Jump to content
IGNORERAD

Svensk man i självmordsförsök i Patong, Phuket


MPR Nyheter

Recommended Posts

En 52-årig svensk man befinner sig i allvarligt tillstånd på Patong Hospital efter att först ha huggit sig själv upprepade gånger med en sax och sedan hoppat från tredje våningen.
Runt klockan 09:00 på söndagen larmades Karons polis om att en man hoppat från tredje våningen på Kata Green Beach Hotel. Enligt polisen rör det sig om en 52-årig svensk man som bodde på hotellet ensam. Väl på plats fann man en sax täckt i blod samt blodpölar på golvet. "Vi tror att dessa skador var självtillfogade eftersom det inte fanns några tecken på kamp i rummet," sade polisen Patiwat Yodkwan.
Mannen var fortfarande vid liv efter sitt hopp och fördes till Patong Hospital av sjukvårdare. Patiwat tillade att man kommer fortsätta utreda fallet och tala med svensken när hans tillstånd förbättras.

 

1_otel_kata_green_beach_hotel.JPG.d4681555584445e0abe8e35ddfd74458.JPG
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

I mina öron låter hela historien absurd, m.a.o. tror jag inte detta är hela sanningen.

En man hugger sig inte med en sax, skära av pulsådern med en kniv för att senare ta ett språng ut i luften skulle låta mer troligt.

En man ANVÄNDER sig bara inte av en sax, hur tokig han än blir - DÄREMOT är det ett vanligt förekommande vapen bland just KVINNOR.

Mannen har troligtvis i stället blivit attackerad av en kvinna, kanske för otrohet eller bristande betalningsförmåga(intresse), han har sedermera flytt - hoppat.

Detta scenario låter betydligt mer trovärdigt - i alla fall i mina öron.

Å andra sidan var det ett försök till självmord, var det ett klumpigt försök - ett rop på hjälp, detta rop gör man bara inte i Thailand, fylledille - ja inte helt otroligt - men med sax - otroligt dumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han hade förmodligen supit slut på pengarna om man ska tro Phuket Gazette se citat ur artikel nedan:

 

“We believe that he was waiting for funds from the Swedish government, which he had received but not enough for him,” said Maj Patiwat. “However, we will investigate further and question him after he has recovered.”

 

Detta med att åka till Thailand för att det är så billigt fungerar inte så bra om man nu ska finansiera sina laster också. Jag har själv sett och träffat på svenskar som hamnat i den situationen i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev evert 1:

I mina öron låter hela historien absurd, m.a.o. tror jag inte detta är hela sanningen.

En man hugger sig inte med en sax, skära av pulsådern med en kniv för att senare ta ett språng ut i luften skulle låta mer troligt.

En man ANVÄNDER sig bara inte av en sax, hur tokig han än blir - DÄREMOT är det ett vanligt förekommande vapen bland just KVINNOR.

Mannen har troligtvis i stället blivit attackerad av en kvinna, kanske för otrohet eller bristande betalningsförmåga(intresse), han har sedermera flytt - hoppat.

Detta scenario låter betydligt mer trovärdigt - i alla fall i mina öron.

Å andra sidan var det ett försök till självmord, var det ett klumpigt försök - ett rop på hjälp, detta rop gör man bara inte i Thailand, fylledille - ja inte helt otroligt - men med sax - otroligt dumt.

Nu är ju mannen inte död och förhoppningsvis kommer han att bli frisk och då berätta vad som hänt.

Och jag förhandsgissar också på att han då berättar någonting i stil med vad du spekulerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska väl egentligen inte spekulera i dessa tragiska öden men fotona jag såg från lägenheten så var det en blodpöl precis vid dörren till lägenheten vilket tyder på Everts1 teori. Han har öppnat och blivit stucken och sedermera flytt för sitt liv. Hoppas han kryar på sig och kan ge sin version. 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar vad som egentligen krävs för att polisen i Thailand inte ska försöka avskriva mord(försök) som självmord?

 

Antagligen görs det för att hålla nere statistiken gällande mord för att turister ska känna sig "säkrare". I slutändan tror jag tyvärr resultatet blir det motsatta.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Krille:

Jag undrar vad som egentligen krävs för att polisen i Thailand inte ska försöka avskriva mord(försök) som självmord?

 

Antagligen görs det för att hålla nere statistiken gällande mord för att turister ska känna sig "säkrare". I slutändan tror jag tyvärr resultatet blir det motsatta.

 

/Krille

Skulle också gissa på att det är så det fungerar, men om även om det skulle gått rätt till så lär Thailand vara ganska säkert jämfört med många andra länder, tex Honduras är ett ställe som jag aldrig kommer att åka på semester till :misdoubt:

 

https://homicide.igarape.org.br/

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jed:

Han hade förmodligen supit slut på pengarna om man ska tro Phuket Gazette se citat ur artikel nedan:

 

“We believe that he was waiting for funds from the Swedish government, which he had received but not enough for him,” said Maj Patiwat. “However, we will investigate further and question him after he has recovered.”

 

Detta med att åka till Thailand för att det är så billigt fungerar inte så bra om man nu ska finansiera sina laster också. Jag har själv sett och träffat på svenskar som hamnat i den situationen i Thailand. 

Ja, det fetmarkerade här är ju ytterligare ett tecken på att de försöker missleda, media i det här fallet.

Hur många tror numera på att svenska ambassaden skulle hjälpa nån svensk, som kommit i trångmål, med pengar??

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev swedenfarang:

Man ska väl egentligen inte spekulera i dessa tragiska öden men fotona jag såg från lägenheten så var det en blodpöl precis vid dörren till lägenheten vilket tyder på Everts1 teori. Han har öppnat och blivit stucken och sedermera flytt för sitt liv. Hoppas han kryar på sig och kan ge sin version. 

