Jump to content
IGNORERAD

Ny TV-serie - Farang


Knasen

Recommended Posts

9 mars startar en ny serie med Thailandsanknytning på C more med Ola Rapace. 

 

Rapaces rollfigur heter Rickard, och han tvingas fly Sverige efter ett uppmärksammat bankrån. Därmed överger han sin familj. Tio år senare befinner Rickard sig i Thailand, där han, som det står i ett pressmeddelande ”hankar sig fram som småkriminell på Phukets bakgator med skyddad identitet och ett pris på sitt huvud.”

När då Rickards dotter Thyra, 15 år gammal, bestämmer sig för att söka upp sin far hamnar ”Farangs” huvudperson i en närmast omöjlig situation: Han måste välja mellan att avslöja vem han egentligen är och riskera sitt liv, eller att på nytt förlora kontakten med sin dotter.

 

http://bloggar.expressen.se/tvbloggen/2016/04/05/farang-ny-satsning-fran-c-ola-rapace-huvudrollen-serien/

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Raggmunken:

9 mars startar en ny serie med Thailandsanknytning på C more med Ola Rapace. 

 

Rapaces rollfigur heter Rickard, och han tvingas fly Sverige efter ett uppmärksammat bankrån. Därmed överger han sin familj. Tio år senare befinner Rickard sig i Thailand, där han, som det står i ett pressmeddelande ”hankar sig fram som småkriminell på Phukets bakgator med skyddad identitet och ett pris på sitt huvud.”

När då Rickards dotter Thyra, 15 år gammal, bestämmer sig för att söka upp sin far hamnar ”Farangs” huvudperson i en närmast omöjlig situation: Han måste välja mellan att avslöja vem han egentligen är och riskera sitt liv, eller att på nytt förlora kontakten med sin dotter.

 

http://bloggar.expressen.se/tvbloggen/2016/04/05/farang-ny-satsning-fran-c-ola-rapace-huvudrollen-serien/

 

 

 

Spännande. Är det en serie enbart för C more? Vet att tex Netflix har mycket egna serier och filmer producerade av Netflix själva.

Farang skulle jag vilja se, men inte att jag skaffar C more enbart för det.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev uptoyou:

Spännande. Är det en serie enbart för C more? Vet att tex Netflix har mycket egna serier och filmer producerade av Netflix själva.

Farang skulle jag vilja se, men inte att jag skaffar C more enbart för det.

 

Kommer säkert senare på någon tv-kanal. Vill du se den medan den är ny utan att skaffa C more så finns det ju ful-streams alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har nu sett denna serie och är lite kluven, den får 3 ladydrinks av 5 möjliga.

 

Det är snyggt producerat men ibland syns det klart att det hafsigt ihopklippt - sånt retar mig. Men den är jämnare än 30 grader i Februari ur produktionsvinkel men skådespelarinsatserna är mycket ojämnare i Farang.

 

En del karaktärer är verkligen karikatyrer och det syns att de inte har någon större erfarenhet av Thailand trots att de ska agera som om de är långliggare. Nu öppnas det ju i slutet för en eventuell uppföljare så vi får väl se hur det blir med det.

 

Nä, 30 grader i Februari är bättre - mest beroende på att skådespelarinsatserna där är på en högre nivå.

 

Ni som sett Farang, vad är era 5 satangs tankar om den?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det var en bra serie men kunde ha spelats in var som i världen, ingen thaianknytning alls tycker jag. 

 

Visst, en del logiska missar och rena faktafel också, så det är inte lätt att spela in i ett fjärran land om man har begränsad kunskap om det. Ex.vis, Ruben köpte en hyfsat fin fällkniv för 20 baht utan prut.

 

Såg alla avsnitt igår och det utan att ha tråkigt så det var viss spänning, så jag ger den 4 stycken 20 bahts-knivar av 5.

 

En ev säsong kan knappast utspela sig i thai, finns ju inget relevant kvar där att göra, nästan alla dog ju, däremot så fanns det ju många miljoner skäl att fortsätta serien i Sverige, men då är ju namnet på serien lite konstig.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
16 timmar sedan, skrev MaiChai:

En del karaktärer är verkligen karikatyrer och det syns att de inte har någon större erfarenhet av Thailand trots att de ska agera som om de är långliggare.

Hur kunde de missa BTT för han hade passat som handen i handsken :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hj

Har inte sett och kommer förmodligen inte heller att göra det. Kokain Rapace har inför premiären ,

kastat så mycket skit på Thailand så man mår illa och han har ju varit här under inspelningen 

och vet lika mycket som Mickael Töpfler . Man tar sig för pannan

Dessa  B skådisar brer ut sig. Han lever nu ett NYTT liv i Paris efter hans goding Noomi kastat ut honom .

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyffsad serie, 3 av 5 i betyg från mig, Ola rapace må vara b-skådis, otrevlig eller ha dålig kännedom om Thailand, men i den gamla serien tusenbröder vart han grymt bra tycker jag, har iof inte sett så mycket av han efter det.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Bibben:

Tycker det var en bra serie men kunde ha spelats in var som i världen, ingen thaianknytning alls tycker jag. 

 

Visst, en del logiska missar och rena faktafel också, så det är inte lätt att spela in i ett fjärran land om man har begränsad kunskap om det. Ex.vis, Ruben köpte en hyfsat fin fällkniv för 20 baht utan prut.

