Jump to content
IGNORERAD

ALDRIG MER Pattaya!

thomas001

Recommended Posts

Har varit i skitstaden Pattaya i 5 dygn. Aldrig mer!!

1. Sol och ca 30-32grader. (ungefär som en Svensk högsommardag.)

2. Bodde 2 personer på ett hotell med underbar personal. Boendet var på 109 m2 med två sovrum,två stora badrum,ett stort vardagsrum,

fullutrustat kök. Air-con och platt-tv i alla rum. Stor Swimmingpool. Kostnad: 2.400 Baht/dygn.

3. Åkt Baht-taxi runt hela stan för 10Baht per resa.

4. Legat i solstol som finns att tillgå alla dagar i veckan för 40 Baht/st och dag. (utom onsdagar)

5. Krökat i barer fram till 5 på morgonkvisten. (här stängs det inte föränn sista gästen lämnar baren)

6. Käkat kanonkäk för billiga pengar.

7. Flabbat och haft jävligt kul med olika tjejer i barer!

8. Har kunnat köpa sprit och öl under alla dygnets timmar på 7/11

9. Åkt MC-taxi mitt i natten hem till hotellet för 50 Baht.

10. Umgåtts med Världens goaste gubbe som hälsat på från Svedala i 5 dygn. Mycke flabb och många sjuka skämt och händelser. 

I princip så stannar det mesta innanför 50-skyltarna i Fekebyn.

Så slutsatsen blir: ALDRIG MER SKITSTÄLLET Pattaya!!!!!!!!  

pattaya.jpg.6171c840134eedb0c5751573e2a3ed30.jpg

Dela på andra sajter

• Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Boa52

25

• Alarik

24

• Cavemannen

11

• stefan5300

10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Märklig slutsats :o

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Amen på det :haha:

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Jag som har funderingar på en veckas semester i Pattaya. Får nog ta och tänka om.

Solstolar, då lär det ju inte bli mycket sand mellan skinkorna!

Dela på andra sajter

Ja man lider med dig Thomas och att du gör det misstaget om och om igen ;)

Ps. Fick längtan ner igen efter din beskrivning om "eländet".

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Håller med dig Thomas,att de har mage att ta 40 bath/stol :Grrrrr:de skrämmer ju bort folket.Och matpriserna :beat_plaster:en hundring för en oxfile(hutlöst)dessutom en jävligt god sådan.Och de obekväma bathtaxina,de rockar oss budgetturister som satan,blir nog Säffle hädanefter.

Måne

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det är ju en jävla tur att man aldrig lär sig av sina misstag :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

hej på  faan o är det så tråkigt i Pattaya o ja som jämt bokat 3 veckor där o kan ju bara påpeka det att säffle är stängt för örebroare:haha:

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev thomas001:

Tänk om du bara kunde höra av dig till Pastorn nån gång under dina besök. Men OK, up to you eller skyll dig själv som vi säger i Bastuträsk ;)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Tänk om du bara kunde höra av dig till Pastorn nån gång under dina besök. Men OK, up to you eller skyll dig själv som vi säger i Bastuträsk ;)

Fritz..

Lovar. Blir strax efter Songkran nästa gång! Blir ju tvungen att besoka det hemska ställe en gång till!

Dela på andra sajter

spooncreek

Det gläder mig att det äntligen finns en MPR-medlem som inser vilken börda och allmänt elände vi mer bofasta här måste stå ut med :-). Men det är klart , som boråsare har du ju en analysförmåga långt över det svenska riksgenomsnittet :thumbsup:

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det gläder mig att det äntligen finns en MPR-medlem som inser vilken börda och allmänt elände vi mer bofasta här måste stå ut med :-). Men det är klart , som boråsare har du ju en analysförmåga långt över det svenska riksgenomsnittet :thumbsup:

Vi Boråsare är kända för vår analytiska,ärliga och mycket vetenskapliga slutledningsförmåga! 

Dela på andra sajter

Vi Boråsare är kända för vår analytiska,ärliga och mycket vetenskapliga slutledningsförmåga! 

Ha ha. Den enda gången jag varit i Borås var när mina 2 styvsömer för några år sedan vart munkar i templet där.
Nu visade det sig att det var dom ökända dhammakay som låg bakom det templet. Så inte vart det någon ytterligare kontakt med det templet.
Verkar som du lämnade stan i tid innan tjuvaktiga munkar tog över Borås. :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev mek:

hej på  faan o är det så tråkigt i Pattaya o ja som jämt bokat 3 veckor där o kan ju bara påpeka det att säffle är stängt för örebroare:haha:

Då öppnar vi den :ninja:

Måne

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev thomas001:

1. Sol och ca 30-32grader. (ungefär som en Svensk högsommardag.)

2. Bodde 2 personer på ett hotell med underbar personal. Boendet var på 109 m2 med två sovrum,två stora badrum,ett stort vardagsrum,

fullutrustat kök. Air-con och platt-tv i alla rum. Stor Swimmingpool. Kostnad: 2.400 Baht/dygn.

3. Åkt Baht-taxi runt hela stan för 10Baht per resa.