 

Väldigt litet rum om blodpölen är "vid dörren" och också fotändan på sängen och huvudändan av sängen är vid altandörren (som syns på bilden)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

 

On 2/13/2017 at 13:08, skrev Jed:

Han hade förmodligen supit slut på pengarna om man ska tro Phuket Gazette se citat ur artikel nedan:

 

“We believe that he was waiting for funds from the Swedish government, which he had received but not enough for him,” said Maj Patiwat. “However, we will investigate further and question him after he has recovered.”

 

Detta med att åka till Thailand för att det är så billigt fungerar inte så bra om man nu ska finansiera sina laster också. Jag har själv sett och träffat på svenskar som hamnat i den situationen i Thailand. 

On 2/13/2017 at 16:23, skrev Sakhon:

Ja, det fetmarkerade här är ju ytterligare ett tecken på att de försöker missleda, media i det här fallet.

Hur många tror numera på att svenska ambassaden skulle hjälpa nån svensk, som kommit i trångmål, med pengar??

 

Han kanske väntade på pension/sjukbidrag från Försäkringskassan?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2/13/2017 at 04:26, skrev MPR Nyheter:

"Vi tror att dessa skador var självtillfogade eftersom det inte fanns några tecken på kamp i rummet," sade polisen Patiwat Yodkwan.

 

Låter ju troligt..... Går först och ställer sig vid yttrdörren och hugger sig upprepade gånger med en sax, upptäcker att det inte ger någon större effekt, får en ny snilleblixt och kastar sig ut från balkongen från tredje våningen och hoppas på bättre resultat.  :blink:

Nä, då tror jag mer på everts teori.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-02-13 at 16:27, skrev Tallviking:

 

Väldigt litet rum om blodpölen är "vid dörren" och också fotändan på sängen och huvudändan av sängen är vid altandörren (som syns på bilden)

Låter som han knivat sig själv på sängkanten och sedan rusat till dörren och där blodat ner innan han fortsatt vidare...

Tragiskt e de hur som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte det lättaste sättet att begå självmord på. 

Hur många liknande fall av självmord kan det finnas i världen?

 

Man kan också fundera på vad som är "bäst/lättast" för poliskåren och turistmen i landet. 

1. Polisen antar självmord och gör inte så mycket mer?

2. Polisen säger att det ser ut som mord och startar en mordundersökning. Hur uppskattat det blir av myndigheter och turistorganisationer, kan ni själva gissa?

 

Hur mycket talar för alternativ 1. och hur mycket talar för alternativ 2. ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nemo:

 

 

Han kanske väntade på pension/sjukbidrag från Försäkringskassan?

Nått sånt tror jag med, sen kan jag inte utesluta att han vart utsatt för mordförsök. Men har man druckit tillräckligt mycket och länge så fungerar hjärnan inte alltid så rationellt, så vad som skedde får vi nog aldrig riktigt reda på.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tekkor:

Låter som han knivat sig själv på sängkanten och sedan rusat till dörren och där blodat ner innan han fortsatt vidare...

Tragiskt e de hur som helst.

 

Nja jag vet inte om det känns speciellt logiskt. Varför rusa till dörren först för att sedan vända och hoppa från tredje våningen? Känns mer som att han blev attackerad vid dörren och sedan flydde ut från balkongen.

 

Allt blir ju bara spekulationer men jag tycker att det är rätt respektlöst och skrämmande att polisen direkt uttalar sig om att det troligen är ett självmord. Detta trots att han verkar överleva och att de då antagligen får svar. Fast det här med respekt för offert och anhöriga verkar inte finnas bland polisen och media i Thailand. 

 

/Krille

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Enligt artikeln så var självmordsförsöket i Kata, inte Patong.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem vet vilka droger som kanske fanns i mannens blod'? Finns droger som gör att folk börjar äta på sig själva! :doubt:  

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎02‎-‎15 at 12:46, skrev Nemo:

 

Låter ju troligt..... Går först och ställer sig vid yttrdörren och hugger sig upprepade gånger med en sax, upptäcker att det inte ger någon större effekt, får en ny snilleblixt och kastar sig ut från balkongen från tredje våningen och hoppas på bättre resultat.  :blink:

Nä, då tror jag mer på everts teori.

Jag har själv blivit huggen med sax några ggr av min thai fru när hon fått vansinnesutbrott. Jag tror att en eller flera har varit delaktiga. Skulle jag ta livet av mig inte fan köper jag en sax. Har polisen tagit fingeravtryck på saxen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev hakke:

Jag har själv blivit huggen med sax några ggr av min thai fru när hon fått vansinnesutbrott. Jag tror att en eller flera har varit delaktiga. Skulle jag ta livet av mig inte fan köper jag en sax. Har polisen tagit fingeravtryck på saxen?

Är ni fortfarande gifta? 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev hakke:

Jag har själv blivit huggen med sax några ggr av min thai fru när hon fått vansinnesutbrott. Jag tror att en eller flera har varit delaktiga. Skulle jag ta livet av mig inte fan köper jag en sax. Har polisen tagit fingeravtryck på saxen?

 

Va?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-02-16 at 07:56, skrev hakke:

Jag har själv blivit huggen med sax några ggr av min thai fru när hon fått vansinnesutbrott. Jag tror att en eller flera har varit delaktiga. Skulle jag ta livet av mig inte fan köper jag en sax. Har polisen tagit fingeravtryck på saxen?

 

Hade min tant huggit mej med något så hade jag definitivt sett till att hon åkt in för det och hon hade aldrig någonsin blivit min tant igen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...