Jump to content
IGNORERAD

Stoppad i passkontrollen med trasigt pass.


Fager

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev Herluf:

Ja precis, häftklamrandet har upphört av någon anledning. Jag häftar själv numer för att inte departure cardet ska försvinna. EN skräck grej är om man råkar göra en liten reva när man ska ta av en häftklammer, då är liksom hela passet förstört. Så det är pest eller kolera:waaaht:.

 

Har försvunnit några gånger för mig, bara att ta en ny när man checkar in på flygplatsen.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 186
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    22

  • Surin P3

    16

  • Herluf

    16

  • Jonte J

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Herluf:

Hoppas att framtiden bjuder på digital pass och visum, så mkt elände man slipper. Och tänk visumansökan online, stackars visumservice:waaaht:

Med tanke på att Thailands byråkrati lever 40 år efter våran, så lär nog inte det ske under överskådlig framtid.Som exempel så godkänner inte Thailand för företag att dra av kvitton från kassa apparater. Utan dom måste vara skrivna med både säljande och köpande företag på kvittot.

Oftast tar det dubbelt så lång tid eler mer  att få det skrivna kvittot som det tar att plocka ihop varorna.

Man litar inte på någon. Därför är det papper och penna samt stämpel som gäller, och ingenting annat.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Varför skulle du inte få ha flera pass när du helt enligt reglerna kan få det utfärdat i sverige?

Jag har dubbelt medborgarskap. Därför har jag pass från två olika länder Österrikisk och svensk.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Soengsang:


Ja, villkordstyrd asyl, att de ska vara självförsörjande inom en viss tid, annars inget PUT och hem så fort det går.
Och givetvis inte fler än Sverige klarar att ta hand om, den gränsen är ju passerad med råge.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Ska det vara så svårt att stå för ett Nej? Det är till att skämmas över sina egna åsikter. :44:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Varför inte hålla #flyktingtramset# utanför denna tråd och hålla er till sakfrågan.

Pass är en viktig fråga.

Själv är jag mkt noga med att kolla mitt pass i god tid före en resa.

Jo det ska jag förklara för dig. De som är motståndare till emigranter är så enkelspåriga så de kommer in på det ämnet Vad fan man än pratar om. Dom har en rent sjuklig fixering.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Jo det ska jag förklara för dig. De som är motståndare till emigranter är så enkelspåriga så de kommer in på det ämnet Vad fan man än pratar om. Dom har en rent sjuklig fixering.

 

Känns väl snarare som att det är du som är fixerad. Kan du nämna någon som flyttat till Thailand som har invändningar på invandrare till Sverige som kommer hit och klarar sin egna försörjning från dag 1? För det är nämligen det dessa invandrare till Thailand har som krav på sig för att få flytta till Thailand har på sig. Tycker du det är rättvist mot invandrare till Sverige som flyttar till landet som pensionär eller för att jobba och betalar skatt från dag 1 att bli jämförda med flyktingar, som många gånger saknar skydds/asylskäl som kommer till Sverige för att vi har generösa bidrag? 

 

Finns det någon som helst form av pragmatiskt tänkande hos dig och dina likar, klarar ni ens av att skilja på något så enkelt som om någon bidrar kontra belastar samhällsekonomin? Eller är allt bara något naivt lala-tänkande utan någon som helst konsekvensanalys? ??? 

Ändrades av Raggmunken
Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
26 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Känns väl snarare som att det är du som är fixerad. Kan du nämna någon som flyttat till Thailand som har invändningar på invandrare till Sverige som kommer hit och klarar sin egna försörjning från dag 1? För det är nämligen det dessa invandrare till Thailand har som krav på sig för att få flytta till Thailand har på sig. Tycker du det är rättvist mot invandrare till Sverige som flyttar till landet som pensionär eller för att jobba och betalar skatt från dag 1 att bli jämförda med flyktingar, som många gånger saknar skydds/asylskäl som kommer till Sverige för att vi har generösa bidrag? 

 

Finns det någon som helst form av pragmatiskt tänkande hos dig och dina likar, klarar ni ens av att skilja på något så enkelt som om någon bidrar kontra belastar samhällsekonomin? Eller är allt bara något naivt lala-tänkande utan någon som konsekvensanalys? ??? 

 

Så sant så din goda Raggmunk16470136-emoticon-visar-tummen-upp.jpg.6c5b7bf30161c6d3140c088f5081bc62.jpg.

