Jump to content
IGNORERAD

Kines jagad av hundar & påkörd av bil på Phuket


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En kinesisk man skadades allvarligt på Phuket när han blev påkörd av en bil i samband med att han flydde från gatuhundar i Thalang.
"Incidenten inträffade runt 19:40. Vi mottog en rapport om krocken nära Mission Hills Phuket Golf Club Resort and Spa. Vi fann offret, 27-årige Xing Chen, liggande vid sidan av vägen. Han var skadad men fortfarande vid medvetande," sade överste Sanit Nukong från Thalangpolisen.
Chen fick första hjälpen på plats av sjukvårdare och fördes sedan till Thalang Hospital. Han överfördes senare till intensivvårdsavdelningen på Bangkok Hospital Phuket. På olycksplatsen fann polisen även en skadad Toyota Vios. Den 32-årige föraren hade inget alkohol i blodet och berättade att han var på väg hem när han såg Chen vid sidan av vägen. Han försökte mota bort hundar med ett paraply, och föraren bytte fil för att undvika att köra på honom. Chen ska dock plötsligt ha sprungit ut framför honom. Polisen väntar nu på att Chen ska återhämta sig så att de kan tala med honom.

 

1_201733016125949_rBIaWACGEFlQqPenwLLuoCGAfdEMBOJtPRTmRWsW_jpeg.jpeg.69a90604d67d424b6b37805e7a45e7f7.jpeg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    12

  • janne_h

    6

  • Tommy

    4

  • oberg

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Så var det dags igen, något för hundtråden?

Mvh isan lover

Det är säkert juntans fel

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev måne:

Det är säkert juntans fel

Men nu har de ju övat med riktigt gott resultat på orörliga mål (solstolar), så med lite ansträngning skulle det ju gå att rensa i lite andra bestånd (hundj*vlar tex). Men det kanske skulle vara alldeles för samhällsnyttigt......

Link to comment
Dela på andra sajter

Om kinesen läst på MPR så hade han klarat detta med lite hundgodis och korv.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev leifen:

Om kinesen läst på MPR så hade han klarat detta med lite hundgodis och korv.

Här har ju faktiskt juntan en viktig uppgift.

De kunde ju se till att hundgodis och korv distribueras till alla som kan tänkas vara utomhus någon gång. Sedan lära dom hur dom ska kasta godiset när dom går, springer, cyklar eller motorcyklar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 timmar sedan, skrev måne:

Det är säkert juntans fel

Hej

Mycket är deras fel men just hundproblemen vet jag inte om man kan beskylla just dom för, men juntans vänner beskyllde ju i.o.f.s en tidigare PM för att ligga bakom torka och översvämningar.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

1,3 miljarder kineser, vem bryr sej?

Hemma i Kina hade han kanske haft "Hundskiva" och detta var Buddhas sätt att ge igen?

Hoppas det gick bra för bilföraren!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev carbo:

Snacka om dagisnivå på kommentarerna  på det här stället.. 

Bajs

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev carbo:

Snacka om dagisnivå på kommentarerna  på det här stället.. 

 

De må vara ett gubbforum men barnasinnet finns kvar, hos vissa iaf!  :haha:

Ändrades av Wanchai
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

1,3 miljarder kineser, vem bryr sej?

Hemma i Kina hade han kanske haft "Hundskiva" och detta var Buddhas sätt att ge igen?

Hoppas det gick bra för bilföraren!

 

MVH Tommy

 

idi*t!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev oberg:

 

idi*t!

Kommandes från dej, så är det som en guldmedalj!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Om kinesen läst på MPR så hade han klarat detta med lite hundgodis och korv.


Ja för att springa är nog det dummaste man kan göra när man stöter på ilskna hundar.
Snarare bättre att springa emot dom så viker dom av.
Det triggar ju bara hundarna att jaga! Allra helst om dom är flera så triggar dom ju varandra.

Du förkastar saker som nonsens som du aldrig sett effekten av och gör dig lustig över det i den ena tråden efter den andra.
Vad har du för belägg för att det jag säger inte fungerar?
Jag har hållit på tillräckligt länge med hundar för att ha relativt god insikt hur en genomsnittlig hund fungerar i sinnet. Och kastar du en godisbit så ger den samma effekt som din pinne med skillnaden att nästa gång så minns dom att du gav dom godis och nafsar inte efter dig även om dom kanske springer efter cykeln och skäller efter dig.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev måne:

Det är säkert juntans fel

för ett halvår sedan skulle man avliva 22000 lösa hundar i Bangkok, vad har hänt ?? Här hittar man på nya lagar och regler varje dag, hur vet thailändarna vad som gäller??? Ps hur gick det med den 52 årige svensken i Karon som försökte begå självmord genom att sticka sig med en sax sedan hoppa ut genom balkongen man får aldrig veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hunderna vet att kineser äter hundar, nu ville dom hämnas! Voff voff!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev janne_h:

 


Ja för att springa är nog det dummaste man kan göra när man stöter på ilskna hundar.
Snarare bättre att springa emot dom så viker dom av.
Det triggar ju bara hundarna att jaga! Allra helst om dom är flera så triggar dom ju varandra.

