Jump to content
IGNORERAD

Songkran 2017


spooncreek

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Enligt mig är det väl närmast självklart att staten ska ta ett visst ansvar om dom ändrar spelreglerna och gör massor av folk arbetslösa och ser till att familjer blir utan inkomst, alternativt river deras hus, river restauranger, sågar ned gummiträd, förbjuder försäljning, river marknader, förbjuder solstolar, parasoll och försäljning på stranden o.s.v, i så gott som samtliga fall har ju verksamheten pågått i generationer utan att någon myndighet har reagerat eller klagat, att då helt plötsligt förbjuda detta över en natt är naturligtvis fel, man borde i samtliga fall ha haft en dialog med dom som drabbas, försökt hitta andra lösningar för dom, erbjudit alternativ och kompenserat dom brabbade tycker jag.

Mvh isan lover

 

Så du vill att ledningen i landet kompenserar brottslig verksamhet för att dom tvingas följa de lagar som funnits i många år ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 231
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    21

  • bob

    13

  • Kenneth4618

    11

  • spooncreek

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev Tallviking:

 

Så du vill att ledningen i landet kompenserar brottslig verksamhet för att dom tvingas följa de lagar som funnits i många år ?

Hej

Ja jag anser det nog vara rimligt att ex.vis en familj som körs bort efter att ha bott och brukat marken på en plats i flera generationer borde ha rätt till en viss kompensation, samma sak med Street Food försäljare som har stått på samma plats i generationer, restaurangägare som har köpt rörelser i god tro o.s.v, samma sak med dom som körs bort ifrån en marknad som stängs ned efter något hundratal år på samma plats, självklart måste dom erbjudas en ny attraktiv plats alternativt kompenseras på annat sätt.

Mvh isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Stopp och belägg du får för fasen inte lägga in songkranbilder i IL, TV med fleras politiktråd :doubt:

jag har lagt 20k bath i hanskfacket om problem:ninja:

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja jag anser det nog vara rimligt att ex.vis en familj som körs bort efter att ha bott och brukat marken på en plats i flera generationer borde ha rätt till en viss kompensation, samma sak med Street Food försäljare som har stått på samma plats i generationer, restaurangägare som har köpt rörelser i god tro o.s.v, samma sak med dom som körs bort ifrån en marknad som stängs ned efter något hundratal år på samma plats, självklart måste dom erbjudas en ny attraktiv plats alternativt kompenseras på annat sätt.

Mvh isan lover

 

 

Misstänkte att du ville att statens pengar skall bidra till att kriminell verksamhet får bidrag för att följa lagen

 

Belöna lagbrott är kanske inte direkt det som normala människor stödjer men så är du ju inte direkt normal heller

 

Folk som bryter mot lagar får bidrag medans de som väljer att följa lagarna från början får inget !?

 

Möjligen kan man fundera på att dra ner lite på böterna för de brott de begått men att ge bidrag skapar ju väldigt konstiga signaler till övriga samhället !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Misstänkte att du ville att statens pengar skall bidra till att kriminell verksamhet får bidrag för att följa lagen

 

Belöna lagbrott är kanske inte direkt det som normala människor stödjer men så är du ju inte direkt normal heller

 

Folk som bryter mot lagar får bidrag medans de som väljer att följa lagarna från början får inget !?

 

Möjligen kan man fundera på att dra ner lite på böterna för de brott de begått men att ge bidrag skapar ju väldigt konstiga signaler till övriga samhället !

Hej

I den rike mannens värd är det säkert ett brott att bruka jorden och försörja sin familj, inte heller att flera generationers barn har fötts och växt upp på platsen betyder något i deras värld, dom ska bort och marken dom en gång bröt ska överlämnas av juntan till ett multinationellt företag som nu ska bruka dom 50 familjernas mark efter en uppgörelse, vart dom familjer som bodde där och själva var födda där ska ta vägen eller leva av skiter man fullständigt i, detta kallar en del utveckling men för andra innebär det bostadslöshet,  arbetslöshet och ekonomisk ruin.

