Jump to content
IGNORERAD

Bangkok har världens 12:e värsta rusningstrafik


MPR Nyheter

Recommended Posts

Bilister i Bangkok spenderade i snitt 64,1 timmar fast i trafikstockningar förra året, men värst i världen blev Los Angeles i listan över världens värsta rusningstrafik från INRIX Inc.
Bangkok placerade sig på listans tolfte plats, vilket är avsevärt värre än den trettionde plats man placerade sig på under 2015. INRIX är baserat i Washington, USA, och samlar in samt analyserar data från fordon och motorvägar. Den senaste upplagan av företagets lista baseras på 500 terabyte data från 300 miljoner källor.
Enligt studien har USA värst trafik bland de rika, utvecklade ekonomierna, och fem av de tio värsta städerna finns i landet. Bilister i Bangkok spenderade i snitt 64,1 timmar i trafikstockningar, vilket utgjorde 23% av deras totala tid på vägarna. Los Angeles-bor spenderade i sin tur i snitt 104 timmar i rusningstrafik, vilket dock endast utgjorde 12,7% av deras totala tid på vägarna.

 

c1_1201701_620x413.jpg.db90e5afbc1aa3999e0b6459e4dc6968.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

64,1 timmar om året blir ju inte särskilt lång tid per dag med tanke på Bangkoks trafikstockningar.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att jag just klarat mig igenom bilbesiktningen med blankt papper, flying collar m.m. så undrar jag om något liknande även krävs av Thailändska bilägare?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2,5 tim tog det for mig att korsa Bangkok med Mc , får ju inte kora på betalvägarna
river Kwai----- Pattaya


Med mc skulle det nog ta mig högst en timme. Kör dagligen mc i Bangkok. Och just dom vägarna som den sträckan är. Är ju i ytterområdena som inte är lika trafikerade.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...