Senast när vi sågs i Pattaya hade jag rest närmare 90 mil enkel resa för att göra en inkomstöversättning på svenska konsulatet i Pattaya för att kunna söka mitt 1-års visum med anmälningsplikt var 90;onde dag, så det är ju inte bara att flytta till Thailandf48d878cd49968734b77c8b119c8e17c.jpg.1e1ea8396cba3e22878079e68ed3c4ed.jpg.

 

Här är vad som krävs för min visumansökan, 1 pass, 2 foton,  38 kopior på bland annat  inkomstuppgift, giftemålsdokument, papper från svenska skattemyndigheten, lite annat smått och gott. och allt ska vara översatt till thailändska utom inkomstuppgiften och det är samma procedur varje år3d-confused-smiley-emoticon-14427856.jpg.81e3425edf1f581f5df47325f475d686.jpg.

12494864_1280810848610886_992531009671129295_n.jpg.43dcb4115d55d71740aaa422a89fadf1.jpg

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev stefan5300:

 

Så sant så din goda Raggmunk16470136-emoticon-visar-tummen-upp.jpg.6c5b7bf30161c6d3140c088f5081bc62.jpg.

Senast när vi sågs i Pattaya hade jag rest närmare 90 mil enkel resa för att göra en inkomstöversättning på svenska konsulatet i Pattaya för att kunna söka mitt 1-års visum med anmälningsplikt var 90;onde dag, så det är ju inte bara att flytta till Thailandf48d878cd49968734b77c8b119c8e17c.jpg.1e1ea8396cba3e22878079e68ed3c4ed.jpg.

 

Här är vad som krävs för min visumansökan, 1 pass, 2 foton,  38 kopior på bland annat  inkomstuppgift, giftemålsdokument, papper från svenska skattemyndigheten, lite annat smått och gott. och allt ska vara översatt till thailändska utom inkomstuppgiften och det är samma procedur varje år3d-confused-smiley-emoticon-14427856.jpg.81e3425edf1f581f5df47325f475d686.jpg.

12494864_1280810848610886_992531009671129295_n.jpg.43dcb4115d55d71740aaa422a89fadf1.jpg

 

 

 

Ja det är bra att ett land har lite koll på sina invånare till skillnad mot hur det är här hemma. Här är det ju snarare en merit att inte ha några papper.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
18 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Ja det är bra att ett land har lite koll på sina invånare till skillnad mot hur det är här hemma. Här är det ju snarare en merit att inte ha några papper.

 

Och jag får/måste lämna obygden för att träffa trevligt folk och supa till det i några dagar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Raggmunken:

 

Känns väl snarare som att det är du som är fixerad. Kan du nämna någon som flyttat till Thailand som har invändningar på invandrare till Sverige som kommer hit och klarar sin egna försörjning från dag 1? För det är nämligen det dessa invandrare till Thailand har som krav på sig för att få flytta till Thailand har på sig. Tycker du det är rättvist mot invandrare till Sverige som flyttar till landet som pensionär eller för att jobba och betalar skatt från dag 1 att bli jämförda med flyktingar, som många gånger saknar skydds/asylskäl som kommer till Sverige för att vi har generösa bidrag? 

 

Finns det någon som helst form av pragmatiskt tänkande hos dig och dina likar, klarar ni ens av att skilja på något så enkelt som om någon bidrar kontra belastar samhällsekonomin? Eller är allt bara något naivt lala-tänkande utan någon som helst konsekvensanalys? ??? 

Jag försökte bara ge Herluf svar på tal.
Jag drog inte igång detta. 
Sedan hoppade Soengsang in och tyckte att det var fullkomligt normalt att spy galla över Svensk invandrarpolitik så fort man stöter på en landsman.
Det var så normalt så att det var konstigt att jag antog att någon med ett sådant beteende skulle kunna vara främlingsfientlig.
Sedan så tycker jag att om du tycker att Sverige ska ha samma samma lagar som Thailand så säg det.
Det är absolut inte förbjudet att ha den åsikten, men jag tycker att man i sådant fall ska stå för den! :34:

Jag tycker att folk ska få komma till Sverige och söka asyl, sedan bör de som inte har skäl utvisas.
Vad är det för sagor ni har hört?
Ni tror att alla som söker asyl får stanna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Batting:

Jag försökte bara ge Herluf svar på tal.
Jag drog inte igång detta. 
Sedan hoppade Soengsang in och tyckte att det var fullkomligt normalt att spy galla över Svensk invandrarpolitik så fort man stöter på en landsman.
Det var så normalt så att det var konstigt att jag antog att någon med ett sådant beteende skulle kunna vara främlingsfientlig.
Sedan så tycker jag att om du tycker att Sverige ska ha samma samma lagar som Thailand så säg det.
Det är absolut inte förbjudet att ha den åsikten, men jag tycker att man i sådant fall ska stå för den! :34:

Jag tycker att folk ska få komma till Sverige och söka asyl, sedan bör de som inte har skäl utvisas.
Vad är det för sagor ni har hört?
Ni tror att alla som söker asyl får stanna?