Du förkastar saker som nonsens som du aldrig sett effekten av och gör dig lustig över det i den ena tråden efter den andra.
Vad har du för belägg för att det jag säger inte fungerar?
Jag har hållit på tillräckligt länge med hundar för att ha relativt god insikt hur en genomsnittlig hund fungerar i sinnet. Och kastar du en godisbit så ger den samma effekt som din pinne med skillnaden att nästa gång så minns dom att du gav dom godis och nafsar inte efter dig även om dom kanske springer efter cykeln och skäller efter dig.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Det var en passning som du får ta, när du beskyllde min gf som dum för att hon var rädd för hundar när hon cyklade och lösningen var köpa hundgodis och lite korv.

 

När jag nämnde det för henne så blev hon skitförbannad och resten förstod jag inte mycket av, men slutklämmen var ungefär att det var det dummaste hon hört och faranger vet nog ganska lite ;)

 

Hon får medhåll av mig i alla fall.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev leifen:

Det var en passning som du får ta, när du beskyllde min gf som dum för att hon var rädd för hundar när hon cyklade och lösningen var köpa hundgodis och lite korv.

 

När jag nämnde det för henne så blev hon skitförbannad och resten förstod jag inte mycket av, men slutklämmen var ungefär att det var det dummaste hon hört och faranger vet nog ganska lite ;)

 

Hon får medhåll av mig i alla fall.

 

Ja med tanke på att hon pga Jannes råd anser att "Faranger vet nog ganska lite" är jag nog benägen att hålla med Janne om just det ;-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en passning som du får ta, när du beskyllde min gf som dum för att hon var rädd för hundar när hon cyklade och lösningen var köpa hundgodis och lite korv.
 
När jag nämnde det för henne så blev hon skitförbannad och resten förstod jag inte mycket av, men slutklämmen var ungefär att det var det dummaste hon hört och faranger vet nog ganska lite [emoji6]
 
Hon får medhåll av mig i alla fall.


Frågan är om du ser spöken som springer runt hörnet också?
Nu spökar nog dina hjärnspöken mer än vanligt!
Jag har aldrig anklagat din gf för någonting.
Att du sen läser in saker som aldrig skrivits får stå för dig.
Med tanke på vad du skriver hade hon förmodligen antagligen anledning att vara förbannad, då du troligen förklarar som en kratta och får en reaktion därefter.
Att du håller med är väl för att du själv inte vet ett dugg tydligen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Frågan är om du ser spöken som springer runt hörnet också?
Nu spökar nog dina hjärnspöken mer än vanligt!
Jag har aldrig anklagat din gf för någonting.
Att du sen läser in saker som aldrig skrivits får stå för dig.
Med tanke på vad du skriver hade hon förmodligen antagligen anledning att vara förbannad, då du troligen förklarar som en kratta och får en reaktion därefter.
Att du håller med är väl för att du själv inte vet ett dugg tydligen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Fortsätt och underhåll oss med dina extraordinära kunskaper, dom är oftast så fantastiskt underhållande och galna att man skulle kunna skriva en bok om allt.

 

 

 

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev leifen:

Fortsätt och underhåll oss med dina extraordinära kunskaper, dom är oftast så fantastiskt underhållande och galna att man skulle kunna skriva en bok om allt.

 

 

 

 

 

Ge dej inte Leifen Dr hund vet inte mycket om nånting inte ens om VVS så stå på dej

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortsätt och underhåll oss med dina extraordinära kunskaper, dom är oftast så fantastiskt underhållande och galna att man skulle kunna skriva en bok om allt.
 
 
 
 
 


Ja du verkar inte ha något bättre för dig som hp, så lycka till med boken.
Jag hade kunnat skriva nånting elakt. Men jag sänker mig inte till din nivå

Diskutera inte med idi*t.
Jag sänker mig till hans nivå, och han slår mig i diskussionen med erfarenhet.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Ja du verkar inte ha något bättre för dig som hp, så lycka till med boken.
Jag hade kunnat skriva nånting elakt. Men jag sänker mig inte till din nivå

Diskutera inte med idi*t.
Jag sänker mig till hans nivå, och han slår mig i diskussionen med erfarenhet.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Bok om dina så kallade kunskaper skulle inte bli lång, jag får inte använda dom orden här då blir jag utvisad

egentligen behövs bara ett ord

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...