Jump to content
IGNORERAD

Qatar, kan det va någe?


MangeUdon

Recommended Posts

Frågan har säkert varit på tapeten tidigare men jag gör  det lätt för mig och frågar istället för att bläddra på TT.

Sitter och planerar vinterns nedfärd. Har noterat att flygbolaget Qatar håller en trivsam prisnivå, men till vilket pris undrar jag?

Är det någon som transporterat sin ändalykt med nämnda bolag? Positivt/negativt?

Spontant tänkte jag; fan, får man dricka pilsnerdricka :17: på ett "islamifierat" bolag, eller blir det som när jag försökte beställa en skinkmacka på hotellet i malaysia? :fan1: Är det månne mina fördomar som spelar mig ett spratt? :crazy:

Tacksam för respons.

/MangeUdon

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Rogigoal

Så länge man håller sig på planet o flygplatsen så får man väl konsumera :17::17:

Link to comment
Dela på andra sajter

He,he... :D jag är ingen fullblodsalkolist men är ändå nyfiken på hur det föhåller sig med saker och ting.

Mvh/

MangeUdon

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Rogigoal

Har en kompis som flygit med dom,inget negativt där,bra service och det mesta bra enligt han.

Då får du börja träna ;D ,kanske vi blir grannar i framtiden då planer finns o slå ner pålar nära väg 22 mellan udon o bankang...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Har kompisar som åkte med Qatar i år.

Ner gick rätt bra, fick vänta länge i Hong kong men det visste dom redan.

Hemresan var värre, ändrade avgångar, bagaget kom till sverige 2 veckor efter att dom kommit hem.

En del prylar hade blivit tillbucklade. Dom fick ersättning för det men dom säger nu att dom aldrig vill åka med Qatar igen. Trots att dom är billiga.

Dom kanske hade otur men det var deras erfarenhet i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög hem på "semester" med Qatar airlines och det var helt ok, fick dricka vad och hur mycket jag ville. Tror jag iallafall, nöjde mig med en öl och lite vin till maten.

Mellan Bangkok och Doha fanns det TV i stolarna men mellan Doha och Stockholm var det ett litet jävla plan och jag var först tveksam till att det skulle klara hela sträckan men det var inga problem. Hade till och med svenska flygvärdinnor (Fast hon såg lite asiatisk ut)

Helt ok väntetid i Doha också, 1 timme och 40 minuter ungefär.

Qatar kan rekommenderas tycker jag.

toajoije,

flyger du med Qatar byter och väntar man i Doha. Inte Hong Kong.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

jag har åkt med Qatar och ska antagligen göra det till vintern igen.Jag Tycker att dom är mycke bättre änn Thaiair.Biljetten köper jag direkt på deras hemsida och trixar man lite med datumen så hittar man resor till bra priser och hyfsat kort väntan i Doha,det är ju bara skönt o sträcka lite på benen ungefär halvägs av resan.

Och visst får man dricka på planen oxå  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag flög med Qatar i Mars och kommer nog inte att göra det igen. Det var total kaos på det alldeles för lilla planet mellan Stockholm och Doha, bara toaletter bak i planet, så ni kan ju tänka er trängseln i den trånga mittgången men matvagnar och personal. Och sen blir ju den totala flygtiden drygt 2 timmar längre när man flyger över Doha, detta + väntetid kändes förbannat drygt. Planet mellan Doha  och Bangkok har bildskärm i stolsryggen, men både bild och ljud var av lägsta kvalitet och funktionert som tex tv-spel var inte ens inkopplade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för responsen.

Det blev en bokning med ovan nämnda till slutet av november.

Rogigoal .jag ska lägga mig i hårdträning så ses vi på några kalla framöver 8)

Mvh/

MangeUdon

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög med Qatar i vintras och har bokat med samma bolag igen till april.

De serverar alkohol på planet men ej på flygplatsen i Doha, dock så säljs sprit på taxfreen som var så jäkla billigt. Bra service och som tidigare nämt så har planet mellan Doha-BKK tv i stolsryggen, för oss funkade spel o underhållning perfekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög med qatar nu i våras, fanns inget att klaga på, ett av få bolag som har rankats till 5 stjärnor :thumbsup:

Mellan Arlanda till Qatar var okej, mellan Qatar och Thailand var toppen :thumbsup:

http://www.airlinequ...nking/5star.htm

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög med dem i mars i år . somsagt planet från stockholm var litet. 6 timmar där. sedan 6 timmar i större plan med skärmar som var toppenbra. hem blev det väntan 6 timmar i doha vilket var pest. om de har så lång väntan på planbyte så stå över det bolaget.

