Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Enis

Att aldrig ge upp

Recommended Posts

Enis

Fick denna av min mor som är doktor, en ganska fascinerande historia

58d2ace2a8eef_Attaldriggeupp1.JPG.9c3e2c20166a1281d57b8b7ce19a032e.JPG

58d2ace420550_Attaldriggeupp2.thumb.JPG.099fa1555b022a3418f1b38a785a98a3.JPG

58d2ace569d40_Attaldriggeupp3.thumb.JPG.d627d906ebf5da1f1bf9fa382e0cec00.JPG

/Enis

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Kenneth4618
  • RESPEKT :great:

AnTove

Det var intressant läsning. Konstigt att ingen av dagstidningarna i Värmland har skrivit hans historia . Vilken tidning är detta ifrån?

Enis
14 minuter sedan, skrev AnTove:

Det var intressant läsning. Konstigt att ingen av dagstidningarna i Värmland har skrivit hans historia . Vilken tidning är detta ifrån?

Det är en medicinsk tidskrift, vet inte vilken.

/Enis

Fredman

Tack, det blir en fin inspiration till frun som sliter med sin sjuksköterskeutbildning.

thomas001

Underbar läsning!

uptoyou

Den ska tjejen få läsa :) 

audirs2
14 timmar sedan, skrev Kenneth4618:
  • RESPEKT :great:

Ähhh,,,RECEPT!:rotfl:

audirs2

Skall visa för frugan som e undersköterska! (rädd för att ta blodprov är hon, fniss) 

Naam kaeng
7 minuter sedan, skrev audirs2:

Skall visa för frugan som e undersköterska! (rädd för att ta blodprov är hon, fniss) 

Ungefär som min dotter då. Blodprov är inget problem - men urinprov! Då blir hon livrädd......?  :surprised:

Kenneth4618
23 minuter sedan, skrev audirs2:

Ähhh,,,RECEPT!:rotfl:

Ett recept på att få respekt :look_down:

Enis
23 timmar sedan, skrev AnTove:

23 timmar sedan, skrev Enis:

Det är en medicinsk tidskrift, vet inte vilken.

/Enis

Då har jag fått reda på vilken tidskrift det var

Moderna Läkare

Citat

Moderna Läkare är SYLF:s medlemstidning. Den har en upplaga på drygt 20 000 och vänder sig främst till underläkare och beslutsfattare inom hälso- och sjukvården. Tidningen strävar efter att inspirera unga läkare och att informera om fackliga frågor och underläkarfrågor. Moderna Läkare ges ut 4 gånger om året."

https://www.slf.se/SYLF/Moderna-lakare/ Där finns tidningen och artikeln att läsa online

/Enis

AnTove
4 minuter sedan, skrev Enis:

Då har jag fått reda på vilken tidskrift det var

Moderna Läkare

https://www.slf.se/SYLF/Moderna-lakare/ Där finns tidningen och artikeln att läsa online

/Enis

Tackar! Då ska jag skicka en länk till en journalist kompis som jobbar på NWT. Kan vara roligt för alla thailändare som bor i Värmland läsa positiva artiklar om en landsman( även övriga värmlänningar) 

• Similar Content

• Mankan
      By Mankan
      Jag har länge tänkt att jag ska försöka lära mig lite mer Thai och eventuellt även lära mig läsa lite. Det skulle vara smidigt med någon webbkurs som man kan nyttja när man har tid.

Jag kan idag en hel del fraser som jag lärt mig genom åren men det skulle vara kul att kunna föra lättare konversationer.

Är det någon här som har tips på bra kurs för egenstudier. Jag betalar gärna en slant om det är något bra som fungerar.
    • Lelle67
      By Lelle67
      Hej

Vi vill åka till Thailand i april.
      Frugan har bytt efternamn i Sverige, det svenska efternamn står i hennes PUT.

Hon skulle vilja byta till Svenskt efternamn i Thailand och skaffa ett nytt Thaipass.

Kan hon byta efternamn från Sverige och skaffa nytt pass på Thailands ambassad i Sverige?
      Hennes Thaipass har gått ut sedan 1 månad.

Hur gör man bäst?
    • NiceBeaver
      By NiceBeaver
      Hittade en gammal tråd om vad man ska göra med sina poäng på ROP som @lasseiudon startade. Det gick inte att svara där nu så det blir en ny tråd. Har också fått kuponger i något bageri och sånt tidigare.
      Thai har en hyfsat ny tjänst som heter Cash Plus Miles där man kan använda poäng som delbetalning. Använde det häromdagen när jag köpte en biljett. Blev en femhundring billigare. Men det ligger väldigt gömt på bokningssidan. På sista sidan när man ska bekräfta sitt köp och lägga in kreditkortsnummer finns en ruta att klicka i som heter Cash Plus Miles. Där loggar man in på sitt ROP-konto och kan sedan välja hur många poäng man vill använda. Från 2000 och uppåt. Välj hur många poäng som ska spenderas och priset justeras. Bra att använda istället för att dom förfaller och man inte har tillräckligt för att uppgradera
    • Enis
      By Enis
      Känner ni till Historien bakom Mammas Kök i Bangkok? Det gjorde inte jag

Mia från Helsingborg hittade tre okända systrar i Thailand!
      Mia föddes i hemlighet i och adopterades bort till Sverige. Nästan 40 år senare fann hon sina rötter i Thailand – och bestämde sig för att lära sina nya släktingar laga svensk husmanskost.”

https://www.allas.se/100756-2/

Enis
    • Enis
      By Enis
      Hej

har någon något par förslag vilken som är den bästa iptv stream providern om man vill se Thailändsk TV i Sverige?

som man kan tjonga in i en smart-tv alternativt en Kodi-box eller liknande så det blir enkelt att handhava för brukaren.

finns det någon färdig programmerad box så tar jag gärna info om en sådan också.

Att titta via dator känner redan jag till några förslag, är ute efter något mera TV-likt 

enis
NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy