Jump to content
IGNORERAD

Prayut tar över Wat Dhammakaya med Sektion 44


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover
4 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Kan det vara för att media har en agenda som inte riktigt överensstämmer med verklighetens kranka faktum ?

 

Du vet att det är "Källkritikens dag" idag eller ?

Hej

Visst ska man vara kritisk mot media, men här handlar ju om väletablerad och relativt seriös media så jag tror nog att dom har visst fog för sin kritik här, resultatet av flera veckors belägring och konflikt är ju minst sagt magert.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    11

  • måne

    5

  • spooncreek

    5

  • janne_h

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Visst ska man vara kritisk mot media, men här handlar ju om väletablerad och relativt seriös media så jag tror nog att dom har visst fog för sin kritik här, resultatet av flera veckors belägring och konflikt är ju minst sagt magert.

Mvh isan lover

Vet inte om det kan kallas magert när man har folk på plats,förmodar att de har koll på det mesta och då kanske det är svårare att smussla med t.ex pengar(vilket borde vara prio)Att sedan en av höjdarmunkarna finns i närheten men bakbunden att styra underlättar väl lite.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev måne:

Vet inte om det kan kallas magert när man har folk på plats,förmodar att de har koll på det mesta och då kanske det är svårare att smussla med t.ex pengar(vilket borde vara prio)Att sedan en av höjdarmunkarna finns i närheten men bakbunden att styra underlättar väl lite.

Hej

Själv tror jag inte munkarna kommer att lämna mycket information till juntan och DSI även om dessa är på plats i templet, det blir nog dubbel bokföring och mycket smussel vid sidan om tror jag, vad hindrar t.ex sekten att hålla egna möten på annan ort?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Isan Lover:

Hej

Själv tror jag inte munkarna kommer att lämna mycket information till juntan och DSI även om dessa är på plats i templet, det blir nog dubbel bokföring och mycket smussel vid sidan om tror jag, vad hindrar t.ex sekten att hålla egna möten på annan ort?

Mvh isan lover

De stör deras verksamhet iaf.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 minuter sedan, skrev måne:

De stör deras verksamhet iaf.

Hej

Det var en bra benämning tycker jag, resultatet hittills är väl att juntan har stört sekten något och ämnar försöka fortsätta göra detta, men om så mycket i sak blir ändrat p.g.a detta återstår väl att se.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Visst ska man vara kritisk mot media, men här handlar ju om väletablerad och relativt seriös media så jag tror nog att dom har visst fog för sin kritik här, resultatet av flera veckors belägring och konflikt är ju minst sagt magert.

Mvh isan lover

 

En verksamhet slagen i sprillror, en ledare på flykt och en lång rad väntande åtal och åtgärder är väl inte "så magert" ?

 

Dom har dessutom ett kontor nu inne i templet där regeringen, budististka rådet,  DSI och polisen sitter och kontrollerar all verksamhet inne på området

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
42 minuter sedan, skrev måne:

Det är mazarinens dag idag :waaaht:

Det är elefantens dag idag

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Det är elefantens dag idag

 

Då var det en j-la tur att jag dricker Beer Chang dagen till ära.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

I dagens Bangkok Post ställer sig Veera frågan om juntans tillslag och belägring av templet var en framgång eller ett fiasko, enligt honom är svaret inte självklart.

 

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/1214353/was-the-temple-mission-a-success-

mission. 

"To many of those who despise the Dhammakaya cult and its mentor, Phra Dhammajayo, the DSI's mission was a big flop." 

 

Mvh isan lover
.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...