Jump to content
IGNORERAD

Såpoperan HansG


Guest HansG

Recommended Posts

Quote

Hej Atom!

Nja, lite vanligare tror jag nog att det är att yngre kvinnor i Thailand gifter sig med en äldre man än det är i Sverige. utan att kunna belägga det med någon form av statestik. Däremot ser dom inte åldersskillnaden som ett stort problem om kärlek uppstår som vi gör i Sverige. Denna uppfattning baseras på mina egna studier i ämnet. :shout:

Men hur som helst ha en trevlig helg.

Själv måste jag återigen uppsöka sjukhus med min älskling, troligen biverkningar efter hennes medicin vid förra besöket. Det kompliceras av att jag inte längre har någon bil. Men problem är till för att lösas.

Hälsningar

HansG

Hej HansG,

Jag kan inte heller belagga mitt pastaende med statistik men dock med ganska omfattande empirisk kunskap. Nar karleken val har uppstatt sa ar aldersskillnaden nog inget problem i nagot land. I vilket fall, trevlig helg trots de mindre trevliga omstandigheterna.

Quote

:great:

Ha en skön helg med familjen.

Ha en trevlig helg sjalv. Vi aker nog ner till Pattaya nasta helg, har du tid for en eftermiddagsol pa fredag eller lordag sa hoer av dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    17

  • swedenfarang

    8

  • måne

    7

  • edvardpop

    6

Mest aktiva i denna tråd

Guest HansG

Bästa vänner!

Jag behöver ett gott råd råd från Er.  Jag skickade min dotter ett mail igår där jag önskade ett foto på mitt barnbarn, men inga svar. Vad gör jag?

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta det lungt! När man precis klämt ur sig en unge har man nog inte så mycket tid till att kolla mailen.

Även om ni kanske inte har den bästa relationen är ju ett gratulations-samtal i sin ordning. Även om hon inte har dig högst upp på hennes favoritlista så uppskattas alltid ett samtal. Det betyder att man bryr sig.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bästa vänner!

Jag behöver ett gott råd råd från Er.  Jag skickade min dotter ett mail igår där jag önskade ett foto på mitt barnbarn, men inga svar. Vad gör jag?

Hälsningar

HansG

Hej!

Det kan ju finnas en mängd orsaker till att svaret har uteblivit.

Det första jag tänker på är att hon har inte kollat sin mail, hon

kanske har krångel med burken osv.

Du kanske ska avvakta någon dag ytterligare..

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Ta det lungt! När man precis klämt ur sig en unge har man nog inte så mycket tid till att kolla mailen.

Även om ni kanske inte har den bästa relationen är ju ett gratulations-samtal i sin ordning. Även om hon inte har dig högst upp på hennes favoritlista så uppskattas alltid ett samtal. Det betyder att man bryr sig.

Jag har skickat massor med blommor och presenter. Snart får jag acceptera läget.

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är verkligen tragiskt att en del kan vara så oförlåtande.

Det känns som att vi har något att lära oss av thailändarna där. Tycker mig se att man är mer förlåtande mot sin släkt än vad svenskar är.

Det må ju vara hänt att man ogillar vad HansG gör, men att helt bryta kontakten?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har skickat massor med blommor och presenter. Snart får jag acceptera läget.

HansG

Tråkigt att höra HansG.

Jag hoppas att hon snart inser att hon förstör för barnbarnet oavsett vad hennes mamma sagt om dig!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej HansG!

Jag pratade med min dotter om ditt problem. Hon är 25 år och tyckte synd om dig.

I mitt fall tyckte hon att det var roligt att jag träffade en ny kvinna och sa att om jag är lycklig så är det ok för henne. Om jag hade träffat en TG som var i  hennes ålder kanske hon hade reagerat men inte tagit avstånd.  Du har ju inte träffat någon i din dotters ålder och inte gjort något fel, så vad är problemet???

Hoppas det löser sig för dig

Jannef

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Bästa vänner!

Nu är jag förbannad. Min måg skickade mig ett mail där han skrev att dom inte vill ta ställning mellan mig och mitt ex och att jag fick nöja mig med ett foto på mitt barnbarn som dom mailade. Min lilla Flores snokade lite hos mitt ex och fick då veta att samtliga släktingar utan undertecknad fått träffa den lille. Detta är ju att ta ställning. Så jag skickade ett mail tillbaka och påpekade detta. Nu är det upp till dom.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Anders-Nok

Quote

Bästa vänner!

Nu är jag förbannad. Min måg skickade mig ett mail där han skrev att dom inte vill ta ställning mellan mig och mitt ex och att jag fick nöja mig med ett foto på mitt barnbarn som dom mailade. Min lilla Flores snokade lite hos mitt ex och fick då veta att samtliga släktingar utan undertecknad fått träffa den lille. Detta är ju att ta ställning. Så jag skickade ett mail tillbaka och påpekade detta. Nu är det upp till dom.

Hälsningar

HansG

Ja Hans

Jag håller på snubbla in i en liknande situation med Xet så jag håller tummarna att det löser sig. Sedan vill jag säga att ni är underbara som stöttar varandra det behövs mot X maffian

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Otroligt att sådant här förekommer! Svårt att tro det, verkar rent surrealistiskt.

