Jump to content
IGNORERAD

Songkran 2017


spooncreek

Recommended Posts

Guest Isan Lover
3 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Så du tror på en lösning som du just själv förklarade varför den inte kommer fungera !? :whistle:

 

Hej

Själv hoppas jag på att någon som redan är rik och inte är i behov av korruption ska komma till makten, alternativt att den nye kungen sparkar Prem och kräver förändringar eller något liknande, händer inget nytt lär allt förbli som det har varit.

Mvhbidan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 231
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    21

  • bob

    13

  • Kenneth4618

    11

  • spooncreek

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
6 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Så du tror på en lösning som du just själv förklarade varför den inte kommer fungera !? :whistle:

 

Hej

Själv hoppas jag på att någon som redan är rik och inte är i behov av korruption ska komma till makten, alternativt att den nye kungen sparkar Prem och kräver förändringar eller något liknande, händer inget nytt lär allt förbli som det har varit.

Mvhbidan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv hoppas jag på att någon som redan är rik och inte är i behov av korruption ska komma till makten, alternativt att den nye kungen sparkar Prem och kräver förändringar eller något liknande, händer inget nytt lär allt förbli som det har varit.

Mvhbidan lover

Nya Kungen Dansar väl efter Militärens ord har inte sett ett uttalande som gör det positivt än?

Nä man får nog acceptera att Thailand styrs av Junta i ej överblickad framtid!?!?

Men så har det ju varit i morden tid så inget nytt på Västfronten?

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv hoppas jag på att någon som redan är rik och inte är i behov av korruption ska komma till makten, alternativt att den nye kungen sparkar Prem och kräver förändringar eller något liknande, händer inget nytt lär allt förbli som det har varit.

Mvhbidan lover

 

Ja. Med den inställningen du och många thailändare har lär aldrig något hända tyvärr. Det är just därför inget händer i landet utan det står bara och tuggar utan att utvecklas

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ny uppdatering och det ser fortfarande bättre ut än förra året.

 

IMG_1611.JPG.b5ddb4b3684d7a7d2ea5cf14397b4811.JPG

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ny uppdatering och det ser fortfarande bättre ut än förra året.

 

IMG_1611.JPG.b5ddb4b3684d7a7d2ea5cf14397b4811.JPG

 

Mvh isan lover

Ja, med dödsfallen är det bättre.

 

Dystrare är att antalet olyckor ökat rejält och samma med antalet skadade.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev leifen:

Ja, med dödsfallen är det bättre.

 

Dystrare är att antalet olyckor ökat rejält och samma med antalet skadade.

Hej

Så är det, men på något sätt vill man väl ändå se det som en ljusning om antalet döda minskas, men det verksr onekligen vara svårt stt förändra Thailändarnas vanor i stort.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår var det den fete Farangens tur. Känns faktiskt bra att få lite uppskattning. Antagligen har man gjort något bra under alla år här i Thailand.

song1.jpg.c54f98fec15bdcecc09573f71c1a7db9.jpg

song2.jpg.d6d5f420483a39fe243ba99cecb31a69.jpg

song3.jpg.cd0f74182f91ffd9d4d98538cc353eeb.jpg

song.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv hoppas jag på att någon som redan är rik och inte är i behov av korruption ska komma till makten, alternativt att den nye kungen sparkar Prem och kräver förändringar eller något liknande, händer inget nytt lär allt förbli som det har varit.

Mvhbidan lover

Tyvärr IL hoppet är ute,när din stora idol hade makten,han var rik men han skulle ha mer.Han skulle kunna ha börjat att ta tag i korruptionen.

men vad hände ,jo det vet vi ju:big_smile: Thailand är korrupt och kommer så förbli.

Trevlig Päsk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
18 minuter sedan, skrev pust:

Tyvärr IL hoppet är ute,när din stora idol hade makten,han var rik men han skulle ha mer.Han skulle kunna ha börjat att ta tag i korruptionen.

men vad hände ,jo det vet vi ju:big_smile: Thailand är korrupt och kommer så förbli.

