Jump to content
IGNORERAD

köpa däck i tyskland


phitsanulok

Recommended Posts

phitsanulok

hej på er, satte på sommarhjulen idag och upptäckte att dom inte va så värst bra.

Ska åka till tyskland, ljuttenberg veckan före påsk och funderar på om det kanske vore ide att köpa däck och få dom pålagda på plats.

skiljer det mkt i pris, tittade på michelin energy saver och dom låg på 56 euro, sen tillkommer väl mont.

nån här som gjort en sån manöver? dim 195-65-15

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Inte handlat själv. Men ibland har de riktigt bra priser, när man besöker olika handlare. Kompisen köpte däck till en Volvo 240 på en VW handlare för ett par år sedan löjligt billigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag beställde däck från Tyskland, Nokia var det,sommardäck. Har en känsla av att dom slits lite snabbare men dom var ju billigare

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Har köpt både däck och fälgar lokalt i Tyskland på hemväg med olika bilar, inte sällan halva priset mot i sverige för samma.
Dackonline.se är en svenskspråkig onlinebutik med leverans från tyskland till bra priser


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

vad är det förr mm djup som gäller i tyskland, kanske inte så smart om man råkar träffa på polisen där med dåliga däck

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev phitsanulok:

vad är det förr mm djup som gäller i tyskland, kanske inte så smart om man råkar träffa på polisen där med dåliga däck

 

4mm.

Inga dubb!

 

edit: Om du kör vinter/all-däck alltså. Är det sommarsulor så är det 1,6mm.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Dackonline.se är en svenskspråkig onlinebutik med leverans från tyskland till bra priser.

Kanonpriser på motorolja också. Pris inklusive leverans till dörr i Sverige.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna firma levererar gratis i hela Tyskland och har filialer över hela landet som monterar och belanserar

 

http://www.reifen.com/en/

 

Har handlat hos dom flera gånger. Har förbeställt till någon av filialerna och bokat en ungefärlig tid. Sedan är det bara att sväng in på vägen och få dom bytta där och sedan åka vidare norrut.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2017-03-26 at 15:54, skrev frason:

4mm.

Inga dubb!

 

edit: Om du kör vinter/all-däck alltså. Är det sommarsulor så är det 1,6mm.

 

Är du säker på detta?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Är du säker på detta?

Ja, det är i stort sett standard i europa.

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frason:

Ja, det är i stort sett standard i europa.

 

 

Bra, då kan jag också åka ner och shoppa sulor i sommar!

Misstänker att det kommit från EU, har för mej att vi hade 1mm förr.

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-03-26 at 14:59, skrev Tallviking:

Har köpt både däck och fälgar lokalt i Tyskland på hemväg med olika bilar, inte sällan halva priset mot i sverige för samma.
Dackonline.se är en svenskspråkig onlinebutik med leverans från tyskland till bra priser


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Köpte nyligen därifrån och det fungerade väldigt bra och till mycket bra priser. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har köpt från Dackonline.se många gånger till suveräna priser, men senast köpte jag från Tirendo.se och de 

hade ännu bättre priser. Båda 2 levererar från Tyskland och du får däcken hem till dörren utan att betala

frakt om du köper 4 däck

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...