åker dock inte med dem igen, 3 plus men en massa minus för den långa väntan och trista flyplatsen i Doha.

Link to comment
Dela på andra sajter

ReplicaOfTheMirror

Flög med dom i feb-mars och jag var då helnöjd. fina plan och trevlig personal som jag pratade en hel del med då jag aldrig kan sova på plan och gillar inte att sitta still allt för länge.

Skapade dock problem för mig själv på resan Doha till STHLM.

Tror det va en 4timmar jag skulle vänta i den trista flygplatsen som dom har så så jag gick och satt mig där det va lite lugnare för att slippa allt folk som gick runt, satt på mig hörlurarna och körde lite musik från mobilen, halvslumra till och från och tillslut märkte jag att jag måste slumrat en längre stund sittandes där och kollar tiden på mobilen och märker att det är bara 35min tills mitt plan ska gå, bra tänkte jag då äre dags för ombordstigning nu så jag kommer lagomt och behöver inte vänta så länge, går mot min gate och när jag kommer dit märker jag att det är helt tomt  :confused: , vart fan är alla som ska flyga tänkte jag och går närmre och kollar på tavlan om jag värkligen läst rätt nummer och på den står det Los Angeles, nej nej tänkte jag det här är ju fel stupid falang går tillbaka till dom stora skärmarna för att se alla flights och ser att det va ju visst rätt nummer och traskar tillbaka till gaten, där kollar jag lite förvirrat och går fram till dom som jobbar vid gaten och dom säger direkt mitt namn och vart jag ska och undrar om det är jag, joo.. svarar man lite trött.. vi har ropat ut ditt namn i högalarna i 30minuter nu säger en lite arg yngre man, han fortsätter och säger att dom andra har redan åkt iväg med buss till planet för att det planet är lääääääängst bort och tar 30min med buss att åka, det är vid den tidpunkten bara 20min kvar tills planet ska lyfta  :rolleyes3: , jag frågar vad man kan göra då och han säger att jag måste vänta tills imorrn då nästa plan går till sthlm  :inquisitive: , ööööööhm tänker jag det går ju inte, jag har ju inga pengar att köpa mat för och jag ska ju vidare från sthlm också.

Han springer iväg och pratar i telefon ett tag och kommer tillbaka efter nån minut och säger okej okej följ med mig, så jag springer iväg efter han och vips så hade han trollat fram en buss åt baaaara mig  :crazy: stupid falang får skämmas och åka iväg i bussen helt själv  :icon_redface: , tog dock bara 15min till planet och väl där så var allt ganska precis klart för start så bara in med mig och sen sista checkarna och iväg till startbanan.

Ibland ska man ha tur i oturen också  :wai:

Jag är den ingen trodde att jag skulle bli då jag var den du trodde att jag skulle bli innan jag blev den ingen trodde att jag skulle bli trots att ingen vet vem jag är :confused:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till dig, Ja flygplatsen är ingen höjdare. Och oftast står planen låååångt ute på banorna med lång bussresa till planet. Ju mer jag tänker på Qatar så blir det bara priset som är intresant betalade  7000 kr för marsresan 2000 billigare än thai och för oss 2 pers var det 4000 kr vinst så vi slog till.

Men bara 20 kilo mot normalt med silverkort på thai 30 kilo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest 113BOM

nä sådant krångel är inget för mig raka spåret med thai är det som gäller byta plan efter 6 timmar mitt i sömnen nä fan heller

det får snåljåparna hålla på med :crazy::crazy::kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

nä sådant krångel är inget för mig raka spåret med thai är det som gäller byta plan efter 6 timmar mitt i sömnen nä fan heller

det får snåljåparna hålla på med :crazy::crazy::kort:

Har aldrig hittat en bra flight, prismässigt os Quatar, var hitta Du "snålpriserna" så man kan bilda sig en uppfattning. De priser jag hittar passar bättre på "slösnissar"

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Gjorde bara en enkel sökning på dom dagar jag skall resa på. Och faktiskt hade Qatar varit ca 100:- billigare än den Finnair flight som jag är bokad på.  Nu hade Qatar inte variit en lösning för mig då jag vill åka från GBG men annars hade det nog varit en bra lösning.

Kan ju tillägga att när jag bokade så hittade jag inget med Thai som var i närheten av detta pris även man jag var mycket flexibel med datum.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också sökt på mina datum men tji fick jag, kanske p.g.av den långa tid jag skall vara i LOS, 7 mån. ???

Blev SAS/Austrian för dryga 20 lappen.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...