Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk f.d. turismchef är "ovanligt rik"


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover
2 timmar sedan, skrev janne_h:

 


Det där med att räkna är inte din grej va?
Förutsättningarna vad gäller utbildning, kommer ju utifrån hur bra det går för landet. Vilken i sin tur beror på att landet hade driftiga politiker.
Eller menar du att Singapore startade med en väldigt utbildat befolkning för att utveckla landet?



Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Hej

Det är nog betydligt lättare att utveckla, utbilda och effektivisera i ett land stort som en flugskit, tror inte för ett ögonblick att Thailand kan bli något nytt Singapore, det finns helt enkelt inte samma förutsättningar i dessa båda länder, se bara på korruptionen i Thailand, det stora beroendet av jordbruket, nivån på utbildningen och mycket mycket annat.

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 174
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    23

  • Tallviking

    17

  • leifen

    15

  • MaiChai

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej
Det är nog betydligt lättare att utveckla, utbilda och effektivisera i ett land stort som en flugskit, tror inte för ett ögonblick att Thailand kan bli något nytt Singapore, det finns helt enkelt inte samma förutsättningar i dessa båda länder, se bara på korruptionen i Thailand, det stora beroendet av jordbruket, nivån på utbildningen och mycket mycket annat.
Mvh isan lover 

Ja fast nu skrev du att dom utvecklats för att som har utbildad befolkning vilket är rent skit snack.
Dom har naturligtvis kunnat utbilda sin befolkning för att dom utvecklats.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
8 timmar sedan, skrev leifen:

Nu har jag faktiskt den kunskapen att kanske bara 10-15% av landets befolkning betalar skatt, deklarerar mm.

 

Thailand genomsyras av en dold ekonomi där bokföring, moms (Vat) tillhör sällsyntheterna.

Har du verkligen inte sett den business som sker på marknader, efter vägar mm., en helt oreglerad där spårbarhet av pengar är omöjliga.

Vidare alla daglönare som utför säsongsjobb etc. Inga papper, inga skatter men gärna en skvätt lao kao när arbetspasset är över.

Kreatur, höns, ris, ägg, fisk och annat byter ägare dagligen utan banktransaktioner och bara med kontanter rakt ner i fickan

 

Hur många i en typisk by, har sina pengar i bank?

 

Jag är nog också säker på att du och frun inte heller har bokföring över era transaktioner, betalar in någon moms eller redovisar lön till någon anställd.

 

Tror att du precis som jag köper varor eller tjänster regelbundet av personer som inte redovisar, bokför eller betalar någon moms. 

Jag brukar köpa mina öl hos kinesen nere i hörnan som är några thb billigare än 7Eleven tvärs över gatan, utan kvitto förstås.

 

 

Hej

Själv tror jag inte att många politiker, generaler och polischefer står på marknader eller längs landets vägar och säljer grejor, dom har nog en helt annan typ av inkomster och förmodligen både sker dom flesta överföringar och sparandet på banker.

 

I vår by tror jag att i princip alla vuxna har ett bankkonto, dom flesta har ju numera även bankkort, t.o.m dom som fortfarande är analfabeter har ett bankkonto, dom sätter ett tumavtryck i bläck istället för att signera sina insättningar och uttag.

 

Men att småhandlare inte använder vare sig kvitto eller kassa apparat stämmer naturligtvis, men det är väl knappast dom som Bangkok Post skriver om när NACC uttalar sig i olika ärenden.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 minuter sedan, skrev janne_h:


Ja fast nu skrev du att dom utvecklats för att som har utbildad befolkning vilket är rent skit snack.
Dom har naturligtvis kunnat utbilda sin befolkning för att dom utvecklats.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

Hej

Dom flesta utvecklade länder har nog gjort båda sakerna samtidigt, det ena är en förutsättning för det andra om du förstår.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev GreenValley:

Utifrån vad jag läst på forumet så har du i alla fall en positiv egenskap och det är att du håller på Snoka, vilket i o f s förlåter det mesta! :friends:

Jo, en inbiten snok är man. Och är du en snokbroder så har vi ju trevligare saker att diskutera än den här tråden.

