Jump to content
IGNORERAD

Stoppad i passkontrollen med trasigt pass.


Fager

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Hur fick du det till att han var främlingsfientlig?

Det är väl normalt att man reagerar på det sjuka att skola, vård, åldringsvård etc blir sämre pga att pengar och resurser inte räcker till pga den misslyckade invandringspolitiken ?

Varför ställde han inte skola mot åldringsvård? Om man äger minsta logisk så är det väl inte svårt att dra slutsatser.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 186
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    22

  • Surin P3

    16

  • Herluf

    16

  • Jonte J

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Batting:

Varför ställde han inte skola mot åldringsvård? Om man äger minsta logisk så är det väl inte svårt att dra slutsatser.
 

 

Skolan får ju också inte tillräckligt med resurser pga att pengarna i slutänden kommer från samma pott, vilken så många fler ska vara med och dela på nu.....

Handlar inte om att ställa någon mot varandra, handlar om att pengar och resurser inte räcker för oproduktiv mena-invandring, det är en minusaffär för staten, dvs svenska medborgare.

Det behövs kvalitetsarbetskraftinvandring, välutbildade människor som kan komma snabbt ut i samhället och bli självförsörjande!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Skolan får ju också inte tillräckligt med resurser pga att pengarna i slutänden kommer från samma pott, vilken så många fler ska vara med och dela på nu.....

Handlar inte om att ställa någon mot varandra, handlar om att pengar och resurser inte räcker för oproduktiv mena-invandring, det är en minusaffär för staten, dvs svenska medborgare.

Det behövs kvalitetsarbetskraftinvandring, välutbildade människor som kan komma snabbt ut i samhället och bli självförsörjande!

Och om man har de där åsikterna så menar du att man är positiv till flyktingar?
Det är alltid ett jäkla krumbuktande.
Säg som det är!
Om man inte gillar när det kommer folk utifrån så får man väl stå för det.
Vill man inte dela med sig så får man väl stå för det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och om man har de där åsikterna så menar du att man är positiv till flyktingar?
Det är alltid ett jäkla krumbuktande.
Säg som det är!
Om man inte gillar när det kommer folk utifrån så får man väl stå för det.
Vill man inte dela med sig så får man väl stå för det!

Nu blandar du ihop flyktingar och invandrare.
För det första är de flesta inte svaga flyktingar som kommit de senaste åren, det är män i sin bästa ålder, de har lämnat kvinnor och barn....de ska givetvis skickas tillbaka så fort det går om den inom en viss tid inte är självförsörjande med RIKTIGA jobb.
Sen att behöver Sverige enl alla prognoser kvalificerad arbetskraftinvandring är en annan sak..

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:


Nu blandar du ihop flyktingar och invandrare.
För det första är de flesta inte svaga flyktingar som kommit de senaste åren, det är män i sin bästa ålder, de har lämnat kvinnor och barn....de ska givetvis skickas tillbaka så fort det går om den inom en viss tid inte är självförsörjande med RIKTIGA jobb.
Sen att behöver Sverige enl alla prognoser kvalificerad arbetskraftinvandring är en annan sak..

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Ja nu kör det igång igen, men bra då är det okej men ensamkommande flyktingar från när och fjärran då, eller hur var det nu då? Dom är säker bara luriga..eller va? Är du positiv till att folk kommer till Sverige, eller tycker du inte att folk ska få söka asyl i vårt land? Ja eller nej!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte ditt med två pass i Bkk på resan hem. Kom sent till planet. De har ordnat hotell till mig mat och betalade nästa flyg eller i alla fall bokade om mitt biljett. 

Polisen var helt ok. Bara frågade mycket varför har jag två pass. Man får inte resa med två pass blev jag tillsagt och var tvungen att lova att aldrig mera ha två pass på mig. 

Jag tror att paret var otrevliga därför polisen i Bkk jävlades tillbaka. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu kör det igång igen, men bra då är det okej men ensamkommande flyktingar från när och fjärran då, eller hur var det nu då? Dom är säker bara luriga..eller va? Är du positiv till att folk kommer till Sverige, eller tycker du inte att folk ska få söka asyl i vårt land? Ja eller nej!

Ja, villkordstyrd asyl, att de ska vara självförsörjande inom en viss tid, annars inget PUT och hem så fort det går.
Och givetvis inte fler än Sverige klarar att ta hand om, den gränsen är ju passerad med råge.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
15 minuter sedan, skrev JJC:

Jag åkte ditt med två pass i Bkk på resan hem. Kom sent till planet. De har ordnat hotell till mig mat och betalade nästa flyg eller i alla fall bokade om mitt biljett. 

Polisen var helt ok. Bara frågade mycket varför har jag två pass. Man får inte resa med två pass blev jag tillsagt och var tvungen att lova att aldrig mera ha två pass på mig. 

Jag tror att paret var otrevliga därför polisen i Bkk jävlades tillbaka. 

 

 

Varför skulle du inte få ha flera pass när du helt enligt reglerna kan få det utfärdat i sverige?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Varför inte hålla #flyktingtramset# utanför denna tråd och hålla er till sakfrågan.

Pass är en viktig fråga.

Själv är jag mkt noga med att kolla mitt pass i god tid före en resa.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Varför skulle du inte få ha flera pass när du helt enligt reglerna kan få det utfärdat i sverige?

 

Antagligen tyckte IO på plats att så skall det vara. Även om han kanske hade fel enligt regelverket så är det alltid den immi-personen man råkar möta som bestämmer. Så är det ju med allt annat här i Thailand; det är den lokala officeraren som bestämmer de lokala reglerna. Helt fel givetvis, men.......

