Jump to content
IGNORERAD

Datastrul


Thaiger

Recommended Posts

20170330_120154.thumb.jpg.b6443e51437221c6607fa516fa7c33da.jpg

 

En bekants dataskärm såg ut på detta sätt,jag prövade med att starta om den,fortfarande likadant,prövade med att tryck på olika tangenter,

ingen skillnad, men efter några minuter så fungerade skärmen som normalt.

någon som har en aning om vad som är fel ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara massor med saker.

Jag hade en HP som skärmen blev dum på. Det var kabeln mellan moderkortet och skärmen.

Den hade börjat glappa efter alla öppningar/stängningar av skärmen/locket.

 

Koppla in en extern skärm för att kontrollera om felet ligger i kontakt/kabel/skärm eller om felet är "längre in" på moderkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flera laptops har haft problem med värme

 

Det visar sig att grafikprocessorn har inte varit fastlödd på moderkortet utan enbart limmad och limmet har löst upp i värmen

 

Drabbar främst de laptops som finns i varmt klimat eller där man inte gjort rent luftkanalerna eller haft dom i knät och täppt igen luftintaget med klädesplagg/filtar eller liknande

 

Det var flera modeller från HP och Compaq främst och med NVidia-grafikchip

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade poplem på min Dell, råkade trycka på skjut ut cd släden och voila: funkar igen! E det en SSD eller en gammal hederlig hårddisk?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-04-02 at 20:03, skrev samet:

Kan vara massor med saker.

Jag hade en HP som skärmen blev dum på. Det var kabeln mellan moderkortet och skärmen.

Den hade börjat glappa efter alla öppningar/stängningar av skärmen/locket.

 

Koppla in en extern skärm för att kontrollera om felet ligger i kontakt/kabel/skärm eller om felet är "längre in" på moderkortet.

Tack det verkar vara något glapp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-04-02 at 20:46, skrev audirs2:

Hade poplem på min Dell, råkade trycka på skjut ut cd släden och voila: funkar igen! E det en SSD eller en gammal hederlig hårddisk?

Det är en hårddisk om den är  hederlig (eller ohederlig ) har jag ingen aning om.:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Thaiger:

Det är en hårddisk om den är  hederlig (eller ohederlig ) har jag ingen aning om.:big_smile:

Nu var du snabb.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jävlars skit tillverkare! Har en Canoscan 210 på kontoret! Igår tycke W10 att dom skulle jobba igen med datörn, och när man startar scannern så finns inga drivrutiner kvar! Går in på hemsidan och laddar ner nya, men icke sa nicke, finns inga!

Surfar runt lite och kommer till en sida som SÄLJER nya drivrutiner,,,,,grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr 29,26$ endast! :36:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev audirs2:

Jävlars skit tillverkare! Har en Canoscan 210 på kontoret! Igår tycke W10 att dom skulle jobba igen med datörn, och när man startar scannern så finns inga drivrutiner kvar! Går in på hemsidan och laddar ner nya, men icke sa nicke, finns inga!

Surfar runt lite och kommer till en sida som SÄLJER nya drivrutiner,,,,,grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr 29,26$ endast! :36:

Här verkar det finnas

http://www.canon.se/support/consumer_products/products/scanners/lide_series/canoscan_lide_210.aspx?type=drivers&language=&os=WINDOWS 7 (64-bit)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev acarls:

Japp, körde den åxå, datorn säger finns ingen drivrutin! Men sedan fixa jag detta för 29,95$! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2017-05-19 at 14:16, skrev audirs2:

Jävlars skit tillverkare! Har en Canoscan 210 på kontoret! Igår tycke W10 att dom skulle jobba igen med datörn, och när man startar scannern så finns inga drivrutiner kvar! Går in på hemsidan och laddar ner nya, men icke sa nicke, finns inga!

Surfar runt lite och kommer till en sida som SÄLJER nya drivrutiner,,,,,grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr 29,26$ endast! :36:

 

Jag har samma jävla problem med Pyttemjuks uppdateringar av W10, min Konica-Minolta 1400W blir av med sina drivrutiner vid varje större uppdatering.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...