Först tar vi cupen och sen välter vi dinosaurerna i Allsvenskan:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv tror jag inte att många politiker, generaler och polischefer står på marknader eller längs landets vägar och säljer grejor, dom har nog en helt annan typ av inkomster och förmodligen både sker dom flesta överföringar och sparandet på banker.

 

I vår by tror jag att i princip alla vuxna har ett bankkonto, dom flesta har ju numera även bankkort, t.o.m dom som fortfarande är analfabeter har ett bankkonto, dom sätter ett tumavtryck i bläck istället för att signera sina insättningar och uttag.

 

Men att småhandlare inte använder vare sig kvitto eller kassa apparat stämmer naturligtvis, men det är väl knappast dom som Bangkok Post skriver om när NACC uttalar sig i olika ärenden.

Mvh isan lover

Kul att ni ligger i framkant i något ;) 

 

I övriga Thailand litar inte bönder och analfabeter på banker alls.

Störst smäll fick förtroendet av banker i slutet av Yinglucks regeringsperiod när bankernas pengar helt enkelt tog slut och utbetalningarna till risbönderna stoppades.

 

Den outbildade delen av befolkningen litar hellre på guld och kinesiska pantbanker utan kvitton och obekväm redovisning. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev janne_h:

 


Jag som jobbar och bedriver affärer i Thailand vill nog påstå att 99 procent av alla affärer sker kontant. Och då bedriver jag min verksamhet i Bangkok, där det vore mest rimligast, att frångå kontanter. Varje bil jag köpt och allt material vi har köpt har varit kontant. Hela samhället är ett kontant samhälle tyvärr!!!
Då jag skulle föredra att det var annorlunda.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

 

Nja det beror nog även vilka slags typer av affärer och företag man använder om man betalar 99% cash samt om man gör det i egenskap av företagare eller inte.

Själv har jag vid behov, t.ex. vid köp av bil/hus, använt mig av bankväxel. Kostar bara 20 baht och går att få fram på någon minut.

Fakturor betalas, av privatpersoner som IL tidigare beskrev online, ofta via ATM eller 7/11. Relativt ofta betalas allt ifrån Big C till bensin via kort så utvecklingen går snabbt framåt även här. Själv tänker jag i dagarna börja testa Samsung pay, har sett loggan för detta ofta på senare tid.

 

/ SatanG 

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 timmar sedan, skrev leifen:

Kul att ni ligger i framkant i något ;) 

 

I övriga Thailand litar inte bönder och analfabeter på banker alls.

Störst smäll fick förtroendet av banker i slutet av Yinglucks regeringsperiod när bankernas pengar helt enkelt tog slut och utbetalningarna till risbönderna stoppades.

 

Den outbildade delen av befolkningen litar hellre på guld och kinesiska pantbanker utan kvitton och obekväm redovisning. 

Hej

Nu är du där igen, håll dig till fakta, det var männen bakom kuppen som stoppade utbetalningarna med hjälp av EC som nekade Regeringen att låna eller ta pengar i förskott ifrån nästa års budget, syftet ifrån kuppmakarnas sida var naturligtvis att skapa missnöje, oro bland dom bönder som drabbades och få fler att demonstrera, det var inom risstödsprogrammet pengarna tog slut.

 

Mig veterligen hade inga banker slut på pengar, varenda bank och ATM innehöll väl lika mycket pengar som vanligt, känner inte till en enda människa med pengar på kontot som nekades ta ut pengar under denna tid, det måste ha varit något lokalt problem just i din bank?