Mvh isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

I den rike mannens värd är det säkert ett brott att bruka jorden och försörja sin familj, inte heller att flera generationers barn har fötts och växt upp på platsen betyder något i deras värld, dom ska bort och marken dom en gång bröt ska överlämnas av juntan till ett multinationellt företag som nu ska bruka dom 50 familjernas mark efter en uppgörelse, vart dom familjer som bodde där och själva var födda där ska ta vägen eller leva av skiter man fullständigt i, detta kallar en del utveckling men för andra innebär det bostadslöshet,  arbetslöshet och ekonomisk ruin.

Mvh isan lover

 

 

Anser du att lagar och regler är till för att följas ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
44 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Anser du att lagar och regler är till för att följas ?

Hej

Självklart men varför ska bara lagen gälla fattiga?

Du klagar inte när militär, rika och juntamedlemmar bryter mot lagen, själva kuppen var ju ett lagbrott, vid Bangkok Shut Down bröts hundratals lagar, attackerna på vallokalerna 2014, Red Bull sonen som körde ijhäl polisen o.s.v, du är inte speciellt konsekvent?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Självklart men varför ska bara lagen gälla fattiga?

Du klagar inte när militär, rika och juntamedlemmar bryter mot lagen, själva kuppen var ju ett lagbrott, vid Bangkok Shut Down bröts hundratals lagar, attackerna på vallokalerna 2014, Red Bull sonen som körde ijhäl polisen o.s.v, du är inte speciellt konsekvent?

Mvh isan lover

 

Skall inte ALLA följa lagar och regler ?

 

Och varför skall folk ges pengar som kompensation för att dom skall börja följa lagar och regler ?

 

Jag skulle nog vilja påstå att är det något jag är konsekvent med på det här forumet så är det att lagar och regler skall följas av alla

 

Det är nog snarare du som är ökänd för motsatsen !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att detta forum inte har några regler så att man kan prata politik i varenda tråd........:ironi:

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack till er som har lagt in bilder från årets Songkhran här i tråden!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

:big_smile:till dig karma kungen på skitmat som ser okey ut på foto ,själv hatar jag maten i busssines class

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
8 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Skall inte ALLA följa lagar och regler ?

 

Och varför skall folk ges pengar som kompensation för att dom skall börja följa lagar och regler ?

 

Jag skulle nog vilja påstå att är det något jag är konsekvent med på det här forumet så är det att lagar och regler skall följas av alla

 

Det är nog snarare du som är ökänd för motsatsen !

Hej

Själv har jag trots dina påståenden om att vara konsekvent ändå inte sett ett enda inlägg där du har fördömt eller krävt att dom ansvariga ska ställas till svars för den olagliga militärkuppen, alla brott som begicks under Bangkok Shut Down, att med våld hindra folk att rösta på valdagen och hota personalen i vallokalerna, juntans vice PM,s korruption vid byggandet av statyparken, diktatorns brors korruption o.s.v.

 

Du framstår som högst selektiv och enögd och inte det minsta konsekvent.

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv har jag trots dina påståenden om att vara konsekvent ändå inte sett ett enda inlägg där du har fördömt eller krävt att dom ansvariga ska ställas till svars för den olagliga militärkuppen, alla brott som begicks under Bangkok Shut Down, att med våld hindra folk att rösta på valdagen och hota personalen i vallokalerna, juntans vice PM,s korruption vid byggandet av statyparken, diktatorns brors korruption o.s.v.

 

Du framstår som högst selektiv och enögd och inte det minsta konsekvent.

Mvh isan lover 

 

Lyft på någon av lapparna du har för ögonen !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
25 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Lyft på någon av lapparna du har för ögonen !

