Jump to content
IGNORERAD

Zoo i Bangkok kritiseras för "orangutangboxning"


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Ett zoo i Thailand har fått stark kritik för den "orangutangboxning" man arrangerat, där apor tvingas boxas för att underhålla besökare.
Kritiken mot Safari World i Bangkok har främst kommit från djurrättsaktivister, som uppmanar myndigheter att stänga inrättningen. En turist som bevittnade showen fördömde djurparkens utnyttjande av de intelligenta djuren.
En talesman för organisationen PETA uppger att djuren ofta manas till att uppträda med hjälp av smärtsam bestraffning, inklusive elchocker och misshandel. "När du ser djur utföra obekväma eller stressiga trick, ska du veta att de inte gör det för att de vill, utan för att de är rädda," sade PETA:s talesman.

 

 

orangutang-boxing.jpg.45192887d8daa12bd9b16dc8fe92cd20.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Varför inte en mer spännande gren, i stil med obeväpnad djurparkschef mot lejon - eller liknande?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

När vi var där för länge sedan var det ingen boxningsshow men de fick kram söta flickor

58c6711e844f6_20060305DV041.JPG.ec4ba69144f0219b8ee8228806f9637e.JPG

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:

En turist som bevittnade showen fördömde djurparkens utnyttjande av de intelligenta djuren.

 

Varför var turisten överhuvudtaget på djurparken? Besöker själv inte gärna dylika ställen. Djur skall vara i det fria och inte sitta inhängnade till allmän beskådning enbart pga. ekonomiska intressen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Varför var turisten överhuvudtaget på djurparken? Besöker själv inte gärna dylika ställen. Djur skall vara i det fria och inte sitta inhängnade till allmän beskådning enbart pga. ekonomiska intressen.

Hej

Håller med dig men inser att många fler djurarter redan skulle vara utrotade om man inte hade haft kvar en del djur på Zoo, men jag är väldigt kluven när jag besöker ett Zoo, man ser olyckliga djur utföra maniska enformiga rörelser, har för små utrymmen o.s.v.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Håller med dig men inser att många fler djurarter redan skulle vara utrotade om man inte hade haft kvar en del djur på Zoo, men jag är väldigt kluven när jag besöker ett Zoo, man ser olyckliga djur utföra maniska enformiga rörelser, har för små utrymmen o.s.v.

Mvh isan lover

Det finns bra djurparker och tyvärr även dåliga men många djurarter hade varit utrotade utan de bra. 

De forskar och har genbanker, byter djur med varandra för att motverka inavel med mera så det är inte bara av ondo med djurparker.

Misstänker att Nemo är vegan också eftersom han är så principfast.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska man tro talesmannen från PETA att man ofta ger elchocker och misshandlar djuren för att få dem att utföra tricks? 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/13/2017 at 13:30, skrev Kenneth4618:

Misstänker att Nemo är vegan också eftersom han är så principfast.

 

Intressant teori. Har du någon källa på att veganer skulle vara mer principfasta än ickeveganer, eller är det din egen generella uppfattning? 

 

Ang. att jag skulle vara vegan, så är dina misstankar felaktiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎3‎/‎13‎/‎2017 at 11:25, skrev Nemo:

 

Varför var turisten överhuvudtaget på djurparken? Besöker själv inte gärna dylika ställen. Djur skall vara i det fria och inte sitta inhängnade till allmän beskådning enbart pga. ekonomiska intressen.

Håller helt med dig. 

För min del är det bojkott av såna ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Intressant teori. Har du någon källa på att veganer skulle vara mer principfasta än ickeveganer, eller är det din egen generella uppfattning? 

 

Ang. att jag skulle vara vegan, så är dina misstankar felaktiga.

Tydligen är det då ok att äta djur som är inhägnade för ekonomiska intressen 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Tydligen är det då ok att äta djur som är inhägnade för ekonomiska intressen 

 

Ehh. Vad har det med saken att göra? Jag undrade över din teori om att veganer skulle vara mer principfasta än övriga. Det kanske är så, jag tyckte det lät intressant så jag frågade om lite mer att läsa om det, en länk kanske....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
12 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Ehh. Vad har det med saken att göra? Jag undrade över din teori om att veganer skulle vara mer principfasta än övriga. Det kanske är så, jag tyckte det lät intressant så jag frågade om lite mer att läsa om det, en länk kanske....

Ingen ide att försöka förklara för en som inte kan tolka en skriven text

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ingen ide att försöka förklara för en som inte kan tolka en skriven text

 

Ack så vanligt svar från dig. Jag ser ingenting i din text som liknar ett svar på frågan......

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
19 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Ack så vanligt svar från dig. Jag ser ingenting i din text som liknar ett svar på frågan......

