Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2017


conservator

Recommended Posts

MFF får ingen konkurrens av IFK Norrköping då det gäller allsvenskan i alla fall.

Vi har förlorat Bärkroth, och nu är Niclas Eliasson på väg bort också.

Fan, det blir en tuff höst

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 487
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    116

  • måne

    73

  • GreenValley

    42

  • möljis

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

conservator
6 minuter sedan, skrev möljis:

Ja, det var en skitmatch av MFF. Synd, Sverige behöver ha ett lag i CL.

Bittert att behöva vänta så länge för att få en ny chans bara !

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
1 minut sedan, skrev möljis:

MFF får ingen konkurrens av IFK Norrköping då det gäller allsvenskan i alla fall.

Vi har förlorat Bärkroth, och nu är Niclas Eliasson på väg bort också.

Fan, det blir en tuff höst

Får smälta dagens sorti i CL sammanhang först ett tag innan man kan känna glöd i den allsvenska kampen igen :-(

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev möljis:

MFF får ingen konkurrens av IFK Norrköping då det gäller allsvenskan i alla fall.

Vi har förlorat Bärkroth, och nu är Niclas Eliasson på väg bort också.

Fan, det blir en tuff höst

Tror inte Eliasson nappar på Bristols locktoner,hoppas han har så bra rådgivare att han stannar.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev conservator:

Hur fan läker man en förlust som denna ? Innan matchen idag såg jag den ultimata matchen MFF-FCK framför mig, nu nattsvart !!!!

 

Det läker,  tråkigt för er MFF-supportrar att det inte blev någon match mot FCK men jag tycker att MFF underpresterat sista tiden och sumpade dubbelmötet på hemmaplan så resultatet var ju ingen överraskning, så de fick bli en slant på Vardar till ett riktigt bra odds som det var nästan omöjligt att inte spela på.

 

FK Vardar - Malmö FF 3-1

1X2:

1 (4,20)

 Resultat: 1

Betalt:18/7, kl. 07:56

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev måne:

Tror inte Eliasson nappar på Bristols locktoner,hoppas han har så bra rådgivare att han stannar.

Håller med dig, varför gå till en skitklubb som Bristol?

Ett eller två år till i Norrköping skulle vara bra för honom.

Men pengarna lockar, vet du!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev möljis:

Håller med dig, varför gå till en skitklubb som Bristol?

Ett eller två år till i Norrköping skulle vara bra för honom.

Men pengarna lockar, vet du!

 

Nä inte, spelarna som blir proffs pratar aldrig om pengar, de vill ju vinna titlaremoticonblog.jpeg.380955080dce5bdc7b4aeeee47801dcc.jpeg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Nä inte, spelarna som blir proffs pratar aldrig om pengar, de vill ju vinna titlaremoticonblog.jpeg.380955080dce5bdc7b4aeeee47801dcc.jpeg.

 

Nja, nu är ju alla proffs i allsvenskan, och på den nivån en spelare är som Eliassson, så är nog pengarna viktiga....karriären är ju ändå inte så lång och de som inte tar sig till toppen blir snart glömda och står då utan kapital och utbildning, så jag har förståelse för att de vill öka sin inkomst 5-10 gr.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Nja, nu är ju alla proffs i allsvenskan, och på den nivån en spelare är som Eliassson, så är nog pengarna viktiga....karriären är ju ändå inte så lång och de som inte tar sig till toppen blir snart glömda och står då utan kapital och utbildning, så jag har förståelse för att de vill öka sin inkomst 5-10 gr.

 

Jag förstår också att spelarna vill bli proffs för att tjäna bättre med pengar men nästan eller aldrig så nämner de pengar, utan som de säger att de vill vinna titlar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Jag förstår också att spelarna vill bli proffs för att tjäna bättre med pengar men nästan eller aldrig så nämner de pengar, utan som de säger att de vill vinna titlar.

 

De är väl redan proffs..men en på den nivån som Eliasson kanske har 500K kr per år i Nkpg, Bristol kanske ger 2-3 milj så det är rätt stor skillnad.

Men sportsligt kanske det hade varit bättre och vänta ett par år, men det är ju gambling.....en skada kan ju förstöra allt, och killen får börja om från noll igen.

Saken är nog den att mer pengar måste till Allsvenskan så vi kan behålla dessa killar som går till andraligor och sämre förstaligor.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

De är väl redan proffs..men en på den nivån som Eliasson kanske har 500K kr per år i Nkpg, Bristol kanske ger 2-3 milj så det är rätt stor skillnad.

Men sportsligt kanske det hade varit bättre och vänta ett par år, men det är ju gambling.....en skada kan ju förstöra allt, och killen får börja om från noll igen.

Saken är nog den att mer pengar måste till Allsvenskan så vi kan behålla dessa killar som går till andraligor och sämre förstaligor.

 

 Ja visst är de proffs även om det finns en del som studerar lite grann. Ska det till mer pengar till Allsvenskan så får nog lagen prestera bättre och fylla läktarna varje match.

