Jump to content
IGNORERAD

Bangkok Airwais överväger långflygningar


Tallviking

Recommended Posts

Bangkok Airways tittar på möjligheten att starta långflygningar till Nord/Sydamerika, Europa och Afrika

 

Bangkok Airways aims to add long-haul flights in growth push

February 25, 2017 01:00
By SUCHAT SRITAMA
THE NATION

Bangkok AIRWAYS is eyeing long-haul markets with plans to operate flights to the Americas, Africa and Europe. The expansion plans were announced yesterday as the carrier forecast it would be boost passenger numbers by 12-13 per cent this year.

“Bangkok Airways is interested in other continents such as Europe, the Americas and Africa, especially countries in South America that are projected to have high spending power,” Varong Israsena Na Ayudhya, vice president for sales, said yesterday. 

“This trend has encouraged us to appoint a sales representative in Brazil. We are also looking to appoint more representatives in various countries such as Mexico, Kazakhstan and Uzbekistan.”

He said the airline would also seek to consolidate its strengths in short-haul markets, especially Cambodia, Laos, Myanmar and Vietnam, on expectations of stronger economic growth and high travel demand. Moreover, these countries are also popular destinations for European and American travellers.

 

http://www.nationmultimedia.com/news/business/corporate/30307184

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett trevligt bolag som vi alltid fått utmärkt service av när vi flugit med dem.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett trevligt bolag som vi alltid fått utmärkt service av när vi flugit med dem.
 
/Enis

Absolut.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit

Låter trevligt Bangkok Airways är ett kanonbolag enligt mitt tycke.

Men Brasilien? det är lite för långt bort, var tänkte dom mellanlanda då? Kapstaden? LA?

Direkt till Brasilien är över 10 000 nautiska mil

Möjligtvis med en A350-900 ULH?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 28/02/2017 at 20:12, skrev Efraim Barkbit:

Låter trevligt Bangkok Airways är ett kanonbolag enligt mitt tycke.

Men Brasilien? det är lite för långt bort, var tänkte dom mellanlanda då? Kapstaden? LA?

Direkt till Brasilien är över 10 000 nautiska mil

Möjligtvis med en A350-900 ULH?

 

 

Det går nog mellanlanda på många ställen, flög Bkk-Dubai-Rio-Buenos Aires en gång, den var hyffsat tung.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Det går nog mellanlanda på många ställen, flög Bkk-Dubai-Rio-Buenos Aires en gång, den var hyffsat tung.

 

/ SatanG

 

Det låter mycket troligt!

Bangkok Airways har eller har haft samarbete både med Etihad och Emirates.

Så att gissa på ett stopp i t.ex. Dubai skulle jag tro är en lågoddsare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill minnas att Bangkok Airways hade de här planerna redan för 10 år sedan och hade nog till och med ordrar inne hos Airbus på några långdistansplan men de valde senare att avstå sina ordrar.

 

Bangkok-Rio non-stop är en 17 timmars flygning och då måste man upp i ULR typen av plan och den marknaden mellan Brasilien och Thailand ser jag inte. Kan man inte få det att funka på New York eller Los Angeles så funkar det definitivt inte på Rio.

 

Men med en mellanlandning i låt oss säga Kapstaden skulle det kanske funka förutsatt att man få ta med och släppa av passagerare därifrån?

 

Eller kanske med ett stopp i Colombo på Sri Lanka eller i Malé på Maldiverna?

 

Men kul att de fundera i de banorna, ska bli intressant att se om det håller hela vägen denna gången.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken rutt är trolig? Raka vägen går ju över en del länder som man kanske inte vill flyga över?

Såg något TV-program om ferry-flights, där de blev nekade att flyga visa sträckor över Afrika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...