Jump to content
IGNORERAD

Solstolar tillbaka på stranden i Patong


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • uptoyou

    6

  • SatanG

    4

  • Nemo

    2

  • Persistant

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Pattaya 80-100 baht för riktiga solstolar. 30-40 tror jag för dom man inte kan ta sig upp ur och där trät klämmer. Fattar inte varför inte fler köper in riktiga stolar. Vad jag vet finns det bara en på Jomtien och sen är det bara såna på Pratamnak stranden. Har aldrig sett någon inne i Pattis.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
15 timmar sedan, skrev uptoyou:

Hur mycket kostar det i dag i Pattaya och  tex Koh Larn, har hyrt många gånger men aldrig brytt/tänk på vad det kostar?

Men ska det kosta 200 baht är det fan riktigt dyrt. Tror att många kommer att strunta i att hyra då.

Hej

Bruksr det inte kosta 100 baht på dom flesta ställena?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
16 timmar sedan, skrev ragson:

200 baht för att hyra en solstol??

Vad jag förstår så är det 200 Thb för 2 stolar och en parasoll. Precis som det var innan och 100 Thb för en solstol. Jag kommer ihåg att före Tsunamin var det 75 Thb för en stol och då fick grabbarna som jobbade med stolarna ofta 25 Thb i dricks, efter Tsunamin höjdes priset till 100 Thb och dricksen försvann.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Vad jag förstår så är det 200 Thb för 2 stolar och en parasoll. Precis som det var innan och 100 Thb för en solstol. Jag kommer ihåg att före Tsunamin var det 75 Thb för en stol och då fick grabbarna som jobbade med stolarna ofta 25 Thb i dricks, efter Tsunamin höjdes priset till 100 Thb och dricksen försvann.

 

Nä, 200/stol. “Beach chair rental prices are limited to not more than B200 per a chair,” 

Någon som tror priset kommer ligga under det tillåtna priset?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev JJC:

 

Japp jag kanske är dum men inte snål.

Ska inte Thailändare få tjäna lite pengar? Ska de förbli fattiga bara för att du vill ha allt billigt.?

Som sagt  Rumänien skulle passa dig bra där kommer du spendera bara hälften av dina futtiga 50 tusen.

 

 

 

Tror du det är fattiga som tjänar pengarna på solstolsuthyrning?

Hur mycket spenderar man om man är "kanske dum men inte snål"?

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

 

Tror du det är fattiga som tjänar pengarna på solstolsuthyrning?

Hur mycket spenderar man om man är "kanske dum men inte snål"?

 

/ SatanG

 

Jag hoppas att en del av pengarna tillfaller vanligt folk. Det vet man aldrig. 

Hur mycket spenderar vi? Vi har aldrig någon budget. Så vi spenderar det som krävs för att ha roligt annars kan man stanna hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev JJC:

Jag hoppas att en del av pengarna tillfaller vanligt folk. Det vet man aldrig. 

Hur mycket spenderar vi? Vi har aldrig någon budget. Så vi spenderar det som krävs för att ha roligt annars kan man stanna hemma.

 

Vi kör inte med budget heller och brukar också ha kul. Något som både jag och frugan annars kan störa oss på är när försäljare begär överpriser, det är ju bra att inte ni gör det. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Vi kör inte med budget heller och brukar också ha kul. Något som både jag och frugan annars kan störa oss på är när försäljare begär överpriser, det är ju bra att inte ni gör det. 

 

/ SatanG

Klart man stör sig på överpriser men det har vi i Sverige med bara att acceptera eller gå vidare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev JJC:

Som sagt  Rumänien skulle passa dig bra där kommer du spendera bara hälften av dina futtiga 50 tusen.

Jag har varit Rumänien och även Bulgarien som ligger sidan om, trivdes inte alls i något av landen och kommer förmodligen aldrig åka dit igen.

Där var mycket billigt, men det hade inte hjälpt om allt varit gratis, hade inte åkt dit ändå.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2017-02-28 at 10:48, skrev leifen:

Dom får byta ut Phuket mot,

Suan Son beach nära Hua Hin där tar dom 20b per dag. Det blir många öl till pappa för en tvåveckors resa.

 

Det jag sett av stränderna runt Hua-Hin så går de inte att jämföra med stränderna på Phuket, helt annan klass.

Inget fel på Hua-Hin för övrigt men stränderna lämnar mycket i övrigt att önska.

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Stränderna I Hua Hin är sämre än Phuket. Men duger bra. Frågan är alltid vad man är ute efter. Sol och Bad neråt. Annars är det bättre uppåt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...