Jump to content
IGNORERAD

Fransk turist död i allvarlig bilolycka i Krabi


MPR Nyheter

Recommended Posts

En fransk turist och en thailändare omkom medan ytterligare två turister skadades allvarligt när den bil de färdades i blev påkörd av en lastbil söder om Krabi Town idag.
Olyckan inträffade runt 12:45 när de franska turisterna var på väg från Koh Lanta till Krabis flygplats i en bil som kördes av en thailändsk man. Enligt en sjukvårdare som blev vittne till olyckan ska en lastbil som kom i motsatt färdriktning ha förlorat kontrollen, vält och sedan glidit över mittremsan, där den krockade med turisternas Toyota Fortuner. Föraren i Toyotan avled på plats.
Räddningstjänsten fick ut alla ur bilen och förde dem till sjukhus. En av turisterna ska dock ha avlidit medan tillståndet för de två andra är allvarligt.

 

1487154963_1-org.jpg.9b741cbd0d9520bb0214f6cfb07c3908.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

3 döda nu, Chauffören och 2 av de 4 i den franska familjen som färdades i bilen och tillståndet är kritiskt för ytterligare en i familjen...

Plötsligt händer det.

 

Från länken ovan:

UPDATE: The Phuket News has been informed that the four French nationals were a family on holiday. Two of them, an 18-year-old woman and a 55-year-old woman, have both died from their injuries. An 18-year-old man with the same family name has sustained critical injuries.
Read more at http://www.thephuketnews.com/driver-dead-french-tourists-critical-after-10-wheeler-slams-suv-in-krabi-61033.php#61w5umSe3F2II8f1.99

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minutes ago, Tommy said:

3 döda nu, Chauffören och 2 av de 4 i den franska familjen som färdades i bilen och tillståndet är kritiskt för ytterligare en i familjen...

Plötsligt händer det.

 

Från länken ovan:

UPDATE: The Phuket News has been informed that the four French nationals were a family on holiday. Two of them, an 18-year-old woman and a 55-year-old woman, have both died from their injuries. An 18-year-old man with the same family name has sustained critical injuries.
Read more at http://www.thephuketnews.com/driver-dead-french-tourists-critical-after-10-wheeler-slams-suv-in-krabi-61033.php#61w5umSe3F2II8f1.99

 

MVH Tommy

Plötsligt händer det,....i landet som ligger på andra plats i världsrankingen när det gäller trafikolyckor. The hub of car accidents.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Herluf:

Plötsligt händer det,....i landet som ligger på andra plats i världsrankingen när det gäller trafikolyckor. The hub of car accidents.

Dom måste va bäst på nått!:sure:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Dom måste va bäst på nått!:sure:

 

Dom måste va NÄST bäst på nått menar du väll ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Herluf:

Plötsligt händer det,....i landet som ligger på andra plats i världsrankingen när det gäller trafikolyckor. The hub of car accidents.

Har någon hört talas om körskola i detta land? För några år sedan hade dom en stor kontroll av bilister en vecka, 70 000 saknade körkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev hakke:

Har någon hört talas om körskola i detta land? För några år sedan hade dom en stor kontroll av bilister en vecka, 70 000 saknade körkort.

Jag har och min fru har gått i körskola här.

 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hakke:

Har någon hört talas om körskola i detta land? För några år sedan hade dom en stor kontroll av bilister en vecka, 70 000 saknade körkort.

 

Frugan gick i körskola här i Bangkok.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, hakke said:

Har någon hört talas om körskola i detta land? För några år sedan hade dom en stor kontroll av bilister en vecka, 70 000 saknade körkort.

Ja det är ju bara att betala polisen om man blir tagen. Men ska man ha en bilförsäkring måste man ha körkort, men det finns naturligtvis möjlighet att slippa undan där också. Körkorts proven är extremt enkla, det praktiska testet innebär köra fram, backa, parkera och köra in till sidan, sen får du kortet. SEN får du övningsköra på vägarna!

 

Dom är i gryningen av det vi kallar traffiksäkerhet.

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Frugan gick i körskola här i Bangkok.

 

/ SatanG

Det gjorde frugan min också...

5 timmar sedan, skrev matz:

Ni som gått i körskola här hur tycker ni att dom står sig i jämförelse med dom svenska?

