Jump to content
IGNORERAD

Thailändska i Sverige? Aldrig!


Caveman

Recommended Posts

Hej!

Jag åker mer än gärna till Thailand på många och långa semestrar

och hoppas kunna bo där 6 mån/år om kanske 6-7 år.

Men redan på min första resa sa jag: "aldrig en thailändska i Sverige för mig".

Man ska som bekant aldrig säga aldrig, men det står allt mer klart för varje resa

att jag inte kommer att ta någon thaitjej till Sverige.

Är det nån som tänker detsamma,

gärna Thailand, men aldrig en thailändska i Sverige, och varför?

För egen del skulle det helt enkelt inte funka p.g.a. allt tjafs med

SFI, försäkringskassan, tandläkaren, arbetsförmedlingen o.s.v. o.s.v.

Jag tror helt enkelt att thailändskor gör sig bäst i Thailand,

och jag också för den delen.

Axell

Ja det enklaste är ju att köpa en på plats...:sFduh:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det enklaste är ju att köpa en på plats...:sFduh:

Låter som han max vill hyra en på korttid.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Tja, blommor gör ju sig bäst där de är planterade från början, inget snack om den saken.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hejsan

Tja, blommor gör ju sig bäst där de är planterade från början, inget snack om den saken.

MVH Nonki

Ibland behöver dom en större kruka :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det enklaste är ju att köpa en på plats...:sFduh:

Varför lyfta en korkad tråd som dog för drygt 2 år sedan?

Sitter du i Isaan och har det trist?

Hade inte sett den förrut, och det fanns ett par bra inlägg, så tack iaf!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja arne kom med några roliga kommentarer

I vårt fall så när jag tar upp frågan med henne om flytt.Så är det det ekonomiska som avgör

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland kan det vara bättre att hålla munnen stängd (inget skriva) och låta folk tro att man är en idi*t än att öppna den och undanröja allt tvivel.

Det går absolut inte att dra alla människor över samma kam, visst en del thaitjejer bör eller ska inte lämna Thailand likaväl som många svenskar inte ska lämna Sverige.

Rätt kvinna till rätt man så löser de eventuella problem TILLSAMMANS, oberoende nationalitet, hudfärg eller land.

Stackars thailändska som Axel tänker utnyttja, vilken djä-a kvinnosyn, men så kan det vara när man verkligen är egenkär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Tja, blommor gör ju sig bäst där de är planterade från början, inget snack om den saken.

MVH Nonki

Jag håller med, helt o fullt. Ska man dessutom spendera 6 mån/år i Thailand blir det väldigt komplicerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det finns många saker som är krångligare men många andra saker som är betydligt lättare enligt min erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nonki pratar sig varm om blommor, finns de bara planterade i rätt kruka så är det aldrig några problem med att flytta dem, dessutom ska man regelbundet plantera om blommor om de verkligen ska komma till sin rätt.

Små plantor är ALLTID lätt att skola om värre med större men då gör man en kraftig beskärning INNAN flytten, istället för tvärtom vilket många män fått erfara efter att redan på hemorten skämt bort sin blomma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här den stora metafor tråden :crazy:

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ibland kan det vara bättre att hålla munnen stängd (inget skriva) och låta folk tro att man är en idi*t än att öppna den och undanröja allt tvivel.

Det går absolut inte att dra alla människor över samma kam, visst en del thaitjejer bör eller ska inte lämna Thailand likaväl som många svenskar inte ska lämna Sverige.

Rätt kvinna till rätt man så löser de eventuella problem TILLSAMMANS, oberoende nationalitet, hudfärg eller land.

Stackars thailändska som Axel tänker utnyttja, vilken djä-a kvinnosyn, men så kan det vara när man verkligen är egenkär.

Det e´ente lätt att va ödmjuk.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ja det enklaste är ju att köpa en på plats...:sFduh:

Sorry cave blev fel karma för dig, så jävla hackigt med mobilen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är felet med att inte vilja ta hit sin tjej från Thailand? Hade jag möjligheten att bo permanent i LOS skulle jag aldrig ens tänka tanken att först ta tjejen till Sverige. Som om Sverige vore nåt självändamål. Många verkar tro att Sverige är världens centrum och allt skall utgå från vårt tänkande.