Finns det någon sämre förstaliga än Allsvenskan som spelare går till, kanske Tippeligan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

 Ja visst är de proffs även om det finns en del som studerar lite grann. Ska det till mer pengar till Allsvenskan så får nog lagen prestera bättre och fylla läktarna varje match.

Finns det någon sämre förstaliga än Allsvenskan som spelare går till, kanske Tippeligan.

 

I Europa är även Danmark sämre rankade 2016, sen skulle jag nog vilja påstå att även arabligor och div asiatiska är sämre.

 

Just att fylla läktarna är naturligtvis viktigt, men det viktigaste är väl sponsorpengar, tv-rättigheter etc.

596eb646a1493_Skarmavbild2017-07-19kl_08_26_56.png.161247d13ac438d4960b72222fb141a1.png

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

I Europa är även Danmark sämre rankade 2016, sen skulle jag nog vilja påstå att även arabligor och div asiatiska är sämre.

 

Just att fylla läktarna är naturligtvis viktigt, men det viktigaste är väl sponsorpengar, tv-rättigheter etc.

596eb646a1493_Skarmavbild2017-07-19kl_08_26_56.png.161247d13ac438d4960b72222fb141a1.png

 

Visst är danska ligan sämre rankad än svenska men lag för lag är nog danska bättre och de andra ligorna räknar jag inte ens, tänker mer på spelet i Champions League.

Det viktigaste är väl att spela bra och rolig fotboll som drar både mer publik och fler sponsorer.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev stefan5300:

Det viktigaste är väl att spela bra och rolig fotboll som drar både mer publik och fler sponsorer.

 

Och då behöver man ha kvar de bästa spelarna, det kostar....och där är ju problemet?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Eliasson har 2,5 år kvar på kontraktet så han lär inte bli billig, ca 20 miljoner är min gissning.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev GreenValley:

Eliasson har 2,5 år kvar på kontraktet så han lär inte bli billig, ca 20 miljoner är min gissning.

vi får hoppas på att den eventuella summan skrämmer bort bristol

Link to comment
Dela på andra sajter

Uselt spel igår både från anfall och backlinje. Sedan att Yotún bommade i stort sett öppet mål och träffade hörnflaggan istället, samt att de tjuvade på returen vid straffen gjorde ju saken inte bättre.
Nu får vi Malmöiter förlita oss på andra lag för att det inte skall bli ännu svårare att ta sig till CL. (räknar med att MFF vinner serien i år igen)

Från SVT Text.
Om Östersund, AIK och IFK Norrköping inte gör väldigt bra ifrån sig i Europa League-kvalet får Sverige en dålig koefficient från årets Europaspel och det gör att vägen till CL- och EL-gruppspel blir ännu svårare än nu. Det är andra året i rad som Sverige riskerar få en svag koefficient och det påverkar de fem kommande årens kval.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett taggat IFK tog ledningen efter 2 försvarsmissar från ÖSK,men våra svartvita krigare gav inte upp utan kämpade vidare och lyckades efter 2 straffar sno 1 poäng(straff 2 tveksam)Att ta poäng av IFK på deras hemmaplan är mycket bra.Kontentan är väl att dessa lag inte kommer att slåss om topplaceringarna men heller ej dras in i bottenstriden.PS rolig att se ikonen Torbjörn Nilsson i hetluften igen DS.Nu väntar 2 svåra matcher för ÖSK men kan de kriga som idag så kan det bli någon poäng iaf.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Christopher Telo lämnar Norrköping, och Eliasson är på väg bort.

Nu är det dags att plocka in ett par bra spelare, om vi inte ska rasa i

tabellen.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev möljis:

Christopher Telo lämnar Norrköping, och Eliasson är på väg bort.

Nu är det dags att plocka in ett par bra spelare, om vi inte ska rasa i

tabellen.

2 tunga tapp.inte bra

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Och Islänningen Thorarinsson vill bort.

Ingen större förlust tycker jag ,omständig, passningar bakåt eller sidled mest hela tiden men 3-2 målet mot Djurgården var ju en riktig höjdare.

Däremot Telo kommer jag sakna även om han inte kommit upp till samma nivå som ifjol.

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

Att Wiland skulle lämna MFF var ju klart sedan länge eftersom Dahlin har kommit hem, däremot så är han värd en bättre klubb än Hammarby.

Kul att Konate fick kontrakt med nykomlingarna Spal/Serie A och han lär nog återvända till MFF när den dagen kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
6 timmar sedan, skrev 65Selander:

Att Wiland skulle lämna MFF var ju klart sedan länge eftersom Dahlin har kommit hem, däremot så är han värd en bättre klubb än Hammarby.

Kul att Konate fick kontrakt med nykomlingarna Spal/Serie A och han lär nog återvända till MFF när den dagen kommer.

Dessutom så blev det ett mål i hans första framträdande i sin nya klubb !

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
38 minuter sedan, skrev conservator:

Dessutom så blev det ett mål i hans första framträdande i sin nya klubb !

Framåt eller bakåt?

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...