Jump to content
IGNORERAD

Bleka Tänderna.


BanFang

Recommended Posts

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • uptoyou

    6

  • Krafta

    4

  • Odin

    2

  • evert 1

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Gör inte de. har du otur så får du ilningar i gaddarna resten av livet... 50/50 chans läste jag nån stans

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Odin:

Gör inte de. har du otur så får du ilningar i gaddarna resten av livet... 50/50 chans läste jag nån stans

Tidigare blekte man ju med kemikalier, men idag är det olika former av ljus som inte sliter så på tänderna. Att bleka tänderna kan man göra på flera olika sätt. Med varierande resultat.

Det finns laserblekning, plasmaljusblekning, ultraljudsblekning och blekning med blekskena. De är de mest effektiva metoderna som finns idag och de metoder som ger goda resultat.

Det finns dock skillnader mellan tandblekning med plasmaljus eller ultraljud och tandblekning med laser som är viktiga att poängtera.

T.ex. Plasmaljusblekningen är avsevärt skonsammare än lasern och minimerar chanserna för tillfälliga biverkningar såsom ilningar och isningar.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade för några år sedan en variant (i Sverige)

En bettskena med en salva som skulle sitta i några timmar.

Huh....kändes som om någon klämde om tänderna med en kraftig tång........Ingen behaglig känsla direkt.

Det hoppas jag gärna över.

Sorry, OT möjligtvis.....

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Provade för några år sedan en variant (i Sverige)

En bettskena med en salva som skulle sitta i några timmar.

Huh....kändes som om någon klämde om tänderna med en kraftig tång........Ingen behaglig känsla direkt.

Det hoppas jag gärna över.

Sorry, OT möjligtvis.....

 

 

Det är just denna metoden som förstör tänder och tandkött, risken är även stor för permanenta ilningar.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev uptoyou:

Det är just denna metoden som förstör tänder och tandkött, risken är även stor för permanenta ilningar.

 

Jag förstår - det var någon form av ilningar som jag drabbades av tror jag.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev uptoyou:

Tidigare blekte man ju med kemikalier, men idag är det olika former av ljus som inte sliter så på tänderna. Att bleka tänderna kan man göra på flera olika sätt. Med varierande resultat.

Det finns laserblekning, plasmaljusblekning, ultraljudsblekning och blekning med blekskena. De är de mest effektiva metoderna som finns idag och de metoder som ger goda resultat.

Det finns dock skillnader mellan tandblekning med plasmaljus eller ultraljud och tandblekning med laser som är viktiga att poängtera.

T.ex. Plasmaljusblekningen är avsevärt skonsammare än lasern och minimerar chanserna för tillfälliga biverkningar såsom ilningar och isningar.

'

Ja exakt... Välj mellan ovanstående i en tandläkarstol förklarad på rasslig Engelska och i ett osäkert och nervöst tillstånd... Lycka till hoppas ni känner skillnad mellan behandlingsformerna.

 

Normalt har dom flesta svårt att förklara vart man vill åka med moppetaxin... Men ja vaffan medicinska behandlingsmetoder sitter väl i ryggmärgen...Lycka till...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan måla tänderna åxå, det gör dom i Hollywood. Man slipar helt enkelt ner glansen på tanden och sedan målar man med 2 comp färg, håller några år och sedan ny färg! Måste smaka skit i munnen efter det en lång tid! Undra på att så många jänkare pundar!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Odin:

'

Ja exakt... Välj mellan ovanstående i en tandläkarstol förklarad på rasslig Engelska och i ett osäkert och nervöst tillstånd... Lycka till hoppas ni känner skillnad mellan behandlingsformerna.

 

Normalt har dom flesta svårt att förklara vart man vill åka med moppetaxin... Men ja vaffan medicinska behandlingsmetoder sitter väl i ryggmärgen...Lycka till...

 

Har gjort två tandblekningar, hitintills, i Bangkok och båda till full belåtenhet.

Keep smiling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha - lika intelligenta inlägg som i politik trådarna här på nätet.

 

Mina erfarenheter av tandblekning i Thailand är som följer:

För cirka 4-5 år sedan gjorde jag en tandblekning i Thailand, vid tidpunkten så både snusade och rökte jag.

