Jump to content
spooncreek

Songkran 2017

Recommended Posts

Kenneth4618

Det där isvattnet är jävla otyg :diablo:

• Fint 4

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Tommy

Kan rekommendera ett besök vid Democracy Monument i Bangkok, hur kul och blött som helst! 99% Thai.

MVH Tommy

• Fint 2

Tommy

Sådär skall det se ut Kenneth!

FESTSTÄMMNING!!!

MVH

• Fint 3

leifen

Gårdagen den 12:e avlöpte som vanligt med en gåsmarsch genom byarna med skränande musik från stora högtalare på en lastbil drivet med ett diesl-elverk och fylla ”behind the limit” innan man nådde tempelområdet.

Morgonen den 13:e  var det köer från 06.00-08.00 vid stans fotbollsplan för att skänka munkarna gåvor och få välsignelse med heligt vatten som vanligt.

På eftermiddagen startade vattenlekarna inne i stan som dock i år är nedbantat för kungens sorgeår.

Inga skummaskiner, inga skönhetstävlingar, inga artister mm.

• Fint 1

Kenneth4618
2 minuter sedan, skrev bob:

Sonen kollar utbudet inför årets Songkran... Själv så vet jag inte vad jag kollar på men inte f-n är det vattenpistoler...

son1.png.c62273f92ddfb72fa9ef36197eb13dac.png

c

son2.png.e6973628d9284438d559d195585c16bf.png

Det nog Mc Donalds som lockar ;)

• Fint 3

bob
1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Det nog Mc Donalds som lockar ;)

Måste vara det Kenneth... :-)

• Fint 1

Guest Isan Lover
4 timmar sedan, skrev spooncreek:

"Faranger har förstört Songkran", "Faranger känner inga gränser och har förstört de fina thailändarnas tradition". Jo, tjena, den typen av åsikter var inte oväntad även i året Songkran-tråd och är något som jag återkommande hört under snart 10 år, sedan jag upplevde min första Songkran. Då i Pattaya på soi 7 och 8, rätt mycket faranger med isvattenladdade vattengevär det medges. Men minst lika många om inte fler thailändare, beväpnade på samma sätt. För att inte tala om den 18e (Naklua) och 19:e (Pattaya), då hela stan från Dark Side och Sukhumvit ner till Beach Road är ett enda stort jävla vattenkrig, anfört främst av sketfulla unga thailändare på pickisar.

Samma lika när jag upplevt Songkran i Isaan, Roi Et (staden)  var rätt kaotiskt, och inte en farang i sikte. Lite lugnare i byn medges, mer fokus på dans och fylla kanske.

Så det där med att faranger skulle förstört Songkran köper jag inte alls. Om man tycker att det är förstört, så är det thailändarna själva som fixat det. Fast förstört tror jag inte är ett ord de använder själva, snarare skitkul.

I just Pattaya är det lite drygt att det är 9 dagar dock, 2-3 hade räckt gott.

Hej

Håller med helt, lyckas man inte ens ha roligt på Songkran så kan man nog inte ha roligt någonstans, visst blir man blöt både invärtes och utvärtes men kul är det, har provat Songkran firande i Petchabun, Nong Khai, Pattaya, Chiang Mai, Chon Daen och i byn.

Mvh isan lover

frason
7 timmar sedan, skrev Raggmunken:

Själv har jag valt att inte besöka Thailand under Songkran nåt mer. Skulle det bli så i framtiden att jag trots allt gör det så är iallafall Pattaya förklarat som en no-go zon.

Pga vatten?:haha:

Knasen
9 minuter sedan, skrev frason:

Pga vatten?:haha:

Ja. Fler dumma frågor?

• Fint 3

B747
7 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Gott nytt år då Grevar och Baroner :party:

Hade varit kul och varit hemma i byn och dricka Leo med sugrör

DSC00656.thumb.JPG.d6723f03f469e0ba0d271e1df6de4225.JPG

DSC00770.thumb.JPG.18ee68def37a7f1a5867c816389e653e.JPGDSC00780.thumb.JPG.538f0273b5c4a770ddbccc35aa8d6b6a.JPGDSC00815.thumb.JPG.2da3a421b18d26821b3f1c7b1216d0b1.JPG

Helvete vilka uunderbara bilder.Nu var det mången år sedan flygarn fick leka vattenkrig.

Jag gick under namnet specialsoldaten i Phuket några år he he.

• Fint 1

B747
5 timmar sedan, skrev bob:

Sonen kollar utbudet inför årets Songkran... Själv så vet jag inte vad jag kollar på men inte f-n är det vattenpistoler...

son1.png.c62273f92ddfb72fa9ef36197eb13dac.png

son2.png.e6973628d9284438d559d195585c16bf.png

He he.Glad påsk på er Kjelle.

• Fint 1

Guest wUThai

Varit i Thailand en gång under Songkran. Landade i Bangkok den 13:e April 2008. Frugan plockade upp mig på flygplatsen för vidare färd till Hua Lamphong och slutstation Sisaket. Songkran i yxbyn var skitkul! Vi stannade där i ett par dagar sen drog vi till Pattis, jag, frugan och grabben! I Pattaya firade vi i en veckas tid... satan så kul vi hade!

Songkran äger! :)

000022.jpg

Edited by wUThai