Jump to content
IGNORERAD

57-åring dödad av hundar i Buang Kan


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En 57-årig man hittades på söndag morgon på ett fält i provinsen Buang Kan med bitsår över hela kroppen och tre rottweilers i närheten.
Mannen identifierades som Somwang Thongtan, boende i byn Ban Mai Pattana. Hundarna – en tik och två hanar – verkade ha slitit av mannen hans kläder, som hittades flera meter från kroppen. En av hundarna hade ett långt skärsår på kinden och man hittade en kniv nära kroppen. Kroppen hittades på rygg med många bitsår och enligt polisen fanns det tecken på kamp runt den.
Senare under dagen träffade den 72-åriga hundägaren polisen och betalade 30,000 baht till offrets familj för begravningskostnader. Polisen kommer ta juridiska åtgärder mot henne. Enligt offrets grannar skulle han till fältet på lördag kväll för att jaga vilda gnagare. De ska ha hört högt skällande hundar vid tillfället.

 

201703051112156-20100823150412-696x464.jpg.69c11db0aefab39f7584d913ce982512.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 347
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    79

  • stefan5300

    30

  • Soengsang

    14

  • frogfish

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det borde fan vara skottpengar på dessa lösspringande lopphögar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev wUThai:

Varför låser dom inte in idi*ten och avlivar hundarna direkt?

Eller låser in hundarna och avlivar idi*ten...

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Fy fan vilken död... sorgligt att de ska kunna hända. Det verkar inte finnas någon vilja att ta hand om hundproblemet i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
8 minuter sedan, skrev Fredman:

Fy fan vilken död... sorgligt att de ska kunna hända. Det verkar inte finnas någon vilja att ta hand om hundproblemet i Thailand. 

Man kan ju tycka nu när militären har makten så kunde ju dom skjuta av skabbhundarna!? 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev wUThai:

Man kan ju tycka nu när militären har makten så kunde ju dom skjuta av skabbhundarna!? 

 

Man tycker ju det, men i det här underutvecklade landet, oberoende vilka som har makten, så är det ju sååå synd om dessa jävla hundar som ränner omkring. Tar man tag i saken själv så blir man ju åtalad med eventuellt fängelsestraff som följd. Sinnessjukt, lite som i Sverige att man blir åtalad om man spöar upp en inbrottstjuv och fanstyget anmäler en, sinnessjukt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Man kan ju tycka nu när militären har makten så kunde ju dom skjuta av skabbhundarna!? 

 

Det är ju det de gör men det är den tvåbente varianten de koncentrerar sig på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
 
Det är ju det de gör men det är den tvåbente varianten de koncentrerar sig på!


Sant. Dom skjuter sig själva i foten gång på gång.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Snäll tant som skulle bidra med 30 000 till begravningen! :pudency:

Hur tänker dessa människor egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
8 timmar sedan, skrev Benriach:

Det borde fan vara skottpengar på dessa lösspringande lopphögar...

 

Bättre att samla ihop dem och släppa lös dem i musseområdena i söder.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är i det här landet inte hundarna i sig.
Utan idi*ter som behandlar hundarna som skit. Vilket får till effekt att dom blir aggressiva.
Och som i detta fallet 3 rottweiler som heter varandra. En rottweiler har ca 150 kilos bittryck i käken.



Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Kungen älskade hundar och en buddist får inte slå ihjäl där har ni svaret 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
15 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Kungen älskade hundar och en buddist får inte slå ihjäl där har ni svaret 

 

Men det går bra att ta någons annans hund för att slakta och äta upp den men inte barmhärtighetsavliva en sjuk, farlig  eller skadad hund, ibland blir jag spyfärdig på moralen och idéerna i det här landet. 

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hund innehav borde egentligen kräva utbildning och licens. Hundar är farligare än skjutvapen, eftersom hundarna agerar på egen hand, de går inte att styra. Man skulle aldrig låta en sinnessjuk person ha ett skjutvapen, men en galen pittbull får de gärna ha som sällskapsmys.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avliva alla lösspringande hundar, vare sig de har ägare eller ej.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev janne_h:

Problemet är i det här landet inte hundarna i sig.
Utan idi*ter som behandlar hundarna som skit. Vilket får till effekt att dom blir aggressiva.
Och som i detta fallet 3 rottweiler som heter varandra. En rottweiler har ca 150 kilos bittryck i käken.

