Jump to content
IGNORERAD

Vattenfilter hus


stjp8729

Recommended Posts

Tjena jag monterade bara filter för att få bort lite skräp från det komunala vattnet ett typ sånt här http://www.lazada.co.th/fast-pure-34-10-pp-5-micron-1-581135.html?ff=1 . Inget märkvärdigt alls. Men fy tusan vad filtret ser ut nu. Var vitt i början nu är det becksvart! Kollade lite dyrare och mera avancerade filter först men det skulle bli ganska dyrt med filterbytena. Det kanske blir ett lite mera avancerat filter så småningom. Inte för att jag tänker dricka vattnet utan bara för att jag tycker det ser ganska äckligt ut nu filtret och vill inte veta hur mycket som jag får in i huset. Klart att det här filtret jag har gör lite nytta i alla fall. Tycker det är bättre att köpa vatten för att dricka än att rena. Måste nog ha en monster anläggning för att få rent vatten. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Galten

    5

  • UglyFarang

    4

  • Fritz

    3

  • Tekkor

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 4/3/2017 at 21:29, skrev Soengsang:


Samma här.
Brukar dricka en mugg hockuspockuskaffe varje morgon som tydligen innehåller en massa nyttigheter, det funkar också...iaf för mig.
Men annars är ju sendrag något man brukar få och som är ett symptom på mineralbrist, jag klarar mig från det då jag dricker mitt hockuspockus.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Om det är det de kallar för "slimming kaffe" eller liknande, så är det lika effektivt som "whitening cream" som de smetar in sig i ansiktet med. Fast man skall kanske inte underskatta placeboeffekten, den kan vara större än man tror. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Om det är det de kallar för "slimming kaffe" eller liknande, så är det lika effektivt som "whitening cream" som de smetar in sig i ansiktet med. Fast man skall kanske inte underskatta placeboeffekten, den kan vara större än man tror. :)

 

Hahah nä det tror jag inte det är.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...


Happy Song kran :wai:

 

Det blev inköp av två stora filter som skall monteras in efter tanken. Sen i köket blir det UV för att tvätta grönsaker och dricka.

 

1492227328829.thumb.jpg.163e4d8f068e11a597be81eb259d28b9.jpg

 

Kostade 3990 Baht inkl en extra omgång filter. 

 

Orkar inte med alla vattenflaskor överallt.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

IMG_2572.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎04‎-‎15 at 05:44, skrev stjp8729:


Happy Song kran :wai:

 

Det blev inköp av två stora filter som skall monteras in efter tanken. Sen i köket blir det UV för att tvätta grönsaker och dricka.

 

1492227328829.thumb.jpg.163e4d8f068e11a597be81eb259d28b9.jpg

 

Kostade 3990 Baht inkl en extra omgång filter. 

 

Orkar inte med alla vattenflaskor överallt.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

IMG_2572.JPG

Vattenflaskorna bär de ju upp och byter;)

Är vi inte hemma lägger vi slantar i tomflaskan och lämnar utanför grind så byter de.

Men du har rätt.

När vi väl bor där så blir det apparater för att få rent vatten.

Blir bekvämt så.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-04-15 at 05:44, skrev stjp8729:

 

 

Orkar inte med alla vattenflaskor överallt.

 

 

Som ibland förväxlas med... vad-ni-än-önskar-vatten som åxå absolut måste förvaras i kylen, (Rama5 vill också ha kallt vatten) mm.

I mitt fall hade en av sönerna kranvatten i 2-liters cola-flaskor som han använde när han tränade, svärmor trodde det var dricksvatten å la dom i kylen.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...