Jump to content
IGNORERAD

Songkran 2017


spooncreek

Recommended Posts

18 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Det är helt normalt att man får betala för tiden som fordonet är beslagtaget. Har själv varit med och hämtat ut och tvivlar på att det helt plötsligt skulle bli ett bekymmer bara för att det sitter en junta på makten, det är inget nytt sas. 

 

/ SatanG

Detta är inget nytt, det var samma tillämpning i Korat 2012. Man fick igen sitt fordon då böterna betalades.

 

Det skulle nog vara värre om fylleristernas alla fordon lämnades vid vägkanten och blev stöldbegärliga objekt eller utsatte andra för trafikfara.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 231
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    21

  • bob

    13

  • Kenneth4618

    11

  • spooncreek

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
20 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Det är helt normalt att man får betala för tiden som fordonet är beslagtaget. Har själv varit med och hämtat ut och tvivlar på att det helt plötsligt skulle bli ett bekymmer bara för att det sitter en junta på makten, det är inget nytt sas. 

 

/ SatanG

Hej

Hoppas du får rätt men själv kan jag tänka mig att polisen kommer att utsättas för en hård press och även hot i vissa delar av landet om dom håller inne bilar och hindrar folk ifrån att åka till sina arbetsplatser i centrala Thailand där jobben finns.

I större städer och i Bangkok har man kanske rutin på detta men ute på landsbygden kan det nog bli strul.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev leifen:

Detta är inget nytt, det var samma tillämpning i Korat 2012. Man fick igen sitt fordon då böterna betalades.

 

Det skulle nog vara värre om fylleristernas alla fordon lämnades vid vägkanten och blev stöldbegärliga objekt eller utsatte andra för trafikfara.

 

Jag vill minnas att det, förutom böterna, även kostar hyra för uppställningsplatsen.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer tillbaka från en mycket trevlig Songkran i Patong med vänner och party på Bangla och i även i Coral bar. Varade dock bara 12-13 april. På Bangla även natten till 14e.

Tillbringat em på soi 7, Heavens door där jag har en vän. Galet kul!! Åkte sedan till soi 6 där det tyvärr var slut med Songkran-firandet. Enligt rykten redan vid 7. Kul ändå och hemma för en varm dusch innan nya äventyr.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Hoppas du får rätt men själv kan jag tänka mig att polisen kommer att utsättas för en hård press och även hot i vissa delar av landet om dom håller inne bilar och hindrar folk ifrån att åka till sina arbetsplatser i centrala Thailand där jobben finns.

I större städer och i Bangkok har man kanske rutin på detta men ute på landsbygden kan det nog bli strul.

Mvh isan lover

De får väl sluta att köra på fyllan,det verkar som du försvarar fyllkörning oxå,skrämmande,anarki är inte lösningen.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
40 minuter sedan, skrev måne:

De får väl sluta att köra på fyllan,det verkar som du försvarar fyllkörning oxå,skrämmande,anarki är inte lösningen.

Hej

Tror inte att polisen i vårt område har beslagtagit några fordon, möjligtvis bett några bilar med fulla förare att ställa bilen eller byta förare.

Önskar polisen lycka till med att hålla nere olycksstatistiken men det är inte lätt i ett land där man har en lång tradition av att strunta i lagar och regler, vare sig dom styrande, polis eller militär föregår väl direkt som några goda exempel när det gäller att följa lagar och regler heller.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Isan Lover:

inte lätt i ett land där man har en lång tradition av att strunta i lagar

Du tycker inte det är dags att bryta en sån tradition?En fyllstyrning håller du högre än människoliv,tragiskt

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev måne:

Du tycker inte det är dags att bryta en sån tradition?En fyllstyrning håller du högre än människoliv,tragiskt

 

IL vill inte att landet skall utvecklas, att folk skall leva och ha hälsan eller bli rikare....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 minuter sedan, skrev måne:

Du tycker inte det är dags att bryta en sån tradition?En fyllstyrning håller du högre än människoliv,tragiskt

Hej

Som jag har sagt tidigare så tror jag inte att Somchai i byn kommer att börja respektera lagar och regler så känge dessa inte gäller politiker, generaler, kungligt närstående och Bangkok eliten.

 

Hur ska en polis kunna fälla en bonde för fylleri eller för att ha kört utan hjälm samtidigt som rika kan köra ihjäl poliser berusade och sen smita ifrån platsen utan att straffas, en Genersl som nu är Vice PM i juntan som är korrumperad men slipper straff när han avslöjas därför att han då lämnade tillbaka det han stal, när landet styrs av en General till diktator som upprepade gånger har skyddat sin korrumperade bror som också är general.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Som jag har sagt tidigare så tror jag inte att Somchai i byn kommer att börja respektera lagar och regler så känge dessa inte gäller politiker, generaler, kungligt närstående och Bangkok eliten.

