Jump to content
IGNORERAD

Stoppad i passkontrollen med trasigt pass.


Fager

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Surin P3:

 

Förmodligen mer.

Genomsnittspriset för oss ligger på runt 200.000 Kr

Varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 186
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    22

  • Surin P3

    16

  • Herluf

    16

  • Jonte J

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 
Jo, vi ger 10 års garanti på stora delar av våra jobb, så då är det bra att chefen är på plats själv.
Men det handlar ju inte om något så avancerat som rörmokeri. [emoji3] 


Ja till skillnad från min svenska personal som jobbar 24/7 utan att chefen måste stå där och peka.
Att svensk personal känns Meta självgående är ingen underdrift.
Jag jobbar med folk som med Thailändska mått mätt är ganska välutbildade. Men nånstans är det som dom inte litar på sina egna kunskaper och ska ha mycket vägledning.
Att ni ger 10 års garanti säger väl mer om affärsidén än personalen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Jonte J:

Varför?

 

Varför det är dyrare?

Handlar väl mest om att det byggs på annat sätt. Vi bygger ju av betong, medan man i Sverige kan bygga av t.ex. trä.

 

Men skulle du bygga likadant som vi, så blev det säkerligen dyrare i Sverige.

 

Plus att det finns en hel del billigare alternativ, både i Sverige och Thailand. Vanliga plastpooler od.

Men vi har inriktat oss på betong och lång hållbarhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Ja till skillnad från min svenska personal som jobbar 24/7 utan att chefen måste stå där och peka.
Att svensk personal känns Meta självgående är ingen underdrift.
Jag jobbar med folk som med Thailändska mått mätt är ganska välutbildade. Men nånstans är det som dom inte litar på sina egna kunskaper och ska ha mycket vägledning.
Att ni ger 10 års garanti säger väl mer om affärsidén än personalen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

 

Sant att det finns självgående personal i Sverige, men inte så mycket här.

Och ja, garantin har lite att göra med personalen i sig och jag tror inte vi hade haft den om vi inte hade kompetent personal/chef som såg till att precis alla viktiga moment blev riktigt gjorda.

De är liksom bra på att hitta på egna grejor och försöka fuska lite fint, här och där.

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Förmodligen mer.
Genomsnittspriset för oss ligger på runt 200.000 Kr


Nu kan man ju inte jämföra en betong pool som ni byggerjämfört med en pool med plastduk som vissa firmor saluför som lyxigare än era pooler.
Då man i princip bara har plastpooler i Sverige, som är mycket billigare att tillverka än betong pooler. Så att jämföra priserna på Thailändska och svenska pooler är ju som att jämföra äpplen och päron.


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Varför det är dyrare?

Handlar väl mest om att det byggs på annat sätt. Vi bygger ju av betong, medan man i Sverige kan bygga av t.ex. trä.

 

Men skulle du bygga likadant som vi, så blev det säkerligen dyrare i Sverige.

 

Plus att det finns en hel del billigare alternativ, både i Sverige och Thailand. Vanliga plastpooler od.

Men vi har inriktat oss på betong och lång hållbarhet.

Jag har byggt några stycken i Sverige i betong och vet vad det kostar. Vet också vad det kostar i Thailand . Så min fråga , är era kunder  thailändare eller svenskar. Mvh Jonte.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Jonte J:

Jag har byggt några stycken i Sverige i betong och vet vad det kostar. Vet också vad det kostar i Thailand . Så min fråga , är era kunder  thailändare eller svenskar. Mvh Jonte.

 

Våra kunder är från utlandet. Alla möjliga länder. Men mest engelsmän och amerikanare, men även ett par svenskar.

 

Jag vet bara vad det kostar här eftersom jag inte byggt några pooler i Sverige.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Våra kunder är från utlandet. Alla möjliga länder. Men mest engelsmän och amerikanare, men även ett par svenskar.

 

Jag vet bara vad det kostar här eftersom jag inte byggt några pooler i Sverige.

 

Det är bara att gratulera om man kan hitta folk som vill betala. (Jag har en dotter som bor i Stockholm ska renover ett badrum 5 kvm arbetskostnad utan material 140 000 hur sjukt är det. Mvh Jonte.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Jonte J:

Det är bara att gratulera om man kan hitta folk som vill betala. (Jag har en dotter som bor i Stockholm ska renover ett badrum 5 kvm arbetskostnad utan material 140 000 hur sjukt är det. Mvh Jonte.

 

Tackar, vi har inte haft ett avbrott på mer än ett par veckor om året, de senaste 3 åren.

 

Det kommer alltid finnas folk som vill betala för kvalitet oavsett vad det gäller. 