4. Legat i solstol som finns att tillgå alla dagar i veckan för 40 Baht/st och dag. (utom onsdagar)

5. Krökat i barer fram till 5 på morgonkvisten. (här stängs det inte föränn sista gästen lämnar baren)

6. Käkat kanonkäk för billiga pengar.

7. Flabbat och haft jävligt kul med olika tjejer i barer!

8. Har kunnat köpa sprit och öl under alla dygnets timmar på 7/11

9. Åkt MC-taxi mitt i natten hem till hotellet för 50 Baht.

10. Umgåtts med Världens goaste gubbe som hälsat på från Svedala i 5 dygn. Mycke flabb och många sjuka skämt och händelser. 

I princip så stannar det mesta innanför 50-skyltarna i Fekebyn.

Så slutsatsen blir: ALDRIG MER SKITSTÄLLET Pattaya!!!!!!!!  

pattaya.jpg.6171c840134eedb0c5751573e2a3ed30.jpg

Är man som du 20-25 år förstår jag att du gillar Pattaya, det bästa är att ligga i solstolen,äta, supa till fem på morgonen, vilket liv HUVA

Men du blir säkert äldre och då tänker du om hoppas jag . Är det så viktigt att kunna köpa sprit hela dygnet, HUVA. Men är det så man

vill ha det så klart Orter som Pattaya är bra för dej. Vi äro olika en del tycker supandet är bäst i livet en del inte.Glömde

du är ju en sörlänning så jag förstår, HUVA

Ändrades av Boa52
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev Boa52:

Är man som du 20-25 år förstår jag att du gillar Pattaya, det bästa är att ligga i solstolen,äta, supa till fem på morgonen, vilket liv HUVA

Men du blir säkert äldre och då tänker du om hoppas jag . Är det så viktigt att kunna köpa sprit hela dygnet, HUVA. Men är det så man

vill ha det så klart Orter som Pattaya är bra för dej. Vi äro olika en del tycker supandet är bäst i livet en del inte

:rotfl: Du går från klarhet till klarhet Boa

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

vill ha det så klart Orter som Pattaya är bra för dej. Vi äro olika en del tycker supandet är bäst i livet en del inte.Glömde

Nu vet jag inte hur gammal Thomas är, men nog fan är han närmare din ålder än 20-25 skulle jag tro.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Raggmunken:

Nu vet jag inte hur gammal Thomas är, men nog fan är han närmare din ålder än 20-25 skulle jag tro.

Är man som jag 65 på fredag, vist festar jag också ibland men fan till fem på morgonen HUVA måste vara en dubbel sörlänning

och tillbringa sin semester med att surra med bardamer då är man omogen alltså 20-25 år i huvet

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Är man som jag 65 på fredag, vist festar jag också ibland men fan till fem på morgonen HUVA måste vara en dubbel sörlänning

och tillbringa sin semester med att surra med bardamer då är man omogen alltså 20-25 år i huvet

Efter att ha läst dina alster här på MPR så behöver man inte vara Einstein för att förstå att alla Pattayas bardamer är betydligt intelligentare och besitter en högre social kompetens än vad en trött gammal norrlänning av din kaliber någonsin kommer komma i närheten av. HUVVA!

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

Garvar nästan ihjäl mig! Är 59 bast. 3 vuxna barn i svedala plus 2 Svenska ex-fruar. Inte någon duv-unge direkt. Gillar att supa skallen av mig i goda vänners sällskap. Kröka till 5 på morgonen är bara förunnat mina bästa vänner.

I vanliga fall bor jag på den Thailändska landsbygden. Gift med en underbar fru som låter mig åka ensam till Pattaya för att få umgås med mina Svenska polare.

Så kamma dig,ta ett djupt andetag så ska du se att allt blir bra!

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev thomas001:

Garvar nästan ihjäl mig! Är 59 bast. 3 vuxna barn i svedala plus 2 Svenska ex-fruar. Inte någon duv-unge direkt. Gillar att supa skallen av mig i goda vänners sällskap. Kröka till 5 på morgonen är bara förunnat mina bästa vänner.

I vanliga fall bor jag på den Thailändska landsbygden. Gift med en underbar fru som låter mig åka ensam till Pattaya för att få umgås med mina Svenska polare.

Så kamma dig,ta ett djupt andetag så ska du se att allt blir bra!

Krökar man till fem på morgonen, halvalkis, supa skallen av sej det gjorde man som jag skrev 20-25 men blir man inte vuxen

kanske det beror på alkoholen och sina alko kompisar, ni dras till varandra

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Krökar man till fem på morgonen, halvalkis, supa skallen av sej det gjorde man som jag skrev 20-25 men blir man inte vuxen

Du ska nog inte ta allt så bokstavligt! Har ju blivit anklagad tidigare för att vara alkoholist här på MPR. Bor här i Thailand Har ett jobb att sköta 5 dagar i veckan.

Lite svårt att fixa det knallfull varje dag! Men var och en är salig i sin tro!

Dela på andra sajter

Kenneth4618
6 minuter sedan, skrev Boa52:

Tänk att du en sådan liten tunnis som inte klarar av några frostnätter då och då

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Ja du och dunken är ju inte heller några motpoler direkt :rolleyes: 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...