Jump to content
IGNORERAD

Nytt försök med flyg(PG) till Korat


Soengsang

Recommended Posts

Jaha, personligen har jag svårt o tro att det är någon mening, svårt o matcha totaltid och pris med taxi eller egen bil, bussfolket är nog för ekonomiska.

 

"Bangkok Airways may be starting flights from Bangkok to Korat this year. Apparently, Thailand's first privately-owned domestic airline's first 3 destinations back in 1986 were Krabi, Korat and Surin.

It has been proposed to have 14 flights per week from Bangkok to Korat, to try capture the high demand. They will also increase flights to China, including Samui to Guangzhou and other destinations. They have also proposed flights from Bangkok to Phu Quoc in Vietnam, Chiang Mai to Vientian in Laos and Chiang Mai to Bagan in Myanmar.

They may be from the Army Airport, rather than Korat's old commercial airport.

These flights are not yet confirmed, and are awaiting government approval."

 

17309428_603464443179885_712572039335734698_n.jpg.87174503347bc8f3b73f85dc21060a0a.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    6

  • leifen

    6

  • Esspe

    5

  • born41

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har svårt att se att det kan bli någon business på det. Nu ska dom ju dessutom bygga ut motorvägen ännu mer. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Har svårt att se att det kan bli någon business på det. Nu ska dom ju dessutom bygga ut motorvägen ännu mer. 

 

Och järnvägen, är det ju iaf sagt.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det bekvämt att flyga. Men 26mil.. ca 3,5-4 timmar i bil :sweat:

Åka till flygplatsen, checka in, vänta, flyga, ta sig ut, åka dit man skall...

Svårt att se någon tidsvinst, är ju trots allt därför vi oftast väljer att flyga.

 

Att priset skulle vara så lågt att de kan konkurrera om thaifolket som åket minibus tror jag inte på heller...

Nej, tyvärr... ser inte hur det skall fungera :sure:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev samet:

Visst är det bekvämt att flyga. Men 26mil.. ca 3,5-4 timmar i bil :sweat:

Åka till flygplatsen, checka in, vänta, flyga, ta sig ut, åka dit man skall...

Svårt att se någon tidsvinst, är ju trots allt därför vi oftast väljer att flyga.

 

Att priset skulle vara så lågt att de kan konkurrera om thaifolket som åket minibus tror jag inte på heller...

Nej, tyvärr... ser inte hur det skall fungera :sure:

 

Dessutom ligger flygplatsen kanske 30km utanför Korat. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev samet:

Visst är det bekvämt att flyga. Men 26mil.. ca 3,5-4 timmar i bil :sweat:

Åka till flygplatsen, checka in, vänta, flyga, ta sig ut, åka dit man skall...

Svårt att se någon tidsvinst, är ju trots allt därför vi oftast väljer att flyga.

 

Att priset skulle vara så lågt att de kan konkurrera om thaifolket som åket minibus tror jag inte på heller...

Nej, tyvärr... ser inte hur det skall fungera :sure:

 

 

Kan väl kanske vara för de som har biz att göra i Bkk, flyga ut på morgonen och hem på kvällen eller vise versa, men för oss som ska via anslutningsflyg är det nog en föga tidsvinst, dels helt tidsmässigt som sagt, till och från flpl, sen sannolikheten att tiderna passar är ju liten.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Tror att det kan gå, Korat är stort och Thailändare med pengar har inget emot att visa detta, sen kan det var rätt bekvämt om dom ordnar så att det går att checka in bagaget hela vägen om man ska utrikes, tror att många affärsresenärer, lite bättre bemedlade Thai och en del turister kommer att flyga, om antalet räcker lär framtiden utvisa,

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Att man flög Bkk-Korat 1986 gör ju inte att det är aktuellt idag. Har för mig att bussen tog 6 timmar på den tiden, idag kör dom på ungefär halva tiden.

 

Phu Quoc låter mycket mera intressant. Har länge tänkt mig dit men det är lite struligt med flyget dit då man måste byta i Saigon och tidigare har tiderna inte passat alls.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev leifen:

Dessutom ligger flygplatsen kanske 30km utanför Korat. 

Det är 10 km. från flygplatsen till "The Mall" i Korat.

 

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev biker:

Det är 10 km. från flygplatsen till "The Mall" i Korat.

 

/biker

 

32km till den civila flygplatsen efter väg 226 mot Buriram. Det var den jag menade. Nakhon Ratchasima Airport

 

 

Inte den militära flygplatsen i stan

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är 10 km. från flygplatsen till "The Mall" i Korat.
 
/biker
 

Nja nu är du ute o cyklar, du tänker på den militära flygplatsen :)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte buss från Korat busstation till Don Muang i februari i år och det tog 6 timmar.