 

Förr litade inte byborna på banken men då måste man gå minst 15-20 år tillbaka i vår region, många skaffade konto i Bangkok Bank eller någon av dom andra stora bankerna , men den stora förändringen kom i.o.m att dom röda skapade det som vi kallar böndernas bank som etablerades i dom lite större samhällena på landsbygden så har nästan alla numera ett bankkonto, en bok och ett ATM kort, dessa banker är oerhört populära och har ofta köer långt utanför själva byggnaden, kanske hsr du passerat en sådan bank någon gång, det brukar inte ens finnas parkeringsplatser åt alla fordon som även brukar ta vägen utanför banken i anspråk, det är moppar, Rod Thai, traktorer och pick ups i mängder där utanför varje dag dom dom har öppet.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
35 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Nja det beror nog även vilka slags typer av affärer och företag man använder om man betalar 99% cash samt om man gör det i egenskap av företagare eller inte.

Själv har jag vid behov, t.ex. vid köp av bil/hus, använt mig av bankväxel. Kostar bara 20 baht och går att få fram på någon minut.

Fakturor betalas, av privatpersoner som IL tidigare beskrev online, ofta via ATM eller 7/11. Relativt ofta betalas allt ifrån Big C till bensin via kort så utvecklingen går snabbt framåt även här. Själv tänker jag i dagarna börja testa Samsung pay, har sett loggan för detta ofta på senare tid.

 

/ SatanG 

 

Hej

Roligt att höra att fler områden än vårt har utvecklats på senare år, din bild av situationen stämmer väldigt bra med hur det ser ut hos oss, utvecklingen går väldigt fort och byar som kanske inte hade en ATM nu när vi var där i vintras kan mycket väl ha en eller t.o.m flera ATM nästa vinter, ta t.ex vår närmaste större by Ban Soem som inte hade någon ATM för 5 år sedan nu finns det 3-4 st och ett bankkontor, samma sak i Fao Rai som under många år bsra hade en ATM och inget bankkontor, nu finns det 6-7 ATM och flera bankkontor.

 

En del mindre byar som saknar bank har nu fått små kontor där man kan överföra, skicka och ta emot pengar o.s.v via Westwrn Union, frugans lilla syster driver ett par såna kontor i mindre byar.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Roligt att höra att fler områden än vårt har utvecklats på senare år, din bild av situationen stämmer väldigt bra med hur det ser ut hos oss, utvecklingen går väldigt fort och byar som kanske inte hade en ATM nu när vi var där i vintras kan mycket väl ha en eller t.o.m flera ATM nästa vinter, ta t.ex vår närmaste större by Ban Soem som inte hade någon ATM för 5 år sedan nu finns det 3-4 st och ett bankkontor, samma sak i Fao Rai som under många år bsra hade en ATM och inget bankkontor, nu finns det 6-7 ATM och flera bankkontor.

 

En del mindre byar som saknar bank har nu fått små kontor där man kan överföra, skicka och ta emot pengar o.s.v via Westwrn Union, frugans lilla syster driver ett par såna kontor i mindre byar.

Mvh isan lover

Fantastiskt med alla banksatsningar i era byar, det måste vara en väldigt rik region.

 

Trodde förut att det var en eftersatt, underutvecklad och en av de fattigaste delarna av landet. Så fel man trott.

 

Är det juntan som satsar hårt?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
17 minuter sedan, skrev leifen:

Fantastiskt med alla banksatsningar i era byar, det måste vara en väldigt rik region.

 

Trodde förut att det var en eftersatt, underutvecklad och en av de fattigaste delarna av landet. Så fel man trott.

 

Är det juntan som satsar hårt?

Hej

Vårt område tillhörde helt riktigt ett av landets mest eftersatta och fattigaste i landet, det var en s.k extremt outvecklad och fattig region där staten gjorde speciella åtgärder och program för att hjälpa upp situationen, antalet analfabeter var högt, barnarbete utbrett, många svåra sjukdomar som lepra fanns, viss undernäring fanns också och barn hade inte råda att gå i skolan o.s.v.

