Jump to content
IGNORERAD

Blinkande lampa på genomströmningsvärmare


gst

Recommended Posts

En av våra fyra genomströmningsvärmare har börjat bete sig lite märkligt. Earth-lampan blinkar. Är en Elektrolux, och det finns tre lampor, Earth, ELCB och Power. Lampan blinkar heller inte alltid, bara ibland.

 

När lampan blinkar, och jag sätter på vattnet, är det varmt, och lampan lyser med fast sken, men så snart jag stänger av vattnet, börjar lampan blinkar igen.

 

Någon som har någon idé vad detta kan bero på?

 

c78b9747819fb6534906f353f01bee95.jpg

 

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev gst:

 

En av våra fyra genomströmningsvärmare har börjat bete sig lite märkligt. Earth-lampan blinkar. Är en Elektrolux, och det finns tre lampor, Earth, ELCB och Power. Lampan blinkar heller inte alltid, bara ibland.

 

När lampan blinkar, och jag sätter på vattnet, är det varmt, och lampan lyser med fast sken, men så snart jag stänger av vattnet, börjar lampan blinkar igen.

 

Någon som har någon idé vad detta kan bero på?

 

c78b9747819fb6534906f353f01bee95.jpg

 

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

 

 

 

Om man tittar på bilden och vattenkranen under så sticker det ut en liten pip åt höger. Står det filter där?

Tycker att din värmare ser likadan ut som den jag installerade och som inte fungerar.

 

Jag tror att det är jordledningen som inte fungerar. Gå ut i trädgården och hitta var jordledningen är nedgrävd.

Slå ut några spann vatten där ledningen går ner i marken så det blir blött en bit ner så du har säker kontakt.

På byggvaruhusen, t.ex.Global, har dom jordflätor att gräva ner för säker jordning.

 

Boorn41

Link to comment
Dela på andra sajter

Elektrikern heter Boa, ett namn som inte klingar så bra. Problemet verkar dock har varit tillfälligt, sedan i går kväll har allt sett riktigt ut. Vet inte om det kan ja haft samband med att vi stängde av vattnet en stund när de började riva gamla badrummet, blev av någon anledning mycket luft i ledningarna?

Jordningen har jag svårt att tro, jordspettet är 2,40 m långt. Har ju varit lite regn senaste dagarna också, även om det inte är mycket.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...