Jump to content
IGNORERAD

4G-surf i Thailand


NiceBeaver

Recommended Posts

17 minuter sedan, skrev uptoyou:

Om du läser tråden från början så förstår du kanske anledningen. Ledtråd: du får en router i startpaketet som har rätt band för Thailand, oftast är routern "gratis" i startpaketet . Vi använder inte samma band i Europa och Asien.

Genialt. Hade "man" läst lite mer så hade man förstått mer.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • NiceBeaver

    8

  • Nemo

    6

  • uptoyou

    6

  • leifen

    5

Mest aktiva i denna tråd

On 2/25/2017 at 16:09, skrev leifen:

Ofta får man en 4G router i ett paket med internet i Thailand, finns en fara med att ta med en egen router och stoppa in ett sim-kort i.

 

 

 

Menar du att man får en router som man pluggar in i en laptop och kan sedan koppla upp sig på internet med den var som helst? Har inte haft semester på 10 år och funderar på att göra slag i saken vid tillfälle. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Menar du att man får en router som man pluggar in i en laptop och kan sedan koppla upp sig på internet med den var som helst? Har inte haft semester på 10 år och funderar på att göra slag i saken vid tillfälle. :D

Du behöver inte ens plugga in den i en laptop, trådlös teknik serru,

sen många år tillbaka.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev leifen:

Du behöver inte ens plugga in den i en laptop, trådlös teknik serru,

sen många år tillbaka.

 

Ja oki, kabel känns dock säkrare. Oavsett, så var köper man dessa paket har inte sett något hos min lokala TOT butik? Jag antar även att man inte behöver ha någon mobiltelefon "ihopkopplad" med detta, du nämde någonting om detta i ett inlägg i tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Ja oki, kabel känns dock säkrare. Oavsett, så var köper man dessa paket har inte sett något hos min lokala TOT butik? Jag antar även att man inte behöver ha någon mobiltelefon "ihopkopplad" med detta, du nämde någonting om detta i ett inlägg i tråden.

 

Fast själva idén med 4g är ju att man slipper tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Fast själva idén med 4g är ju att man slipper tråden.

 

Ingen aning, men säger du det så. Hur är det med mobilen, måste man ha en sådan?

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Ja oki, kabel känns dock säkrare. Oavsett, så var köper man dessa paket har inte sett något hos min lokala TOT butik? Jag antar även att man inte behöver ha någon mobiltelefon "ihopkopplad" med detta, du nämde någonting om detta i ett inlägg i tråden.

Ais, dtack eller någon annan 4G operatör har det du behöver.

 

Har du en modern mobiltelefon så behöver du inget 4G modem, det finns inbyggt i telefonen, kolla bara att ditt simkort och telefon stöder 4G.

Uppgradering av simkort är gratis, men uppgradering av telefonen från jacket i väggen till nyaste teknik kostar en del.

 

Både 4G modem och mobiltelefoner fungerar bra med kabel till laptop.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev leifen:

Ais, dtack eller någon annan 4G operatör har det du behöver.

 

Har du en modern mobiltelefon så behöver du inget 4G modem, det finns inbyggt i telefonen, kolla bara att ditt simkort och telefon stöder 4G.

Uppgradering av simkort är gratis, men uppgradering av telefonen från jacket i väggen till nyaste teknik kostar en del.

 

Både 4G modem och mobiltelefoner fungerar bra med kabel till laptop.

 

Nej för tusan! Jag har ingen "modern" mobiltelefon. Är det korrekt uppfattat av mig att jag inte behöver någon, utan bara den där "routern"?

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Nej för tusan! Jag har ingen "modern" mobiltelefon. Är det korrekt uppfattat av mig att jag inte behöver någon, utan bara den där "routern"?

Ja, det räcker med 4G router 

Sen kan du ringa med din laptop som bonus. ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev leifen:

Ja, det räcker med 4G router 

 

 

Lysande info, tack. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
4 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Nej för tusan! Jag har ingen "modern" mobiltelefon. Är det korrekt uppfattat av mig att jag inte behöver någon, utan bara den där "routern"?

Du behöver en router med inbyggt 4g modem om du inte har telefon med 4g

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev jlh66:

Du behöver en router med inbyggt 4g modem om du inte har telefon med 4g

 

Jo, det ingår tydligen i dessa paket som omnämnts tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-03-18 at 00:32, skrev NiceBeaver:


Den får vara kvar här. Min frus syster har en gammal dator som står här. Vill hon använda den kan hon ladda på för en period. Om inte får den ligga i en låda tills nästa resa.

 

Bäst om den används och laddas lite då och då för batteriets skull.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att det funkar bra. [emoji4]
Är det något av dessa du kör med https://www.dtac.co.th/en/search/package/index.html?fta=ao&aos=aopr&aopop=&aopet=NET&aopep1=501&aopen=&aopep2=&aopett=&aopep3= ?
 
Jag brukar köra paketet med 12GB / 799b.


Fick den här foldern, det är kontantkort. Och vad jag förstår är det obegränsat med surf men att man kan välja hastighet och längd på perioden.
e3f1267dd1cde245831d1d659e67fbe3.jpg

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...