 

Men allt detta började ändras när TRT bildades och sen gick det fort, politiker åkte runt i byarna och frågade vad byborna saknade, vilka som var dom största problemen och vad dom behövde, snart började saker hända, först kom vården, sen fri tandvård, sen bylånen, telenätet byggdes ut och främst det mobila påverkade poditivt, gratis el, mer resurser till skolan, sophämtning, byns vägar blev belagda med betong och vägar mellan byar asfalterades, gummiträden gav bra avkastning o.s.v, den ekonomiska tillväxten låg på 40% o.s.v.

 

Att banker och nya ATM hade dykt upp trodde jag faktiskt inte var unikt för vår region, har ni verkligen inte haft denna utveckling i övriga Thailand?

Mvh isan lover

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Vårt område tillhörde helt riktigt ett av landets mest eftersatta och fattigaste i landet, det var en s.k extremt outvecklad och fattig region där staten gjorde speciella åtgärder och program för att hjälpa upp situationen, antalet analfabeter var högt, barnarbete utbrett, många svåra sjukdomar som lepra fanns, viss undernäring fanns också och barn hade inte råda att gå i skolan o.s.v.

 

Men allt detta började ändras när TRT bildades och sen gick det fort, politiker åkte runt i byarna och frågade vad byborna saknade, vilka som var dom största problemen och vad dom behövde, snart började saker hända, först kom vården, sen fri tandvård, sen bylånen, telenätet byggdes ut och främst det mobila påverkade poditivt, gratis el, mer resurser till skolan, sophämtning, byns vägar blev belagda med betong och vägar mellan byar asfalterades, gummiträden gav bra avkastning o.s.v, den ekonomiska tillväxten låg på 40% o.s.v.

 

Att banker och nya ATM hade dykt upp trodde jag faktiskt inte var unikt för vår region, har ni verkligen inte haft denna utveckling i övriga Thailand?

Mvh isan lover

 

Den utvecklingen har också skett i vår by, två nya ATM var det i år

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev Boa52:

Den utvecklingen har också skett i vår by, två nya ATM var det i år

Hej

Misstänkte att det inte bara är hos oss som denna utveckling pågår.

 

Går man tillbaks 10-15 år fick vi åka drygt 10 km för att hitta en ATM och ofta var det lång kö där eller så var pengarna slut, närmaste bank på den tiden låg 35 km bort.

 

Nu har vi både bank och ATM bara några få km ifrån huset och då flera ATM att välja på så köerna är borta och pengarna nästan aldrig slut, tror att det finns ännu fler på nya platser nästa år.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Boa52:

Den utvecklingen har också skett i vår by, två nya ATM var det i år

Hur stor är er by, 300 innevånare eller flera tusen?

 

Inga bankkontor eller Western Union?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Byar som ligger 5-15km från större orter som Pranburi och Hua Hin saknar både bank och ATM. Sällan asfalterade vägar dessutom.

Ligger dom vid  huvudvägen #4 Phetkasem Rd och har en PT bensinstation så brukar det finnas ATM vid dess 7Eleven butik.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
17 minuter sedan, skrev leifen:

Byar som ligger 5-15km från större orter som Pranburi och Hua Hin saknar både bank och ATM. Sällan asfalterade vägar dessutom.

Ligger dom vid  huvudvägen #4 Phetkasem Rd och har en PT bensinstation så brukar det finnas ATM vid dess 7Eleven butik.

Hej

Vi hade ju vårt hus nära Pranbhuri men då kunde man allt ta ut pengar där.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Vi hade ju vårt hus nära Pranbhuri men då kunde man allt ta ut pengar där.

Mvh isan lover

Samma här, bara 6 km till Pranburi och närmsta ATM, har än inte sett någon i själva ”byn”. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev leifen:

Samma här, bara 6 km till Pranburi och närmsta ATM, har än inte sett någon i själva ”byn”. 

Hej

Då kanske vårt hus inte låg så långt ifrån ert?

