Jump to content
IGNORERAD

Såpoperan HansG


Guest HansG

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Jo garanten e ansvarig att sköta så att vederbörande återvänder vid utsatt tid

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    17

  • swedenfarang

    8

  • måne

    7

  • Baa

    6

Mest aktiva i denna tråd

LungAlahato

Quote

Jo garanten e ansvarig att sköta så att vederbörande återvänder vid utsatt tid

Garanten ansvarar endast for mat och husrum under bevistelsen i Sverige. Om personen valjer att stanna nar visumet har gatt ut ar det inte garantens ansvar.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Snackar vi inte om besöksvisaberättiga som ev. skulle ha avvikit?

En garant som inte har koll på det är väl ingen "garant" utan förmodligen bulvan och skiter totalt i VISA bestämmelser, ett otyg som borde tas om hand och ett sätt är ju att hålla garant/bulvan ersättningsskyldig för alla uppkomna kostnader (även utvisningskostnad) samt returbiljett till LOS, (eller annat hemland,) i de fall det inte finns.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att garanten måste se till att det finns giltig försäkring under besökstiden,tex. för sjukvård,om vederbörande försvinner så måste väl detta meddelas mig eller polis?Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har för mig att garanten måste se till att det finns giltig försäkring under besökstiden,tex. för sjukvård,om vederbörande försvinner så måste väl detta meddelas mig eller polis?Mvh Måne

Där har du fel! :kort:

Väljer inbjudna att lämna och åka till något annat.

Är detta den inbjudnas problem!! :whistle:

Detta kan innebära problem i framtiden och inbjudna får svårt med visum i frantiden.

Den som har bjudigt in har inget med detta att gjöra!

Varje person har ett egen ansvar!!

Inbjudan gäller vid ankomst och ansökan.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Bästa forumvänner!

Bröllopet närmar sig och jag blir bara mer lycklig för varje dag. Min blivande hustru är en underbar kvinna.

Nu åker vi tillbaka till Thailand den 25 augusti och har blivit uppmanad av konsulatet i Götebprg att ansöka om  Non-Immigrant "O" visum detta gäller vad jag förstår i tre månader och därefter måste jag anmäla mig för behörig myndighet?

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bästa forumvänner!

Bröllopet närmar sig och jag blir bara mer lycklig för varje dag. Min blivande hustru är en underbar kvinna.

Nu åker vi tillbaka till Thailand den 25 augusti och har blivit uppmanad av konsulatet i Götebprg att ansöka om  Non-Immigrant "O" visum detta gäller vad jag förstår i tre månader och därefter måste jag anmäla mig för behörig myndighet?

Hälsningar

HansG

Njaaa, Du måste upp till NongKhai och över gränsen var 90,e dag. Annars heter det Retirement visa OA.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

snömannen

Hans G.

Jag säger bara Hatten av.

Hjärtat leder dina steg, och jag hoppas dom tar dig rätt.

Önskar er all lycka.

Gå nu och gift dig med huvudet högt.

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bästa forumvänner!

Bröllopet närmar sig och jag blir bara mer lycklig för varje dag. Min blivande hustru är en underbar kvinna.

Nu åker vi tillbaka till Thailand den 25 augusti och har blivit uppmanad av konsulatet i Götebprg att ansöka om  Non-Immigrant "O" visum detta gäller vad jag förstår i tre månader och därefter måste jag anmäla mig för behörig myndighet?

Hälsningar

HansG

Ett single entry Non Imm visum, då ska du förlänga visumet efter dina tre månader, ja (tar nu förgivet att du redan gift dig).

Med 400.000 THB på banken och lite annat i pappersväg. Sök på forumet för mera info.

Har du å andra sidan ansökt om ett multi entry typ O, så ska du som Baa säger inte infinna dig på myndighet, utan måste ut ur landet var 90:e dag. För att sedan när visumet håller på att gå ut (ca ett år senare) förlänga det på samma sätt som ovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...