 

Ni? 

 

Du jämför en svensk som flyttat till Thailand med alla de krav det innebär med "invandrare" som du så felaktigt uttrycker dig till Sverige. Ja en invandrare som söker sig till Sverige för att flytta dit och jobba eller flytta till sin pojkvän/flickvän som får stå för försörjningen så är det väl en någorlunda rättvis jämförelse. Men nu vet ju både du och jag att det är inte de "invandrarna" som dina "rasistiska" möten syftar på när de förbannar sig över dessa och då kan du också ta med det i dina inskränkta beräkningar! 

 

Eller menar du att det är vanligt att svenskar som emigrerat till Thailand sitter och ondgör sig över ingenjörer, läkare eller skattebetande pensionärer som flyttat till Sverige och bidrar positivt till den svenska samhällsekonomin? 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
31 minuter sedan, skrev Batting:

Jag försökte bara ge Herluf svar på tal.
Jag drog inte igång detta. 
Sedan hoppade Soengsang in och tyckte att det var fullkomligt normalt att spy galla över Svensk invandrarpolitik så fort man stöter på en landsman.
Det var så normalt så att det var konstigt att jag antog att någon med ett sådant beteende skulle kunna vara främlingsfientlig.
Sedan så tycker jag att om du tycker att Sverige ska ha samma samma lagar som Thailand så säg det.
Det är absolut inte förbjudet att ha den åsikten, men jag tycker att man i sådant fall ska stå för den! :34:

Jag tycker att folk ska få komma till Sverige och söka asyl, sedan bör de som inte har skäl utvisas.
Vad är det för sagor ni har hört?
Ni tror att alla som söker asyl får stanna?

 

Inget pass, ingen inresa vid den svenska gränsen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Känns väl snarare som att det är du som är fixerad. Kan du nämna någon som flyttat till Thailand som har invändningar på invandrare till Sverige som kommer hit och klarar sin egna försörjning från dag 1? För det är nämligen det dessa invandrare till Thailand har som krav på sig för att få flytta till Thailand har på sig. Tycker du det är rättvist mot invandrare till Sverige som flyttar till landet som pensionär eller för att jobba och betalar skatt från dag 1 att bli jämförda med flyktingar, som många gånger saknar skydds/asylskäl som kommer till Sverige för att vi har generösa bidrag? 
 
Finns det någon som helst form av pragmatiskt tänkande hos dig och dina likar, klarar ni ens av att skilja på något så enkelt som om någon bidrar kontra belastar samhällsekonomin? Eller är allt bara något naivt lala-tänkande utan någon som helst konsekvensanalys? ??? 


Vi kan vara överens om att svensk migrationspolitik är åt helvete.
Dock har inte det så mycket med ämnet i tråden att göra.
Men vem är jag att komma med pekpinnar?
Jag är nog lika duktig på att gå om emellanåt.
Känns dock som din uppläxnimg av Batting inte var så mycket relaterat till det han skrev, som du citerade?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
15 timmar sedan, skrev JJC:

Jag har dubbelt medborgarskap. Därför har jag pass från två olika länder Österrikisk och svensk.

 

Dubbelt medborgarskap har många sambos/fruar till medlemmarna här och jag har aldrig hört att det är några som helst problem med detta, min sambo måste visa upp båda sina pass i immigration vid hemresa från Thailand varje gång så sker detta utan några konstigheter.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, Raggmunken said:

 

Känns väl snarare som att det är du som är fixerad. Kan du nämna någon som flyttat till Thailand som har invändningar på invandrare till Sverige som kommer hit och klarar sin egna försörjning från dag 1? För det är nämligen det dessa invandrare till Thailand har som krav på sig för att få flytta till Thailand har på sig. Tycker du det är rättvist mot invandrare till Sverige som flyttar till landet som pensionär eller för att jobba och betalar skatt från dag 1 att bli jämförda med flyktingar, som många gånger saknar skydds/asylskäl som kommer till Sverige för att vi har generösa bidrag? 

 

Finns det någon som helst form av pragmatiskt tänkande hos dig och dina likar, klarar ni ens av att skilja på något så enkelt som om någon bidrar kontra belastar samhällsekonomin? Eller är allt bara något naivt lala-tänkande utan någon som helst konsekvensanalys? ??? 