 

Metod: Laser.

Resultat: Jag var mer än nöjd.

Negativt: jag fick ilningar ibland under behandlingen,lite långtråkigt att vänta i en timme eller så innan det var färdigt.

 

Jag gjorde samma behandling för några veckor sedan:

Det var i och för sig på en annan klinik men resultatet var lika uppskattad,jag hade ju kollat lite på nätet tidigare och fick uppfattningen att zoom3 var den bästa behandlingen,kliniken som jag anlitade var en av få i Pattaya som erbjöd den behandlingen men min tandläkare ville att jag skulle ha laserbehandling eftersom det var mycket effektivare, så jag sa då att jag hade fått lite ilningar förra gången jag blekte tänder - inga problem sa tandläkaren,du kan få en tablett för det och det blev ganska problemfritt förutom att man fick sitta still i en stol i 75 minuter.

 

Men det är det ju värt!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev BanFang:

Hej.

Har någon erfarenhet av tandblekning i Bkk. Skulle vilja veta adresser samt priser.

 

5 minuter sedan, skrev Krafta:

Jaha - lika intelligenta inlägg som i politik trådarna här på nätet.

 

Mina erfarenheter av tandblekning i Thailand är som följer:

För cirka 4-5 år sedan gjorde jag en tandblekning i Thailand, vid tidpunkten så både snusade och rökte jag.

 

Metod: Laser.

Resultat: Jag var mer än nöjd.

Negativt: jag fick ilningar ibland under behandlingen,lite långtråkigt att vänta i en timme eller så innan det var färdigt.

 

Jag gjorde samma behandling för några veckor sedan:

Det var i och för sig på en annan klinik men resultatet var lika uppskattad,jag hade ju kollat lite på nätet tidigare och fick uppfattningen att zoom3 var den bästa behandlingen,kliniken som jag anlitade var en av få i Pattaya som erbjöd den behandlingen men min tandläkare ville att jag skulle ha laserbehandling eftersom det var mycket effektivare, så jag sa då att jag hade fått lite ilningar förra gången jag blekte tänder - inga problem sa tandläkaren,du kan få en tablett för det och det blev ganska problemfritt förutom att man fick sitta still i en stol i 75 minuter.

 

Men det är det ju värt!

Var ditt svar mycket intelligentare då? Du svarade ju inte på dom två sista frågorna.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får be om ursäkt då.

 

Första gången jag var hos en tandläkare i Thailand var i bankok med rekommendation av min skräddare (som även har besökt mig i sverige), kommer inte ihåg exakt var det låg, men det var i en mindre galleria någonstans runt soi 19 fast på andra sidan av sukhumvit , ska kolla efter om jag hittar visitkortet.

 

Tandläkare jag anlitade i Pattaya var: Dental smile på 3:e gatan, nära Pattaya tai, telefon: 038-723460.

 

Kostnaden för tandblekning med laser låg på 6500 bath.

 

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Först förstör man sina tänder med o dricka kaffe, snusa och röka, för att sedan bleka dessa tänder ha haa haaaaaaa 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev lillamannen:

Först förstör man sina tänder med o dricka kaffe, snusa och röka, för att sedan bleka dessa tänder ha haa haaaaaaa 

Ja precis det skulle vi tänkt på innan. Drick inte kaffe snusa inte och rök inte, enkelt eller hur?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Odin:

'

Ja exakt... Välj mellan ovanstående i en tandläkarstol förklarad på rasslig Engelska och i ett osäkert och nervöst tillstånd... Lycka till hoppas ni känner skillnad mellan behandlingsformerna.

 

Normalt har dom flesta svårt att förklara vart man vill åka med moppetaxin... Men ja vaffan medicinska behandlingsmetoder sitter väl i ryggmärgen...Lycka till...

Ja bäst att stanna hemma i Svedala ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev audirs2:

Man kan måla tänderna åxå, det gör dom i Hollywood. Man slipar helt enkelt ner glansen på tanden och sedan målar man med 2 comp färg, håller några år och sedan ny färg! Måste smaka skit i munnen efter det en lång tid! Undra på att så många jänkare pundar!

Hammarlack skulle kanske vara snyggt hehe, sen har vi carola som slipa ner gaddarna och klistra på skal på framsidan, tror de lossa för henne nån gång.

