Jump to content
IGNORERAD

Bäst bland de bättre


Guest Fredman

Recommended Posts

Guest Fredman

På dagens lunch hade vi livliga diskussioner om vilken tolkning som varit bäst på "Så mycket bättre". Jag tycker att det har varit fantastiskt mycket bra och en hel el mediokert.

Svårt att välja men min favorit får ändå bli den här:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt men eftersom jag sedan länge är ett stort Union Carbide fan får det nog bli Ebbots cover på

Bo Kaspers "Dansa på min grav" även om hans röst kanske inte är helt igenom klockren här. 

Det är ändå en av de låtarna som stuckit ut mest. Så pompöst och så jävla mäktigt!

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker även Orups version av "Främling" var väldigt snygg...

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Agnes tolkning av Ebbot Lundbergs Instant Repeater blev en klar förbättring i mina öron och ögon.

 

 

//Broskan

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Fredman:

Olle blir rocker..

 

 

Gillar både Ugglas och Olles tolkningar av den här låten. Får erkänna att jag faktiskt blev lite känslomässigt berörd av att se detta klippet.  

Det finns så många slätstrukna och intetsägande artister där ute men så få som Olle Ljungström.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fredman:

På dagens lunch hade vi livliga diskussioner om vilken tolkning som varit bäst på "Så mycket bättre". Jag tycker att det har varit fantastiskt mycket bra och en hel el mediokert.

Svårt att välja men min favorit får ändå bli den här:

 

Topp, den har följt mig ett tag. Magnus Carlson version från Jill Johnsons "Kärleken Är" sitter ett fast ett tag framöver.

 

Hör inte till tråden men Magnus Carlson i Weeping Willows som framför "Broken Promise Land" är tung. 
https://www.youtube.com/watch?v=8W2oQuzNVT0

 

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inte direkt imponerad av programmet då det känns lite som en klubb för inbördes beundran, trots det så kan jag väl tycka att Amanda jensen gjorde en medioker låt till att vara ganska bra faktiskt...

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bananen:

Är väl inte direkt imponerad av programmet då det känns lite som en klubb för inbördes beundran, trots det så kan jag väl tycka att Amanda jensen gjorde en medioker låt till att vara ganska bra faktiskt...

 

 

Kan medge att hon är inte bara söt hon är fan duktig också.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bananen:

Är väl inte direkt imponerad av programmet då det känns lite som en klubb för inbördes beundran, trots det så kan jag väl tycka att Amanda jensen gjorde en medioker låt till att vara ganska bra faktiskt...

 

 

 

Håller med. Hon gjorde verkligen något eget och totalt annorlunda med sin cover som sig bör om det ska va intressant.

 

Håller även med om att programmet är lite väl gulligt och tillrättalagt emellanåt. Inte så konstigt kanske. Det är ju ändå 

familjeunderhållning det handlar om samt att artisterna ofta har lite väl stor respekt för varandra. Konceptet har dock

känts tämligen uttjatat de senaste säsongerna samtidigt som artisterna som ställt upp inte varit några större favoriter så jag

skulle väl inte direkt lipa om Tv 4 fick för sig att lägga ner serien. 

 

Den artist som gjort störst intryck och överraskat mest under de sju säsongerna är antagligen Laleh som sopade mattan

med övriga deltagare det året. Bättre än så här har Ledin aldrig varit...

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...