Jump to content
IGNORERAD

Night Safari


Lasse

Recommended Posts

i går kväll den 22 mars hade jag det stora nöjjet att besöka night safari utanför chiang mai, har även haft det trevliga nöjjet att lära känna en av damerna som jobbar för det tyska företaget som sköter den helt suveräna laser/vatten/musik showen på night safari.

ni som inte varit där ta vara på möjligtheten att åka dit och kolla in djuren och laser showen.

hade en egen privat guidning vid promenaden runt sjön för att kolla på djuren där, sedan en fri resa med tur vagnarna runt dom olika "öppna" områdena där antiloper, hjortar, emuer och andra blandas, lite festligt är det också för dom har placerat tex Dingo (austrailiensk vildhund med kängru som det bästa jag vet föda) och kängru tvärs över vägen.

laser showen pågår i 15 minuter det tar en vecka att programera 1 minuts show.

nuvarande showen kostade parken runt 10 000 000 bath, anläggningen för ljud, laser, och vatten kostade 60 000 000 bath.

Djuren äter för 1 000 000 bath på tre dagar, och det syns. Dom är inte tjocka men det syns att djuren mår så bra man kan göra om man inte kan springa helt fritt.

tyvärr kan jag inte leverera några bilder på av blixt förbud, för att inte störa djuren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter spännande, tack för tipset! Jag har inte varit på Chiang mai zoo sedan januari förra året och minns att de höll på bygga en jätte betong-koloss vid sjöns ena kant. Är det där de har showen nu eller?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar hända en del på Chiang Mai Zoo... är väl minst fem år sen jag där. Dags för nytt besök, och tack Lasse för tipset!'

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det låter trevligt var där och skulle gå med frun och hennes bröder på Night Safarin för 2 år sedan när vi kom dit var det 3 timmars kö enligt kassörskan så vi fick ställ in det vilket var synd, så är det en stor Thailändsk helg som ni ska dit är det nog bäst att vara i god tid.

mvh

Magnus-Chumpae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

På Chiang Mai zoo byggs det nytt på en massa ställen och betong klumpen vid sjöns ände det är nog Aquarium som är byggt där sedan så har dom juh byggt Panda huset det är i den andra änden närmast entren om man kommer med lilla skyttelbussen.

på zoo kostar det 400 bath att gå in då ingår aquarium, dit går det gratis buss, och vill man åka med skyttel bussen kostar den 20 bath och den stannar på en massa ställen längs vägen, det är nästan en nödvändighet att åka den för det är rejälk backigt och trassligt att ta sig runt om man går, jag provade men gav upp. Vill man åka monorail kostar den 150 bath och det är det inte värt, men en trevlig utsikt är det iallafall.

Durian1 om det är laser showen du menar med betongkolossen så är det inte så, laser showen är på night safari och det ligger på andra sidan chiang mai jämnfört med zoo, night safari ligger lite bortanför flygplatsen.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

För di mer äventyrslystna kan jag rekommendera Night Safarin i Pattaya.

Där går djuren helt fritt men man ser att vissa inte har det så fett, särskilt de utanför Seven Eleven.

[move]

Zoolågen Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Arne!

Att man ibland väljer att sitta och kröka utanför seven eleven butiken bottnar inte i att man är ofet utan mer i det faktum att man ibland tycker det är skönt att kunna sitta och filosofera i lugn och ro utan en massa störande musik, enträgna försäljare och klängiga damer.

Dessutom träffar man alltid på någon att tjabba lite med.

Sedan är det ju trevligt att stöta på nudlerskan och smaka lite på det äkta och genuina Thailand som finns även i Pattaya utanför barsoierna.

Inte märkligare än att ex gubbarna kring flaggan samlas där och imundigar schnitzel och bernaissås.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

På Chiang Mai zoo byggs det nytt på en massa ställen och betong klumpen vid sjöns ände det är nog Aquarium som är byggt där sedan så har dom juh byggt Panda huset det är i den andra änden närmast entren om man kommer med lilla skyttelbussen.

på zoo kostar det 400 bath att gå in då ingår aquarium, dit går det gratis buss, och vill man åka med skyttel bussen kostar den 20 bath och den stannar på en massa ställen längs vägen, det är nästan en nödvändighet att åka den för det är rejälk backigt och trassligt att ta sig runt om man går, jag provade men gav upp. Vill man åka monorail kostar den 150 bath och det är det inte värt, men en trevlig utsikt är det iallafall.

