Jump to content
IGNORERAD

Svårare att få tag i piratkopior.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

För ett tag sedan gjordes ju ett större tillslag mot piratkopior, kommer dock inte ihåg om det var i Bangkok eller någon annan plats, men det var ett ganska stort beslag och det uppmärksammades rejält i media, detta har nu tillfälligt fått lite verkningar även här uppe.

 

På alla marknader fanns det gott om fotbollströjor och liknande fram tills tillslaget, då blev man oroliga här uppe också eftersom bötrerna tydligen är stora, så nu finns det bara lite sånt här kvar helt öppet, men dom har löst problemet genom att man får åka med till någon lagerlokal och handla där, alternativt lägga en beställning på antal tröjor och shorts i set, man kan då också beställa dom med vilket namn och siffra man vill ha på ryggen.

 

Vi blev tvungna att beställa lite eftersom pojkens skolkamrater ville ha lite tröjor, pris på ett set med tröja och byxa i valfritt lag, med eget namn och siffra på ryggen blir då 250 baht, priset faller om man beställer fler o.s.v.

 

Är det samma över hela landet just nu att man är lite rädda att sälja piratkopior helt öppet ?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på MBK i Bangkok förra helgen - för ett telefonärende visserligen - men nog så tyckte jag att kommersen med piratkopierat av både textil och elektronik gick som vanligt?

 

På Panthip där jag var för några veckor sedan var det mindre av den kommersen men det kan ju bero på att de håller på med en stor ombyggnad av hela varuhuset.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
10 minuter sedan, skrev MaiChai:

Var på MBK i Bangkok förra helgen - för ett telefonärende visserligen - men nog så tyckte jag att kommersen med piratkopierat av både textil och elektronik gick som vanligt?

 

På Panthip där jag var för några veckor sedan var det mindre av den kommersen men det kan ju bero på att de håller på med en stor ombyggnad av hela varuhuset.

Hej

Här uppe har man blivit lite fegare, men det varar nog inte så länge, snart är väl allt som vanligt igen även här.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ligger väl rätt mycket press på Kina också som producera mycket av de här piratkopiorna att ta tag i problemet och det gör kanske att tillgången minskar?

 

Tror det går lite i cykler, inte ens piratkopierarna vill väl stå med för stora lager när helt plötsligt fotbollklubben ändra design/logo/whatever för att försvåra kopieringen. Men såg även en massa vad jag kunde bedöma som "original" märken på kläder i MBK, alltså inte Nike; Adidas och liknande utan märken jag inte sett förut av ganska bra kvalite på både tryck och tyg. Ofta med film motiv eller av "retro" stuk. 

 

Fats den stora majoriteten var ju fotboll, golf och disney prylar där.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...