Jump to content
IGNORERAD

Dagen D för flakåkande och ej bältade


Tallviking

Recommended Posts

Finns en kille i Thailand som åker till Sverige och köper begagnade skrotfärdiga Scania-bussar

 

Han skär ner dom i delar och stoppar in dom i containers

 

Sedan importerar han dom till Thailand som "metallskrot" och slipper då betala dyr tull

 

Väl i Thailand svetsar han ihop dom igen, sprayar fina lackningar och säljer dom som "bättre begagnade"

 

Hamnade bakom en sådan i vintras, den hade fortfarande den svenska nummerskylten kvar där bak förutom en thailändsk

 

Hur trafiksäkra tror ni dom bussarna är ?

 

IMG_0975.thumb.JPG.a972181049905408f4cf3d7b5af1e243.JPG

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    22

  • Soengsang

    14

  • leifen

    8

  • Nemo

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

19 minuter sedan, skrev wUThai:

 


Oavsett om lagen är gammal eller ny. Så är den enligt rykte upphävd av av den stora ledaren.

Hur ser det ut med andra bussar som kör i övriga Thailand? Tvingas passagerar där ha bälte på?

Hur ser det ut med nya bussarna som skulle ersätta kamikazebussarna? Rullar dom fortfarande på vägarna?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Nja, den är bara uppskjuten till efter songkran av den veke ledaren.

 

De flesta minivan är nyligen uppgraderade med bälten och gps som skall förhindra hastighetsöverträdelser mm. (31 mars var sista datum) 

På måndag ska jag åka minivan till Mor Chit och sen byta till stor buss för ett songkranfirande i en risbygd. 

 

Det är upp till chauffören att kolla att så att alla har bälte på. Han blir bötfälld med 5000b. 

 

Återkommer med rapport

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tallviking:

Finns en kille i Thailand som åker till Sverige och köper begagnade skrotfärdiga Scania-bussar

 

Han skär ner dom i delar och stoppar in dom i containers

 

Sedan importerar han dom till Thailand som "metallskrot" och slipper då betala dyr tull

 

Väl i Thailand svetsar han ihop dom igen, sprayar fina lackningar och säljer dom som "bättre begagnade"

 

Hamnade bakom en sådan i vintras, den hade fortfarande den svenska nummerskylten kvar där bak förutom en thailändsk

 

Hur trafiksäkra tror ni dom bussarna är ?

 

IMG_0975.thumb.JPG.a972181049905408f4cf3d7b5af1e243.JPG

 

Ahhh det var den nummerplåten du visade tidigare och undrade hur den hamnat där?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Enis:

Facebookhumorn flödar med dagens bilder i från trafiken....

 

17522922_1911393459097265_3578873682076677019_n.jpg.8955fc60019aa1e638008cc70a0fcb7e.jpg

 

17795986_803564853133961_3648390470683733764_n.jpg.a3e6a0c924fb4970e33f742162226123.jpg

 

 

Nya lagen gäller tydligen inte för Militärer och poliser

 

 

Två av många bilder som fotats och publicerats idag

 

 

/Enis

 

 

 

Polisen på bilden har både hjälm och sele, visserligen en reflex sele....

 

Även i trafiksäkerhets och regellandet sverige så har militären rätt att ha personer åkande på flak.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

 

Polisen på bilden har både hjälm och sele, visserligen en reflex sele....

 

Även i trafiksäkerhets och regellandet sverige så har militären rätt att ha personer åkande på flak.

 

Glöm inte bort Studentflaken som kommer snart

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Tallviking:

Finns en kille i Thailand som åker till Sverige och köper begagnade skrotfärdiga Scania-bussar

 

Han skär ner dom i delar och stoppar in dom i containers

 

Sedan importerar han dom till Thailand som "metallskrot" och slipper då betala dyr tull

 

Väl i Thailand svetsar han ihop dom igen, sprayar fina lackningar och säljer dom som "bättre begagnade"

 

Hamnade bakom en sådan i vintras, den hade fortfarande den svenska nummerskylten kvar där bak förutom en thailändsk

 

Hur trafiksäkra tror ni dom bussarna är ?

