Jump to content
IGNORERAD

Trädgård i Thailand.


Galten

Recommended Posts

Gjorde en mer allmän trådtitel ifall andra vill lägga in sina trädgårdar.

Själv efter om och men, så går nog gumman med på att anlita folk som sköter trädgården.

Haken har varit att hon inte velat ha okända i trädgården.

 

Jag vill ha för nu har vi ingen trädgård överhuvudtaget utan något vildvuxet.

Militärgrannen har jättefin trädgård för 1000 bath i månaden är det dyrt tro?

Vi vistas själva där bara en månad om året och hennes släktingar bara ibland så det växer friskt.

Bilder från tidigare tråd har försvunnit eller jag kommer inte åt så en allmän bild idag efter att vi röjt.

Rören är givetvis borta idag men vore nog värt något och komma till färdigklippt ställe med stora växter som skuggar.

De mesta av växterna i bilden har dött och mangon längst bak växte in i elstolpen så den fick huggas ner.

Gumman släktingar vill gärna plantera nära murar och hörn med vad allt det innebär.

 

 

 

 

DSC02118.JPG

 

 

 

 

DSC02736.JPG

 

 

DSC02739.JPG

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Galten:

Gumman släktingar vill gärna plantera nära murar och hörn med vad allt det innebär.

 

Det känner man ju igen. Ingen tanke på att trädet/busken kan bli jäkligt bred eller omfångsrik. Samma sak md kärringen här hemma, planterar allt så förbannat nära muren som möjligt. Lönar sig inte att instruera hur man planterar - farang vet inte någonting om plantering av thailändska växter - :6:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Galten:

Gjorde en mer allmän trådtitel ifall andra vill lägga in sina trädgårdar.

Själv efter om och men, så går nog gumman med på att anlita folk som sköter trädgården.

Haken har varit att hon inte velat ha okända i trädgården.

 

Jag vill ha för nu har vi ingen trädgård överhuvudtaget utan något vildvuxet.

Militärgrannen har jättefin trädgård för 1000 bath i månaden är det dyrt tro?

 

Innan vi flyttade ner så betalade jag 1500 bath i månaden för vattning och klipp av gräsmattan 1 gång i veckan. Det

var det värdt

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Väl värda pengar 1000 - 1500/baht/månad för att få ha trädgården i toppskick. På sikt kommer din trädgård till slut bara bestå av lättvuxet ogräs - som är desto svårare att utrota.:sick:

Link to comment
Dela på andra sajter

c1db2cec6b86cd533436a323cd7788fb.jpg

 

Själv har jag bara uteplats men led av att alla växter var döda när man kom tillbaka ner. Löstes med en automatisk bevattningsanläggning från Ebay, 1500 bath!

 

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gumman ringde precis och sa att de hade fått portnyckeln.

Skall bli gott och slippa tänka på det.

Till sommarn blir det riktigt gräs och högre växter som svalkar väggar och farang.:smile:

 

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...