/matz

Frugan gick på en statlig körskola i centrala Bangkok, det var en inhägnad körgård med lite olika vägar och parkeringar.  Hon fick träna start och stopp (inga panikinbromsningar precis), start i backe över en Klong (liten kanal), backa rakt, parkera på lite olika vis, samt köra i samma riktning som alla andra (ingen mötande trafik), lite korsningar med skyltar och trafiksignaler.

Som ett Legoland, fast på allvar, tror maxhastigheten var 20Km/h...

Hon tog 8 lektioner innan uppkörning och skrev teoriprov, sen var det klart.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tommy:

Det gjorde frugan min också...

Frugan gick på en statlig körskola i centrala Bangkok, det var en inhägnad körgård med lite olika vägar och parkeringar.  Hon fick träna start och stopp (inga panikinbromsningar precis), start i backe över en Klong (liten kanal), backa rakt, parkera på lite olika vis, samt köra i samma riktning som alla andra (ingen mötande trafik), lite korsningar med skyltar och trafiksignaler.

Som ett Legoland, fast på allvar, tror maxhastigheten var 20Km/h...

Hon tog 8 lektioner innan uppkörning och skrev teoriprov, sen var det klart.

 

MVH Tommy

Ungefär som körkort i sagornas värld. Lite bättre än ingen utb alls. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Herluf:

Ja det är ju bara att betala polisen om man blir tagen. Men ska man ha en bilförsäkring måste man ha körkort, men det finns naturligtvis möjlighet att slippa undan där också. Körkorts proven är extremt enkla, det praktiska testet innebär köra fram, backa, parkera och köra in till sidan, sen får du kortet. SEN får du övningsköra på vägarna!

 

Dom är i gryningen av det vi kallar traffiksäkerhet.

 

 

 

 

 

Snarare skymningen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Herluf:

Trafiken i Bangkok påminner om radiobilarna man körde på nöjesparkerna. Man ska krocka till varje pris!

Nej då det är lättkört i Bkk.

Ett par regler...

1. Släpp aldrig in någon framför dej.

2. Om du är störst går du först. Om nån annan är större får denne vänta på sin tur.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minutes ago, Tommy said:

Nej då det är lättkört i Bkk.

Ett par regler...

1. Släpp aldrig in någon framför dej.

2. Om du är störst går du först. Om nån annan är större får denne vänta på sin tur.

 

MVH Tommy

 

Ja, fördelen är att det är så mycket bilar att hastigheten blir låg, ibland kan man komma upp i 50 vissa sträckor och lite mer på motorvägarna på söndag morgon. Fighten här handlar ffa om att vinna millimetrarna.

 

Några regler till:

 

3. har du en Rot Benz kräver du respekt och ska vara först, dessutom kan du parkera hursomhelst.

4. kugghjulsprincipen som funkar i alla andra länder är lite annorlunda, här får man pressa sig in och den som är minst rädd att krocka bil vinner

5. Rött ljus betyder inte stopp utan;  " se upp för de andra idi*terna som kommer från höger och vänster".

6. tuta är likställt med "jag ska döda dig", så var beredd på hämnd om du inte kan låta bli att trycka på den.

7. någon påstår att det är vänstertrafik i Thailand, ratten sitter mycket riktigt på hö sida, men jag har dock inte sett något tydligt mönster på vägarna, omkörningar sker lika mkt på båda sidor.

8.tonade rutor är bra för att slippa solen, men man döljer också sitt ansikte så att man kan bete sig som en gris i trafiken.

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev matz:

Ni som gått i körskola här hur tycker ni att dom står sig i jämförelse med dom svenska?

/matz

 

Körskola58a650bb75129_images(1).jpg.7b37a2df0e9c2b686030ec31c8170cbc.jpg, jag fick visa mitt svenska körkort, pass, frugan fixade läkarintyget, sedan några andra papper och säga grön, gul och röd på thailändskal.jpg.0e29749223bbcfe34ff8f1d1e463b1ec.jpg.

Nu får jag väl faan men jag tror inte någon thailändare skulle klara av en svensk uppkörning utan att kuggas, inte jag heller för den delen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju inte bara vara en fråga om utbildning, kambodja, laos, burkina faso, haiti har mindre olyckor.....problemet ligger på ett djupare plan....i hjärnorna

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herluf:

 

Ja, fördelen är att det är så mycket bilar att hastigheten blir låg, ibland kan man komma upp i 50 vissa sträckor och lite mer på motorvägarna på söndag morgon. Fighten här handlar ffa om att vinna millimetrarna.

