Jump to content
Sign in to follow this  
spooncreek

Songkran 2017

Recommended Posts

frogfish
3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Så du skulle uppskatta att folket i Thailand ändrar sin attityd och börjar följa lagar och regler ?

Då lär du ju själv inte längre trivas i Thailand med tanke på vad du tidigare berättat och beskrivit om varför du gillar Thailand !

Oj! Flyttblocken haglar i glashuset.

Hur är det själv med dina korrupta nära vänner som smugglar uttjänta fordon och säljer de till fattiga människor? Går affärerna bra?

Glorian börjar sitta lite snett.....

• Fint 1

thomas001
22 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Songkran i "byn" är tre dagar med HÖG musik o dans ,en dag med vattenlekar.

Jag var en sväng till Ubon igår och kör då till och från på 4-filg motorväg till min förvåning stod det även där barn o vuxna och kastade vatten.

Pickisar med 6-10 pers på flaket körde 100-120km/t och kastade hinkar med vatten på mötande mopeder/mc och

andra pickisar med folk på flaket. Undra på att folk dör som flugor i trafiken när du  i full fart på moppe/mc

med eller utan hjälm får en hink kallt vatten slängt på dej från en mötande bil i  100km/t.

Roligt med traditioner....

Märklig motorväg du åker på med både mötande bilar och moppar.............

Kasta en hink vatten ståendes på ett flak i 120 knyck....undrar vart det vattnet hamnar.........

Tror inte det kan träffa en mötande bil eller mc...

Edited by thomas001
  • Fint 6

Khemmarat
Kasta en hink vatten ståendes på ett flak i 120 knyck....undrar vart det vattnet hamnar.........

Du får tro vad du vill jag såg vad jag såg ok ändrar motorväg till fyrfilig väg, nöjd ?
Jag körde själv i +100 och dom körde om mej
Så kanske enbart 110 ?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

stefan5300
1 timme sedan, skrev thomas001:

Har du aldrig mött mötande mopeder på fel sida om en refug, det har jag gjort otaliga gånger, även bilar då de inte bemödat sig att göra en u-sväng där den skall göras, då kör de hellre högertrafik mot färdriktninger några hundra meter.

• Fint 5

Nicholas

Mae chaem, 22km från doi inthanon.
Trakterna runt Chiang Mai.

Mycket traditionsenligt.
Gick runt bland föräldrar och grannar.
Böner och sprit.

På kvällen detta tåg med musik.
Bil med stockar på i täten.
1e548b02f19d21418787158cf2c67655.jpg

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

• Fint 9

thomas001
35 minuter sedan, skrev stefan5300:

Har du aldrig mött mötande mopeder på fel sida om en refug, det har jag gjort otaliga gånger, även bilar då de inte bemödat sig att göra en u-sväng där den skall göras, då kör de hellre högertrafik mot färdriktninger några hundra meter.

Det är väl självklart att jag har gjort. Men nu snackar vi 4-filig motorväg.  Massor av pickupper i 120 blås med fullt av stående folk på flaket som kastar vatten. Bara tanken på att stå upp på ett flak i 120 blås hållandes en hink med vatten, desutom lyckas kasta vattnen på en mötande bil eller mc. Hur fan lyckas man med det? Kan tänka mig att det blåser lite motvind i 120 blås.

Vad jag vänder mig emot...är påståendet att det är massor av pickupper i 100-120 blås med stående folk på flaket som kastar vatten på mötande trafik på en 4-filig motorväg.....inget annat.

• Fint 8

Drivern
On ‎2017‎-‎04‎-‎14 at 23:23, skrev SatanG:

Se där, kvinnan som sitter ner på första/andra bilden ser jag som en syster.

/ SatanG

Det är väl Keeseni,Björns fru som sitter där. 

SatanG
54 minuter sedan, skrev Drivern:

Det är väl Keeseni,Björns fru som sitter där. 

Ingen aning vem björn eller Keeseni är. Jag menar kvinnan på både första och andra bilden i rött/vitt, hon varken heter Keeseni eller är gift med någon Björn.

/ SatanG

Guest JJC

Är uppe i bergen söder om Chiang Mai. En by på si så där 30 tusen invånare. Fantastisk upplevelse. Mycket trevligt stämning mycket mat och sprit. 

Kameran undanstoppad pga. vatten.

Folk uppe i bergen är fantastiska.

Drivern
18 minuter sedan, skrev SatanG:

Ingen aning vem björn eller Keeseni är. Jag menar kvinnan på både första och andra bilden i rött/vitt, hon varken heter Keeseni eller är gift med någon Björn.

/ SatanG

Då ber jag om ursäkt om det inte är hon,jag menade också hon i röd/vita kläder,även min fru som är kompis med henne och grannar till oss i Rayong sa att det var hon,hon heter även Home,kanske tvilling till din "syster".;)

Guest Isan Lover
11 timmar sedan, skrev Tallviking:

Så du skulle uppskatta att folket i Thailand ändrar sin attityd och börjar följa lagar och regler ?

Då lär du ju själv inte längre trivas i Thailand med tanke på vad du tidigare berättat och beskrivit om varför du gillar Thailand !

Hej

Detta är mycket större än så, hur jag och du påverkas är det nog ingen som bryr sig om, men jag vidhåller att en förändring av attityd, beteende och kultur är nödvändig om en verklig förändring ska kunna genomföras, som det är nu finns det ingen förståelse eller acceptans ens för för många lagar och regler som har funnits ganska länge, då är ju knappast lösningen att öka på med nya lagar, inget talar väl för att dessa kommer att få något större genomslag heller?

Mvh isan lover