Jump to content
IGNORERAD

Rysk kvinna drunknar i bassäng i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En rysk kvinna drunknade tidigt på söndagen i en simbassäng i Pattaya, uppger polisen.
Manod Thipvej från Pattayapolisen sade att olyckan inträffade runt klockan 03:00 vid en lägenhetsbyggnad på Soi Na Klua 12 i Bang Lamung. När polis och sjukvårdare anlände till platsen fann de den 51-åriga ryskan liggande vid sidan av poolen. En 60-årig vakt berättade att han var i tjänst vid infarten till byggnaden när han hörde turister ropa på hjälp eftersom en vän till dem höll på att drunkna.
Han tog sig till bassängen och såg då att kvinnan tagits upp ur vattnet. Hon var fortfarande vid liv och han kontaktade omedelbart polis och sjukvårdare, men kvinnan avled innan de hann fram. Kroppen har nu skickats till Police Hospital för att undersökas.

 

c1_1221592_170326132519_620x413.jpg.59a654c9778ce7b784c8d7fa41c4e60c.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Så tragiskt att ryckas bort i sin krafts dagar, vila i frid Olga...

 

Och jo, jag har sett Thai göra hjärt-lungräddning på drunkningsoffer på Jomtien beach, den gubben klarade sej, antar att det finns utbildningar där också.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/31/2017 at 17:19, skrev in-ka:

funderar på om thai kan något om hjärt-lungräddning å mun mot mun räddning 

 

Vet inte. Men varje gång man ser ett nyhetsinslag på teven om en trafikolycka, så nog fasen ser man alltid någon som frenetiskt håller på med att "pumpa" på den olycksdrabbades bröstkorg. Om de vet vad de gör, har jag ingen uppfattning om, men har inte lagt märke till fenomenet i andra länder lika ofta.

Uttrycket "hellre än bra" verkar passande.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Vet inte. Men varje gång man ser ett nyhetsinslag på teven om en trafikolycka, så nog fasen ser man alltid någon som frenetiskt håller på med att "pumpa" på den olycksdrabbades bröstkorg. Om de vet vad de gör, har jag ingen uppfattning om, men har inte lagt märke till fenomenet i andra länder lika ofta.

Uttrycket "hellre än bra" verkar passande.

va bra, jag trodde alla bara tittade åt ett annat håll å smet förbi, (har själv tack o lov sluppit se någon olycka här) hellre än bra är ju bättre än inget alls eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...