 

Några regler till:

 

3. har du en Rot Benz kräver du respekt och ska vara först, dessutom kan du parkera hursomhelst.

4. kugghjulsprincipen som funkar i alla andra länder är lite annorlunda, här får man pressa sig in och den som är minst rädd att krocka bil vinner

5. Rött ljus betyder inte stopp utan;  " se upp för de andra idi*terna som kommer från höger och vänster".

6. tuta är likställt med "jag ska döda dig", så var beredd på hämnd om du inte kan låta bli att trycka på den.

7. någon påstår att det är vänstertrafik i Thailand, ratten sitter mycket riktigt på hö sida, men jag har dock inte sett något tydligt mönster på vägarna, omkörningar sker lika mkt på båda sidor.

8.tonade rutor är bra för att slippa solen, men man döljer också sitt ansikte så att man kan bete sig som en gris i trafiken.

 

Byter du ut Rot Benz till pick-up håller jag med om allt :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Körskola58a650bb75129_images(1).jpg.7b37a2df0e9c2b686030ec31c8170cbc.jpg, jag fick visa mitt svenska körkort, pass, frugan fixade läkarintyget, sedan några andra papper och säga grön, gul och röd på thailändskal.jpg.0e29749223bbcfe34ff8f1d1e463b1ec.jpg.

Nu får jag väl faan men jag tror inte någon thailändare skulle klara av en svensk uppkörning utan att kuggas, inte jag heller för den delen.

Vi gör det lite enklare, låter dom köra upp i tex England eller Australien där dom har vänster trafik. Skulle inte fungerar iallafall ;-) 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

 

Sticker ut hakan lite med en liten risk.. Att få tillbaka..

 

Tycker generellt att dom kör bra i Bangkok, att "väva" fungerar till 99,9% till skillnad från många andra länder. Känner mig till och med avslappnad i trafiken till skillnad från andra länder inklusive Sverige, för att inte prata om Kina. Tyvärr finns det för många som kör utan hjälm, och då behövs det inte mycket för att sluta illa..

 

Tog en tur förra veckan, och har inga klagomål på sättet Thailändare framför sina motorfordon.

 

Screenshot_2017-02-09-21-51-19_resized_1.thumb.png.54b672e8506c0c3a6f5b1d56b01cc435.png

 

Bangkok - Khon Kaen, lugnt och skönt..

 

Screenshot_2017-02-09-21-50-14_resized.thumb.png.6389b1eee9eba2ec22baa685385ebfcc.png

 

Khon Kaen - Chiang Mai, ännu lugnare..

 

Screenshot_2017-02-09-21-49-34_resized_1.thumb.png.4a91b10a11169462435908aedf68480b.png

 

Chiang Mai - Bangkok, super lugnt..

 

Screenshot_2017-02-09-21-47-21_resized_1.thumb.png.9530a6c2a9b3f9a209235297074fca1c.png

 

Bangkok - Surat Thani, lugnt förutom lite "skadade" broar på grund av den senaste tidens regn.

 

Screenshot_2017-02-10-21-01-09_resized.thumb.png.2fb4cbe2c71191788c1d6cbe0cc85abc.png

 

Surat Thani- Hat Yai - Phuket, och Phuket är kanske inte så lugnt.. Åker inte tillbaka frivilligt till Phuket, ett jäkla skitställe.

 

Screenshot_2017-02-11-15-40-26_resized.thumb.png.ad42e81e99cab165d1d35340c7e24d6f.png

 

Phuket - Hua Hin, en resa med mycket Isaan musik och glädje av att få lämna Phuket. Sen vidare till Bangkok..

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

PS! Är flygrädd, så nu har vi rett ut den frågan om varför i helsike köra runt hela Thailand på en vecka.

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stjp8729:

Hej :)

 

Sticker ut hakan lite med en liten risk.. Att få tillbaka..

 

Tycker generellt att dom kör bra i Bangkok, att "väva" fungerar till 99,9% till skillnad från många andra länder. Känner mig till och med avslappnad i trafiken till skillnad från andra länder inklusive Sverige, för att inte prata om Kina. Tyvärr finns det för många som kör utan hjälm, och då behövs det inte mycket för att sluta illa..

