Jump to content
IGNORERAD

50 års markarrende för utlänningar i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Thailands Finansdepartement undersöker möjligheten att låta utlänningar arrendera mark i Thailand i upp till 50 år, som en del i försöken att attrahera mer utländsk direktinvestering.
Om regeringen ändrar lagen kommer arrendekontraktet vara i upp till 50 år, med överföringsbara rättigheter. Marken kommer återgå till de thailändska ägarna vid kontraktets slut. I dagsläget kan utlänningar arrendera mark i upp till 50 år i industriellt eller kommersiellt syfte, men endast 30 år i boendesyfte.
Finansminister Apisak Tantivorawong sade att fastighetssektorn spelar den viktigaste rollen i landets ekonomi eftersom den är kopplad till andra sektorer, såsom konstruktion, råmaterial, dekoration, elektriska apparater och banker. Han tror även att en uppsving på fastighetsmarknaden kommer ske om ändringen av lagen genomförs.

 

2260574.jpg.2a5edb7bcb8d73d8768cd7a96355a456.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Löser inga problem, endast äganderätt påverkar huvudproblemet.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Löser inga problem, endast äganderätt påverkar huvudproblemet.

Mvh isan lover

Hej

Jag skulle vilja uttrycka mig så här , det ges större möjligheter men långt ifrån tillräckliga

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 minuter sedan, skrev Persistant:

Hej

Jag skulle vilja uttrycka mig så här , det ges större möjligheter men långt ifrån tillräckliga

Persistant

 

Hej

Så är det ju, men huvudproblemet kvarstår ju faktiskt, utlänningar får inte äga mark.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Isan Lover:

Hej

Så är det ju, men huvudproblemet kvarstår ju faktiskt, utlänningar får inte äga mark.

Mvh isan lover

Hej

Ja , Ja

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag har köpt och sålt mark i Thailand där sambon hade pappren, men skulle aldrig få för mej att arrendera och bygga när marken efter kontraktstiden återgår till ägaren.

Nu har jag ingen nytta av att det kan bli 50 år istället för 30, om 30 år är jag över 80.

Om förhållandet med sambon skulle ta slut och jag vill leva i Asien efter pensionering så räcker det att hyra.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
Löser inga problem, endast äganderätt påverkar huvudproblemet.
Mvh isan lover


För en gångs skull så har du helt rätt!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...