Vi hade huset längs den flod som mynnar ut i havet vid stranden vid Pranburi, vi svängde av vid Tesco Lotus på vägen ifrån Hua Hin, in på en mindre väg som ledde till floden och huset.

Det bodde ganska många utlänningar där bl.a ifrån USA och Kanada.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Då kanske vårt hus inte låg så långt ifrån ert?

Vi hade huset längs den flod som mynnar ut i havet vid stranden i Pranburi, vi svängde av vid Tesco Lotus på vägen ifrån Hua Hin, in på en mindre väg som ledde till floden och huset.

Det bodde ganska många utlänningar där bl.a ifrån USA och Kanada.

Mvh isan lover

Inom 7-8 km kanske. Vårt nära järnvägen 3km norr om Wang Pong järnvägsstation eller 6 km norr om Tesco Lotus. 
 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 minuter sedan, skrev leifen:

Inom 7-8 km kanske. Vårt nära järnvägen 3km norr om Wang Pong järnvägsstation eller 6 km norr om Tesco Lotus. 
 

Hej

Ok inte riktigt nära, men i samma område.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Nu är du där igen, håll dig till fakta, det var männen bakom kuppen som stoppade utbetalningarna med hjälp av EC som nekade Regeringen att låna eller ta pengar i förskott ifrån nästa års budget, syftet ifrån kuppmakarnas sida var naturligtvis att skapa missnöje, oro bland dom bönder som drabbades och få fler att demonstrera, det var inom risstödsprogrammet pengarna tog slut.

 

Mvh isan lover

 

Hur fan vore det om du för en gångs skull slutade att ljuga så att ögonen blöder?

 

Yingluck upplöste parlamentet och utlyste nyval. Hon utsågs som interims PM fram till valet av kungen. Som sådan får du inte låna upp en massa pengar och skuldsätta landet. 

 

Ta pengar från nästa års budget? Inser du egentligen vad du skriver? Regering 1 ska alltså låna  pengar av den budget som regering 2 ska lägga?

 

Eller hade Yingluck redan riggat valet så att hon visste att hon skulle bli omvald?

 

Tänk om Reinfeldt gjort samma sak i Sverige sommaren 2014? Lånat upp en massa pengar för att smörja moderata väljare och förhoppningsvis vinna valet och funkar det inte så är det ändå regeringen Löfvén som får betala lånekalaset...

 

Fattar du hur sjukt du resonerar egentligen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
15 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Hur fan vore det om du för en gångs skull slutade att ljuga så att ögonen blöder?

 

Yingluck upplöste parlamentet och utlyste nyval. Hon utsågs som interims PM fram till valet av kungen. Som sådan får du inte låna upp en massa pengar och skuldsätta landet. 

 

Ta pengar från nästa års budget? Inser du egentligen vad du skriver? Regering 1 ska alltså låna  pengar av den budget som regering 2 ska lägga?

 

Eller hade Yingluck redan riggat valet så att hon visste att hon skulle bli omvald?

 

Tänk om Reinfeldt gjort samma sak i Sverige sommaren 2014? Lånat upp en massa pengar för att smörja moderata väljare och förhoppningsvis vinna valet och funkar det inte så är det ändå regeringen Löfvén som får betala lånekalaset...

 

Fattar du hur sjukt du resonerar egentligen?

Hej

Det var EC och kuppmakarna som stoppade regeringen ifrån att kunna betala dom risbönder som ännu ej hade fått betalt och att påstå något annat är förstås ingenting annat än försök till historieförfalskning ifrån din sida.

 

Vad det gäller det kommande och utlovade valet så hade nog Yingluck goda skäl till att tro sig vinna ett sådant val, det visste ju naturligtvis både demokraterna, rojalisterna och kuppmakarna som därför saboterade och tog till våld för att hindra att ett godkänt val skulle kunna hållas, det vet du naturligtvis också.