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minutes ago, Mr Ning Ning said:

Varför inte hålla #flyktingtramset# utanför denna tråd och hålla er till sakfrågan.

Pass är en viktig fråga.

Själv är jag mkt noga med att kolla mitt pass i god tid före en resa.

Sen har vi det där med att thai myndigheterna gärna vill att man ska ha passet på sig hela tiden. Undrar just hur många som har det med sig till vardags? Inte jag iallafall. Jag är livrädd för att det ska bli vått av regn eller en liten reva. Nej, det får ligga hemma inlåst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
4 minuter sedan, skrev Herluf:

Sen har vi det där med att thai myndigheterna gärna vill att man ska ha passet på sig hela tiden. Undrar just hur många som har det med sig till vardags? Inte jag iallafall. Jag är livrädd för att det ska bli vått av regn eller en liten reva. Nej, det får ligga hemma inlåst.

Det finns en som jag tycker bra lösning på det.

Ett vattentätt fodral avsett för mobiltelefon att stoppa passet i. 

Själv brukar jag ha en kopia på första sidan och stämpelsidan med mig och har aldrig haft några problem.

Har bara blivit kollad en gång på 10 resor så jag tror inte det är så vanligt.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu kör det igång igen, men bra då är det okej men ensamkommande flyktingar från när och fjärran då, eller hur var det nu då? Dom är säker bara luriga..eller va? Är du positiv till att folk kommer till Sverige, eller tycker du inte att folk ska få söka asyl i vårt land? Ja eller nej!

Felpost

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte hålla #flyktingtramset# utanför denna tråd och hålla er till sakfrågan.
Pass är en viktig fråga.
Själv är jag mkt noga med att kolla mitt pass i god tid före en resa.


Vad är det att diskutera, att man inte reser med trasigt pass behöver man ju inte vara raketforskare för att begripa, den saken är ju både tydlig och uppenbar.

Men flyktingfrågan var det dumt o dra upp här, tyvärr lätt o haka på....

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Fager:

Det visade sig att en sida i Egons pass var utrivet.

 

Tror det kan ligga en hund begraven i den här historien. En sida utrivet ur passet, en gammal overstay stämpel kanske eller någon annan notering som ägaren ville dölja?

Ändrades av Nemo
kan inte stava i dag
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Nemo said:

 

Tror det kan ligga en hund begraven i den här historien. En sida utrivet ur passet, en gammal owerstay stämpel kanske eller någon annan notering som ägaren ville dölja?

Barnen hittade inget ritpapper? Hehe, nej han vet nog men det kanske är pinsamt att säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Det finns en som jag tycker bra lösning på det.

Ett vattentätt fodral avsett för mobiltelefon att stoppa passet i. 

Själv brukar jag ha en kopia på första sidan och stämpelsidan med mig och har aldrig haft några problem.

Har bara blivit kollad en gång på 10 resor så jag tror inte det är så vanligt.

Ett foto i mobilen på första sidan och stämpeln är ju ganska så enkelt att bära med sig har haft nytta av det vid ett flertal tillfällen denna resan!

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, matz said:

Ett foto i mobilen på första sidan och stämpeln är ju ganska så enkelt att bära med sig har haft nytta av det vid ett flertal tillfällen denna resan!

//matz

Har polisen accepterat det?

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan grej som kan bli jäkligt sliten om man inte reser mycket är det där departure cardet (svengelska). Det blir ju nästan oläsligt efter en 10-15 års användande,häfta fast det i passet, ta bort häftklammern vid kopiering, häfta tillbaks det i passet igen....osv. Sen verkar bläcket/trycket inte vara helt "arkivbeständigt" om man säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Herluf:

Har polisen accepterat det?

Japp de har dom gjort visserligen va det i Malaysia men dom var ju inte precis lättare att ha å göra med men foto på passet va ok, I Thailand så funkade det när vi köpte lite saker som vi ville ha taxfree på.

Dom gånger jag blivit stoppad av polisen i Thailand så har det räckt med att visa körkort (Thai) dom har aldrig frågat om pass.

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, matz said:

Japp de har dom gjort visserligen va det i Malaysia men dom var ju inte precis lättare att ha å göra med men foto på passet va ok, I Thailand så funkade det när vi köpte lite saker som vi ville ha taxfree på.

Dom gånger jag blivit stoppad av polisen i Thailand så har det räckt med att visa körkort (Thai) dom har aldrig frågat om pass.

 

//matz

Jag har också foto på pass, visum, stämplar och ankomstkort. Och så papperskopia på desamma i bilen. Originalet har jag som sagt aldrig med annat än på längre bilresor.

 

Hoppas att framtiden bjuder på digital pass och visum, så mkt elände man slipper. Och tänk visumansökan online, stackars visumservice:waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

En annan grej som kan bli jäkligt sliten om man inte reser mycket är det där departure cardet (svengelska). Det blir ju nästan oläsligt efter en 10-15 års användande,häfta fast det i passet, ta bort häftklammern vid kopiering, häfta tillbaks det i passet igen....osv. Sen verkar bläcket/trycket inte vara helt "arkivbeständigt" om man säger.

Du behöver inte oroa dig, de har dragit ner på häftklammrarna!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Stefan said:

Du behöver inte oroa dig, de har dragit ner på häftklammrarna!

//S

Ja precis, häftklamrandet har upphört av någon anledning. Jag häftar själv numer för att inte departure cardet ska försvinna. EN skräck grej är om man råkar göra en liten reva när man ska ta av en häftklammer, då är liksom hela passet förstört. Så det är pest eller kolera:waaaht:.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyckades att slarva bort departure kortet under förra resan, inga större problem att fylla i ett nytt utanför im på Suvvan, dock jäkligt pinsamt!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...