Jump to content
IGNORERAD

Restaurang till salu i Surin


lately

Recommended Posts

Att köpa en bra och vinstgivande restaurang innebär inte att den nya ägaren kommer att göra vinst.

Det behövs bra mat, bra stämning och bra omhändertagande av kunder.

Kan ni inte fixa det så glöm allt.

Det gäller också om man köper en dålig restaurang som man kan göra till en guldgruva om man uppfyller kriterier.

Var ställe ligger det spelar inte så mycket roll rykte sprids och är det bra så kommer folk oavsett var det ligger

Har man dåligt mat, dålig service så spelar ingen roll, vinster kommer att uteblir.

Jag och fd. hade catering firma och senare restaurang tillsammans som uppfyllde just de kriterier på förstklassig mat, bra service trots dålig läge så går restaurangen mycket bra.

 

P7080016.thumb.JPG.e94879f8c8f2cdb2ca233344141bddd9.JPG

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Galten

    6

  • B747

    6

  • Cavemannen

    6

  • Odin

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Herregud varför kan inte annars normalbegåvade människor tillgodogöra sej kunskap? 

OK.

Köp baren i ditt namn. Oj gick inte det? Varningsklocka 1

Ok jag köper den i Hjärtegullet Noy:s namn... # 2

 

Fy helvete jag ger vad som helst för att slippa min svärmor, jäkla kärring... Ja men hon har ju husboken, som åxå äger baren.# 3

 

Hmm nu tröttnar Noy på att du,,,,,Provar bartjejjerna.. Hon klagar lite till Mae, du fattar inte varför dina nycklar inte längre funkar varesej på baren eller i din nyinköpta Lgh..#4.

 

Nu sitter du i den absolut vanligaste scamen som finns i The land of smiles..

Nu börjar du pumpa in stålar i verksamheten, du ser ju att stålarna strömmar in, många spenderande kunder (kompisar och semikompisar) spenderar som H-e. men kassan ökar inte, men du kan knappt fylla på lagren. Fan va konstigt att gamla Mormor har en ny Commuter (har hon körkort)?

Och och och...

 

Ja ja gnäll på då.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Odin:

Herregud varför kan inte annars normalbegåvade människor tillgodogöra sej kunskap? 

OK.

Köp baren i ditt namn. Oj gick inte det? Varningsklocka 1

Ok jag köper den i Hjärtegullet Noy:s namn... # 2

 

Fy helvete jag ger vad som helst för att slippa min svärmor, jäkla kärring... Ja men hon har ju husboken, som åxå äger baren.# 3

 

Hmm nu tröttnar Noy på att du,,,,,Provar bartjejjerna.. Hon klagar lite till Mae, du fattar inte varför dina nycklar inte längre funkar varesej på baren eller i din nyinköpta Lgh..#4.

 

Nu sitter du i den absolut vanligaste scamen som finns i The land of smiles..

Nu börjar du pumpa in stålar i verksamheten, du ser ju att stålarna strömmar in, många spenderande kunder (kompisar och semikompisar) spenderar som H-e. men kassan ökar inte, men du kan knappt fylla på lagren. Fan va konstigt att gamla Mormor har en ny Commuter (har hon körkort)?

Och och och...

 

Ja ja gnäll på då.

Ofyfan! du verkar inte ha haft det lätt i dit förhållande, tur att inte alla drabbas av så giriga personer som du drabbats av :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Ofyfan! du verkar inte ha haft det lätt i dit förhållande, tur att inte alla drabbas av så giriga personer som du drabbats av :-)

 

Hehe Nu halkade du lite..

 

Aldrig startat verksamhet i Los. Pga. att det är osmart att lägga in stålar där man  inte har kontroll.

 

Kanske det är därför att jag har ett så jäkla bra fungerade förhållande? Vad tror du? Hon äger sitt, jag äger mitt. Reella stålar delar vi, och hon tar vad hon vill.. Kanske har jag en ovanligt vettig fru. eller åxå fattar hon att om hon missbrukar förtroendet så stryps tillgångarna.

 

Om jag köper nåt typiskt manligt... Typ ett nytt Gevär (som jag anser vara en manlig rättighet) så får jag skit så ini H-e. Då får jag höra att hon använder inga pengar, förutom det absolut nödvändiga.. 

Ok jag får/bör inte räkna dom obskyra paket som inkommer ett par ggr. i veckan med telefonkondomer, hudsalva eller smink.

 

Skit samma vårt förhållande funkar klockrent, och varken du eller någon annan har nånting med det att göra.  Har du åsikter så kan vi ta det när vi träffas, vilket vi kommer att göra... Puss där det passar..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig haft någon kontroll i Thailand överhuvudtaget.

Nu idag fick jag höra att vi har 2,2 mille kvar och betala av vårat hus.

Jag trodde i somras att det var 2,1 mille.

