Jump to content
IGNORERAD

Ny laptop-2


Cavemannen

Recommended Posts

Jag startade en tråd för ca 2år sedan och lovade rapport.

Det var det värsta skit jag någonsin haft, jag har haft 2år med problem, visst prestandan var utmärkt men allt annat skit.

Jag kommer personligen aldrig mer köpa lågpris, jag har inte nerver för det.....

Igår fick jag min nya Asus och jag hoppas problemen är över.........det kommer väl en ny rapport om ca 2år :-)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Jag startade en tråd för ca 2år sedan och lovade rapport.
Det var det värsta skit jag någonsin haft, jag har haft 2år med problem, visst prestandan var utmärkt men allt annat skit.
Jag kommer personligen aldrig mer köpa lågpris, jag har inte nerver för det.....
Igår fick jag min nya Asus och jag hoppas problemen är över.........det kommer väl en ny rapport om ca 2år :-)
 
 


Köp en surface! Underbar laptop/padda i ett stycke! Dyr, men jävligt bra!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev wUThai:

 

 


Köp en surface! Underbar laptop/padda i ett stycke! Dyr, men jävligt bra!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Jag är en tangentkille och hatar tuschskärmar med mina tjocka fingrar :D 

Vi har gått över till tusch på alla våra anlägg på jobbet, jag hatar det och kopplar in laptoppen vid minsta tillfälle, jag har en Dell och en ipad via jobbet.

Ipaden andvänds väldigt sällan :D 

 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag är en tangentkille och hatar tuschskärmar med mina tjocka fingrar :D 

Vi har gått över till tusch på alla våra anlägg på jobbet, jag hatar det och kopplar in laptoppen vid minsta tillfälle, jag har en Dell och en ipad via jobbet.

Ipaden andvänds väldigt sällan :D 

 

 

Därför ska du ha en surface som Wuttan är inne på. Tangentbordet köper du till, funkar kanonbra. Jag är som du, vill gärna ha tangentbord,

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Därför ska du ha en surface som Wuttan är inne på. Tangentbordet köper du till, funkar kanonbra. Jag är som du, vill gärna ha tangentbord,

 

Förstår inte riktigt fördelen med en pekskärm om man ingen vill ha, är prestanda o kvalité mycket bättre än andra premium laptops, så det är värt o slösa pengar på skärman som man ej vill ha? 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

 


Köp en surface! Underbar laptop/padda i ett stycke! Dyr, men jävligt bra!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

 

22 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Därför ska du ha en surface som Wuttan är inne på. Tangentbordet köper du till, funkar kanonbra. Jag är som du, vill gärna ha tangentbord,

 

Jävligt bra??? F.n den är bäst av allt jag hade hittills och penna som man kan skriva och rita överlägset.

Intel i7 8 Gb minne och 516 Gb SSD batteritid på ca 8- 9 timmar lite beroende på vad man gör.   

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Förstår inte riktigt fördelen med en pekskärm om man ingen vill ha, är prestanda o kvalité mycket bättre än andra premium laptops, så det är värt o slösa pengar på skärman som man ej vill ha? 

Fördelen är att du kan använda den som laptop eller surfplatta. Prova så ska du få se.

Tgb sitter med magneter bara ta av eller klistra den bakom.

Penna men skrift igenkänning.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev JJC:

Intel i7 8 Gb minne och 516 Gb SSD batteritid på ca 8- 9 timmar

 

Det var inte illa, har helt ärligt inte kikat på dem.....är skärmen typ vikbar, eller blir den i fast position ?

 

Edit: Ser ju skapligt ut https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3350432

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Det var inte illa, har helt ärligt inte kikat på dem.....är skärmen typ vikbar, eller blir den i fast position ?

 

Edit: Ser ju skapligt ut https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3350432

Du kan välja läge

https://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Surface-produktivitetspaketet/productID.5097131000?tduid=(f67d780c04748b8ee0dea56a246aa3bb)(213746)(2811335)(EDGE_SVSE_RIVER_R8_SURFACEPRESENTS)()

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Förstår inte riktigt fördelen med en pekskärm om man ingen vill ha, är prestanda o kvalité mycket bättre än andra premium laptops, så det är värt o slösa pengar på skärman som man ej vill ha? 

