Jump to content
IGNORERAD

köpa båt


in-ka

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev audirs2:

Tänkte så här: du är säkert 100 gånger bättre kapten än denna idi*ten! Gillar båttrådar åxå!  :big_smile:

ok du menar kapten ynkrygg? 

 

lägger in min text en gång till får se om den får seriösa svar

 

hej MPR medlemmar, är det någon som har erfarenhet av att äga båt i Thailand? jag skulle vilja köpa en liten ca 15met thaifiskebåt för att bo på, skulle vara skönt att kunna "fly" risbyn i bland, är också intresserad av att veta om regler å lagar om att köra båt i thailändska vatten 

mvh in-ka 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • in-ka

    18

  • Galten

    7

  • audirs2

    7

  • samet

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 minuter sedan, skrev in-ka:

ok du menar kapten ynkrygg? 

 

lägger in min text en gång till får se om den får seriösa svar

 

hej MPR medlemmar, är det någon som har erfarenhet av att äga båt i Thailand? jag skulle vilja köpa en liten ca 15met thaifiskebåt för att bo på, skulle vara skönt att kunna "fly" risbyn i bland, är också intresserad av att veta om regler å lagar om att köra båt i thailändska vatten 

mvh in-ka 

Jag har svarat seriöst, visserligen 7-8 år sedan, har flera bekanta faranger som äger Thai reggade båtar, inga som helst problem med myndigheter m.m, är det inte gott svar nog, om du har problem att förstå vad jag skriver är du välkommen med följd frågor.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svarat seriöst, visserligen 7-8 år sedad
Chan2014

Dags du var seriös igen då 5555
Vet också utlänningar som äger Thailands registrerade båtar utan problem.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får se om jag fattat rätt?

 

Det går utmärkt för en Svensk medborgare att äga en Thailands registrerad båt i Thailand, ungefär samma regler som att äga en Mc eller bil.

Om  båten inte är reggad i Thailand, så måste den göra Visa-run, samma regler som i nästan alla länder, gäller bilar också. (jag har förresten gjort en Visa-run med båt från Phuket till Malaysia, passade på att bunkra 120.000 liter diesel också, eftersom det var billigare därnere, båten var reggad i London).

Vill man kunna köra sin båt behövs nån form av förarbevis/körkort, ganska normalt i hela världen.

Och slutligen, sjölagen är internationell, en av de mest internationella lagarna som finns.

 

Hade jag velat äga en båt i Thailand hade jag nog inte frågat på ett Thai forum, utan med myndigheterna på plats, men nu vet du ungefär vad som gäller?

 

MVH

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag velat ha en båt i Thailand så hade jag snackat med falanger som har båtar där jag tänkt fixa båtplats, hade nog förresten börjat med båtplats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det bara är en skröna eller sanning.

Det säga att två svenskar köpte en båt för att starta lite charter och fisketurer med utgångshamn Bophut

Gick bra så länge svenskarna var nere och vaktade men när de rest hem till Sverige ska båten visst blivt demolerad, trots att de haft en thailändare till att sköta och ansvara för "lite" trafik.

Köpa och nyttja går nog bra men lämna den kan vara riskabelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev evert 1:

Vet inte om det bara är en skröna eller sanning.

Det säga att två svenskar köpte en båt för att starta lite charter och fisketurer med utgångshamn Bophut

Gick bra så länge svenskarna var nere och vaktade men när de rest hem till Sverige ska båten visst blivt demolerad, trots att de haft en thailändare till att sköta och ansvara för "lite" trafik.

Köpa och nyttja går nog bra men lämna den kan vara riskabelt.

 

Tråkigt när sådant händer.

 

Bekant i Pattaya som lämnade sin mindre thaifiskebåt till en thailändare som skulle fixa lite med den medans han var borta.

Killen snodde batterierna och lämnade båten vid kajen, inge batterier = ingen länspump.

När båten låg på botten ringde någon till honom och sa att din båt ligger på botten...

 

Han blev inte helt nöjd! :beat_plaster:

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja är man så jävla blåögd och dumm att man lämnar någonting här och åker hem så skall båten ligga på bonn

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Ja är man så jävla blåögd och dumm att man lämnar någonting här och åker hem så skall båten ligga på bonn

 

Hem till Pattaya i två veckor.... Vet inte om det är så jävla blåögt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
11 timmar sedan, skrev samet:

 

Hem till Pattaya i två veckor.... Vet inte om det är så jävla blåögt?

Det måste vara det dummaste av allt att kalla Pattaya för hem...

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Det måste vara det dummaste av allt att kalla Pattaya för hem...

Det säger du? Pattaya är i alla fall mitt hem och att du, Nemo och Boa52 därför anser mig som dum i huvvet kan jag lätt leva med. :crazy:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Fritz said:

Det säger du? Pattaya är i alla fall mitt hem och att du, Nemo och Boa52 därför anser mig som dum i huvvet kan jag lätt leva med. :crazy:

 

Fritz..

