Jump to content
IGNORERAD

Bro riven i Chonburi utan skyltar & varningsljus


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Tre fordon hamnade under fredagen i ett vattendrag i provinsen Chonburi efter att en entreprenör rivit en bro, men inte satt upp några varningsljus efteråt.
De tre fordonen störtade ned i vattnet inom spannet av tio minuter efter att det blivit mörkt. Fyra personer ska ha skadats i olyckorna. Efter incidenterna rusade Lantvägsmyndigheten till platsen för att sätta upp nödljus, och uppmanade entreprenören att ta till flera förebyggande åtgärder; de föreslog varningsljus och skyltar.
Polisen uppgav att entreprenören misstänks för försumlighet och uppmanade offren att stämma i civilrättsliga domstolar.

 

NjpUs24nCQKx5e1A55IsCtDakq0asd6ACbUIJCLOxDc.jpg.6376f350a675e1a292602a1afbecea90.jpg.7af8b1807e4362878f17e0e7ec2a401e.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

TIT....Man slutar aldrig att förvånas i landet Hej & Hå...:waaaht:

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen uppmanade offren att stämma entreprenören civilrättsliga....
Helt otroligt om detta inte faller under allmän rättsligt förfarande??



Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Brorivarna var ena riktiga klantskallar som inte varnade och markerade att bron var riven med skyltar och blinkljus.

 

Men hur river man en bro med skyltar och varningsljusthinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg.a8f02e2402d0beca8d8622a789bb0715.jpg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev stefan5300:

Brorivarna var ena riktiga klantskallar som inte varnade och markerade att bron var riven med skyltar och blinkljus.

 

Men hur river man en bro med skyltar och varningsljusthinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg.a8f02e2402d0beca8d8622a789bb0715.jpg.

Du har läst fel. Läs rubriken en gång till, det står att de rev utan skyltar och varningsljus!:snooty:

Men jag håller med dig hur i helvete man kan vara så klantig. Jag tror t.o.m. att a-lagarna i yxbyn skulle sätta ut en vakt när de upptäkte att de var utan skyltar och varningsljus. Vem vet de kanske missade att förse honom med lao kao, så han försvann när han blev törstig.

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Wangthong:

Du har läst fel. Läs rubriken en gång till, det står att de rev utan skyltar och varningsljus!:snooty:

Men jag håller med dig hur i helvete man kan vara så klantig. Jag tror t.o.m. att a-lagarna i yxbyn skulle sätta ut en vakt när de upptäkte att de var utan skyltar och varningsljus. Vem vet de kanske missade att förse honom med lao kao, så han försvann när han blev törstig.

 

Nä jag har inte läst fel, man kan väl inte riva en bro vare sig utan eller med skyltar.

En lite knepig rubrik.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Nä jag har inte läst fel, man kan väl inte riva en bro vare sig utan eller med skyltar.

En lite knepig rubrik.

Som vanligt läser jag mellan raderna, och lägger till ord som inte finns. Du har rätt! :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nobel pris år..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................?:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev stefan5300:

Brorivarna var ena riktiga klantskallar som inte varnade och markerade att bron var riven med skyltar och blinkljus.

 

Men hur river man en bro med skyltar och varningsljusthinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg.a8f02e2402d0beca8d8622a789bb0715.jpg.

Kraftiga skyltar och laserljus. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev rolba:

Kraftiga skyltar och laserljus. :-)

Absolut, det duger inte med något småkrafs i Thailand.

Utanför vårt hus hade de spärrat av filen närmast vägkanten och halva av den närmaste för att ta ner grenar som hängde ut över vägen. Vägen har 2,5 filer i vardera riktningen. Avspärrningen gjordes med en skylt som ställdes ca 25m bakom lastbilen de använde som arbetsplattform. Jag har aldrig sett en större skylt, den var nog 1m eller mer i basen och lika hög. Den var triangelformad orangeröd och benvit. Helt omöjlig att missa trodde jag. 

 

Helt plötsligt small det när en gammal gubbe på moppe körde in i skylten. Alla trodde nog att gubben var full. Massor med folk sprang iväg för att se hur det gick för gubben. När de kom tillbaka gående förbi vårt hus frågade jag om han var full. Nej sa dom han såg så dåligt. Såg han så dåligt att han inte såg den skylten hur tusan skulle han kunna se en bil? Han skulle knappast se att en hel bro saknades.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...