 

Jag vill ha både och. JJC har redan förklarat fördelarna med det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ja, det är en grym laptop/padda i ett. Tangentbord med fingertrycks scanner är riktigt smidigt med.

b6ee69c6c9f706863e9623628f99cdbb.jpg

6340a232bfe4d9bc2fe8b462e83f2eba.jpg

123441c5e33938db9970546e2dfaa853.jpg

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har Microsoft Surface Pro 3-maskiner till alla anställda och har haft det nu drygt 2 år. Efter sommaren är det dags att byta ut dessa och vi tittar nu på Asus Zenbook 3 som verkar vara en riktigt bra maskin

 

De flesta tillverkare kommer nu med laptoppar som bara har USB-C för anslutning av externa enheter, skärmar och laddning allt-i-en-kontakt

 

Asus Zenbook 3:an har en liten docka inkluderat i datorn vid leverans som gör att man kan ansluta skärm, ladda och ansluta extern mus/tangentbord samtidigt och man kan köpa till en större docka för att ansluta dubbla skärmar, LAN, etc etc

 

https://www.netonnet.se/art/dator/barbara-datorer/10-12tum/asus-zenbook-3-ux390ua-gs073t/236980.8906/

 

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.671770/asus-zenbook-3-test

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

USB-c verkar hanteras skitdåligt av vissa tillverkare de låser den till att endast fungera med sina egna tillbehör

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
1 timme sedan, skrev Enis:

USB-c verkar hanteras skitdåligt av vissa tillverkare de låser den till att endast fungera med sina egna tillbehör

Mja, du har nog missförstått det där med USB-C. Det är meningen att det ska bli en standard för telefoner och dylikt. 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev wUThai:

Mja, du har nog missförstått det där med USB-C. Det är meningen att det ska bli en standard för telefoner och dylikt. 

 

Bra med en standard äntligen. Sen finns adapter om man nu har en del äldre gadgets.

USB-c till USB 3 high speed kostar endast $1 på ebay med gratis frakt.

 

58c4771b4e2b2_s-l1600(2).jpg.5410d7f945ac34129bfe663e2fed6425.jpg

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

35 minuter sedan, skrev wUThai:

Mja, du har nog missförstått det där med USB-C. Det är meningen att det ska bli en standard för telefoner och dylikt. 

 

 

Tro vad ni vad ni vill vi har grymma problem med HP som låst sina Datorer/pekplattor... finns andra tillbehör en laddare

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
32 minuter sedan, skrev Enis:

 

 

 

Tro vad ni vad ni vill vi har grymma problem med HP som låst sina Datorer/pekplattor... finns andra tillbehör en laddare

 

/Enis

Köper man HP får man skylla sig själv! Det är ju nästan värre än att köpa apple! Men faktum är det ska lagstadgas. Om inte mupp EU ändrat sig. Så ska det vara lagstadgat 2017.  

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Enis:

 

 

 

Tro vad ni vad ni vill vi har grymma problem med HP som låst sina Datorer/pekplattor... finns andra tillbehör en laddare

 

/Enis

 

http://store.hp.com/us/en/pdp/hp-usb-c-to-usb-3-adapter

 

HP tar $40 för sina adaptrar. Hur har dom "låst"?

 

c04802323.png.14d43e5f1df4802a5b57d94f8b00e5a2.png

 

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 
 
Tro vad ni vad ni vill vi har grymma problem med HP som låst sina Datorer/pekplattor... finns andra tillbehör en laddare
 
/Enis

Köp inte HP. Saken löst.

Tapatalked

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Broskan:

 

Bra med en standard äntligen. Sen finns adapter om man nu har en del äldre gadgets.

USB-c till USB 3 high speed kostar endast $1 på ebay med gratis frakt.

 

58c4771b4e2b2_s-l1600(2).jpg.5410d7f945ac34129bfe663e2fed6425.jpg

 

//Broskan

 

Även Apple går nu över till standarden USB-C på sina datorer och det ryktas om att nästa iPhone kommer lämna Lightning-kontakten och införa USB-C

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Även Apple går nu över till standarden USB-C på sina datorer och det ryktas om att nästa iPhone kommer lämna Lightning-kontakten och införa USB-C

Vore bra, för USB-C är smidig.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...