med mina barn, har du någon som helst skam kvar i kroppen? Jag tackar gud för att Anna har mina gener i sig. Jag visade henne lite klipp från YouTube och hon blev chockad min lilla flicka. Hon lär bli svår att övertala Roger, jag skulle knappast ens försöka om jag vore dig!

/

Britt

mvh/

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej MangeUdon,

Lysande! Väntar med spänning på nästa kapitel!

Blir dock lite nyfiken på vad Britt sett på YouTube, URL fungerar ej för mig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

God dag HC.

Tackar för komplimangen, jag håller som sagt på och "friskar upp" lite gammalt dammigt material och försöker få struktur på storyn. Inspiration är inte svårt att finna på MPR.

Här är länken som visst blev lite fel i berättelsen: http://www.youtube.c...Afq02-B8#lq2-hq , trevlig tittning,utan moralglasögon på då förstås.  För Britt var den synnerligen upprörande! :D

Mvh/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Trevlig video!

jag kände igen 2 flickor där, de är jättesnälla.

Britt har fel!

Rolig läsning förresten.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...