 

touche-mio32.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått ett sådant här Rosa ersättningspass på Arlanda en gång efter att fotosidan i mitt "Baltpass" lossnade vid incheckning, tog en timme alltsom allt med bussresan fram och tillbaka till polisen. Men "baltpassen" är ju ur cirkulation sedan länge nu.

 

Jag antar att paret hade en mobiltelefon med sig, det står inget om att de fick sina saker beslagtagna under förvaret så då kunde de ju ringt ambassaden själv? Efter 24 timmar har jag för mig att det är så måste polisen informera ambassaden om de håller några av dess medborgare misstänkta för brott.

 

Som jag ser det så bör flygbolaget stå för fiolerna eftersom de inte kollat passet ordentligt. Har svårt att se varför det här äldre paret medvetet skulle rivit ur en sida i sitt pass?

 

Sen kan man ju tycka vad man vill om hur de behandlades, men så är det i de flesta länder runt om i världen ifall man begår eller misstänks för ett brott.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev janne_h:

 


Vi kan vara överens om att svensk migrationspolitik är åt helvete.
Dock har inte det så mycket med ämnet i tråden att göra.
Men vem är jag att komma med pekpinnar?
Jag är nog lika duktig på att gå om emellanåt.
Känns dock som din uppläxnimg av Batting inte var så mycket relaterat till det han skrev, som du citerade?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

 

Orkade inte citera alla hans inlägg i tråden, det inlägg jag citerade var ett fortsatt resonemang från tidigare inlägg så relevansen finns där om man inte letar fel och försöker missförstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte starta en grupp till Batting och Boa52, den humanitära stormakts tråden? Så kan vi andra fortsätta diskutera passfrågorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Raggmunken:

 

Ni? 

 

Du jämför en svensk som flyttat till Thailand med alla de krav det innebär med "invandrare" som du så felaktigt uttrycker dig till Sverige. Ja en invandrare som söker sig till Sverige för att flytta dit och jobba eller flytta till sin pojkvän/flickvän som får stå för försörjningen så är det väl en någorlunda rättvis jämförelse. Men nu vet ju både du och jag att det är inte de "invandrarna" som dina "rasistiska" möten syftar på när de förbannar sig över dessa och då kan du också ta med det i dina inskränkta beräkningar! 

 

Eller menar du att det är vanligt att svenskar som emigrerat till Thailand sitter och ondgör sig över ingenjörer, läkare eller skattebetande pensionärer som flyttat till Sverige och bidrar positivt till den svenska samhällsekonomin? 

Det går väl att jämföra folk som flyttar till andra länder för att få det bättre? Den här mannen som jag träffade på hade flyttat till Thailand för att få det bättre, men han tyckte tydligen inte att folk som flydde från förtryck, krig och fattigdom skulle ha samma rätt. Man kan ju fråga sig vem som hade störst behov att flytta. 
Nä du har rätt han nämnde ingen specifik yrkesgrupp, men hade han gjort det så antar jag att han tyckt att de snodde svenska jobb.

Ja NI, ni som tänker som du gör. Du tycker inte att vi ska bry oss om flyktingar, eller ska de möjligen nu helt plötsligt få söka asyl? 
Vi vet ju alla vad Thailand gör med t.ex. båtflyktingar.
Tycker du att det verkar bra att sparka ut båtarna igen och låta folket svälta ihjäl ute på havet?

Jag jag blir både arg och upprörd när jag stöter på någon sådan där gnällande svensk nere i Thailand.
Fan, han hade köpt sig ett hus i Jomtien och bodde halva året där och andra delen av året någonstans i Göteborgstrakten.
Han klagade på sin egen pension och menade på att den var så låg p.g.a. alla flyktingar.
Han kan väl för fan inte haft någon dålig pension?
Det är ju så att man kan krevera!  :yuush:

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Herluf:

Kan vi inte starta en grupp till Batting och Boa52, den humanitära stormakts tråden? Så kan vi andra fortsätta diskutera passfrågorna.

Det var ju för fan du som började, men sedan kunde du inte svara för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minutes ago, Batting said:

Det var ju för fan du som började, men sedan kunde du inte svara för dig.

