Jump to content
IGNORERAD

Chiang Mais flygplats på 3:e plats i årlig lista


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Efter att ha frågat flygpassagerare över hela världen har 2016 Airport Service Quality Awards utnämnt Chiang Mais flygplats till den tredje bästa i världen i sin storlekskategori.
Airports Council International (ACI) meddelade Chiang Mais placering i kategorin 5-15 miljoner passagerare om året under måndagen. Det var den enda thailändska flygplats som fanns på listan. Förstaplatsen i kategorin delades av Hyderabad International Airport i Indien och Tianjin Binhai International Airport i Kina.
De bästa flygplatserna i Asiatiska Stillahavsregionen var Sydkoreas Incheon följt av de indiska flygplatserna i Delhi och Mumbai samt Singapores Changi. Resultaten baseras på svar från 600,000 resenärer från 84 länder. Frågarna handlade bland annat om säkerhetskontroller, incheckning, toaletter, restauranger och butiker.

 

chiang-mai-960x540.jpg.31ab3dc3c5e61f9f139eb8fb751a51ca.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag aldrig kommit till CM med internationelt flyg. 

Men jämför jag domestic på CM, Donnan, Phitsanulok och Phuket. Så är nog Phuket en av de sämsta flygplatserna jag varit på. Donnan och CM är bra flygplatser. Phitsanulok är ju en väldigt liten flygplats, men jag föredrar den alla ggr framför domestic på Phuket.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 2017-03-10 at 11:21, skrev Wangthong:

Nu har jag aldrig kommit till CM med internationelt flyg. 

Men jämför jag domestic på CM, Donnan, Phitsanulok och Phuket. Så är nog Phuket en av de sämsta flygplatserna jag varit på. Donnan och CM är bra flygplatser. Phitsanulok är ju en väldigt liten flygplats, men jag föredrar den alla ggr framför domestic på Phuket.

 

När var du på Phuket senast?

Före eller efter ombyggnaden?

Jag har inte flugit till Phuket på minst 5-6 år så jag har ingen koll på hur det är nu, men innan så var det mest skit.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-04-15 at 20:01, skrev UglyFarang:

 

När var du på Phuket senast?

Före eller efter ombyggnaden?

Jag har inte flugit till Phuket på minst 5-6 år så jag har ingen koll på hur det är nu, men innan så var det mest skit.

Februari i år! Jag har aldrig varit där tidigare och känner inte för att komma tillbaka.

Men det finns en del fina ställen bara man kommer ifrån Phuket så det blir nog återkomst för eller senare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Buriram Airport är bäst  snabb incheckning  gott kaffe gott vatten trevlig miljö  :haha::haha: brukar ta motor cyckeln dit när man ska ner tii byn några dagar  mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...