 

IMG_0975.thumb.JPG.a972181049905408f4cf3d7b5af1e243.JPG

Måste bli väldigt dyra bussar för det är dyra frakter.

Bättre köpa några defekta och bygga ihop till en fungerade.

 

Den på bilden har garanterat inte gått på svenska vintervägar och skyltens storlek pekar på en bil eller släpvagn.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Chan2014:

Du verkar ju vara en normalt funtad person TV, men hur tänkte man här vad det gäller att åka i baksätet i en cab, håller fullständig med om passagerar på flaket, det är självklart inte av ekonomiska själ många väljer cab, fyrdörrars har töntigt litet flak, en ny cab kostar i runda slängar en bit över 800k om man ska ha en med lite utrustning, detta vore väldigt enkelt att lösa med att montera bälten bak, en del har det redan, tänk på alla bil tillverkare som redan tidigare hotat med att lämna landet, ett fullständigt huvudlöst förslag, ytterligare från nyheterna idag, två hjulingar ska endast få köra i vänster körfält.

Chan2014

 

Har de kommit med något tips på hur man bäst utför en högersväng då?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev leifen:

Måste bli väldigt dyra bussar för det är dyra frakter.

Bättre köpa några defekta och bygga ihop till en fungerade.

 

Den på bilden har garanterat inte gått på svenska vintervägar och skyltens storlek pekar på en bil eller släpvagn.

 

Du får tipsa han som lever på detta att han gör fel

 

Vad i "skyltens storlek" pekar på en "bil eller släpvagn" ?

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du får tipsa han som lever på detta att han gör fel

 

Vad i "skyltens storlek" pekar på en "bil eller släpvagn" ?

 

 

 

Faktum är att jag inte tror på det du skriver ang buss/skrotimport ....

De absolut flesta "skrotade" eller uttjänta bussar går på export till Afrika, även grävare, traktorer etc. etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev leifen:

Måste bli väldigt dyra bussar för det är dyra frakter.

Bättre köpa några defekta och bygga ihop till en fungerade.

 

Den på bilden har garanterat inte gått på svenska vintervägar och skyltens storlek pekar på en bil eller släpvagn.

https://biluppgifter.se/fordon/EZK 413

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

 

Faktum är att jag inte tror på det du skriver ang buss/skrotimport ....

De absolut flesta "skrotade" eller uttjänta bussar går på export till Afrika, även grävare, traktorer etc. etc.

 

Jag fick det svaret när jag efterfrågade om den skylten av en som tydligen kände killen som höll på med den. Tror inte han ljög för mig

 

Har själv en kompis (bilhandlare) som köper uttjänta Nissan Navarra-pickuper i Sverige som han transporterar i containers till Thailand och smugglar in i Kambodja och säljer där så det finns alla möjliga konstiga vägar att tjäna pengar på idag

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

 

När ett fordon skrotas/avregistreras ligger numret "vilande" i 5 år och tilldelas sedan nya fordon

 

Skylten på bilden användes i Sverige under 1994-2001

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog vädrar polisen morgonluft i allt detta. Vart precis stoppad i en poliskontroll för att ha kört med min cbr 650 i högerfilen. Har för övrigt inte sett några kontroller på den vägen eller knappt några alls sen juntan tog över. När jag kom till vägkanten vart jag frågad om körkortet. Tog fram mitt thai körkort. Sen frågade ena polisen om det var ok med 200 baht. Jag svarade vadå ok det är ju vad boten kostar. Och sen pekade jag på hans kvittoblock och sa att det var ok om jag fick kvitto. Jo men då måste du ju åka till polisstationen och betala sa han. Skitsnack, sa jag.

Och sen sa jag eftersom du begär pengar under bordet så får du ingenting say jag och ryckte mitt körkort ur handen på honom och sen stoppade jag även tillbaka 200 baht i plånboken och sa bye bye, varvid poliserna svarade bye bye. Sen startade jag hojen och åkte därifrån.

 

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Jag fick det svaret när jag efterfrågade om den skylten av en som tydligen kände killen som höll på med den. Tror inte han ljög för mig

 

Jag tror inte på det i alla fall, för många parametrar som gör det orimligt.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Jag tror inte på det i alla fall, för många parametrar som gör det orimligt.....