Det är ju bara pengar men att inte ha koll kan vara irriterande.

Meningen är att det skall vara betalt innan pensionering.

Får köra en lista vid nästa tillfälle i Thailand.

Fick en lista förra året men fattar nada av det då det är på Thailändska.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Galten:

Aldrig haft någon kontroll i Thailand överhuvudtaget.

Nu idag fick jag höra att vi har 2,2 mille kvar och betala av vårat hus.

Jag trodde i somras att det var 2,1 mille.

Det är ju bara pengar men att inte ha koll kan vara irriterande.

Meningen är att det skall vara betalt innan pensionering.

Får köra en lista vid nästa tillfälle i Thailand.

Fick en lista förra året men fattar nada av det då det är på Thailändska.

Därför har jag bestämd att huset kommer att byggas först när jag går i pension och flyttar till Thailand.

Så att jag kommer att ha koll på vad som skär och hur det skall betalas.

Inga släktingar kommer att involveras i projektet. 

Frugan håller helt och hållet med mig. 

Vi fick tag i 13 rai uppe i bergen söder om ChiangMai Släkten ville lägga vantarna på direkt.

De hade redan färdiga ritningar och finansieringsplaner. 

 

En av släkten kör splittrans ny SUV. Har teak träd odling och bruka stå först med utsträckt hand.

Jag frågade honom om han saknar pengar till mat. I så fal kan jag hjälpa honom.

Nej han tyckte att han behöver ny iPhone.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev JJC:

Därför har jag bestämd att huset kommer att byggas först när jag går i pension och flyttar till Thailand.

Så att jag kommer att ha koll på vad som skär och hur det skall betalas.

Inga släktingar kommer att involveras i projektet. 

Frugan håller helt och hållet med mig. 

Vi fick tag i 13 rai uppe i bergen söder om ChiangMai Släkten ville lägga vantarna på direkt.

De hade redan färdiga ritningar och finansieringsplaner. 

 

En av släkten kör splittrans ny SUV. Har teak träd odling och bruka stå först med utsträckt hand.

Jag frågade honom om han saknar pengar till mat. I så fal kan jag hjälpa honom.

Nej han tyckte att han behöver ny iPhone.

 

Mat har de alltid verkar det som.

Undrar bara vad skall man med 13 rai till som pensionär?

Stycka av och sälja?

Vi har 3,5 rai som ligger i träda för tjejen vill inte sälja.

Nu har vi vårat hus jättetrångt  kanske 600 kvadrat men läget är bra.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Galten:

Mat har de alltid verkar det som.

Undrar bara vad skall man med 13 rai till som pensionär?

Vi har 3,5 rai som ligger i träda för tjejen vill inte sälja.

Nu har vi vårat hus jättetrångt  kanske 600 kvadrat men läget är bra.

Det är lite träd och gräs, Tomten är slutande. Han som sålde ville bli av med allt med en gång.

Priset var 1,5 miljoner bath. Det kan man alltid stycka och sälja. Än så länge så funderar vi hur vi ska bygga och göra. Vi har tid. Kanske odla Longan frukter. 

Klimatet och förhållande är suveräna samt jord är bra. 

Dessutom utsikt är mycket fint.

20160807_165248.thumb.jpg.9ccb33393ce896345fdf78816c875da9.jpg

20160807_165420.thumb.jpg.de9284d7c59431868a624d4260ed8231.jpg

20160807_165425.thumb.jpg.901f2b35f6dd743f55c98090b29a2221.jpg20160807_165202.thumb.jpg.909b198a0b68c2fcd01c238221cf621c.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Odin:

Herregud varför kan inte annars normalbegåvade människor tillgodogöra sej kunskap? 

OK.

Köp baren i ditt namn. Oj gick inte det? Varningsklocka 1

Ok jag köper den i Hjärtegullet Noy:s namn... # 2

 

Fy helvete jag ger vad som helst för att slippa min svärmor, jäkla kärring... Ja men hon har ju husboken, som åxå äger baren.# 3

 

Hmm nu tröttnar Noy på att du,,,,,Provar bartjejjerna.. Hon klagar lite till Mae, du fattar inte varför dina nycklar inte längre funkar varesej på baren eller i din nyinköpta Lgh..#4.

 

Nu sitter du i den absolut vanligaste scamen som finns i The land of smiles..

Nu börjar du pumpa in stålar i verksamheten, du ser ju att stålarna strömmar in, många spenderande kunder (kompisar och semikompisar) spenderar som H-e. men kassan ökar inte, men du kan knappt fylla på lagren. Fan va konstigt att gamla Mormor har en ny Commuter (har hon körkort)?

Och och och...

 

Ja ja gnäll på då.

Tja,

 

Du har säkert rätt, men tror det är ganska vanligt att vi bekväma svenskar håller tillbaka våra fruar som i många fall är driftigare och mer entreprenörer än vad vi är.