 

Dom röda har vunnit alla val som har hållits på 2000 talet och inget talar för att dom inte hade gjort detta då också, så deras förskott på budgeten hade dom till 99,99% fått reda upp själva, men jag håller med om stt det var ett originellt upplägg.

 

Sen var det ju så att det fanns ett parlamentsbeslut på att risbönderna skulle få en viss summa pengar per ton och det löftet måste ju staten hålla oavsett, det märkliga är att direkt efter kuppen så fick militärjuntan ta pengsr och betala dom återstående bönderna, varför inte tillåta detta innan kuppen?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
Det var EC och kuppmakarna som stoppade regeringen ifrån att kunna betala dom risbönder som ännu ej hade fått betalt och att påstå något annat är förstås ingenting annat än försök till historieförfalskning ifrån din sida.
 
Vad det gäller det kommande och utlovade valet så hade nog Yingluck goda skäl till att tro sig vinna ett sådant val, det visste ju naturligtvis både demokraterna, rojalisterna och kuppmakarna som därför saboterade och tog till våld för att hindra att ett godkänt val skulle kunna hållas, det vet du naturligtvis också.
 
Dom röda har vunnit alla val som har hållits på 2000 talet och inget talar för att dom inte hade gjort detta då också, så deras förskott på budgeten hade dom till 99,99% fått reda upp själva, men jag håller med om stt det var ett originellt upplägg.
 
Sen var det ju så att det fanns ett parlamentsbeslut på att risbönderna skulle få en viss summa pengar per ton och det löftet måste ju staten hålla oavsett, det märkliga är att direkt efter kuppen så fick militärjuntan ta pengsr och betala dom återstående bönderna, varför inte tillåta detta innan kuppen?
Mvh isan lover


Suck
Om man nu för att göra detta lite pedagogisk (även om jag tror att du inte kopplar ändå).
Om styrelsen och vd i ett bolag gör vidlyftiga affärer så att bolaget går i konkurs (regeringen Yingluck avgår. Och man utser en konkursförvaltare (konstigt nog företagets tidigare vd). Så finns det naturligtvis regelverk som stoppar konkursförvaltaren (yingluck), att lana pengar som ska betalas av någon som köper upp konkursboet i framtiden. Därför så kan inte ec tillåta saker som ligger utanför deras mandat att besluta om.
Konkursboet säljs till nya ägare, som då kan av affärsmässiga skäl låna upp pengar och betala av gamla skulder för att få möjlighet att handla varor till bolaget så man kan bedriva verksamhet.
Det var således inte upp till ec att neka nånting dom inte har rätt att yttra sig om enligt lag.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
42 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Suck
Om man nu för att göra detta lite pedagogisk (även om jag tror att du inte kopplar ändå).
Om styrelsen och vd i ett bolag gör vidlyftiga affärer så att bolaget går i konkurs (regeringen Yingluck avgår. Och man utser en konkursförvaltare (konstigt nog företagets tidigare vd). Så finns det naturligtvis regelverk som stoppar konkursförvaltaren (yingluck), att lana pengar som ska betalas av någon som köper upp konkursboet i framtiden. Därför så kan inte ec tillåta saker som ligger utanför deras mandat att besluta om.
Konkursboet säljs till nya ägare, som då kan av affärsmässiga skäl låna upp pengar och betala av gamla skulder för att få möjlighet att handla varor till bolaget så man kan bedriva verksamhet.
Det var således inte upp till ec att neka nånting dom inte har rätt att yttra sig om enligt lag.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Hej

Men ändå gjorde just EC detta genom att avslå låneansökan till regeringen, men juntan gick det bra att låna ut pengar till.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
Men ändå gjorde just EC detta genom att avslå låneansökan till regeringen, men juntan gick det bra att låna ut pengar till.
Mvh isan lover


Du hade inge vidare betyg i skolan va.
EC får inte bevilja en sådan ansökan enligt lag!
Du får väl gnälla på dom politiker som stiftat dessa lagar. Och där antar jag att din idol ingår?


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...