Trevlig Päsk

Hej

Tror också att det är svårt att få till en förändring, men man får inte ge upp hoppet.

Kanske kommer en ny rik man som bekämpar korruption och som inte kuppas bort.?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Detta skrev TS i sitt första inlägg

Tänkte att vi i den här tråden kunde dela bilder och info om de närmsta 9 dagarnas vattenkrig.

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv hoppas jag på att någon som redan är rik och inte är i behov av korruption ska komma till makten, alternativt att den nye kungen sparkar Prem och kräver förändringar eller något liknande, händer inget nytt lär allt förbli som det har varit.

Mvhbidan lover

 

Abhisit var ju inte korrupt och han avskydde du!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Detta skrev TS i sitt första inlägg

Tänkte att vi i den här tråden kunde dela bilder och info om de närmsta 9 dagarnas vattenkrig.

 

 

Så är det här på MPR...tyvärr. I går kidnappades den intressanta tråden om SINK-skatt till att handla om svensk flyktingpolitik och Gud vet vad. Tråkigt är bara förnamnet..

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Abhisit var ju inte korrupt och han avskydde du!

Hej

Det är du nog ganska ensam om att tro, glöm det och Demokraternas vice partiledare var Suthep som bygger i Nationalparker, det finns i princip vare sig okorrumperade politiker eller generaler i Thailand.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
8 minuter sedan, skrev Fritz:

Så är det här på MPR...tyvärr. I går kidnappades den intressanta tråden om SINK-skatt till att handla om svensk flyktingpolitik och Gud vet vad. Tråkigt är bara förnamnet..

 

Fritz..

Tycker det finns tillräckligt med politiktrådar där TV, IL med flera kan kasta skit på varandra :look_down:

Jag nog blockat ett 70 tal men det hjälper inte

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
10 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Tycker det finns tillräckligt med politiktrådar där TV, IL med flera kan kasta skit på varandra :look_down:

Jag nog blockat ett 70 tal men det hjälper inte

Hej

Kan nog hålla med dig här, men i början tyckte jag nog att diskussionerna om varför inte lagar och regler i trafiken efterföljs och juntans extrainsatta åtgärder just under songkran för att hålla nere antalet olyckor, skadade och döda hade en viss koppling även till ämnet i denna tråd.

Men nu kommer vi allt längre bort ifrån detta och då förstår jag att du och några till reagerar, vi får ta och skärpa till oss lite.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Mer än 6500 fordon beslagtagna den här Songkran-helgen p.g.a berusade förare

 

Over 6,500 vehicles seized in drink driving operation

 

The authorities have said 6,544 vehicles were seized in operations aimed at preventing road accidents from drink driving during the first five days of the so-called seven dangerous days of the Songkran holiday.

Colonel Sirichan Ngathong, deputy spokeswoman of the National Council for Peace and Order, told a press conference on Monday that 4,982 motorcycles and 1,562 four-wheel vehicles were seized during April 12-16.

She said 210,513 motorcyclists and pillion riders had had legal action taken against them for drink driving and/or riding without helmets as well as other traffic violations.

She said 166,145 people had been arrested for violating traffic laws related to public and private vehicles with four wheels or more.

On Sunday, which was the fifth day of the monitoring period, 1,013 motorcycles and 319 four-wheel vehicles were seized, Sirichan added.

 

http://www.nationmultimedia.com/news/breakingnews/30312450

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir fina pengar till statskassan,kanske t.o.m. kan finansiera den ökade militärbudgeten.Blir det auktion på dessa beslagtagna fordon?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Inte årets Songkran bilder men..........