Som sagt:rotfl:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Som sagt:rotfl:

 

Ja, jag har sagt det förut och jag säger det igen, Stegar är farliga redskap att hantera, sätter sina spår......

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Ja, jag har sagt det förut och jag säger det igen, Stegar är farliga redskap att hantera, sätter sina spår......

Hos dig är det tydligen medfött 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Ingen ide att försöka förklara för en som inte kan tolka en skriven text

Saken är den att du kan inte förklara.

Du skriver det ena efter det andra inlägget som nog är tänkt att vara lite fräcka

men i själva verket är helt ologiska. Likadant i spöktråden när du citerade mig, där vart det en riktig kullerbytta.

 

Problemet för dig är nog att du själv har varit på Safari World och när det kommer fram vad det är för skitställe

blir du stött.

Istället för att fördöma djurplågeriet så skriver du om forskning och genbanker- Nämn en (1) djurpark i Thailand som

bedriver sådan verksamhet.  (Jag har ingen aning om det finns men hoppas det)  

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Havet:

Saken är den att du kan inte förklara.

Du skriver det ena efter det andra inlägget som nog är tänkt att vara lite fräcka

men i själva verket är helt ologiska. Likadant i spöktråden när du citerade mig, där vart det en riktig kullerbytta.

 

Problemet för dig är nog att du själv har varit på Safari World och när det kommer fram vad det är för skitställe

blir du stött.

Istället för att fördöma djurplågeriet så skriver du om forskning och genbanker- Nämn en (1) djurpark i Thailand som

bedriver sådan verksamhet.  (Jag har ingen aning om det finns men hoppas det)  

 

Om du hade bemödat dig med att läsa inlägget innan du svarar hade kanke upptäckt att jag skrev

"Det finns bra djurparker och tyvärr även dåliga"

 

Om djurparker i Thailand som bedriver avel och forskning så kan du alltid googla på.

Vet du inte hur man gör kan du alltid fråga Nemo

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-03-13 at 11:25, skrev Nemo:

 

Varför var turisten överhuvudtaget på djurparken? Besöker själv inte gärna dylika ställen. Djur skall vara i det fria och inte sitta inhängnade till allmän beskådning enbart pga. ekonomiska intressen.

 

3 timmar sedan, skrev Havet:

Saken är den att du kan inte förklara.

Du skriver det ena efter det andra inlägget som nog är tänkt att vara lite fräcka

men i själva verket är helt ologiska. Likadant i spöktråden när du citerade mig, där vart det en riktig kullerbytta.

 

Problemet för dig är nog att du själv har varit på Safari World och när det kommer fram vad det är för skitställe

blir du stött.

Istället för att fördöma djurplågeriet så skriver du om forskning och genbanker- Nämn en (1) djurpark i Thailand som

bedriver sådan verksamhet.  (Jag har ingen aning om det finns men hoppas det)  

 

Jag är väldigt glad att jag varit på djurparken i CM och sett pandorna innan de fick tillökning!

Ett annat ställe jag är glad jag har besökt och varit imponerad av är delfinshowen och delfin rehabiliteringen i Chantaburi. 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Intressant teori. Har du någon källa på att veganer skulle vara mer principfasta än ickeveganer, eller är det din egen generella uppfattning? 

 

Ang. att jag skulle vara vegan, så är dina misstankar felaktiga.

 

Det betyder kanske att man ska tolka det som att Kenneth4618 inte är speciellt principfast enligt det gamla talesättet: som man känner sej själv känner man andra...............

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

 Att det finns ställen som jobbar aktivt för djurens bästa är helt säkert vilket behövs och är beundransvärt, men att skicka upp djur på en scen för att underhålla oss människor känns billigt och inget som borde accepteras av någon djurvän.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Om du hade bemödat dig med att läsa inlägget innan du svarar hade kanke upptäckt att jag skrev

"Det finns bra djurparker och tyvärr även dåliga"

 

Om djurparker i Thailand som bedriver avel och forskning så kan du alltid googla på.

Vet du inte hur man gör kan du alltid fråga Nemo

 

Eftersom det var du som kom med påståendet om dessa avels och forskningsdjurparker, så hör det till god ton att man hänvisar till källan. Men åter igen så undviker du det av någon anledning och ger i stället som svar på frågan att man ska "googla" på det själv. Tönt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Eftersom det var du som kom med påståendet om dessa avels och forskningsdjurparker, så hör det till god ton att man hänvisar till källan. Men åter igen så undviker du det av någon anledning och ger i stället som svar på frågan att man ska "googla" på det själv. Tönt!

55555555 Ta inte i nu så du spräcker livstycket lille vän :haha:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...