Jump to content
IGNORERAD

Skärpta regler för säkerhetsbälten i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    10

  • måne

    4

  • leifen

    4

  • Nemo

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Har faktiskt inga patentlösningar på detta, är lite uppgiven i dessa frågor och andra efter alla års resor till Thailand, det finns mängder av lagar och nya står som spön i backen, men inget förändras i grunden mer än en möjligtvis en kort tid, i stora delar av landet bryr man sig inte ens om lagändringarna alls, hur man ska få ordning på detta begriper inte jag.

Mvh isan lover

 

Och du går "all in" för att anamma beteendet att inte bry sig om lagar och regler utan gör som "alla andra"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Några artiklar ifrån dagens Bangkok Post där man inte är så positiva till den nya lagen och man ifrågasätter även införandet via Artikel 44 och att lagen trädde i kraft omdelbart utan att ge någon tid till att preparera och iordningställa fordonen, man tror inte heller på någon positiv effekt till årets songkran eftersom det är över 70% mc som är inblandade och skadas i olyckor.

 

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/1220225/no-special-law-needed-to-buckle-up

 

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/1220253/bad-drivers-hurt-everyone

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Och du går "all in" för att anamma beteendet att inte bry sig om lagar och regler utan gör som "alla andra"

Hej

Så är det nog.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev Fredman:

Jaså, trafikpoliserna ska få "löneförhöjning". :) 

Hej

Det är väl en av dom saker man befarar, det lär ju inte precis bli svårare att skramla ihop till dagens lunch och whiskey flaska.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Så är det nog.

Mvh isan lover

 

Då har du ju förbrukat din rätt att klaga på andra som inte följer lagar och regler !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Fredman:

Jaså, trafikpoliserna ska få "löneförhöjning". :) 

 

Jajamensan, sker ju alltid strax innan större helger på ena eller andra sättet. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
31 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Då har du ju förbrukat din rätt att klaga på andra som inte följer lagar och regler !

Hej

Det kan man ju tycka, men det stora problemet är enligt mig inte att lagar finns och nya kommer, det är själva acceptansen hos befolkningen och efterlevandet som saknas.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det kan man ju tycka, men det stora problemet är enligt mig inte att lagar finns och nya kommer, det är själva acceptansen hos begolkningen och efterlevandet som saknas.

Mvh isan lover

 

Och du ger det problemet ett ansikte !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Och du ger det problemet ett ansikte !!

Hej

Så är det nog och det får jag både ta fördelarna och nackdelarna med.

Men något föredöme är jag absolut inte, men jag passar in väldigt bra på den Thailändska landsbygden.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/22/2017 at 06:38, skrev MPR Nyheter:

Alla passagerare i bilar måste nu använda säkerhetsbälte

 

Det är bra. Bältet på den som sitter i framsätet håller ju inte för den tyngden/kraften som blir när en passagerare i baksätet kastas framåt mot framstolen vid en krock.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Så är det nog och det får jag både ta fördelarna och nackdelarna med.

Men något föredöme är jag absolut inte, men jag passar in väldigt bra på den Thailändska landsbygden.

Mvh isan lover

 

Och du älskar att sitta och gnälla på de i Bangkok som inte följer lagar och regler !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
31 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Och du älskar att sitta och gnälla på de i Bangkok som inte följer lagar och regler !

Hej

Antsr att du menar kuppmakarna och militären som tvingar på befolkningen diktatur, den rika elit som har egna gräddfiler och köper sig fördelar o.s.v, här drabbar deras lagbrott andra och sätter rättvisan ur spel, det tycker jag är en stor skillnad mot att inte bära hjälm blan risfälten mitt ute på landet eller köra några km till marknaden utan bälte.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Antsr att du menar kuppmakarna och militären som tvingar på befolkningen diktatur, den rika elit som har egna gräddfiler och köper sig fördelar o.s.v, här drabbar deras lagbrott andra och sätter rättvisan ur spel, det tycker jag är en stor skillnad mot att inte bära hjälm blan risfälten mitt ute på landet eller köra några km till marknaden utan bälte.