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Målet torde vara att vilja leva tillsammans om det sen är i Thailand eller Sverige är egalt, därför är det för de flesta en främmande tanke att rakt av säga aldrig i livet en thailändska i Sverige. Man får bara hoppas att thailändskan inte sitter på ett thaiforum och skriver aldrig en svensk i Thailand för då verkar det åtminstone i mina ögon som att deras förhållande är dödfött.

Ändrades av SSS
Link to comment
Dela på andra sajter

Nonki pratar sig varm om blommor, finns de bara planterade i rätt kruka så är det aldrig några problem med att flytta dem, dessutom ska man regelbundet plantera om blommor om de verkligen ska komma till sin rätt.

Små plantor är ALLTID lätt att skola om värre med större men då gör man en kraftig beskärning INNAN flytten, istället för tvärtom vilket många män fått erfara efter att redan på hemorten skämt bort sin blomma.

Sant! men om man planterar om sina blommor, sköter dem, vattnar dem och pratar med dem o de ändå inte blommar? Vad gör man för fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nonki pratar sig varm om blommor, finns de bara planterade i rätt kruka så är det aldrig några problem med att flytta dem, dessutom ska man regelbundet plantera om blommor om de verkligen ska komma till sin rätt.

Små plantor är ALLTID lätt att skola om värre med större men då gör man en kraftig beskärning INNAN flytten, istället för tvärtom vilket många män fått erfara efter att redan på hemorten skämt bort sin blomma.

Nja.att jag pratar mig varm är väl till att ta i..har skrivit ett enda inlägg före detta i tråden. ??? Men icke desto mindre menar jag vad jag skrev. :)

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, di allra flesta blommor kräver rejält med regelbunden gödsling, undantaget kaktusar fast di vill man ju inte ha i sängen.

Gödselspridaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, di allra flesta blommor kräver rejält med regelbunden gödsling, undantaget kaktusar fast di vill man ju inte ha i sängen.

Gödselspridaren Arne

En del gödslar med pengar, och det är alltid verksamt.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Målet torde vara att vilja leva tillsammans om det sen är i Thailand eller Sverige är egalt, därför är det för de flesta en främmande tanke att rakt av säga aldrig i livet en thailändska i Sverige. Man får bara hoppas att thailändskan inte sitter på ett thaiforum och skriver aldrig en svensk i Thailand för då verkar det åtminstone i mina ögon som att deras förhållande är dödfött.

Nja, jag ser det inte som egalt. Föredrar nog att tillbringa större delen av tiden i Sverige.

Exfru Chang vill nog helst naturligt nog vistas i Thailand, men ser vissa ekonomiska fördelar med att arbeta i Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då valde du och exfru Chang det alternativet någon annan kanske väljer Thailand så i det stora hela är det egalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då valde du och exfru Chang det alternativet någon annan kanske väljer Thailand så i det stora hela är det egalt.

Ja, generellt sett egalt. Men inte för min del.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att en thaitjej flyttar till Sverige för att bo med sin svenske man skapar många problem för en stor andel av dessa par. Eftersom mannen sällan kan flytta till Thailand så är förstås flytten till Sverige nödvändig om paret skall leva tillsammans. Kanske de flesta damer föredragit att stanna i hemlandet med släkt, vänner, eget språk, barn osv. Dessutom har många thaidamer som kommer till Sverige en skral utbildning och har det inte lätt att anpassa sig till ett liv i Sverige. Resultatet blir ofta att de lever i ett slags låtsasthailand i Sverige. De träffar i princip bara andra thaiare, lär sig inte svenska, följer egna normer som förstärks i den lilla avgränsade gruppen osv. Relationstrubbel följer.

För somliga fungerar det dock utmärkt eller helt ok så visst är det värt chansen att damen flyttar till Sverige. Skiter det sig är det bara att försöka igen.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Sant! men om man planterar om sina blommor, sköter dem, vattnar dem och pratar med dem o de ändå inte blommar? Vad gör man för fel?

Då haur man ente gröna fingrar :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...