Nej, det är redan så många som fyllt i med kloka åsikter, tex Raggmunken och Soengsang. Har du läst det och är fortfarande förvirrad?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
16 minuter sedan, skrev Batting:

Det går väl att jämföra folk som flyttar till andra länder för att få det bättre? Den här mannen som jag träffade på hade flyttat till Thailand för att få det bättre, men han tyckte tydligen inte att folk som flydde från förtryck, krig och fattigdom skulle ha samma rätt. Man kan ju fråga sig vem som hade störst behov att flytta. 
Nä du har rätt han nämnde ingen specifik yrkesgrupp, men hade han gjort det så antar jag att han tyckt att de snodde svenska jobb.

Ja NI, ni som tänker som du gör. Du tycker inte att vi ska bry oss om flyktingar, eller ska de möjligen nu helt plötsligt få söka asyl? 
Vi vet ju alla vad Thailand gör med t.ex. båtflyktingar.
Tycker du att det verkar bra att sparka ut båtarna igen och låta folket svälta ihjäl ute på havet?

Jag jag blir både arg och upprörd när jag stöter på någon sådan där gnällande svensk nere i Thailand.
Fan, han hade köpt sig ett hus i Jomtien och bodde halva året där och andra delen av året någonstans i Göteborgstrakten.
Han klagade på sin egen pension och menade på att den var så låg p.g.a. alla flyktingar.
Han kan väl för fan inte haft någon dålig pension?
Det är ju så att man kan krevera!  :yuush:

 

Varför skulle han inte kunna ha en dålig pension menar du?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Batting:

Det går väl att jämföra folk som flyttar till andra länder för att få det bättre? Den här mannen som jag träffade på hade flyttat till Thailand för att få det bättre, men han tyckte tydligen inte att folk som flydde från förtryck, krig och fattigdom skulle ha samma rätt. Man kan ju fråga sig vem som hade störst behov att flytta. 
Nä du har rätt han nämnde ingen specifik yrkesgrupp, men hade han gjort det så antar jag att han tyckt att de snodde svenska jobb.

Ja NI, ni som tänker som du gör. Du tycker inte att vi ska bry oss om flyktingar, eller ska de möjligen nu helt plötsligt få söka asyl? 
Vi vet ju alla vad Thailand gör med t.ex. båtflyktingar.
Tycker du att det verkar bra att sparka ut båtarna igen och låta folket svälta ihjäl ute på havet?

Jag jag blir både arg och upprörd när jag stöter på någon sådan där gnällande svensk nere i Thailand.
Fan, han hade köpt sig ett hus i Jomtien och bodde halva året där och andra delen av året någonstans i Göteborgstrakten.
Han klagade på sin egen pension och menade på att den var så låg p.g.a. alla flyktingar.
Han kan väl för fan inte haft någon dålig pension?
Det är ju så att man kan krevera!  :yuush:

Har du några som helst belägg för det påståendet (om nivån på hans pension), eller gissar du bara?

Du låter mer som du är avundsjuk, men försöker dölja det genom överdrivet långt dragna slutsatser (om du inte har insyn i hans ekonomi, blir intressant att se isf).

Lågt....

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Batting:

Det går väl att jämföra folk som flyttar till andra länder för att få det bättre? Den här mannen som jag träffade på hade flyttat till Thailand för att få det bättre, men han tyckte tydligen inte att folk som flydde från förtryck, krig och fattigdom skulle ha samma rätt. Man kan ju fråga sig vem som hade störst behov att flytta. 
Nä du har rätt han nämnde ingen specifik yrkesgrupp, men hade han gjort det så antar jag att han tyckt att de snodde svenska jobb.

Ja NI, ni som tänker som du gör. Du tycker inte att vi ska bry oss om flyktingar, eller ska de möjligen nu helt plötsligt få söka asyl? 
Vi vet ju alla vad Thailand gör med t.ex. båtflyktingar.
Tycker du att det verkar bra att sparka ut båtarna igen och låta folket svälta ihjäl ute på havet?

Jag jag blir både arg och upprörd när jag stöter på någon sådan där gnällande svensk nere i Thailand.
Fan, han hade köpt sig ett hus i Jomtien och bodde halva året där och andra delen av året någonstans i Göteborgstrakten.
Han klagade på sin egen pension och menade på att den var så låg p.g.a. alla flyktingar.
Han kan väl för fan inte haft någon dålig pension?
Det är ju så att man kan krevera!  :yuush:

 

Hade han belastat thailändska skattebetalare så hade jag kunnat köpa ditt resonemang, men nu är det inte riktigt samma sak när någon bekostar sitt uppehälle kontra försörjs  av  ett lands skattebetalare. Asyl söker man i det första säkra land man kommer till, inte så långt bort man kan komma efter att ha passerat ett antal säkra länder, ja om nu skyddsskäl är den primära orsaken till asylansökan.   

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...