Jump to content
IGNORERAD

Glasögon


Galten

Recommended Posts

Ja är glasögon billigare i Thailand eller skall jag köpa innan jag åker?

Tittade på enkelslipade här hemma för ca 1200 utan bågar och progressiva 2500-4500 så det är ju inte billigt.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Galten:

Ja är glasögon billigare i Thailand eller skall jag köpa innan jag åker?

Tittade på enkelslipade här hemma för ca 1200 utan bågar och progressiva 2500-4500 så det är ju inte billigt.

Spectsawers 499:-

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev svampen:

Spectsawers 499:-

Jaha ja, sedan tillkommer en det ena och en det andra och snart är man uppe i 5 papp  :559bdc410ef75_thatdoodisuptosomething:   

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ej vad du har för synfel,

Jag måste pröjsa ca 10000 i Sverige för mina glas om jag väljer de bästa glasen med bredaste synfält

Väljer jag de billigaste så kostar det ca 6500 i Sverige.

Så sedan många år tillbaka köper jag de bästa glasen i Thailand för ca 20-25 tusen bath beroende på bågar.

Kolla synen så du vet vad du har för fel och efter det kan du bestämma vad som blir billigare.

För att min frus glasögon är faktisk billigare här i Sverige även om hon väljer de bästa slipningar.

Det är viktigt att ha bra glas i glasögon för att inte försämra synen ytterligare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte progressiva som blir solglasögon när solen skiner och reflexreducering med Ray ban bågaroch solglasögon med min styrka ,Oakley  bågar +synundersökning .

Gick på 21.000 bath i Kata 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bågarna är nog det som gör den största prisskillnaden. Du kan också få glasögon som ändrar sig mer (blir solglas) än i Sverige. De använder sig av en annorlunda antireflexbehandling i Thailand gentemot Sverige. Du kan inte komplettera ett trasigt glas i Sverige. 

Plastglasen är något billigare i Thailand och minst lika reptåliga som de du köper i Sverige - är knappt någon som använder glas längre.

Tänker du handla på Top Charoen var då vaken, lätt att bli bortkollrad, själv går jag till någon frifräsare.

Kan vara en fördel att göra synundersökningen i Sverige, vissa butiker är minst sagt  nonchalanta.

För övrigt är inte prisskillnaden så stor längre, runt 30 %, beror alldeles på bågarna.

T C kör med mycket billigt skit, skitsnygga bågar som håller någon månad, m.a.o. var riktigt observant på svetsningarna på bågen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffade nyligen 2 par progressiva glasögon i Thailand. Det ena paret med glas som blir mörkt i solsken.

Seiko bågar till båda. Optikern gjorde en i mitt tycke mycket noggran undersökning. Höll på ca. 1 timma.

15000baht.för allt.

 

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ett par som ska bli mörkare i solen men blev grymt besviken, körde moppe hem på em med solen rätt i nyllet och det va inte mycket dom ändrade färg, rent odugliga som solbrillor.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Jaha ja, sedan tillkommer en det ena och en det andra och snart är man uppe i 5 papp  :559bdc410ef75_thatdoodisuptosomething:   

Nä va mitt kvitto OK !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Jaha ja, sedan tillkommer en det ena och en det andra och snart är man uppe i 5 papp  :559bdc410ef75_thatdoodisuptosomething:   

Ja dom är ena riktiga skojare från England, asfalts ligan men för glasögon!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen hade jag ordnat det i Sverige. En bekant fixade nya brillor i Thailand (jag var med) och det blev fel. Ganska dåligt utförd syntest och bågarna visade sig vara crap. Synen är viktig så det gäller att det blir rätt så där lägger jag gärna ett par laxar extra så det blir rätt.. Bara mina 2 cent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte nya glas i mina bågar hos en optiker på soi5 i jomtien kl 9 på kvällen. Hon gjorde en bra undersökning och jag valde dom dyraste progressiva glasen som fanns med alla tillägg som gick att få.

DVS brett synfällt, tunna glas, antireflex och så dom blev mörkare i solen.

 

Tog 3 dagar att få glasögonen till en kostnad av 8500bath.

Motsvarande jag köpte i sverige året före kostade 10000sek  ink bågar.

58adf469ccb3f_siamoptical.thumb.png.37f52d5a318b27f73f52bb7b930a09c9.png

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper mina glasögon hos Pattaya Optical på Klang. Noggranna och väl utfört. Köpte ett par tvärs över gatan innan hos Top Charoen och tjejerna var ju snygga men inte lika kompetenta. Satsa på frifräsare som någon sa.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Benjamas:

Köpte ett par som ska bli mörkare i solen men blev grymt besviken, körde moppe hem på em med solen rätt i nyllet och det va inte mycket dom ändrade färg, rent odugliga som solbrillor.

Jag har samma erfarenhet av dessa glas. Det var väl därför de bara hade utlämmning av glasögon på kvällen :blind:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma erfarenhet av dessa glas. Det var väl därför de bara hade utlämmning av glasögon på kvällen :blind:

Jag lyckades lämna tillbaka mina, fick inga pengar men tjötade till mig linser för hela slanten.
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev scorpio63:

Jag köpte nya glas i mina bågar hos en optiker på soi5 i jomtien kl 9 på kvällen. Hon gjorde en bra undersökning och jag valde dom dyraste progressiva glasen som fanns med alla tillägg som gick att få.

DVS brett synfällt, tunna glas, antireflex och så dom blev mörkare i solen.

 

Tog 3 dagar att få glasögonen till en kostnad av 8500bath.

Motsvarande jag köpte i sverige året före kostade 10000sek  ink bågar.

58adf469ccb3f_siamoptical.thumb.png.37f52d5a318b27f73f52bb7b930a09c9.png;)

Nästan granne och billigt.

såg mörkt ut innan ditt inlägg.

Provar detta.

Karma på det:haha:

Gumman behöver också så vi tar allt på en gång.

Vi behöver bara glasögon för åldersrelaterade problem.

Med kortare väntetid utan gumman så hade jag väntat i number one Bar;)

 

 

 

 

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Galten:

Nästan granne och billigt.

såg mörkt ut innan ditt inlägg.

Provar detta.

Karma på det:haha:

Gumman behöver också så vi tar allt på en gång.

Vi behöver bara glasögon för åldersrelaterade problem.

Med kortare väntetid utan gumman så hade jag väntat i number one Bar;)

 

 

 

 

Gå dit med gumman först.

Sen kan du ju klara dig på egen hand nästa besök och även få vänta lite i baren. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev rolba:

Gå dit med gumman först.

Sen kan du ju klara dig på egen hand nästa besök och även få vänta lite i baren. :-)

Tror du det går för sig med lite massage på soi 4?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Galten:

Tror du det går för sig med lite massage på soi 4?

Absolut.

Se bara till att de använder neutral luktfri olja :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...