 

Up to you....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

 

Up to you....

 

Tex bara det att konvertera vänster till höger förarplats är inte gjort på en handvändning. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Jag fick det svaret när jag efterfrågade om den skylten av en som tydligen kände killen som höll på med den. Tror inte han ljög för mig

 

Har själv en kompis (bilhandlare) som köper uttjänta Nissan Navarra-pickuper i Sverige som han transporterar i containers till Thailand och smugglar in i Kambodja och säljer där så det finns alla möjliga konstiga vägar att tjäna pengar på idag

För att vara en sån stand up guy som är så orolig för thailändares liv när de åker en meter på ett flak så verkar du ha många vänner som gör sitt bästa för att göra trafiken så farlig som möjligt för andra, bara för att kunna göra sig en hacka. Kanske inte ett umgänge jag skulle skryta med.....

 

Lögnare eller forumets största dubbelmoralist? Ja, det vet du bara själv.......

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller kan det vara så enkelt att dom åker på flaket eller att folk trängs inne i bilen utan bilbälte att det helt enkelt är så att dom inte har nåt val? Alla har inte råd med en egen bil för att ta sig till sitt arbete och på så vis måste åka på flaket för att kunna försörja sin familj? Eller du tänkte inte så långt? Alla har inte tillräckligt med pengar eller en falang som köper bil och hus till familjen. Som Thomas sa, dom som drabbas är dom fattiga, i vanlig ordning i yxlandet.
 
När du ändå åkt så många mil i yxlandet så har du aldrig reflekterat över att många inte har det så fett och ha lyxen att välja hur man tar sig till jobbet? 
 


90% kunde köpt en vanlig bil istället för penisförlängare.

Förmodligen billigare dessutom.


Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nicholas:

90% kunde köpt en vanlig bil istället för penisförlängare.

 

Nja, nu är väl inte en vanlig 1 1/2 hytts pickis någon "pensiförlängare" direkt, mer praktisk/hållbar om man bor på landsbygden med dåliga vägar etc. samt betydligt billigare i skatt /försäkring än en fyrdörrars småbil.

Men ok, en småbil är billigare i inköp.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kunde ju se till att polisen jobbade även efter kl 17
Samt bötfälla moppar utan lampor på natten etcetera etcetera.

Finns hur mycket som helst att göra utan ändra minsta lilla regel.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Man kunde ju se till att polisen jobbade även efter kl 17
Samt bötfälla moppar utan lampor på natten etcetera etcetera.

Finns hur mycket som helst att göra utan ändra minsta lilla regel.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

Det är väl lite åt det hållet som en del här försöker få fram. Om det verkligen är trafiksäkerheten man är ute efter att öka, så finns det mycket mer effektiva saker att implementera (tex det du tar upp). Det skulle säkert ge mer förtroende för fortsatta förbättringar/förändringar i framtiden också.

 

Men jag lutar nog mer åt att det är en eftergift till polisen för att de fått minskade möjligheter att dryga ut kaffekassan. Nu har de fått en skruvmejsel att ersätta den förlorade skiftnyckeln med i mutverktygslådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

Du får tipsa han som lever på detta att han gör fel

 

Vad i "skyltens storlek" pekar på en "bil eller släpvagn" ?

 

 

Tycker mig se med blotta ögat att skylten inte passar i fästet på kofångaren, en tvåradig modell hade passat bättre.

Denna buss går ej att använda med den utformning som bilden visar i svenskt snöklimat då motorutrymmet skulle fyllas med snö.

 

Ge mig kontaktuppgifter till din kompis så ska han få många goda råd och tips från mig. :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror på buss storyn. En kompis kollegas grannes svågers kusins adoptivbarns farfars mammas faster sa samma sak till mig. Och då är det sant :waaaht: :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Khonis:

Jag tror på buss storyn. En kompis kollegas grannes svågers kusins adoptivbarns farfars mammas faster sa samma sak till mig. Och då är det sant :waaaht: :big_smile:

:rotfl::rotfl::rotfl::thumbsup:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Up to you....

Tack :) 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...