Batting Inlagd Mars 5, 2017 Dela Inlagd Mars 5, 2017 Jag var ute och åkte med två kvinnliga Thai-vänner, och en del av de platser vi besökte var tydligen militärt område. Det var vaktkurer och det var avspärrat med bommar och så där. Det kom fram vakter och frågade något på Thai. Ibland fick vi passera, och andra gånger blev vi avvisade p.g.a. mig. Vi blev hela tiden bemötta med leenden så det var absolut ingen skrämmande upplevelse. Något jag lade märke till där vi blev insläppta var hur fantastiskt välordnat och fint allt var. Välordnade planteringar, rent och städat, fina hus. det var helt enkelt mycket trevligt på de där platserna. Där verkade det inte vara någon brist på pengar, eller resurser. Tänk om de kunde rusta upp resten av samhället på samma vis, men då kanske det inte längre vore så roligt att åka dit? Det kanske är det där oordnade man tycker om. Det är kanske det som är charmen med Thailand? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 5, 2017 Dela Inlagd Mars 5, 2017 19 minuter sedan, skrev Batting: Jag var ute och åkte med två kvinnliga Thai-vänner, och en del av de platser vi besökte var tydligen militärt område. Det var vaktkurer och det var avspärrat med bommar och så där. Det kom fram vakter och frågade något på Thai. Ibland fick vi passera, och andra gånger blev vi avvisade p.g.a. mig. Vi blev hela tiden bemötta med leenden så det var absolut ingen skrämmande upplevelse. Något jag lade märke till där vi blev insläppta var hur fantastiskt välordnat och fint allt var. Välordnade planteringar, rent och städat, fina hus. det var helt enkelt mycket trevligt på de där platserna. Där verkade det inte vara någon brist på pengar, eller resurser. Tänk om de kunde rusta upp resten av samhället på samma vis, men då kanske det inte längre vore så roligt att åka dit? Det kanske är det där oordnade man tycker om. Det är kanske det som är charmen med Thailand? Var för fem, sex år sen in i en millitäranlägning i Bangkok, min fru skulle träffa en kompis där. Jag blev insläppt men fick en gubbe som följde mej hela tiden och han pratade om hur duktig han var på thai-boxning, skulle nog skrämma mej så jag inte skulle göra nåt dumt enl. dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 5, 2017 Dela Inlagd Mars 5, 2017 48 minuter sedan, skrev Batting: Jag var ute och åkte med två kvinnliga Thai-vänner, och en del av de platser vi besökte var tydligen militärt område. Det var vaktkurer och det var avspärrat med bommar och så där. Det kom fram vakter och frågade något på Thai. Ibland fick vi passera, och andra gånger blev vi avvisade p.g.a. mig. Vi blev hela tiden bemötta med leenden så det var absolut ingen skrämmande upplevelse. Något jag lade märke till där vi blev insläppta var hur fantastiskt välordnat och fint allt var. Välordnade planteringar, rent och städat, fina hus. det var helt enkelt mycket trevligt på de där platserna. Där verkade det inte vara någon brist på pengar, eller resurser. Tänk om de kunde rusta upp resten av samhället på samma vis, men då kanske det inte längre vore så roligt att åka dit? Det kanske är det där oordnade man tycker om. Det är kanske det som är charmen med Thailand? Dom har väl malajer som håller ordning där?Det är nog därför de måste höja budgeten Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 5, 2017 Dela Inlagd Mars 5, 2017 27 minuter sedan, skrev Boa52: Var för fem, sex år sen in i en millitäranlägning i Bangkok, min fru skulle träffa en kompis där. Jag blev insläppt men fick en gubbe som följde mej hela tiden och han pratade om hur duktig han var på thai-boxning, skulle nog skrämma mej så jag inte skulle göra nåt dumt enl. dom Finns ingen som skrämmer terminator Boa! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Mars 5, 2017 Dela Inlagd Mars 5, 2017 1 timme sedan, skrev Boa52: Var för fem, sex år sen in i en millitäranlägning i Bangkok, min fru skulle träffa en kompis där. Jag blev insläppt men fick en gubbe som följde mej hela tiden och han pratade om hur duktig han var på thai-boxning, skulle nog skrämma mej så jag inte skulle göra nåt dumt enl. dom Han såg säkert direkt att du var lättskrämd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 5, 2017 Dela Inlagd Mars 5, 2017 5 timmar sedan, skrev Batting: Jag var ute och åkte med två kvinnliga Thai-vänner, och en del av de platser vi besökte var tydligen militärt område. Det var vaktkurer och det var avspärrat med bommar och så där. Det kom fram vakter och frågade något på Thai. Ibland fick vi passera, och andra gånger blev vi avvisade p.g.a. mig. Vi blev hela tiden bemötta med leenden så det var absolut ingen skrämmande upplevelse. Något jag lade märke till där vi blev insläppta var hur fantastiskt välordnat och fint allt var. Välordnade planteringar, rent och städat, fina hus. det var helt enkelt mycket trevligt på de där platserna. Där verkade det inte vara någon brist på pengar, eller resurser.Tänk om de kunde rusta upp resten av samhället på samma vis, men då kanske det inte längre vore så roligt att åka dit? Det kanske är det där oordnade man tycker om. Det är kanske det som är charmen med Thailand? Om du har ögonen öppna när du är i Thailand så kan du få se att MedelSomchai inte har förstånd nog att hålla rent runt sej utan att någon överordnad jagar honom. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.