 


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

 

Jo med uppskattade 300,000 herrelösa hundar bara i Bangkok så är hundarna i sig visst ett problem för många människor. 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Jo med uppskattade 300,000 herrelösa hundar bara i Bangkok så är hundarna i sig visst ett problem för många människor. 
 
/ SatanG


Nu var det ju inte herrelösa hundar som trådens ämne handlar om.
Problemet jag påpekar är att dylika olyckor som dom skriver om är nästan uteslutande hundar med ägare. Detta för att många thai skaffar hundar för att bli vakthundar. Men bristen på kunskaper i ämnet skapar ofta monster som inte går att tygla.
Gathundarna har den hårda vägen oftast lärt sig att det gör ont att bita människor. Medans vissa tamhundar får belöning när dom gör detsamma.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vanligt är det i Thailand att vakthundar med ägare springer lösa å biter folk?? Och speciellt rottvailer tror inte det är så vanligt men gott om gatuhundar finns det ju och ta en promenad efter mörkrets inbrott är inte så roligt om man inte har koll på deras revir så man är beredd på deras anfall.

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Hur ofta ägare springer runt lösa och biter folk vet jag inte men att hundar gör det ibland det vet jag :big_smile:

 

Sorry kunde bara inte låta den passera ;)

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vanligt är det i Thailand att vakthundar med ägare springer lösa å biter folk?? Och speciellt rottvailer tror inte det är så vanligt men gott om gatuhundar finns det ju och ta en promenad efter mörkrets inbrott är inte så roligt om man inte har koll på deras revir så man är beredd på deras anfall.
 
//matz


Har läst flertalet artiklar hur folk blivit bitna av tamhundar. Ser ju även själv eftersom jag bor i Bangkok hur illa många behandlar sina stora hundar. Låter dom vara på gården på några kvadratmeter dygnet runt utan något som helst närhet eller omsorg. Om svenskar skulle behandla sina hundar som många thai gör. Så skulle hunden omhändertas och ägaren åka dit för djurplågeri.
Gathundar har det oftast bättre än många tamhundar.
Många thailändare älskar sina hundar och går åt ytterligheter åt andra hållet. Men då handlar det ofta om småraser.

Här är mina vargar just nu i Bangkok(ninja dvärgpinscher och viking Chiuahua) .
Viper min Schäfer är i Sverige och har det bra. Och Satå min rottweiler bor i yasothon hos min svägerska och har det bra. Kan tilläggas att han är omtyckt av alla barn och grannar. Det viktiga är att han lärt sig det sociala spelet mellan hund och människa som gör honom omtyckt av grannar.


4448ddb13194f558a1abc6e0a1d7cf1c.jpg

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
19 timmar sedan, skrev janne_h:

 


Har läst flertalet artiklar hur folk blivit bitna av tamhundar. Ser ju även själv eftersom jag bor i Bangkok hur illa många behandlar sina stora hundar. Låter dom vara på gården på några kvadratmeter dygnet runt utan något som helst närhet eller omsorg. Om svenskar skulle behandla sina hundar som många thai gör. Så skulle hunden omhändertas och ägaren åka dit för djurplågeri.
Gathundar har det oftast bättre än många tamhundar.
Många thailändare älskar sina hundar och går åt ytterligheter åt andra hållet. Men då handlar det ofta om småraser.

Här är mina vargar just nu i Bangkok(ninja dvärgpinscher och viking Chiuahua) .
Viper min Schäfer är i Sverige och har det bra. Och Satå min rottweiler bor i yasothon hos min svägerska och har det bra. Kan tilläggas att han är omtyckt av alla barn och grannar. Det viktiga är att han lärt sig det sociala spelet mellan hund och människa som gör honom omtyckt av grannar.


4448ddb13194f558a1abc6e0a1d7cf1c.jpg

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Hej

Vi har ju diskuterat hundproblemet flera gånger tidigare i olika trådar jag och du, vi brukar ju befinna oss väldigt långt ifrån varandra i dessa frågor, här ser du ett tydligt resultat av den yttersta konsekvensen av detta.

 

Själv tror jag knappast inte att det finns ett barn i vår by som inte har blivit biten, även vuxna överfalls och hotas numera av dessa hundar, enligt mig är problemet ökande och då inte minst p.g.a importerade nya raser.