 

Hur ska en polis kunna fälla en bonde för fylleri eller för att ha kört utan hjälm samtidigt som rika kan köra ihjäl poliser berusade och sen smita ifrån platsen utan att straffas, en Genersl som nu är Vice PM i juntan som är korrumperad men slipper straff när han avslöjas därför att han då lämnade tillbaka det han stal, när landet styrs av en General till diktator som upprepade gånger har skyddat sin korrumperade bror som också är general.

Mvh isan lover

Och vad hade detta med fyllstyrningar att göra?men du fick med alla grupper igen,duktigt repad skiva.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur det funkar, eller ska funka att umgås på ett forum är på många sätt inte helt olikt det verkliga livet, trots att det finns en skärm och ett tangentbord som ett filter.


En tråd på detta forum kan tex liknas vid ett rum eller en sammankomst.  I just detta rum samlas personer som är intresserade av att diskutera och dela erfarenheter och upplevelser  om det pågående Songkranfirandet i Thailand. Som vanligt en stundtals rätt livlig diskussion, där folk har lite olika åsikter om firandet förr och nu. Ett och annat inlägg sticker iväg åt ett helt annat håll, men det gör inte så mycket. Så är det ju när man umgås i vänners lag. En del hörs mer än andra men de flesta som vill kommer till tals. Andra nöjer sig med att lyssna.


 In i rummet kommer då några för medlemmarna välkända personer och ställer sig mitt i rummet och börjar högljutt diskutera trätor från förr. Trots att de kan ana övriga medlemmars irritation, som ju befinner sig i en rätt trevlig diskussion om något helt annat, så bryr de sig inte, utan fortsätter envist sin eviga träta. Den dåliga stämningen i rummet är ett faktum. Ganska respektlöst mot andra att bete sig på det viset kan man tycka. Hade man inte vetat bättre hade man trott att det rörde sig om bråkiga barn och inte vuxna män.


Föreningen som håller i diskussionen har dessutom bestämt att inga ordningsvakter ska finnas för att stävja eller städa upp i den här typen av urspårade diskussioner, i hopp om att det bland vuxna människor ska råda lite sunt förnuft, och en egen insikt om när man helt spårar ur och mest förstör för andra. En rätt sund tanke, men tyvärr funkar det inte alltid så bra.


Resultatet blir naturligtvis att en del personer, som förväntade sig en tråd om det thailändska nyåret, tröttnar, när allt de ser är personer, högröda i ansiktet, som skriker samma argument som de gjort i andra rum under ett flertal år där trätan från förr inte heller hör hemma. De som vill prata om Songkran lämnar, kvar blir gubbarna som träter om annat.


Som skapare av rummet har man heller ingen möjlighet att påverka men man kan alltid vänligt fråga:
Ärade kombattanter, ni vet vilka ni är, kan ni inte helt enkelt kliva ur detta rum och fortsätta ert högljudda samtal i något av rummen bredvid? Det finns som ni vet flera lämpliga rum skapade och anpassade för er ”diskussion”. Jag och andra kommer säkert och deltar senare, så ni inte behöver känna er särskilt ensamma. Självklart är ni varmt välkomna tillbaka när ni har något att tillföra avseende ämnet Songkran 2017. Tackar på förhand.
 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev spooncreek:

Hur det funkar, eller ska funka att umgås på ett forum är på många sätt inte helt olikt det verkliga livet, trots att det finns en skärm och ett tangentbord som ett filter.


En tråd på detta forum kan tex liknas vid ett rum eller en sammankomst.  I just detta rum samlas personer som är intresserade av att diskutera och dela erfarenheter och upplevelser  om det pågående Songkranfirandet i Thailand. Som vanligt en stundtals rätt livlig diskussion, där folk har lite olika åsikter om firandet förr och nu. Ett och annat inlägg sticker iväg åt ett helt annat håll, men det gör inte så mycket. Så är det ju när man umgås i vänners lag. En del hörs mer än andra medd e flesta kommer till tals.