Nä tackar vet jag knallbruna originaltänder och en stor pris kramsnus, vilken kvinna kan motstå sådant leende...

Link to comment
Dela på andra sajter

I det stora stora landet västerut så har dom börjat bleka rövhålet så jag på någon sajt! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Odin:

'

Ja exakt... Välj mellan ovanstående i en tandläkarstol förklarad på rasslig Engelska och i ett osäkert och nervöst tillstånd... Lycka till hoppas ni känner skillnad mellan behandlingsformerna.

 

Normalt har dom flesta svårt att förklara vart man vill åka med moppetaxin... Men ja vaffan medicinska behandlingsmetoder sitter väl i ryggmärgen...Lycka till...

Är man lite händig kan man göra sin egen lilla pekbok, en bild säger mycket...

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Odin:

'

Ja exakt... Välj mellan ovanstående i en tandläkarstol förklarad på rasslig Engelska och i ett osäkert och nervöst tillstånd... Lycka till hoppas ni känner skillnad mellan behandlingsformerna.

 

Normalt har dom flesta svårt att förklara vart man vill åka med moppetaxin... Men ja vaffan medicinska behandlingsmetoder sitter väl i ryggmärgen...Lycka till...

Behärskar man inte det thailänska språket kan man iaf. känna sig någorlunda säker på att tandläkaren generellt sätt kan bättre engelska än moppetaxiföraren

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Odin:

'

Ja exakt... Välj mellan ovanstående i en tandläkarstol förklarad på rasslig Engelska och i ett osäkert och nervöst tillstånd... Lycka till hoppas ni känner skillnad mellan behandlingsformerna.

 

Normalt har dom flesta svårt att förklara vart man vill åka med moppetaxin... Men ja vaffan medicinska behandlingsmetoder sitter väl i ryggmärgen...Lycka till...

 

De flesta förstår nog att man inte ska gå in och beställa en tandblekning för 199 Baht hos byns kombinerade frisör och massör ;) Går man istället till en etablerad tandläkare som är van vid utländska patienter så är jag övertygad om att det är minst lika säkert som i Sverige.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en  tandblekning i Pattaya för runt 5 år sedan, blev en märkbar förbättring som hållit sig. Slutade i samma veva med både snus och cigaretter.

"Tror" att priset låg runt 7 000 baht, dock ingick då också borttagande av tandsten + lagning av något/några små hål som tjejen lyckades leta upp.

Jobbiga var att sitta med en öppen käft under en starkt lysande lampa i flera timmar (tycktes det).

Fanns många olika blekningsgrader att välja på men var förmanad att inte bleka för mycket, kan lätt senare se onaturligt ut.

Tjejen/tandläkaren tog en bild av mitt ansikte med ett synligt tandgarnityr, därefter manipulerade hon i datorn olika blekningsstadier och hur det skulle kunna se ut med olika stadier av blekning.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎02‎-‎27 at 13:06, skrev evert 1:

Gjorde en  tandblekning i Pattaya för runt 5 år sedan, blev en märkbar förbättring som hållit sig. Slutade i samma veva med både snus och cigaretter.

"Tror" att priset låg runt 7 000 baht, dock ingick då också borttagande av tandsten + lagning av något/några små hål som tjejen lyckades leta upp.

Jobbiga var att sitta med en öppen käft under en starkt lysande lampa i flera timmar (tycktes det).

Fanns många olika blekningsgrader att välja på men var förmanad att inte bleka för mycket, kan lätt senare se onaturligt ut.

Tjejen/tandläkaren tog en bild av mitt ansikte med ett synligt tandgarnityr, därefter manipulerade hon i datorn olika blekningsstadier och hur det skulle kunna se ut med olika stadier av blekning.

En tandblekning håller bara cirka 6 månader enligt folktandvården i Sverige.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎02‎-‎27 at 08:09, skrev audirs2:

I det stora stora landet västerut så har dom börjat bleka rövhålet så jag på någon sajt! 

 

Ja, de har mycket märkligt för sig i Norge.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev uptoyou:

En tandblekning håller bara cirka 6 månader enligt folktandvården i Sverige.

Vad är en tandblekning enligt folktandvården?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...