Durian1 om det är laser showen du menar med betongkolossen så är det inte så, laser showen är på night safari och det ligger på andra sidan chiang mai jämnfört med zoo, night safari ligger lite bortanför flygplatsen.

mvh

Jahaa...jo, jag måste helt ha missuppfattat. Vet inte var jag fick Chiang Mai zoo ifrån när det ju, såhär i efterhand, framgår klart och tydligt att det inte var zoo Du skrev om! Men det stämmer nog att betongklumpen på zoo var det nuvarande aquariet, för panda huset var redan färdigbyggt när jag var där sist. Hur som helst, night safari låter spännande och skall besökas vid nästa tillfälle! Tack för tipset!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Blev lite konstigt det här!  Hoppas att det går att läsa ändå annars gå till denna sida

http://www.chiangmai...com/en/home.htm

    [table]  [tr] [td] [table][tr][td]

[table][tr] [td] [table]  [tr] [td] [table]  [tr] [td][/td][/tr][/table]

Home [/t][/t][/t][/t][/t][/t][/t][/t][/t][/t][/t][/t][/t]

[table][tr][td][/td][/tr][/table][/t][/t][/td][/tr][/table] [table][tr][td] [table]  [tr] [td][/td][/tr][/table]

Information

[table][tr][td][/td][/tr][/table][/td] [td] [table]  [tr] [td][/td][/tr][/table]

Animals

[table][tr][td][/td][/tr][/table][/td] [td] [table]  [tr] [td][/td][/tr][/table]

Resort

[table][tr][td][/td][/tr][/table][/td] [td] [table]  [tr] [td][/td][/tr][/table]

Lanna Village

[table][tr][td][/td][/tr][/table][/td] [td] [table]  [tr] [td][/td][/tr][/table]

Activity Areas

[table][tr][td][/td][/tr][/table][/td] [td] [table]  [tr] [td][/td][/tr][/table]

News

[table][tr][td][/td][/tr][/table][/td] [td] [table]  [tr] [td][/td][/tr][/table]

E-Business

[table][tr][td][/td][/tr][/table][/td] [td] [table]  [tr] [td][/td][/tr][/table]

Download Area

[table][tr][td][/td][/tr][/table][/td][/tr][/table] 

[table]  [tr] [td]

banner_top.jpg[/t][/t][/t][/t][/t][/t]

[table][tr] [td] 

Admission Rates

You can order your tickets online

bookit.gif

[table]  [tr][td] Daytime  Jaguar Trail only

Monday - Friday 1.00 pm  - 10.30 pm

Saturday - Sunday and public holidays 10.00 am  -  10.30 pm

Adult

100 THB Child

100 - 140 cm of height

50 THB[/td][/tr] [tr][td] Nighttime  Jaguar Trail, Predator Prowl, Savanna Safari and

Musical Fountain with water screen

Daily 6.00 pm  - 12.00 pm

Tram Ride 7.00 pm - 10.30 pm (every 15 min.)  English Version :  Predator Prowl at 7.45 pm and 9.30 pm

                          Savanna Safari at 8.30 pm and 10.15 pm  Musical Fountain Show : 8.00 pm and 9.10 pm Adult

500 THB Child

100 - 140 cm of height

300 THB

[/td][/tr][/table] [table]  [tr] [td]ticket4.jpg[/td] [td] 

How you get the tickets

1. You can buy the tickets online if you click the button above

2. You can buy the tickets at out ticket machines at Chinag Mai Night Safari

3. If you plan to travel with a group of more than 10 persons, you can pay by bank transfer to

Bank of Ayudhya Public Co., Ltd.

Airport Branch

Reciepiant: Chinag Mai Night Safari

Account No.: 411-1-14700-3

Please contact us before you make the payment

For more information, please kindly contact

Tel :+66 (53) 999050 Fax : +66(53) 999009

E - Mail : booking@chiangmainightsafari.com

Marketing and PR Office : Tel. +66 (53) 999090 Fax. +66 (53) 999099

Chiang Mai Night Safari Administration Office : Tel. +66 (2) 5954390,

+66 (2) 9218771 Fax. +66 (2) 9218773[/td] [td]ticket1.jpg[/td][/tr][/table] 

Copyright © 2007  Chiang Mai Night Safari

banner_down.jpg

[/td][/tr][/table][/td][/tr][/table][/td][/tr][/table][/td][/tr][/table][/td][/tr][/table]

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...