 In i rummet kommer då några för medlemmarna välkända personer och ställer sig mitt i rummet och börjar högljutt diskutera trätor från förr. Trots att de kan ana övriga medlemmars irritation, som ju befinner sig i en rätt trevlig diskussion om något helt annat, så bryr de sig inte, utan fortsätter envist sin eviga träta. Den dåliga stämningen i rummet är ett faktum. Ganska respektlöst mot andra att bete sig på det viset kan man tycka. Hade man inte vetat bättre hade man trott att det rörde sig om bråkiga barn och inte vuxna män.


Föreningen som håller i diskussionen har dessutom bestämt att inga ordningsvakter ska finnas för att stävja eller städa upp i den här typen av urspårade diskussioner, i hopp om att det bland vuxna människor ska råda lite sunt förnuft, och en egen insikt om när man helt spårar ur och mest förstör för andra. En rätt sund tanke, men tyvärr funkar det inte alltid så bra.


Resultatet blir naturligtvis att en del personer, som förväntade sig en tråd om det thailändska nyåret, tröttnar, när allt de ser är personer, högröda i ansiktet, som skriker samma argument som de gjort i andra rum under ett flertal år där trätan från förr inte heller hör hemma. De som vill prata om Songkran lämnar, kvar blir gubbarna som träter om annat.


Som skapare av rummet har man heller ingen möjlighet att påverka men man kan alltid vänligt fråga:
Ärade kombattanter, ni vet vilka ni är, kan ni inte helt enkelt kliva ur detta rum och fortsätta ert högljudda samtal i något av rummen bredvid? Det finns som ni vet flera lämpliga rum skapade och anpassade för er ”diskussion”. Jag och andra kommer säkert och deltar senare, så ni inte behöver känna er särskilt ensamma. Självklart är ni varmt välkomna tillbaka när ni har något att tillföra avseende ämnet Songkran 2017. Tackar på förhand.
Solly :pudency:

Visa mer  

Solly :pudency:

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
15 minuter sedan, skrev måne:

Och vad hade detta med fyllstyrningar att göra?men du fick med alla grupper igen,duktigt repad skiva.

Alla?

Nämndes juntan? :crazy:

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Mankan:

Försök hålla dig innanför ramarna ;)

Skärmklipp1.PNG

Det är P3:s fel,jag är oskyldig som vanligt :pudency:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Återvände till Pattaya i morse efter en dryg bussresa på 13 timmar. Ingen aktivitet på bridgeklubben förrän på fredag då den hållits stängd en vecka pga vattenkriget. Men vem bryr sig om ett gäng bridgenördar när Songkran ska firas. :crazy:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 4/14/2017 at 00:21, skrev Raggmunken:

 

Ja. Fler dumma frågor?

Gaska upp dig, det är över nu, du kan komma hit, kusten är klar.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frason:

Gaska upp dig, det är över nu, du kan komma hit, kusten är klar.

 

Ingen kust klar än, i Pattaya kör vi på rätt ordentligt idag, för att avsluta med det stora kaoset i morgon. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Ingen kust klar än, i Pattaya kör vi på rätt ordentligt idag, för att avsluta med det stora kaoset i morgon. :drinks:

Huva ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Huva ;)

 

Fritz..

 

Stötvis stökigt på tredje vägen redan idag märkte jag, så ta det försiktigt om du ger dig ut pastorn :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev frason:

Gaska upp dig, det är över nu, du kan komma hit, kusten är klar.

 

Eftersom jag kan välja när jag vill åka på semester så väljer jag att göra det när jag kan undvika att gå omkring ofrivilligt dyngsur hela dagarna. Har ingenting emot vatten när jag tex badar, regnar det så söker jag om möjligt skydd om inte annat så är det naturens lagar man får rätta sig efter. Men att bevista detta helvetiska songkranfirande i pattis frivilligt, mai köi!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Stötvis stökigt på tredje vägen redan idag märkte jag, så ta det försiktigt om du ger dig ut pastorn :-) 

Jag och frugan tog en promenad tur och retur från 3:e gatan ner till Beach Road och Beergarden fram och åter utan att bli blöta. OK, nästan i alla fall :) Sällskapet gst med fru klarade sig åxå hyggligt...vad jag minns. :)

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Raggmunken:

 

Eftersom jag kan välja när jag vill åka på semester så väljer jag att göra det när jag kan undvika att gå omkring ofrivilligt dyngsur hela dagarna. Har ingenting emot vatten när jag tex badar, regnar det så söker jag om möjligt skydd om inte annat så är det naturens lagar man får rätta sig efter. Men att bevista detta helvetiska songkranfirande i pattis frivilligt, mai köi!

Håller med i din situation, vilket helvete det måste vara att vara låst till en plats i Thailand! :big_smile:

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...