Jag satt och sov så jag har ingen koll på vilken väg han körde.

Mina bekanta var förvånade efteråt,  dom hade åkt Korat till Bangkok och det hade tagit 4 timmar.

Taxi i Korat är dyrt. Från centrum och 1 mil ut ur stan kostar 150Thb så en taxiresa till BKK kostar säkert en rejäl slant.

Born41

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev born41:

Åkte buss från Korat busstation till Don Muang i februari i år och det tog 6 timmar.

Jag satt och sov så jag har ingen koll på vilken väg han körde.

Mina bekanta var förvånade efteråt,  dom hade åkt Korat till Bangkok och det hade tagit 4 timmar.

Taxi i Korat är dyrt. Från centrum och 1 mil ut ur stan kostar 150Thb så en taxiresa till BKK kostar säkert en rejäl slant.

Born41

 

En taxiresa från Korat till Suvvan brukar landa på 2500-3000 Thb, ibland billigare.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Stefan:

En taxiresa från Korat till Suvvan brukar landa på 2500-3000 Thb, ibland billigare.

//S

En hel förmögenhet för en "fattigpensionär" när en bussbiljett kostar mindre än 10 % av taxins pris.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev born41:

Åkte buss från Korat busstation till Don Muang i februari i år och det tog 6 timmar.

Jag satt och sov så jag har ingen koll på vilken väg han körde.

Mina bekanta var förvånade efteråt,  dom hade åkt Korat till Bangkok och det hade tagit 4 timmar.

Taxi i Korat är dyrt. Från centrum och 1 mil ut ur stan kostar 150Thb så en taxiresa till BKK kostar säkert en rejäl slant.

Born41

 

Drygt 3000 upp till 3500 om de kör på taxameter(lite beroende vart man ska i Korat området)

Går ibland att förhandla fram billigare fast pris.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Stefan:

En taxiresa från Korat till Suvvan brukar landa på 2500-3000 Thb, ibland billigare.

//S

 

Har tittat lite på det på nätet men alltid landat på 3-4000. Skulle ju underlätta isf att ta sig till Mo Chit. Var hittar du så billigt? 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev leifen:

32km till den civila flygplatsen efter väg 226 mot Buriram. Det var den jag menade. Nakhon Ratchasima Airport

 

 

Inte den militära flygplatsen i stan

 

Men dom skulle flyga från militärens "They may be from the Army Airport, rather than Korat's old commercial airport." Förkortar ju tiden lite, men tror ändå inte mycket på idén.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

 

Har tittat lite på det på nätet men alltid landat på 3-4000. Skulle ju underlätta isf att ta sig till Mo Chit. Var hittar du så billigt? 

Frugan har kontakter.....

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Stefan:

Frugan har kontakter.....

 

Då räknas det inte :)

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

 

Då räknas det inte :)

 

Tänkte inte på det!

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

 

Men dom skulle flyga från militärens "They may be from the Army Airport, rather than Korat's old commercial airport." Förkortar ju tiden lite, men tror ändå inte mycket på idén.

Kräver nog en del nybyggnationer för att klara IATAs säkerhetskrav, röntgen av handbagage, departure och arrival områden.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Soengsang:


Nja nu är du ute o cyklar, du tänker på den militära flygplatsen :)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Ja, nu var jag ute och cyklade igen. Ni har så rätt, både Leifen och du.

 

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev biker:

Ja, nu var jag ute och cyklade igen. Ni har så rätt, både Leifen och du.

 

/biker

 

 

Du har så rätt, läste inte det hela.

 

Men "They may be from the Army Airport" bekräftar ju inte att det blir så.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 2017-03-26 at 10:05, skrev born41:

Åkte buss från Korat busstation till Don Muang i februari i år och det tog 6 timmar.

Jag satt och sov så jag har ingen koll på vilken väg han körde.

Mina bekanta var förvånade efteråt,  dom hade åkt Korat till Bangkok och det hade tagit 4 timmar.

Taxi i Korat är dyrt. Från centrum och 1 mil ut ur stan kostar 150Thb så en taxiresa till BKK kostar säkert en rejäl slant.

Born41

 

Hej

Dom gånger vi har åkt sträckan med buss har tiden legat på ca 5 timmar, kanske gjorde dom ett längre stopp eller så var det någon olycka?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Dom gånger vi har åkt sträckan med buss har tiden legat på ca 5 timmar, kanske gjorde dom ett längre stopp eller så var det någon olycka?

Mvh isan lover

Klass 1/vip bussar 4-4,5 timmar,

klass 2 bussar 5-6 timmar

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...