 

Själv har jag ju en exemplarisk hund som barn aldrig behöver oroa sig för, men ta våra grannar mitt emot, dom har 5-6 lösspringande argsinta hundar som skäller på allt och alla dygnet runt, attackerar alla som går eller färdas på gatan, skolbarn passerar rädda deras hus med käppar i händerna, gamla kutryggiga kärringar blir också attackerade, motorcyklister håller på att köra omkull när dessa attackeras, värst är det nog för cyklister som har svårt att försvara sig och cykla samtidigt o.s.v,.

 

Jag och frugan var över och diskuterade deras hundars uppförande och påtalade hur dom störde hela omgivningen, frun i huset och  mannen var helt oförstående till klagomålen, dom sov själva på baksidan av sitt hus och stördes inte nattetid, dom sa dessutom att dom ville ha skällande och aggressiva hundar, det betydde säkerhet resonerade dom.

 

En av morbröderna har attackerats nattetid och slog då en machete i huvudet på en av dom, frugan var ute och kastade sten på dom nattetid några gånger, själv tappade jag humöret en natt och gick ut på vägen mitt i natten, bara månen lyste upp lite, min egen hund var också med, hundarna kom farande direkt och jag hade en tegelsten i handen som jag kastade rakt på den som skällde mest och var aggressivast, jag trodde först att den dog men den haltade hem, då blev det lugn och hundarna gav sig av.

 

Själv tycker jag absolut att åtgärder borde vidtas, folk ska inte behöva dö och skadas, skolbarn ska tryggt kunna ta sig till och från skolan o.s.v.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
Vi har ju diskuterat hundproblemet flera gånger tidigare i olika trådar jag och du, vi brukar ju befinna oss väldigt långt ifrån varandra i dessa frågor, här ser du ett tydligt resultat av den yttersta konsekvensen av detta.
 
Själv tror jag knappast inte att det finns ett barn i vår by som inte har blivit biten, även vuxna överfalls och hotas numera av dessa hundar, enligt mig är problemet ökande och då inte minst p.g.a importerade nya raser.
 
Själv har jag ju en exemplarisk hund som barn aldrig behöver oroa sig för, men ta våra grannar mitt emot, dom har 5-6 lösspringande argsinta hundar som skäller på allt och alla dygnet runt, attackerar alla som går eller färdas på gatan, skolbarn passerar rädda deras hus med käppar i händerna, gamla kutryggiga kärringar blir också attackerade, motorcyklister håller på att köra omkull när dessa attackeras, värst är det nog för cyklister som har svårt att försvara sig och cykla samtidigt o.s.v,.
 
Jag och frugan var över och diskuterade deras hundars uppförande och påtalade hur dom störde hela omgivningen, frun i huset och  mannen var helt oförstående till klagomålen, dom sov själva på baksidan av sitt hus och stördes inte nattetid, dom sa dessutom att dom ville ha skällande och aggressiva hundar, det betydde säkerhet resonerade dom.
 
En av morbröderna har attackerats nattetid och slog då en machete i huvudet på en av dom, frugan var ute och kastade sten på dom nattetid några gånger, själv tappade jag humöret en natt och gick ut på vägen mitt i natten, bara månen lyste upp lite, min egen hund var också med, hundarna kom farande direkt och jag hade en tegelsten i handen som jag kastade rakt på den som skällde mest och var aggressivast, jag trodde först att den dog men den haltade hem, då blev det lugn och hundarna gav sig av.
 
Själv tycker jag absolut att åtgärder borde vidtas, folk ska inte behöva dö och skadas, skolbarn ska tryggt kunna ta sig till och från skolan o.s.v.
Mvh isan lover


Yttersta konsekvensen av att vi befinner oss långt ifrån varandra :)

Sist var det ju gäng av vildhundar som drog från by till by och skrämde folk.
Har dessa flyttat in hos grannen nu :) ?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att alla skulle dra nytta av en riktig upprensning bland vildhundarna. Finns ingen annanstans (civiliserad) där detta skulle tillåtas.

 

Sen när det gäller dessa "vakthundar" som en del har blir det ju svårare, då det finns en (i många fall) motsträvig ansvarig. I dessa fall tror jag hårt på IL's "tegelstensmetod". Har själv haft mexican standoffs med aggressiva grannhundar, men det "problemet är nu avklarat......

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...