Mvh isan lover

 

Du undantar korrumperade politiker av ett visst parti som missköter demokrati för egen vinning

 

En diktatur kan ju per definition göra som dom vill (och då klagar du) men när en folkvald bryter grovt mot lagar, regler och det förtroende dom fått av folket (och dom tillhör ett visst parti) gör du vad som helst för att hålla dom bakom ryggen och försvara dom !!!!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är bra att dom skärper till trafiklagarna och jag ser jo resultatet av hjälm"kampanjen" det är numera vanligare

 

att se mopedister med hjälm än utan.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du undantar korrumperade politiker av ett visst parti som missköter demokrati för egen vinning

 

En diktatur kan ju per definition göra som dom vill (och då klagar du) men när en folkvald bryter grovt mot lagar, regler och det förtroende dom fått av folket (och dom tillhör ett visst parti) gör du vad som helst för att hålla dom bakom ryggen och försvara dom !!!!

Hej

Dom ska givetvis vara med också, en miss ifrån min sida.

Mn till skillnad mot dig räknar jag in alla partiers politiker som korrupta och inte enbart ett partis, skulle man tro på dig uppstod Thailands korruption först i början av 2000-talet när dom röda kom till makten, så är det ju inte alls.

 

Korruptionen är mycket äldre än så och omfattar betydligt fler än du tycks tro, då inte minst den sittande juntan som har sina egna korruptionsaffärer med jämna mellanrum.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Dom ska givetvis vara med också, en miss ifrån min sida.

Mn till skillnad mot dig räknar jag in alla partiers politiker som korrupta och inte enbart ett partis, skulle man tro på dig uppstod Thailands korruption först i början av 2000-talet när dom röda kom till makten, så är det ju inte alls.

 

Korruptionen är mycket äldre än så och omfattar betydligt fler än du tycks tro, då inte minst den sittande juntan som har sina egna korruptionsaffärer med jämna mellanrum.

Mvh isan lover

 

Nu ljuger du så näsan slår i bortre väggen igen !

 

Så varför håller du ALL korruption från ett visst parti bakom ryggen och försvarar den, minimaliserar den, bagatelliserar den och försöker förklara bort den som om den inte finns ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Bangkok Posts Veera tror inte på några större framgångar för juntan genom att införa en bälteslag även i baksätet via artikel 44, han tror att efterlevandet inte kommer att bli så stort, respekten för trafiklagstiftningen är av tradition väldigt låg i landet påpekar han.

 

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/1221798/how-long-before-seat-belt-rule-is-flouted-

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Men att försöka förbättra folk användande av bilbälte och hjälm kan ju förhoppningsvis få ned antalet drabbade i trafiken,om några procent följer dem så handlar det ju om tusentals människoliv och det måste väl ändå ses som positivt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
9 minuter sedan, skrev måne:

Men att försöka förbättra folk användande av bilbälte och hjälm kan ju förhoppningsvis få ned antalet drabbade i trafiken,om några procent följer dem så handlar det ju om tusentals människoliv och det måste väl ändå ses som positivt.

Hej

Vi får kanske en liten fingervisning vid songkran, men helt säker på effekterna kan man nog inte vara, trots förra årets stora satsningar på poliskontroller, alkotester,  beslagtagandet av fordon m.m vid songkran så ökade antalet olyckor och dödade, när tanken var en rakt motsatt effekt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får ni googla på för några siter och media påstår att Thailand ligger nu på plats nr 1 i förolyckade bland alla världens länder.

Lämpligt inför Songkran. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
28 minuter sedan, skrev leifen:

Nu får ni googla på för några siter och media påstår att Thailand ligger nu på plats nr 1 i förolyckade bland alla världens länder.

Lämpligt inför Songkran. 

Hej

Kanske skulle man inför songkran ha satsat på att plocka av passagerarna på flaken istället för att satsa på bälten bak?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Kanske skulle man inför songkran ha satsat på att plocka av passagerarna på flaken istället för att satsa på bälten bak?

Mvh isan lover

Du har missat personer på flak-nyheten? Otroligt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 minuter sedan, skrev frason:

Du har missat personer på flak-nyheten? Otroligt.

Hej

Den kommer nog aldrig att bli verklighet i vår del av landet ändå. ?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...