Har du en siren och saftblandare som blinkar och tjuter  så fort IL skriver något på MPR?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
On 2017-04-17 at 10:22, skrev Isan Lover:

Hej

Kan nog hålla med dig här, men i början tyckte jag nog att diskussionerna om varför inte lagar och regler i trafiken efterföljs och juntans extrainsatta åtgärder just under songkran för att hålla nere antalet olyckor, skadade och döda hade en viss koppling även till ämnet i denna tråd.

Men nu kommer vi allt längre bort ifrån detta och då förstår jag att du och några till reagerar, vi får ta och skärpa till oss lite.

Mvh isan lover

Du glömmer jävligt fort

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

Lyft på någon av lapparna du har för ögonen !

Håller med dej...så  kanske ni ser rubriken för denna tråd.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket totalt jävla fiasko.

 

En tråd som skulle kunna fungera som marknadsföring av MPR gentemot nya/möjliga medlemmar, kidnappas av två övervintrade dinosaurier som debatterar om det var vulkanen eller asteroiden som förintade deras kompisar. Att det var ledan av deras närvaro som dödade dem har de aldrig reflekterat över.

 

Jag gjorde mitt lilla bidrag och kunde kanske ha bidragit mer men känns meningslöst när tråden översvämmas av skit som i ett Bangkokiansk Armageddon.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Atom:

Vilket totalt jävla fiasko.

 

En tråd som skulle kunna fungera som marknadsföring av MPR gentemot nya/möjliga medlemmar, kidnappas av två övervintrade dinosaurier som debatterar om det var vulkanen eller asteroiden som förintade deras kompisar. Att det var ledan av deras närvaro som dödade dem har de aldrig reflekterat över.

 

Jag gjorde mitt lilla bidrag och kunde kanske ha bidragit mer men känns meningslöst när tråden översvämmas av skit som i ett Bangkokiansk Armageddon.

Bra sagt

Hoppas Dino-TV & Dino-IL läser och FÖRSTÅR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även denna lilla 50/50 grabben undrade varför TV och IL och några "andra" skulle förstöra denna tråden också, men mest undrade han nog varför det var så mycket schampo överallt...

58f8bb53eb1b4_songklan5050.png.a89352ee2c290bc99ec2e46435f259a3.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Jipppiiii...nu är Songkran äntligen över här i Pattaya. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv har jag trots dina påståenden om att vara konsekvent ändå inte sett ett enda inlägg där du har fördömt eller krävt att dom ansvariga ska ställas till svars för den olagliga militärkuppen, alla brott som begicks under Bangkok Shut Down, att med våld hindra folk att rösta på valdagen och hota personalen i vallokalerna, juntans vice PM,s korruption vid byggandet av statyparken, diktatorns brors korruption o.s.v.

 

Du framstår som högst selektiv och enögd och inte det minsta konsekvent.

Mvh isan lover 

Cha Cha

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom borde fan skämmas att  hålla på o älta den där jävla politiken i alla trådar...ta det på pm istället 

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Atom:

Vilket totalt jävla fiasko.

 

En tråd som skulle kunna fungera som marknadsföring av MPR gentemot nya/möjliga medlemmar, kidnappas av två övervintrade dinosaurier som debatterar om det var vulkanen eller asteroiden som förintade deras kompisar. Att det var ledan av deras närvaro som dödade dem har de aldrig reflekterat över.

 

Jag gjorde mitt lilla bidrag och kunde kanske ha bidragit mer men känns meningslöst när tråden översvämmas av skit som i ett Bangkokiansk Armageddon.

 

Kom igen nu, in med bilder så kommer tråden rätas ut. Själv undvek jag, i största möjliga mån, årets Songkran så kan inte bidra med så mycket.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
10 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Du glömmer jävligt fort

Hej

Ja tyvärr fortsätter ju frågorna att hagla, det är inte så lätt att avstå att besvara frågor dom ställs direkt till en, man dras in vare sig man vill eller ej, beklagar.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...