 

Såg alla avsnitt igår och det utan att ha tråkigt så det var viss spänning, så jag ger den 4 stycken 20 bahts-knivar av 5.

 

En ev säsong kan knappast utspela sig i thai, finns ju inget relevant kvar där att göra, nästan alla dog ju, däremot så fanns det ju många miljoner skäl att fortsätta serien i Sverige, men då är ju namnet på serien lite konstig.

 

 

 

Du verkar ha brist på fantasi.

 

Det kan ju dyka upp fler kriminella svenskar i serien. Att några har dött men inte huvudpersonerna är ju huvudsaken och serien kan leva hur länge som helst, iaf om producenten har nit noi mer fantasi än dig!

 

Jag gillar serien förutom första  avsnittet som var lite trögt men så brukar nya serier ofta vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Kollar på första avsnittet nu. Hur fan kan den där långhårige eldjonglerarfjanten inte veta vem snubben på fotot är då de jobbar på samma lilla strandremsa?

Och var det inte lite väl billigt med 200 bath för tuktuken...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Något av det sämsta skräp jag sett.

 

Den enda gången man rycks med lite är ju när huvudpersonens dotter hamnar i en bar och blir erbjuden ett skönt knull av en medelålders bargubbe.

 

Givetvis fräser hon till och alla fördomar som svenskar har mot bargubbar förstärks effektivt.

 

Det är bara det att här blev det rejält fel.

 

Ingen riktig bargubbe skulle ens få tanken på att krypa i säng med en snorkig och högfärdig svensk tonårstjej.

 

Men som sagt myten om den svinaktige gubben i baren i Thailand har fått ännu ett ansikte.

 

Jag minns fortfarande alla menande blickar från dom svenska paren när jag åkte ensam till Phuket med charter för några år sedan.

 

Redan vid gaten på Arlanda började tisslet och tasslet och alla blickar som klädde av en in på bara kroppen.

 

Hamnade sen bredvid ett äldre par från Norrland där frun givetvis ville veta vad jag skulle göra alldeles ensam i Thailand så jag drog storyn om att jag skulle åka ner och hälsa på några gamla vänner från tiden på skolan i Bangkok.

Pattaya visste jag ingenting om när hon frågade mig om den orten:))

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Benriach:

Kollar på första avsnittet nu. Hur fan kan den där långhårige eldjonglerarfjanten inte veta vem snubben på fotot är då de jobbar på samma lilla strandremsa?

Och var det inte lite väl billigt med 200 bath för tuktuken...

Vilken strand är det,  Benriach? 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-04-25 at 00:07, skrev Bibben:

Tycker det var en bra serie men kunde ha spelats in var som i världen, ingen thaianknytning alls tycker jag. 

 

Visst, en del logiska missar och rena faktafel också, så det är inte lätt att spela in i ett fjärran land om man har begränsad kunskap om det. Ex.vis, Ruben köpte en hyfsat fin fällkniv för 20 baht utan prut.

 

Såg alla avsnitt igår och det utan att ha tråkigt så det var viss spänning, så jag ger den 4 stycken 20 bahts-knivar av 5.

 

En ev säsong kan knappast utspela sig i thai, finns ju inget relevant kvar där att göra, nästan alla dog ju, däremot så fanns det ju många miljoner skäl att fortsätta serien i Sverige, men då är ju namnet på serien lite konstig.

 

 

Det finns väl många thaimiljöer i Sverige också. En del thailändare är här många år innan de lär sig skaplig svenska. Även därefter rör de sig nästan bara i thai- grupperingar. Fast det klart det blir mycket kortspel om man ska spegla den miljön. Men det går säkert få till något med ockrare och indrivare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Något av det sämsta skräp jag sett.

 

Den enda gången man rycks med lite är ju när huvudpersonens dotter hamnar i en bar och blir erbjuden ett skönt knull av en medelålders bargubbe.

 

Givetvis fräser hon till och alla fördomar som svenskar har mot bargubbar förstärks effektivt.

 

Det är bara det att här blev det rejält fel.

 

Ingen riktig bargubbe skulle ens få tanken på att krypa i säng med en snorkig och högfärdig svensk tonårstjej.

 

Men som sagt myten om den svinaktige gubben i baren i Thailand har fått ännu ett ansikte.

 

Jag minns fortfarande alla menande blickar från dom svenska paren när jag åkte ensam till Phuket med charter för några år sedan.

 

Redan vid gaten på Arlanda började tisslet och tasslet och alla blickar som klädde av en in på bara kroppen.

 

Hamnade sen bredvid ett äldre par från Norrland där frun givetvis ville veta vad jag skulle göra alldeles ensam i Thailand så jag drog storyn om att jag skulle åka ner och hälsa på några gamla vänner från tiden på skolan i Bangkok.

Pattaya visste jag ingenting om när hon frågade mig om den orten:))

 

BTT

Inte så ofta jag är överens med dig. 

Jag ger den nog 2 ladydrinks av 5. På gränsen till 1. 

 

Vore roligt att höra lite mer om den charterresan du gjorde till Phuket. Har aldrig varit i Phuket förutom i vintras du vi stannade till i Phuket town innan vi drog vidare till SC. Du kan ju ta det i en egen tråd så inte den här går alldeles ot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...