Hoppas man, får jag väl lägga till. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
On 2017-03-06 at 06:02, skrev Fager:

 

Drömsemester blev en mardröm

 

Egon och Lena Petersson skulle vara en månad i Thailand. Men när de kom fram hamnade de i ett rum på flygplatsen i 20 timmar, innan de sattes på ett plan hem.

”Vi blev behandlade som terrorister”, säger en förskräckt Lena Petersson.

 

I torsdags reste Egon och Lena Petersson till Thailand. Framför sig hade trelleborgarna en månads semester i Thailand att se fram mot.

Efter en mellanlandning i Moskva kom de till Thailand på fredagsmorgonen. Men vid passkontrollen började mardrömmen. Det visade sig att en sida i Egons pass var utrivet.

– Detta var inget jag visste något om. Det har legat i byrålådan i över ett år. Jag förstår inte hur detta kan ha hänt. Men jag tyckte att passkontrollanten slet upp passet väldigt hårt, säger Egon Petersson.

Sidan nio och tio saknades i passet. Säkerhetspersonal på flygplatsen bad Egon och Lena att följa med in i ett rum.

– När vi klivit in i rummet stängde de dörren bakom oss. Då såg vi att det inte fanns något handtag på insidan, berättar Egon.

De blev kvar i rummet i 20 timmar.

– Vi kunde inte duscha och det var jättekallt där inne och vi frös. De sa att vi fick knacka på dörren om vi ville ha mat, berättar Lena.

De försökte förklara att de ville komma i kontakt med svenska ambassaden. Men säkerhetspersonalen ignorerade deras önskan.

– De sa bara no, no hela tiden, säger Egon.

Lena fick beskedet att hon fick komma in i landet om hon ville.

– Men jag ville inte resa utan Egon. Vi har sparat för att komma iväg på den här resan så blir det så här. Jag är så irriterad över hur de kan behandla oss så här, säger Lena.

När Egon förstod att han inte skulle bli insläppt i landet bad han om att de skulle få åka hem.

– Först skulle de ha 50 000 kronor för två biljetter hem, då blev jag irriterad att de försökte lura oss på pengar, säger Egon.

Det slutade med att flygplatspersonalen ordnade en hemresa för honom och att Lena fick betala 10 000 kronor för sin hemresa.

– Vi ville bara hem när det blev så här, vi hoppas vi får tillbaka de pengarna, säger Egon.

– Det här är en stor skandal. Och när vi skulle hem ledde de oss till planet som om vi vore fångar, säger Lena.

Natten till lördagen kom de hem igen. De hade bokat resan själva via nätet och det bolag som de bokade resan med har de inte kunnat nå.

Och de har också försökt få kontakt med svenska ambassaden för att få hjälp.

– Det var fruktansvärt att bli behandlad på det här sättet, säger Lena.

– Vi vill varna andra att man måste ha koll på sitt pass, annars kan det gå så här, säger Egon.

 

Källa: http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/dromsemester-blev-en-mardrom/

 

Fager.

Då har svaret kommit på varför passet var trasigt.

 

Trelleborgarens resa blev en mardröm efter polisens tabbe.

 

En man från Trelleborg hade rest hela vägen till Thailand när han stoppades i gränskontrollen.

Det visade sig att polisen i Sverige hade klantat till det.

 

När en man från Trelleborg skulle resa till Phuket tillsammans med sin fru stoppades han i passkontrollen.

Anledningen var att hans pass var trasigt. Två sidor saknades i passet och var därmed inte godkänt enligt inträdesreglerna.

 

Men det visade sig inte vara mannen som hade gjort sönder det. Passet gjordes inte på rätt sätt av polismyndigheten i Sverige och saknade därmed sidorna.

När mannen kom tillbaka till Trelleborg hörde han av sig till polisen med ersättningskrav, krav som nu har beviljats.

 

Polismyndigheten erkänner att man gjort fel och kommer att ersätta trelleborgaren med 28 826 kronor.

Pengarna ersätter mannen och hustruns flygresa till Thailand och en biljett hem för hans fru. Mannens egen flygresa bekostades av den thailändska staten.

 

http://24trelleborg.se/2017/12/28/trelleborgarens-resa-blev-en-mardrom-efter-polisens-tabbe/

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-03-06 at 14:40, skrev Herluf:

Jag har också foto på pass, visum, stämplar och ankomstkort. Och så papperskopia på desamma i bilen. Originalet har jag som sagt aldrig med annat än på längre bilresor.

 

Hoppas att framtiden bjuder på digital pass och visum, så mkt elände man slipper. Och tänk visumansökan online, stackars visumservice:waaaht:

Det har Kambodja, fattar inte varför Thailand inte har det.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Changnoi:

Det har Kambodja, fattar inte varför Thailand inte har det.

Troligen pga förmånen att få 30 dagars fri vistelse utan visum, vilket inte Cambodja ger.

Kan man även söka "långtidsvisum" online till Cambodja, (orkar inte googla)?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...