 

Att bli kallad dum i huvudet av SC, Boa och Nemo är så nära Odödlighet någon av oss kan komma. En kanonisering av påven, ett omnämnande av Stephen Hawkings eller en ISO-certifiering kommer inte i närheten.

 

Det enda som egentligen saknas för att nå Nirvana är nog att Trump skäller ut dig men det kan säkert ordnas av någon av hans ställföreträdare på forumet.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

vist är det väl konstigt att alla trådar ska förstöras, finns det något seriöst forum där man kan diskutera och ställa frågor utan att en massa trams, önskar tips om detta, 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Det måste vara det dummaste av allt att kalla Pattaya för hem...

 

Hur tänker du då?

Min vän har bott i Pattaya i 17år nu.

Har "fritidshus" på Samet.

 

Hemma är väl ändå där man bor? Är det inte det?

Ändrades av samet
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev in-ka:

vist är det väl konstigt att alla trådar ska förstöras, finns det något seriöst forum där man kan diskutera och ställa frågor utan att en massa trams, önskar tips om detta, 

 

Javisst finns det.

 

MPR heter det!

 

Man behöver bara "justera" innehållet lite med hjälp av "ignorera nu" funktionen. Då slipper man de värsta forummarodörerna som inte kan annat än klaga, gnälla och ställe till oreda i annars så bra trådar. Tyvärr syns de i citerade "repliker" men inget kan vara 100%-igt. :sweat:

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
9 timmar sedan, skrev Fritz:

Det säger du? Pattaya är i alla fall mitt hem och att du, Nemo och Boa52 därför anser mig som dum i huvvet kan jag lätt leva med. :crazy:

 

Fritz..

Ta det inte så hårt pastorn inte så illa menat som det blev skrivet..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2/23/2017 at 07:28, skrev Fritz:

Det säger du? Pattaya är i alla fall mitt hem och att du, Nemo och Boa52 därför anser mig som dum i huvvet kan jag lätt leva med. :crazy:

 

Fritz..

 

Jaha, kan du nu vänligen påvisa var jag har sagt detta? Har ju inte ens gjort ett enda inlägg i den här tråden (förutom det här).

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Jaha, kan du nu vänligen påvisa var jag har sagt detta? Har ju inte ens gjort ett enda inlägg i den här tråden (förutom det här).

Det var väl dina nedlåtande inlägg om oss "Pattayaner" typ dessa som jag tänkte på, men dom handlar ju snarare om det andra huvudet om man tänker efter. :dance1:

https://www.maipenrai.se/forum/topic/33417-en-ny-mötesplats-i-Pattaya/?page=31

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

hej igen, var nere till jomtien för ett tag sedan, hittade till ocean marina och där hittade jag ett vrak som jag skulle vilja köpa, 

båten stod på land innanför en inhängnad, pratade med en kvinna som rekondade båtar å hon skulle försöka hitta ägaren,

det såg ut som någon bara lämnat båten åt sitt öde traiiern som den stod på hade punka däcken nästan borta, kvinnan har ännu inte lyckats hitta ägaren om det nu finns någon (kanske död) 

 

nu är jag i sverige å har lite svårt att veta vad som händer så finns det någon mpr-kompis som har vägarna förbi och kan hjälpa mej att köpa liket skulle jag va tacksam 

 

IMG_0478.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev in-ka:

hej igen, var nere till jomtien för ett tag sedan, hittade till ocean marina och där hittade jag ett vrak som jag skulle vilja köpa, 

båten stod på land innanför en inhängnad, pratade med en kvinna som rekondade båtar å hon skulle försöka hitta ägaren,

det såg ut som någon bara lämnat båten åt sitt öde traiiern som den stod på hade punka däcken nästan borta, kvinnan har ännu inte lyckats hitta ägaren om det nu finns någon (kanske död) 

 

nu är jag i sverige å har lite svårt att veta vad som händer så finns det någon mpr-kompis som har vägarna förbi och kan hjälpa mej att köpa liket skulle jag va tacksam 

 

IMG_0478.JPG

 

Vadå mpr-medlem skicka pengarna bara, så är affären i hamn... 

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Odin:

 

Vadå mpr-medlem skicka pengarna bara, så är affären i hamn... 

hur menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev in-ka:

hur menar du?

 

Jamen hamn...? Båtparkering...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Odin:

 

Jamen hamn...? Båtparkering...

det har jag men ingen båt ännu

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
4 timmar sedan, skrev Odin:

 

Vadå mpr-medlem skicka pengarna bara, så är affären i hamn... 

 

100.jpg.5a36c25deeff7d932afdd464850d1018.jpg591a3fe31a364_102(2).jpg.d815c0190529e9866dfef5374d938a73.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...