 

Tog en tur förra veckan, och har inga klagomål på sättet Thailändare framför sina motorfordon.

 

Screenshot_2017-02-09-21-51-19_resized_1.thumb.png.54b672e8506c0c3a6f5b1d56b01cc435.png

 

Bangkok - Khon Kaen, lugnt och skönt..

 

Screenshot_2017-02-09-21-50-14_resized.thumb.png.6389b1eee9eba2ec22baa685385ebfcc.png

 

Khon Kaen - Chiang Mai, ännu lugnare..

 

Screenshot_2017-02-09-21-49-34_resized_1.thumb.png.4a91b10a11169462435908aedf68480b.png

 

Chiang Mai - Bangkok, super lugnt..

 

Screenshot_2017-02-09-21-47-21_resized_1.thumb.png.9530a6c2a9b3f9a209235297074fca1c.png

 

Bangkok - Surat Thani, lugnt förutom lite "skadade" broar på grund av den senaste tidens regn.

 

Screenshot_2017-02-10-21-01-09_resized.thumb.png.2fb4cbe2c71191788c1d6cbe0cc85abc.png

 

Surat Thani- Hat Yai - Phuket, och Phuket är kanske inte så lugnt.. Åker inte tillbaka frivilligt till Phuket, ett jäkla skitställe.

 

Screenshot_2017-02-11-15-40-26_resized.thumb.png.ad42e81e99cab165d1d35340c7e24d6f.png

 

Phuket - Hua Hin, en resa med mycket Isaan musik och glädje av att få lämna Phuket. Sen vidare till Bangkok..

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

PS! Är flygrädd, så nu har vi rett ut den frågan om varför i helsike köra runt hela Thailand på en vecka.

.Om du hört av dig så kunde vi haft en miniträff i den lugna delen av Phuket :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-02-19 at 10:33 PM, stjp8729 said:

Hej :)

 

Sticker ut hakan lite med en liten risk.. Att få tillbaka..

 

Tycker generellt att dom kör bra i Bangkok, att "väva" fungerar till 99,9% till skillnad från många andra länder. Känner mig till och med avslappnad i trafiken till skillnad från andra länder inklusive Sverige, för att inte prata om Kina. Tyvärr finns det för många som kör utan hjälm, och då behövs det inte mycket för att sluta illa..

 

Tog en tur förra veckan, och har inga klagomål på sättet Thailändare framför sina motorfordon.

 

Screenshot_2017-02-09-21-51-19_resized_1.thumb.png.54b672e8506c0c3a6f5b1d56b01cc435.png

 

Bangkok - Khon Kaen, lugnt och skönt..

 

Screenshot_2017-02-09-21-50-14_resized.thumb.png.6389b1eee9eba2ec22baa685385ebfcc.png

 

Khon Kaen - Chiang Mai, ännu lugnare..

 

Screenshot_2017-02-09-21-49-34_resized_1.thumb.png.4a91b10a11169462435908aedf68480b.png

 

Chiang Mai - Bangkok, super lugnt..

 

Screenshot_2017-02-09-21-47-21_resized_1.thumb.png.9530a6c2a9b3f9a209235297074fca1c.png

 

Bangkok - Surat Thani, lugnt förutom lite "skadade" broar på grund av den senaste tidens regn.

 

Screenshot_2017-02-10-21-01-09_resized.thumb.png.2fb4cbe2c71191788c1d6cbe0cc85abc.png

 

Surat Thani- Hat Yai - Phuket, och Phuket är kanske inte så lugnt.. Åker inte tillbaka frivilligt till Phuket, ett jäkla skitställe.

 

Screenshot_2017-02-11-15-40-26_resized.thumb.png.ad42e81e99cab165d1d35340c7e24d6f.png

 

Phuket - Hua Hin, en resa med mycket Isaan musik och glädje av att få lämna Phuket. Sen vidare till Bangkok..

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

PS! Är flygrädd, så nu har vi rett ut den frågan om varför i helsike köra runt hela Thailand på en vecka.

Tänk om du inte varit flygrädd, då hade du missat allt detta:waaaht:Rädslor är inte alltid negativa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...