Jump to content
IGNORERAD

En vän har fått AIDS.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Jag fick ett tråkigt meddelande i söndags, det är en vän till mig i sextioårs åldern som har fått AIDS.

Han är Thai och bor i Petchabun, hans fru dog och isamband med det kollades han upp och han var också sjuk.

Jag svarade att jag ska åka dit tillsammans med familjen och hälsa på honom till vintern, svaret var att vi får se om han lever då eftersom han inte vill ta några mediciner.

Mycket tragiskt, hoppas vi hinner dit i tid, och att jag kan övertala honom att ta medicinerna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Farang

Ja det är ganska troligt eftersom mannen alltid har varit svag för kvinnor och haft en del affärer.

Men släkten säger att det var hon som smittade honom, eftersom hon dog före honom, måste hon ha blivit smittad först.

Men en mycket snäll, rolig och generös människa är det, en riktig vän att lita på.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Isan Lover.

Nu blev det konstigt för HC har raderat mitt inlägg och förbjudit mig att svara på sådant här :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Farang

Ja det är ganska troligt eftersom mannen alltid har varit svag för kvinnor och haft en del affärer.

Men släkten säger att det var hon som smittade honom, eftersom hon dog före honom, måste hon ha blivit smittad först.

Men en mycket snäll, rolig och generös människa är det, en riktig vän att lita på.

Mvh Isan Lover

Det behöver inte vara så att hon blivit smittad först bara för att hon avled innan honom, det beror bland annat på vilket immunförsvar man har. En del kan vara smittade i flera år utan att dö medan andra kan tyna bort på ett par veckor.

Hur som helst är det tragiskt för dina vänner att drabbas av detta och jag önskar dem en bra och lycklig sista tid. Har själv haft en kompis som dött av AIDS, hon var sprutnarkoman och fick smittan för drygt 15 år sedan och dog till slut år 2006 på våren. Hon had gott om tid att förbereda sig inför det som komma skulle och var pigg och kry ända tills det var ungefär tre veckor kvar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Håller med om att det är troligare att han har smittat henne, men nu hoppas man bara att vi får ses en gång till.

Han har redan skrivit över huset på barnen och förbereder sig för att gå bort.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Tråkigt att höra.

Men denna tråd blev också ytterligare ett ypperligt exempel hur den förstörs när man tar bort inlägg utan att visa med någon form av meddelande att inlägget har tagits bort. Inte särskilt användarvänligt för läsaren när någon svarar på ett tidigare inlägg som helt plöstligt är borta. Man tappar liksom sammanhanget. Fram för ett meddelande som säger att detta inlägg har blivit raderat pga av regelmissbruk etc.  :great:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tråkigt att höra.

Men denna tråd blev också ytterligare ett ypperligt exempel hur den förstörs när man tar bort inlägg utan att visa med någon form av meddelande att inlägget har tagits bort. Inte särskilt användarvänligt för läsaren när någon svarar på ett tidigare inlägg som helt plöstligt är borta. Man tappar liksom sammanhanget. Fram för ett meddelande som säger att detta inlägg har blivit raderat pga av regelmissbruk etc.  :great:

Ja, för all del. Men när jag raderade såg jag inte att IL redan svarat. Och då såg jag ingen anledning till att informera om raderingen.

Det kan bli lite konstigt med timing vad gäller inläggen. Men jag ska kolla bättre nästa gång det är aktuellt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkiga nyheter, Isaan lover!

Tyvärr så blir sådana här historier ofta mycket mer komplexa i länderna i Syd-Ost Asien, framför allt utanför städerna, där AIDS, HIV och även andra infektions sjukdomar omges av både okunnskap, fördommar och även ofta skam!

Trist men tyvärr så är det lite man kan göra åt det hela! :sorry:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Mancon

Ja det är inte mycket man kan göra, jag har ju varit med om detta flera gånnger förut.

Och stått vid sjuksängen på lasarettet när den döende inte hade råd med mediciner, det var före reformen.

Men nu kan ju den här mannen få medicine men han vägrar ta den.

Det är också första gången som någon som står mig så nära har blivit drabbad.

Vi har känt varandra i över 20 år och han har lärt mig mycket.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...