Hursomhelst så vill jag minnas att det finns mor- och farföräldrar som faktiskt har gått till domstol för att få rätt till umgänge med sina barnbarn. I värsta fall så kanske det kan vara en möjlighet. :rtfm:

Om nu inte Hans är en förskräcklig person så undrar jag om inte de flesta barn både vill och mår bra av att träffa sina mor- och farföräldrar.

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Hej!

Eget beröm luktar illa: Jo, jag känner till uttrycket men mina vänner påstår att jag är för snäll!!!! Dom har troligtvis haft rätt.

Men återigen tack för Er support den värmer.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bästa vänner!

Jag behöver ett gott råd råd från Er.  Jag skickade min dotter ett mail igår där jag önskade ett foto på mitt barnbarn, men inga svar. Vad gör jag?

Hälsningar

HansG

Quote

Bästa vänner!

Nu är jag förbannad. Min måg skickade mig ett mail där han skrev att dom inte vill ta ställning mellan mig och mitt ex och att jag fick nöja mig med ett foto på mitt barnbarn som dom mailade. Min lilla Flores snokade lite hos mitt ex och fick då veta att samtliga släktingar utan undertecknad fått träffa den lille. Detta är ju att ta ställning. Så jag skickade ett mail tillbaka och påpekade detta. Nu är det upp till dom.

Hälsningar

HansG

Mail hit och mail dit.ett sätt från båda håll att hålla distansen och vara "anonym".

Lyft luren och ring din dotter eller sätt dig i bilen och gör ett spontanbesök.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Mail hit och mail dit.ett sätt från båda håll att hålla distansen och vara "anonym".

Lyft luren och ring din dotter eller sätt dig i bilen och gör ett spontanbesök.

/Enis

Ja om det vore så lätt, Du känner inte min dotter. Dom vill inte få något samtal från mig eller besök.

Jag kan inte göra mer för att få träffa mitt barnbarn.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

janneludenfot

Njut av ditt förhållande med din nya kvinna.

Tarvliga fruntimmer som vill förstöra för sina X är inget ovanligt,

Hoppas det löser sig med ditt barnbarn. Ge det lite tid bara.

mvh

janneludenfot

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mail hit och mail dit.ett sätt från båda håll att hålla distansen och vara "anonym".

Lyft luren och ring din dotter eller sätt dig i bilen och gör ett spontanbesök.

/Enis

:great:   Enis, jag har tänkt att skriva samma flera gånger, men inte fått tummen ur.

Om det ändå känns kört, så varför inte bry dej mer om vad du vill, än vad du tror att din dotter vill? (Det kan faktiskt vara så att hon vill att du gör nåt personligt).

Ett personligt besök, utan inbjudan så att du kan se din Dotter i ögonen, är det enda rätta.

Det är lätt att klicka bort ett "Mail", eftersom det är så opersonligt, men att vara hård och otrevlig i verliga livet är inte lika lätt, speciellt mot sin familj.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja om det vore så lätt, Du känner inte min dotter. Dom vill inte få något samtal från mig eller besök.

Jag kan inte göra mer för att få träffa mitt barnbarn.

Hälsningar

HansG

Hej HansG

Ibland kommer livet till en punkt där alla behöver en paus. jag tror inte att du kan tvinga henne till eftergifter i umgänget,

jag tror att det är hennes fulla rätt att bestämma detta, rätt eller fel,men detta är hennes beslut och bara hon kan ändra detta

jag tror att tiden är på din sida,inte dina vänner på forumet,hon vet med kanske att du diskuterar henne på nätet,och att många

tycker att hon är ond och elak. det gör inte saken bättre, låt tiden arbeta och var mer diskret.

det ordnarsig med all säkerhet

M.V.H

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Dumpa ditt förflutna!

I framtiden kommer din dotter att mjukna, gör hon inte det är det hon som kommer att lida.

Förmodligen dör du innan henne och jag tror inte hon vill leva med att hon avisat dig så ge det några år!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Guest HansG

Efter att levt tillsammans i 3 månader så vill jag delge Er mina vänner här på forumet att jag är lycklig. Min älskling är helt underbar hon är kvinnan som jag saknat i mitt liv och som jag trodde inte fanns. Glad ömsint kärleksfull. Det är som jag vunnit på lotto.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Roligt att höra! Kärleken från en kvinna är alltid en högsta vinst. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Roligt att höra! Kärleken från en kvinna är alltid en högsta vinst. :)

Nu ska du inte vara en homofob SF. Kärleken från en. annan vore mer korrekt sagt :rtfm::D

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Nu ska du inte vara en homofob SF. Kärleken från en. annan vore mer korrekt sagt :rtfm::D

Bara att gratta HansG till att du känner dig lycklig...inte alla är det i sina förhållanden.

Jo det är högsta vinsten om man är straight och vad jag förstått är både swedenfarang och HansG det

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Hahaha...ja, jösses! hahahaha...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Efter att levt tillsammans i 3 månader så vill jag delge Er mina vänner här på forumet att jag är lycklig. Min älskling är helt underbar hon är kvinnan som jag saknat i mitt liv och som jag trodde inte fanns. Glad ömsint kärleksfull. Det är som jag vunnit på lotto.

Hälsningar

HansG

Grattis och lycka till min vän :mdr:

Jag vet hur det känns att vinna högsta vinsten

det är underbart :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...