 

Det finns säker några Samui veteraner här som träffat på killen till hö.. vänster menar jag

58f487adb8995_Thailand2005157.thumb.jpg.5aa43a4f362ac1cfcf1bfda22fb2151d.jpg

58f487d8a8444_Thailand2005204.thumb.jpg.5ab03d312bc43c0f6d160e694e7b64a8.jpg

Nyår är tröttsamt

58f4880fd0502_Thailand2005303.thumb.jpg.28e34b222985c557632ef34d81211a32.jpg

Jittra var lite klent byggd på den tiden

58f48838777dd_Thailand20051581(6).thumb.jpg.566c88365523e7cba57fbcc3cd3cd4df.jpg

Påfyllning

58f48851da0a6_Thailand20051581(14).thumb.jpg.44113ed0baa7651c03a8e0a3e4d3988c.jpg

Appropå sminktråden så tycker jag detta är lite för mycket ;)58f4887cabc0b_Thailand20052614(14).thumb.jpg.bcf8e4fec132a98da96669ea9116bc84.jpg

58f4896ea1cfd_Thailand20051581(7).thumb.jpg.a12063484a371f03b51b39c03052c036.jpg

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tyvärr bara min iPhone utan skydd att ta bilder med och det är inte det lättaste utan att den blir blöt..

Men men här kommer ett par till...

 

58f4927241bdf_2017-04-1614_16_07.thumb.jpg.40403a0c704a5a6b8d47a18f597f28e5.jpg

 

58f492893f5b7_2017-04-1614_16_29.thumb.jpg.e74538b3f1ec486522cb9e9e889b8a07.jpg

 

58f4929ab88b0_2017-04-1614_16_25.thumb.jpg.05e7a4204ab3e354a3ac578d6711a59c.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 timmar sedan, skrev måne:

Blir fina pengar till statskassan,kanske t.o.m. kan finansiera den ökade militärbudgeten.Blir det auktion på dessa beslagtagna fordon?

Hej

Tvivlar på det, det kostar väl snarare pengar att transportera bort och förvara alla dessa fordon innan ägaren får hämta ut dom igen.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Tvivlar på det, det kostar väl snarare pengar att transportera bort och förvara alla dessa fordon innan ägaren får hämta ut dom igen.

Mvh isan lover

Det brukar bilägaren få betala om han vill ha tillbaka bilen

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Det brukar bilägaren få betala om han vill ha tillbaka bilen

Hej

I Sverige ja, men vad händer i Thailand?

Kan tänka mig att detta kan sluta hur som helst och det blir kanske inte så lätt att få pengar av en som inga har, dessutom är det ju förmodligen så att polisen som har tagit och transporterat bort bilen mot bilägarens vilja, ska då denne ta kostnader som han själv inte har orsakat eller medverkat till, det tror jag att en och annan kommer att protestera emot.

Kan tänka mig att ett mindre kaos bryter ut när alla inblandade ska ha sin a fordon tillbaka och en hel del saknar pengar, vägrar betala o.s.v, som vanligt kommer polisen förmodligen stt tolka detta olika runt om i landet och massor av varianter är nog att vänta sig.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

I Sverige ja, men vad händer i Thailand?

Kan tänka mig att detta kan sluta hur som helst och det blir kanske inte så lätt att få pengar av en som inga har, dessutom är det ju förmodligen så att polisen som har tagit och transporterat bort bilen mot bilägarens vilja, ska då denne ta kostnader som han själv inte har orsakat eller medverkat till, det tror jag att en och annan kommer att protestera emot.

Kan tänka mig att ett mindre kaos bryter ut när alla inblandade ska ha sin a fordon tillbaka och en hel del saknar pengar, vägrar betala o.s.v, som vanligt kommer polisen förmodligen stt tolka detta olika runt om i landet och massor av varianter är nog att vänta sig.

Mvh isan lover

 

Det är helt normalt att man får betala för tiden som fordonet är beslagtaget. Har själv varit med och hämtat ut och tvivlar på att det helt plötsligt skulle bli ett bekymmer bara för att det sitter en junta på makten, det är inget nytt sas. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...