Många känner sig nog blåsta när de efter tio år i Sverige inser att det blev inte mer är SFI och ett lågavlönat arbete...

 

Oddsen att en fru/flickvän skall få en verksamhet att rulla i sitt hemland är nog bättre än att vi själva skulle ge oss på det.

 

Puss

Erkki 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev erkki:

Tja,

 

Du har säkert rätt, men tror det är ganska vanligt att vi bekväma svenskar håller tillbaka våra fruar som i många fall är driftigare och mer entreprenörer än vad vi är.

Många känner sig nog blåsta när de efter tio år i Sverige inser att det blev inte mer är SFI och ett lågavlönat arbete...

 

Oddsen att en fru/flickvän skall få en verksamhet att rulla i sitt hemland är nog bättre än att vi själva skulle ge oss på det.

 

Puss

Erkki 

 

Ovanstående bevisar bara att du inte känner mej/oss.. 

I det här fallet är det hon som bromsar mej, jag har försökt att få henne att starta verksamhet i både Sverige och Thailand.. Hon vill inte, ska jag tvinga henne tycker du??

Och ja hon tjänar inte så mycket på sitt arbete här, men slutändan ändå mer än mej på nåt jäkla sätt. Undrar hur det går till??

 

Man ska inte raljera om någon eller något när man inte känner till omständigheter och situationer, det blir lätt fel då...Tokfel.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-02-10 at 23:53, skrev B747:

Helt plötsligt ville du bli medlem här.Undrar varför din pajas??

 

Ja, helt plötsligt för nästan 7 år sedan ville han bli medlem här..........

 

Ungefär ett år innan du helt plötsligt ville bli medlem här.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Odin:

 

Ovanstående bevisar bara att du inte känner mej/oss.. 

I det här fallet är det hon som bromsar mej, jag har försökt att få henne att starta verksamhet i både Sverige och Thailand.. Hon vill inte, ska jag tvinga henne tycker du??

Och ja hon tjänar inte så mycket på sitt arbete här, men slutändan ändå mer än mej på nåt jäkla sätt. Undrar hur det går till??

 

Man ska inte raljera om någon eller något när man inte känner till omständigheter och situationer, det blir lätt fel då...Tokfel.

Tja,

 

Jag hade inte för avsikt att raljera eller peka ut Er.

Anledningen till att jag svarade var att jag fick känslan att du raljerade...

 

Ber om ursäkt.

 

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev erkki:

Tja,

 

Du har säkert rätt, men tror det är ganska vanligt att vi bekväma svenskar håller tillbaka våra fruar som i många fall är driftigare och mer entreprenörer än vad vi är.

Många känner sig nog blåsta när de efter tio år i Sverige inser att det blev inte mer är SFI och ett lågavlönat arbete...

 

Oddsen att en fru/flickvän skall få en verksamhet att rulla i sitt hemland är nog bättre än att vi själva skulle ge oss på det.

 

Puss

Erkki 

Ett bra inlägg! Frugan började med ett lågavlönat jobb. Sedan gick hon vidare med det hon brinner för, (thailändsk matlagning) hon tjänade bra med pengar i Sverige på sin egen verksamhet. Sedan blev hon sjuk ock kunde inte fortsätta. För att det ska fungera anser jag att det måste till, ambition från thaitjejen, support från sambo/make (ekonomisk och kulturellt). Jag hjälpte frugan med myndigheter och ekonomiska satsningar från början, efter det bara pappersarbete. Ibland även avlösning så hon inte behövde jobba 7 dagar i veckan. 

 

Innan detta gjorde vi en satsning på en restaurang i Thailand. Det blev bara skit för att frugans syster som skulle basa för restaurangen inte hade den ambitionen. Innan frugan överlät restaurangen till systern fungerade den bra 6 månader och drog in pengar så att det gick att leva på den. Frugan drev den då tillsammans med systern och ca 4 familjer levde på den. Fast att driva en restaurang i Thailand är enligt vad jag anser betydligt arbetsammare än att få det att fungera i Sverige.

 

I vårt fall gick det alltså bättre i Sverige än i hemlandet. Felet vi gjorde (eller frugan) var att tro att systern hade samma ambitioner som frugan. Båda har hela sitt liv hållit på med mat och enligt mig duktiga inom sina nischer. Har det varit systern som dragit igång på eget initiativ har det säkert fungerat bättre.

 

Sammanfattningsvis så är det en hel massa faktorer som vill till för att det hela ska fungera både i SVERIGE OCH I Thailand (fast inte nödvändigtvis samma faktorer i båda länderna).

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev erkki:

Tja,

 

Jag hade inte för avsikt att raljera eller peka ut Er.

Anledningen till att jag svarade var att jag fick känslan att du raljerade...

 

Ber om ursäkt.

 

Puss

Erkki

 

Fan va snyggt Erkki, guldstjärna.

 

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...